RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 518

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 518 av 587 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 ... SisteSiste
Viser resultater 10,341 til 10,360 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Gratulerer med nye flotte høyttalere! :-D

Begynner det og hjelpe på rommet nå da eller? satt noen dato enda?

Stian
    Takk! Og ja, det begynner for så vidt å hjelpe på rommet, men det ble ca ett års pause i prosjektet pga dette forb/%&%( garasjeprosjektet...

Kommer igang igjen over nyttår tenker jeg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder senter. Hva med enda en T6 satt på hodet? (vet at det ikke er lett å kjøpe kun en høytaler, men du får da helt lik senter og kan få diskant i nøyaktig samme høyde)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når det gjelder senter. Hva med enda en T6 satt på hodet? (vet at det ikke er lett å kjøpe kun en høytaler, men du får da helt lik senter og kan få diskant i nøyaktig samme høyde)
    Jeg har vært inne på tanken, men mener å ha hørt at det er et visst samspill mellom basselementene og nærheten til gulvet. Dessuten vet jeg ikke helt hvordan det blir med lyd fra basselementet og om man kan lokalisere det. Det blir jo en voldsom høydeforskjell mellom frontene og senter når det gjelder høyde på basselement. Delingen foregår så vidt jeg vet på 500Hz og det området er vel langt fra det vanskeligste å plassere (det blir ikke som med en sub at man har problemer med å høre hvor den er hen).

Hvis noen som er langt mer drevne enn meg kan kommentere dette hadde det vært fint. Som du skriver er det vanskelig å få tak i enkelthøyttalere så det bør være verdt det (i forhold til å kjøpe en senter).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er mer å hente enn du mister med en helt lik høytaler vs en vanlig senter.

Det er jo ganske lett å gjøre en selvtest med å bruke det stereoparet du har hvor du først tester en del kjente spor med dem for så å sette den ene på hodet med diskantene i samme høyde. Ikke noen god sammenligning for en senter får jo ikke et halvt stereosignal, men jeg tror at forskjellen faktisk ikke er så stor. Spesielt ikke om en kan fjerne det visuelle med å ha lerret eller høytalerstoff foran.

Har ikke gjort dette selv men har lest kinoreportasjer hvor det ble beskrevet å fungere strålende ( å ha en lik høytaler stående på "hodet"). Mener det var Haavard Holmedal som skrev disse. I samme artikkel beskrev han også fordelen med å ha flere subber, så dette med retningsbestemt bass var det tatt høyde for. Har dessverre ikke link.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er mer å hente enn du mister med en helt lik høytaler vs en vanlig senter.
    Det kommer vel litt an på hvilken center man velger...

Men det er nok et forsøk verdt. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at det er svært vanskelig/dyrt å få tak i en enkelt T6? Bare det er nesten nok til ikke å bruke for mange kalorier på å planlegge rundt dette.

Men kommer det tilbud om et par superbillige (hvor f.eks. den ene er ødelagt) T6'er, så er det slett ikke umulig at jeg slår til!

Jeg har målt opp og det er fint plass til en 9┴ over racket

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har målt opp og det er fint plass til en 9┴ over racket
    8)

Forutsetningen er selvfølgelig at en kan få tak i en til god pris. Med så mange lesere som denne tråden har så burde du jo kunne få hjelp med dette hvis du finner ut at du har lyst til det.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Forutsetningen er selvfølgelig at en kan få tak i en til god pris. Med så mange lesere som denne tråden har så burde du jo kunne få hjelp med dette hvis du finner ut at du har lyst til det.
    Jeg har lyst til det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyst til det.
    Da er utfordringen gitt til alle som leser denne tråden, SKAFF RuneW EN STK T6 TIL FORNUFTIG PRIS!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke butikker fører PSB? Kanskje det er noen forhandlere som har et sett liggende/stående/støve ned fordi den ene har fått en skade? Sende avgårde noen mail...bare en tanke

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvilke butikker fører PSB? Kanskje det er noen forhandlere som har et sett liggende/stående/støve ned fordi den ene har fått en skade? Sende avgårde noen mail...bare en tanke
    Har sendt avgårde mailer til de få jeg finner som selger PSB, men de gror ikke på trær...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt avgårde mailer til de få jeg finner som selger PSB, men de gror ikke på trær...
    Akkurat det tror jeg på. Send en mail til feks Dahlens...kun et skudd i mørket kanskje, men de reparerer jo så mangt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Akkurat det tror jeg på. Send en mail til feks Dahlens...kun et skudd i mørket kanskje, men de reparerer jo så mangt.
    Jeg kjenner dessverre ikke til Dahlens.

Har sendt til en rekke forhandlere i Sverige, men ikke fått napp. De færreste sitter nok med disse på lager/utstilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifihuset har de mye brukt utstyr.

Velkommen til Hi Fi Huset! - Hi-Fi Huset AS

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt skrev jeg litt rundt omkring, bl.a. til Sontec i Sverige. Fikk svar derfra i ettermiddag, men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

Hei!

Har dere ett par PSB Image T6 liggende, hvor den ene høyttaleren
    er förstört, slik at jeg kan kjøpe den andre rimelig?
    Sitat Opprinnelig postet av Sontec
    Det borde vi väll kunna hjälpa dig med.

Med Vänliga Hälsningar/Best Regards
    Christian

Sontec High End Ljud & Bild
    Odengatan 100
    113 22 Stockholm
    Lurer litt på om han har misforstått og tror at JEG har et par liggende hvor den ene er ødelagt? Synes liksom svaret lukter litt goddag mann hostesaft...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt skrev jeg litt rundt omkring, bl.a. til Sontec i Sverige. Fikk svar derfra i ettermiddag, men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det...

Lurer litt på om han har misforstått og tror at JEG har et par liggende hvor den ene er ødelagt? Synes liksom svaret lukter litt goddag mann hostesaft...
    Tror jeg ville tatt en telefon til den godeste Christian. Høres jo litt lovende ut selv om Stockholm er litt langt unna.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X-Comfort CKOZ-00/03 og Windows XP drivere

Jeg har en slik kjekk CKOZ-00/03 sak:

Grunnen til at jeg kjøpte dette var fordi jeg regnet med å kjøpe IP-Symcom-software for å styre anlegget på en avansert måte (i alle fall litt mer avansert enn X-comfort-scenariene).

Men er det noen som vet hvordan jeg finner WinXP-drivere til denne dingsen? Nå jeg plugger den i, reagerer ikke PCen i det hele tatt (og bare det er litt bekymringsverdig når det er en USB-enhet). Jeg tar det for gitt at om ikke PCn finner den, så vil også IP-Symcom-softwaren gjøre det.

Så gutter: Hvordan går dere egentlig fram når dere kobler denne saken til en PC? Har Eaton noe (gratis) software som snakker til denne dingsen, slik at jeg kan få testet om den fungerer?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville tatt en telefon til den godeste Christian. Høres jo litt lovende ut selv om Stockholm er litt langt unna.
    De har vel postgang i Sverige også, selv om de ligger litt etter oss

Er stadig over grensen og henter ting som er sendt poste restante til Strömstad. Veldig kjekt sånn tollmessig...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh? Sånn at du kan få ordnet med tollen selv på grensen med en gang mener du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Åh? Sånn at du kan få ordnet med tollen selv på grensen med en gang mener du?
    Hehe 8)
    Btw: Fikk se den senterhøytaleren til PSB...den ser jo lik ut bestykningsmessig som frontene. Du kunne ikke bare prøve å sette den på høykant da? Tipper den er voicet ganske likt som frontene og eventuelle lydartifakter (kamfilter) ved å sette den opp kan kanskje bli mindre. Du skal vel uansett dele på rundt 80hz, og da vil de spille forholdsvis likt...likt nok iallefall til at det skal litt til å høre store forskjeller uansett.
    Trolig lettere å selge en frontrekke med en "ekte" senter på et senere tidspunkt også. Just my 2 cents.

Side 518 av 587 FørsteFørste ... 18 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 514 515 516 517 518 519 520 521 522 528 538 548 558 568 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •