RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 515 av 587 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 10,281 til 10,300 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Jeg har forsøkt å kontakte den svenske karen bak disse høyttalerene, uten å ha fått respons. Dårlig tegn.
    Ja, det var litt rart...han har iallefall frekventert dette forumet tidligere, og da gubben bygde sine var han ofte innom. Var også en periode han reiste mye, og det kan være noe der også? Uansett enig i at det er litt greit å vite at man kan få tak i han ja.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte kjapt på PM fra meg for noen mnd siden. Han frekventerer hififorum.nu og er blandt initiativtakerene på no-frills-audio.se. Et annet tips er å kontakte Finn (gubben) på PM og høre om han har epost-adressen hans.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel lov å jukse litt..? Det er jo fredag!
    [YOUTUBE]sjI4BXGDEaE[/YOUTUBE]

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Er vel lov å jukse litt..? Det er jo fredag!
    Vi foretrekker selvsagt en vits eller virkelighets-historie fra trådstarter, men skal vurdere denne... ( )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune. Imponerende stykke arbeid og tråd du har! Med å mye erfaring så ser jeg for meg at du har noen tips

Jeg driver å bygger hjemmekino no, og prøver å planlegge ventilajon. Tenkte tidligere å kun ha en lydkanal ut, men jeg rekner med at dette blir forlite, og at jeg må inn med en vifte.
    Hvilken erfaringer har du med ventilajonen din? Jeg ser for meg å ha en z-kasse på bakveggen som tilluft, og ett avsug på ene sideveggen. Dette går så inn i en bod som ligger vegg i vegg der jeg tenker å ette opp en kanalvifte for avtrekk pluss lydfeller. Virker dette ok, eller er det noe jeg bør endre?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Hei Rune. Imponerende stykke arbeid og tråd du har! Med å mye erfaring så ser jeg for meg at du har noen tips

Jeg driver å bygger hjemmekino no, og prøver å planlegge ventilajon. Tenkte tidligere å kun ha en lydkanal ut, men jeg rekner med at dette blir forlite, og at jeg må inn med en vifte.
    Hvilken erfaringer har du med ventilajonen din? Jeg ser for meg å ha en z-kasse på bakveggen som tilluft, og ett avsug på ene sideveggen. Dette går så inn i en bod som ligger vegg i vegg der jeg tenker å ette opp en kanalvifte for avtrekk pluss lydfeller. Virker dette ok, eller er det noe jeg bør endre?
    Hei du! Jeg er ingen ventilasjons-ekspert, men det kommer vel litt an på størrelse av rommet og hvor mange mennesker du har tenkt å ha der. Det finnes tabeller for dette (hvor mange kubikkmeter uskifting per time), men jeg har det ikke i hodet. Bra at du tenker på aktiv ventilering i alle fall. Når man driver og tetter og lydisolerer stilles det plutselig mye strengere krav til ventilasjonen.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig synes Denon som er kjent for å være litt (for) snille i lyden er en god match til Klipsch (som er kjent for å være litt for ivrige).

Frem til jeg får dedikert lytterom består frontrekken min av RB-81 og RC-62, drevet av Denon AVR-4311.

Hvis du tenker en midlertidig løsning, så er jo Klipsch greit med det at de er veldig lette å selge igjen. Men HAR du egentlig brukt for store 3-veis gulvstående når du har potente suber?

RF-82 er bedre musikkformidlere enn RB-81 alene, men med et par suber i tillegg savner jeg egentlig ingenting.

Tenker man lyd pr krone er en mindre Denon rec -> Abrahamsen V4 -> Klipsch et godt alternativ IMO.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvis du tenker en midlertidig løsning, så er jo Klipsch greit med det at de er veldig lette å selge igjen.
    ALT er midlertidig, min venn

Og, ja, det er tydeligvis lett å selge Klipsch, med tanke på hvor vanskelig det er å få tak i brukt i alle fall....

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Men HAR du egentlig brukt for store 3-veis gulvstående når du har potente suber?
    Jeg skal ikke påberope meg å være så voldsomt dreven innen kunsten å få sub'er til å spille sammen med fronter, men jeg innbiller meg at jo mindre jeg overlater til sub'ene jo lettere er det å få til. Og hvor lett det er å få røra mine til å spille sammen med noe som helst, er jo et åpent spørsmål...

Kunne derfor godt tenke meg muligheten til å kunne spille musikk på et rent stereo-oppsett for å være noenlunde sikker på at NOE funker ok i alle fall.

Ikke nødvendigvis være avhengig av sub'er - det var tanken bak å bruke fronter av en viss størrelse.

Men jeg har ikke noe imot hyllehøyttalere av prinsipp altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du! Jeg er ingen ventilasjons-ekspert, men det kommer vel litt an på størrelse av rommet og hvor mange mennesker du har tenkt å ha der. Det finnes tabeller for dette (hvor mange kubikkmeter uskifting per time), men jeg har det ikke i hodet. Bra at du tenker på aktiv ventilering i alle fall. Når man driver og tetter og lydisolerer stilles det plutselig mye strengere krav til ventilasjonen.
    Jeg leter etter dei z-kanalene du kjøpte på fresh.no, men finner dei ikke. Har prøvt å søke etter dei på nettet, men finner absolutt ingenting.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Jeg leter etter dei z-kanalene du kjøpte på fresh.no, men finner dei ikke. Har prøvt å søke etter dei på nettet, men finner absolutt ingenting.
    Ikke jeg heller nå... Har du prøvd å ringe dem?

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha Klipsch? Denne pakka handler jeg snart: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Kjøper i tillegg ett ekstra par RS-62 II. De har på lager, sender fort. Beklager hvis tipset ikke var ønsket ;-)

PS: Jeg skal også handle z-kasser til lufting, 2 stk. Hootie, sier du ifra hvis du finner?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Skal du ha Klipsch? Denne pakka handler jeg snart: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

Kjøper i tillegg ett ekstra par RS-62 II. De har på lager, sender fort. Beklager hvis tipset ikke var ønsket ;-)
    Tips er ALLTID ønsket :-D

Jeg mangler bare frontrekka, så denne pakken er nok i meste laget av det jeg trenger. Lurer på om de har pakkepris for bare RF-82II og RC-64 II...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mangler bare frontrekka, så denne pakken er nok i meste laget av det jeg trenger. Lurer på om de har pakkepris for bare RF-82II og RC-64 II...
    Da kjøper du RF-82 II hos Elkjøp, noen butikker har begynt å få inn MKII nå ;-)

RC-64 II må du gå en annen plass å handle...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Da kjøper du RF-82 II hos Elkjøp, noen butikker har begynt å få inn MKII nå ;-)
    Mulig... De hadde ikke i noen av butikkene her omkring for noen dager siden da jeg sjekket.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig... De hadde ikke i noen av butikkene her omkring for noen dager siden da jeg sjekket.
    De hadde i Kristiansand (Megastore i Sørlandsparken) sist gang jeg var der, men jeg handlet ikke der, da han ikke klarte å skaffe meg noen av de andre høyttalerene jeg skal ha.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke å laste opp vedlegg!

Er det bare meg som har problemer med å legge til filer som vedlegg (les: laste opp bilder)?

Er tråden full eller har jeg mistet grepet?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nå, og får "Upload or file failed" - både i din og min egen tråd.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet har hatt problemer med opplasting av bilder i flere dager. Bare se på Torget feks. De samme 5 annonsene har stått på "forsiden" nå i 2-3 dager.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Var i hvert fall en i Klipsch klubben som fikk en ny RC 64 II for 8500,-. Usikker på hvor.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Forumet har hatt problemer med opplasting av bilder i flere dager. Bare se på Torget feks. De samme 5 annonsene har stått på "forsiden" nå i 2-3 dager.
    Ok, ja da vet vel gutta om problemene...

Side 515 av 587 FørsteFørste ... 15 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 511 512 513 514 515 516 517 518 519 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •