RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 514

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 514 av 587 FørsteFørste ... 14 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 510 511 512 513 514 515 516 517 518 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 10,261 til 10,280 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Du kjøpte vel Klipsch til bakhøyttalere, RuneW?

Det ligger jo stadig både RF62, 82 og 83 til salgs, og også RC64 senter...
    Du har helt rett. jeg kjøpte Klipsch bakhøyttalere for år og dag siden. Grunnen var vel fordi det var de som passet best i formen. Jeg har vært litt skeptisk til Klipsch i front etter en veldig uheldig demo med Solberg HiFi på Quality Hotell i Sarpsborg. I etterkant har jeg imidlertid fått høre at det andre høyttalerparet (som jeg syntes låt veldig mye bedre) kostet 10 ganger så mye som low-end Klipschene jeg hørte... Så kanskje jeg ikke burde være så forutinntatt angående Klipsch.

Men jeg hører jo stadig vekk at "Klipsch låter bra med den rette elektronikken". Jeg orker ikke begynne med rørforsterkere og slikt. Aller helst kunne jeg tenke meg å la receiveren dra frontene.... Jeg har jo ikke kjøpt receiver enda heller, så hvis noen passer bedre til Klipsch enn andre så kan jo evt dette koordineres. En receiver til 15k i dag kan vel dra litt av hvert vil jeg tro...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF63 og 83 skal være bedre enn de mindre versjonene pga annen driver i toppen - har liten erfaring med det selv.

Når det gjelder effekt kommer du egentlig ganske langt med en god receiver.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dag er det idag? Hvilken dag er det idag? Det er FREEEEDAG!
    Min tråd

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 8)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du har helt rett. jeg kjøpte Klipsch bakhøyttalere for år og dag siden. Grunnen var vel fordi det var de som passet best i formen. Jeg har vært litt skeptisk til Klipsch i front etter en veldig uheldig demo med Solberg HiFi på Quality Hotell i Sarpsborg. I etterkant har jeg imidlertid fått høre at det andre høyttalerparet (som jeg syntes låt veldig mye bedre) kostet 10 ganger så mye som low-end Klipschene jeg hørte... Så kanskje jeg ikke burde være så forutinntatt angående Klipsch.

Men jeg hører jo stadig vekk at "Klipsch låter bra med den rette elektronikken". Jeg orker ikke begynne med rørforsterkere og slikt. Aller helst kunne jeg tenke meg å la receiveren dra frontene.... Jeg har jo ikke kjøpt receiver enda heller, så hvis noen passer bedre til Klipsch enn andre så kan jo evt dette koordineres. En receiver til 15k i dag kan vel dra litt av hvert vil jeg tro...
    Rørforsterker trenger du ikke for å få glede av Klipsch.

RC64 MkII anbefales, og i lag med en receiver burde RF 82 MKII trives godt. Rf 63 og 83 bør vel helst ha egen effektforsterker.

Her er en test av lillebroren:Klipsch RF62 mkII | Lyd & Bilde

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Rørforsterker trenger du ikke for å få glede av Klipsch.

RC64 MkII anbefales, og i lag med en receiver burde RF 82 MKII trives godt. Rf 63 og 83 bør vel helst ha egen effektforsterker.

Her er en test av lillebroren:Klipsch RF62 mkII | Lyd & Bilde
    Takker for info! Kommer jeg over et godt tilbud på disse, kan det godt hende jeg smeller til. Bare for å komme i gang med et eller annet. Går jo alltids an å selge videre når man vil til neste nivå.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hvilken dag er det idag? Hvilken dag er det idag? Det er FREEEEDAG!

Ok. Ingen grisevitser i dag, men nok en situasjon fra min hverdag...

Rune baker kake

Den eldste jentungen går på svømming med det det medfører av dugnader og svas. Det har ikke passet for oss med dugnader hittil og jeg fikk en mail der det ble antydet av vi burde stille med kake til neste stevne siden vi ikke hadde bidratt med noe som helst annet.

Så jeg skrev til FruW på SMS at jeg hadde lovet at "vi" skulle bake kake.

Dette pleier å gå bra, men denne gangen var hun tydeligvis på krigsstien og jeg fikk en relativ kort og klar beskjed tilbake som lød noe ala "DU lovte - DU baker."

Yikes... det er veldig mye jeg ikke kan og matlaging er en av dem (pepperkakebaking med Dremel osv.).

Men det var bare å fleske fram den rutete boka og gjøre et hederlig forsøk på "Amerikansk Eplekake". Jeg har en del andre kakeforsøk på samvittigheten, bl.a. "den drikkbare marmorkake", så jeg er ikke godt vant med suksess på dette området. Men overraskende nok - det ble slett ikke verst!

Så var det å dra avgårde på svømmestevne med kake og tre unger på slep (FruW var opptatt på annet hold). Etter litt tid med mye marking og akking fra de to andre stakkars ungene (som ufrivillig var dratt med på denne seansen), var det på tide med en ta-disse-pengene-og-ta-en-tur-i-kiosken.

Noen minutter senere var de tilbake og lo and behold den minste jenta hadde valgt ut et kakestykke fra MIN kake og gumlet fornøyd på det.

"Var det god kake?", spør jeg.

"M-mm", svarer hun.

"Du vet at det er pappa som har baket den?", sier jeg.

"Pøh! Det vet jeg at du ikke har gjort!", sier hun.

"Det er sant!", sier jeg og begynner å bli litt fortvilet. "Det er pappa som har laget den!".

"Nei, for du kan ikke bake. Du hadde ikke klart å lage så god kake!", sier hun.

Det går en stund og hun spiser videre. Men jeg klarer ikke å gi meg. Jeg synes jeg fortjener litt anerkjennelse og sier nok en gang: "Hør her for siste gang! Der er pappa som har laget den! Jeg stod og baket den sent i går kveld etter du hadde lagt deg!"

Jentungen stopper spisingen og betrakter det resterende kakestykket. Så ser hun på meg og tilbake på kakestykket igjen. Deretter går hun med raske skritt til nærmeste søplekasse og hiver hele kakestykket.

"Hva er det du driver med?", sier jeg.

"Likte det ikke", svarer hun.

Så til mitt kjære ormeyngel: TUSEN TAKK FOR TILLITEN!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Kids will be kids

Sikker på at kaka var god jeg
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Kan ikke tror at det hjelper på bake lysten til neste gang ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

He he he :-D Der ble det helg git :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morsom historie, men det kunne kanskje være på sin plass med en leksjon i oppdragelse og høfflighet????

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Morsom historie, men det kunne kanskje være på sin plass med en leksjon i oppdragelse og høfflighet????
    Kanskje, men jeg synes egentlig det bare var morsomt, så jeg fikk meg ikke til å bli sint. Neste gang skal hun få juling - jeg lover

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kanskje, men jeg synes egentlig det bare var morsomt, så jeg fikk meg ikke til å bli sint. Neste gang skal hun få juling - jeg lover
    Juling - er ikke det stakkars barnet straffet nok.
    Å bli revet ut av det innlærte kjønnsrollemønsteret på denne måten må da nærmest karakteriseres som barnemishandling.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Juling - er ikke det stakkars barnet straffet nok.
    Å bli revet ut av det innlærte kjønnsrollemønsteret på denne måten må da nærmest karakteriseres som barnemishandling.
    Du er kanskje inne på noe der, ROXY...

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Husker ikke om disse er nevnt i tråden før, Rune? Ifølge gubben mangler det ikke mye i disse høytalerene. De er jo i tillegg smalere, og gjør det dermed lettere for deg å plassere.
    Edit: Glemte linken gitt:
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...-4-ferdig.html
    Jeg har forsøkt å kontakte den svenske karen bak disse høyttalerene, uten å ha fått respons. Dårlig tegn.

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Du kjøpte vel Klipsch til bakhøyttalere, RuneW?

Det ligger jo stadig både RF62, 82 og 83 til salgs, og også RC64 senter...
    Blurgh!

Jeg har nå trålet bøde norske og svenske bruktsider, men det er skremmende langt mellom RF-82 mkII på brukten skal jeg love deg! Fælt så vanskelig dette skal være da!

Det var en svenske i Strömstad som forlangte 12000 SEK for en komplett frontrekke med RF-82 mkII + senter i går. jeg bød 10000, men en annen frekking (fra Halden) hadde allerede bydd 15000...

Så hvis noen kommer over et par svarte (helst) RF-82 mkII, gjerne med kosmetiske skader, så kontakt meg da!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp og Lefdal har jo hatt RF82 mk.II på tilbud til 4995 flere ganger, godt mulig du finner et herpa utstillingspar hos en av de.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Elkjøp og Lefdal har jo hatt RF82 mk.II på tilbud til 4995 flere ganger, godt mulig du finner et herpa utstillingspar hos en av de.
    Ja, kan jo maile litt rundt. De selger dem ikke lenger, så vidt jeg kan skjønne (i følge nettesidene deres), men det kan jo hende det ligger igjen noe.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg trodde ikke de Elkjøp hadde ble avertert som MkII?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR 7005 er innenfor din prisklasse,låter veldig bra på klipsch.

O

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Marantz SR 7005 er innenfor din prisklasse,låter veldig bra på klipsch.

O
    Jeg må innrømme at Marantz aldri har vært på radaren min når det gjelder receivere, men skal absolutt ta tipset ditt til etterretning!

Har forøvrig send en mail til alle Lefdal- og Elkjøp-butikker i fylket om de har noen utstillingsmodeller av RF-82 mkII så får vi se. Det er ikke livet om å gjøre for min del å få disse så billige som mulig, men det hadde vært veldig greit å fått dem ferdig innspilt...

Side 514 av 587 FørsteFørste ... 14 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 510 511 512 513 514 515 516 517 518 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •