RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 508

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 508 av 587 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 578 ... SisteSiste
Viser resultater 10,141 til 10,160 av 11737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Gratulere med dagen og " New Weels " eller (rullator)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag.....

Nydusjet står hun foran speilet ved siden av sin mann, og klager på hennes små bryster.
    I stedet for å si som han pleier, at de ikke er små, gir han i stedet et råd. Han sier:
    Dersom du vil at dine bryster skal bli større, ta da en bit toalettpapir og gni den mellom brystene et par sekunder hver dag.
    Litt sjokkert, men nysgjerrig nok til å prøve, tar hun en bit toalettpapir.
    Stiller seg foran speilet å begynner å gni.

... ... ... Hvor lang tid vil dette ta spør hun min mann.

Det tar noen år, så blir de større. Svarer han selvsikkert.

Hun slutter å gni, og sier:

Tror du virkelig at mine bryster vil bli større av å gni papir mellom dem i noen år?
    Uten å blunke svarer han:

Det har jo virket på rumpa di', eller hva?

Han lever fremdeles, og med litt trening kan han også komme til å gå igjen en dag, sier legen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he God helg!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag! En liten oppsummering av Kino, garasje bygging og en VITS? 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Fredag! En liten oppsummering av Kino, garasje bygging og en VITS? 8)
    Næh... jeg er av den oppfatning at om jeg ikke har noe å melde, så kan jeg like gjerne la være. Jeg "advarte" om at kinoprosjektet ble lagt på is til garasje/gårdsplass-prosjektet var i havn. Og ja, du gjettet riktig, garasje/gårdsplass-prosjektet er ikke i havn... :-?

I disse dager står han som støpte feil og sliper ned flere cm med betong langs "port-veggen". Han skal også spandere epoxy-belegg når det hele er over så finishen blir bra. Han har innrømmet det selv at maken til feilstøp hadde han aldri trodd var mulig. Så da har vi i alle fall samme oppfatning om den saken...

Selv er jeg 100% opptatt med strømopplegg i garasjen/gårdsplassen, støttemurer, granittkantsten og alskens ræl. Nå er jeg nettopp hjemme fra en Belgia/Frankrike-tur med jobben. Jeg ser, for å være ærlig, ikke noe aktivitet i kinoen på en mnd enda. Jeg får lyst til å kakke meg selv i hodet. Jeg sverget på at jentungen skulle få ha kino-burdsag sammen med venninnene sine på sin 11-års-dag, kanskje den siste hun feirer sammen på denne måten før hun er "for stor".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg får lyst til å kakke meg selv i hodet. Jeg sverget på at jentungen skulle få ha kino-burdsag sammen med venninnene sine på sin 11-års-dag, kanskje den siste hun feirer sammen på denne måten før hun er "for stor".
    Har du fronter klare da? Hvis så, kan du jo rigge opp "midlertidig"...her hjemme merker jeg virkelig at kino uten stort lerret ikke er kino..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tar selvsagt til takke med noen delikate bilder fra gårdsplass/garasje, samt dine funderinger rundt fremgangen. Høst er jo runew-tråd-tid for min del, så selv et lite garasjebygg vil jo stagge det verste til du er i gang med kinoen igjen. Jeg mener, det ville ikke vært første gang tråden sporet av

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevesocth
    Vi tar selvsagt til takke med noen delikate bilder fra gårdsplass/garasje, samt dine funderinger rundt fremgangen. Høst er jo runew-tråd-tid for min del, så selv et lite garasjebygg vil jo stagge det verste til du er i gang med kinoen igjen. Jeg mener, det ville ikke vært første gang tråden sporet av
    Nei, det er klart...

Ok, men husk at om jeg legger ut noen bilder av "det andre" (garasje) prosjektet her, så er det IKKE ment for å holde tråden kunstig i live for min del!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig spent på å se hva du har holdt på med de siste ukene!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jai... jeg holder nå på med det eneste jeg virkelig er ekspert på her i denne jammerdalen, nemlig å bruke uendeligheter av tid på dumme løsninger på ting som sannsynligvis ikke er problemer...

Akkurat nå for tiden er det anti-veps-innretninger. Jeg kom plutselig på at det er fritt frem for disse elendige krypene å komme seg inn oppunder taket, både opp gjennom kledningen og inn mellom gesimsbordene. Dette var et problem jeg ikke hadde ofret en tanke før min (noen ganger irriterende) far, SeniorW, nevnte det. Som vanlig blir god søvn umulig før noe er gjort og nå er noe gjort.

Jeg starten en masseproduksjon av anti-insekt-innbyggings-plater. Det høres ut som veldig mye jobb, men alle er jo like store og (tro det eller ei) jeg følte ikke noe større behov for å være nøyaktig. En sponplate er nok til hele garasjen og kuttingen er raskt unnagjort. Det som tar litt tid er å gjøre hull i dem, men en time sittende med pendelstikk-sag (og Supertramp/Brother Where You Bound på høyt volum med ørepropper trykket godt inn i skolten) føles ikke lenge.

Selve nettingfestingen går som en lek på godt under minuttet per plate:
    [YOUTUBE]uIwhIHmNMwk[/YOUTUBE]

Og slik ser det ut når de lemfeldig er fuget fast der oppe:
    -p1030842-jpg

Ellers går det mye i k-rør om dagen:
    -p1030844-jpg

Ekstra mye knot er det selvsagt når man skal ha minst 30A inn i garasjen og skal gjøre klart for lading av mer enn drillen der inne, for å si det sånn...

Dette blir arbeidsbenke-plassen og her har jeg ikke tenkt å knusle med stikkontaktene:
    -p1030845-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var en fiffig, men arbeidskrevende løsning. Jeg tenker da på fluenetting-platene du har satt inn mellom takbjelkene. Regner med at du da skal ha kaldt loft, ellers hadde platene vært i veien for isolasjonen.

Du hadde nok spart litt tid på å sette opp slike i gesimskassene, ytterst mot vannbordet:

-img_1949-jpg

Vanligvis brukes det nokså elendige løsninger for å hindre at insekter, mus og andre kryp kommer inn.
    Det har blitt brukt plastnetting, som råtner eller faller ut/ blir spist (!) etter et år eller to.
    Det har blitt brukt galvaniset netting, som ruster opp (!) eller blir malt igjen etter noen år. Og noen velger derfor å bare lage slisser på en cm eller mer, uten noenting imellom, fordi de vet at nettingen går til h#€%&?e etter noen år. Vepsebol blir det uansett oppi der. Vepsen vet jo at det er åpent mellom fuglebåndene i mellom takstein eller i gjennom hull og åpninger i kledningen alikevel...

Vet ikke hvorfor ingen andre har kommet på å lage slike galvaniserte utstansede blikkplater som jeg har fått tak i, men det er faktisk den eneste løsningen som kommer til å vare. De er en mm tykke, og kommer i lengder på 2m. Brukes båse som musebånd under liggende kledning (da med den smale enden ned) og som netting i gesimskassene, da med den brede siden ned. Jeg skulle gjerne ha skaffet noen meter av dette og sendt opp til deg, Rune. Da hadde du fått en løsning som hadde vart lenge. Ikke er det dyrt heller, og veldig raskt å sette opp. Jeg brukte 42m til verkstedet mitt, og det kom på en tusenlapp...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Det der var en fiffig, men arbeidskrevende løsning. Jeg tenker da på fluenetting-platene du har satt inn mellom takbjelkene. Regner med at du da skal ha kaldt loft, ellers hadde platene vært i veien for isolasjonen.
    Det stemmer. Jeg har en relativt ubeboelig takhøyde på loftet i garasjen min.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Du hadde nok spart litt tid på å sette opp slike i gesimskassene, ytterst mot vannbordet:
    Nå vet jeg ikke hvor bred denne dingsen er, men det er jo åpning mellom gesimsbordene også, så i praksis må hele bredden på gesimskassen tettes + åpningen mellom under og overliggere. Poenget med svada-løsningen min var å ta alle disse tingene på en gang.

Riktignok har jeg laget alle tiders plass for vepsen å bygge i selve gesimskassen, men jeg det blir forhåpentligvis mindre av det INNE i garasjen...

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ekstra mye knot er det selvsagt når man skal ha minst 30A inn i garasjen og skal gjøre klart for lading av mer enn drillen der inne, for å si det sånn.."

Snakker vi El-bil ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Snakker vi El-bil ?
    Jepp, ingenting er avgjort, men vil uansett være forberedt :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rekkefølge-blues

Jeg har et anstrengt forhold til Philips-produkter. Med unntak av en reiseradio jeg kjøpte midt på 90-tallet har samtlige av Philips-produktene jeg har kjøpt på en eller annen måte blitt en skuffelse. Noen vil kanskje si: "Så slutt å kjøpe Philips-produkter da, din hage-gnom!". Men det er ikke så lett serru! Du kjøper testvinneren av babycalls til ungen din, og først når du kommer hjem tenker du over hvilket merke det er. Og tre uker etterpå er den død (nei, ikke ungen ;-))...

Hvorfor denne tiraden akkurat nå? Jo, fordi jeg har fått nok et Philips-produkt i hus. Nei, jeg har ikke kjøpt det. Det gjorde min gamle far SeniorW. Jentungen ønsket seg en CD-spiller og jeg foreslo at han skulle kjøpe en som man kunne plugge en USB minnepinne i, siden CD'er erfaringsmessig har en levetid som måles i dager og ikke år her i huset. Han kjøpte denne skjønnheten:

Og den spiller MP3 som bare det den. Riktignok ikke med variabel bitrate, men så avansert det er så er det heller ikke å forvente...

Men så begynte jeg å høre litt på lydbøkene hun hørte på og hørte til min forskrekkelse at rekkefølgen på sporene var helt vill! Dette ble starten på en lang tur i ulogikkens villmark.

Hvis du hadde laget en MP3-spiller, hva ville du ha syntes det hadde vært logisk bruke for å bestemme i rekkefølge sporene spilles av? Det mest naturlige er vel sangnummeret i ID(3) tag'en? Eller kanskje filnavnet? Begge delene hadde vært greit for meg, men ingen av disse tingene påvirket rekkefølgen. Så hva bestemmer da rekkefølgen? En annen versjon av taggingen? Størrelse? Dato? Lengde?

Etter å ha laget haugevis av testspor, viste det seg at ingen av de over hadde den ringeste innvirkning på avspillingsrekkefølgen.

Men gjett hva som har det: Jo, kopierings-rekkefølgen, altså den rekkefølgen filene fysisk blir lagt til minnepinnen. Dette betyr f.eks. at hvis du (som meg) brukte et konverteringsprogram for å gjøre om fra FLAC til (CBR) mp3 og skrev direkte til minnepinnen, ville det gå galt. Hvorfor? Fordi programmet mitt kjørte flertrådet og dermed kunne en sang som ble påbegynt etter en annen likevel bli ferdig først (og skrevet først på minnepinnen)...

HVORFOR, PHILIPS? HVORFOR?

Så det jeg måtte gjøre var å gjøre konverteringen til harddisk, deretter opprette en folder på minnepinnen, for så å velge filene i riktig rekkefølge og dra dem over. Greit for en lydbok - ugreit for 20...

Jeg kunne ikke dra over hele folderen til minnepinnen for rekkefølgen var jo vilkårlig i utgangspunktet. Ikke vet jeg hvordan det fungerer å dra en hel folder over med filene under heller - ja om rekkefølgen blir stablet om, altså.

Jeg vet forresten ikke om noen annen måte å kontrollere rekkefølgen på filer på enn å bruke "dir" i et "DOS vindu". Der ser du det Philips-spilleren "ser". Den er vel DOS-basert da

PS! Hvis noen vet om en utility som kan gjøre om kopieringsrekkefølgen på filene i en folder basert på filnavn så er jeg interessert!

---

Rett etter at jeg skrev dette, googlet jeg litt og fant ut at dette er et problem som også andre MP3-spillere kan ha (om det er Philips-spillere vet jeg ikke), men der står det i alle fall litt om løsninger...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier det så har jeg opplevd noe liknende selv...:???:
    Rart at de gjør det slik. Det er jo mange CDer som har "flytende" spor, dvs direkte overgang uten pause. Det er mulig det står noe om dette i instruksjonsboka? Som vi som menn aldri leser hvis vi ikke må
    Lur link :-)

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper testvinneren av babycalls til ungen din, og først når du kommer hjem tanker du over hvilket merke det er. Og tre uker etterpå er den død (nei, ikke ungen)...
    Jeg lo:-D Desverre hadde jeg kaffe i munnen når jeg gjor det, så jeg fikk noen artige blikk på jobb her når jeg måtte gå løs på skjermen med tørkepapir.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Jeg lo:-D Desverre hadde jeg kaffe i munnen når jeg gjor det, så jeg fikk noen artige blikk på jobb her når jeg måtte gå løs på skjermen med tørkepapir.
    Sånt ler man bare ikke av!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sånt ler man bare ikke av!

+1 ler når sånt skjer har man helst lyst til og hive dritten ut vindu...

Side 508 av 587 FørsteFørste ... 8 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 504 505 506 507 508 509 510 511 512 518 528 538 548 558 568 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •