RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 505 av 587 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 10,081 til 10,100 av 11737
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan kanskje justere gummipakningen på garasjeportene - det bør man kunne da det ofte er høydeavvik fra den ene siden til den andre......

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

[...]
    En slik dings er umulig å fly uten avansert stabiliserende elektonikk, dvs gyroer og aksellerometre og stæsj. Dette gjør at når man begynner å vri på den, vil den kompansere (rette seg opp) ved å spinne opp propeller. Normalt sett skal man desarmere (dvs skru av den stabiliserende elektonikken) før man begynner å bevege på en quad. Oppe i alt stresset og med unger surrende rundt, glemte jeg dette, griper tak i et hjørne, løfter på det og...

Håper både fingre og stolthet kommer seg igjen! Jeg fikk en gang et rapp over fingrene av helikopteret mitt (450-størrelse) da jeg glemte å slå av senderen, og prøvde å bære sender og helikopter i samme hånd. På ett eller annet vis klarte jeg å gi full gass, og selv om rotoren bare rakk å spinne en (halv?) runde før den traff fingeren, gjør jeg ikke samme feil en gang til for å si det slik..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

Håper både fingre og stolthet kommer seg igjen!
    Stoltheten har blitt satt grundig på prøve etter å ha blitt ettertrykkelig hundset og hånet på jobben i hele dag. Men jeg har funnet et velfungerende standardsvar på alle slengbemerkningene:

-finger-png

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste svaret du kan gi og det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoltheten har blitt satt grundig på prøve etter å ha blitt ettertrykkelig hundset og hånet på jobben i hele dag. Men jeg har funnet et velfungerende standardsvar på alle slengbemerkningene:
    Enda godt det ikke var høyrehånda!

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, enda en som har sprutet blod utover et helt legekontor.
    Gikk raskere med meg i dag, fra jeg gikk inn hos legen tok det fem minutter før jeg var ute igjen.
    Men jeg regner med at du slår mine usle tre sting, noe så barnslig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Gikk raskere med meg i dag, fra jeg gikk inn hos legen tok det fem minutter før jeg var ute igjen.
    Det er jeg ikke så skråsikker på. Jeg så som sagt ikke på når legen sydde. Men det er vel grenser for hvor mange sting man får plass til å sy på tvers av en pinglete data-nerd-finger...

Ellers så er det ganske interessant (for oss som er interessert i alt ) at den eneste personen i verden som faktisk har regenerert et lem, er en kar som mistet langefingeren i en modellflypropell-ulykke...

BBC NEWS | Health | The man who grew back his finger tip

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke så skråsikker på. Jeg så som sagt ikke på når legen sydde. Men det er vel grenser for hvor mange sting man får plass til å sy på tvers av en pinglete data-nerd-finger...

Ellers så er det ganske interessant (for oss som er interessert i alt ) at den eneste personen i verden som faktisk har regenerert et lem, er en kar som mistet langefingeren i en modellflypropell-ulykke...

BBC NEWS | Health | The man who grew back his finger tip
    Helt utrolig, bivirkningen med negleklipping tror jeg han karen der kan leve med.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Man kommer ganske raskt inn hvis man har sneiet borti ankelen med en motorsag også... Det ble jo for øvrig noe mer enn 3 sting.

Men jeg skulle gjerne sett den gyro-kopter-saken i bevegelse? Virker som en ganske komplisert hobbysak.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med tols1 her, skulle vært morsomt å sett Quadrokopteret i lufta igjen på film (hvis du tør...). Kjedelig med småskadet finger, men litt må man jo lide for hobbyene sine også...

Ellers er det jo en skam at de såkalte profesjonelle ikke kan få til et bedre garasjegulv for deg enn dette. Hadde nok aldri godtatt gulvet og skakke vegger slik selv heller, og hadde nok ventet med byggingen slik at dette hadde blitt rettet opp i forkant. Men har man bestilt folk til å gjøre byggingen innen en viss tid er det jo ikke så lett å utsette ting heller...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Enig med tols1 her, skulle vært morsomt å sett Quadrokopteret i lufta igjen på film (hvis du tør...).
    Skal se hva jeg får til. Tør nok, men kommer til å utvise en god del mer forsiktighet og respekt enn jeg har gjort til nå. Vi har holdt på med disse sakene mer eller mindre lemfeldig til nå, men nå som jeg vet hva som skjer hvis du får fingrene borti, blir det nok litt ande regler framover.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ellers er det jo en skam at de såkalte profesjonelle ikke kan få til et bedre garasjegulv for deg enn dette. Hadde nok aldri godtatt gulvet og skakke vegger slik selv heller, og hadde nok ventet med byggingen slik at dette hadde blitt rettet opp i forkant. Men har man bestilt folk til å gjøre byggingen innen en viss tid er det jo ikke så lett å utsette ting heller...
    Garasjen setter jeg jo opp selv, så det er ingen tidsplaner som sådan. Bortsett fra at jeg gjerne skulle ha vært ferdig da.

Murergutta var på befaring i går og var vel ikke spesielt stolte av arbeidet, selv om jeg kunne ha ønsket enda mer ydmykhet. Strofer som "bare et garasjegulv" og lignende ble vel ytret...

Men nå skal de komme og rette opp ting og tang. Gulvet skal rettes akkurat ved portene ved å slipe ned betongen. De skulle gjøre overgangen mellom slipt betong og urørt betong "myk", men er uansett lett skeptisk til dette. Hadde vel egentlig foretrukket at de brukte garasjegodkjent rettemasse og tok hele gulvet, men det er jo bare en garasje...

Det som er kinkig er jo at jeg ikke har fått (hele) regningen enda. For alt jeg vet kan de jo bare legge på denne rettejobben på regningen og bry seg mindre...

Kino: Fikk faktisk holdt litt på med det denne tråden EGENTLIG skal handle om i går også, selv om fingeren egentlig skal være i ro... Begynner å nærme meg 95% ferdig med alu-listene nå.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva kan man skrive til en som er så flink til å jobbe og dokumentere helt på egen hånd....

Ellers så synes jeg også det var slett jobb av de som støpte garasjegulvet ditt, eller rettere sagt ikke slett nok....

Garasjegulv burde vel egentlig ha en liten helning slik at vannet fra snø på bilen osv vil kunne renne riktig vei, dvs ut, men en slik helning på tvers av garasjedøråpningen som vist her er jeg enig i er uakseptabel. Får håpe at slipingen ordner dette på en god måte.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo om slipingen medfører "blottlegging" av armering.
    Et garasjegulv bør ha en viss overdekning. Det anbefales også å behandle det med epoksy eventuelt at det er en spesiell betongblanding. Dette er for å unngå oppsprekking og korrosjon av armering som en følge av mye veisalt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Spørsmålet er jo om slipingen medfører "blottlegging" av armering.
    Hehe - riktig SÅ ille er ikke hellingen. Tror det er 10 cm støp med armeringen ca 4 cm fra bunnen eller noe der omkring...

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Et garasjegulv bør ha en viss overdekning. Det anbefales også å behandle det med epoksy eventuelt at det er en spesiell betongblanding. Dette er for å unngå oppsprekking og korrosjon av armering som en følge av mye veisalt.
    Ja, kommer til å gå over gulvet med ett eller annet når jeg er ferdig med byggingen. Hvis noen har noen bra tips om spesifikke produkter til dette så er jeg "all ears" som det heter. Kanskje noe 2-komponent maling eller noe. Hva vet jeg... Vet at noen har gått på en smell når det gjelder slike ting fordi gulvet rett og slett ble FOR glatt med vann og snø på så det nesten ble livsfarlig å gå ut av bilen...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var det regn, regn og atter regn, så FruW og undertegnede satte i gang den "umulige" jobben å grave fram gulvet i kjellerkontoret (hvor jeg sitter og skriver nå). Ufattelige mengder med skrot ala IDE-kabler, diskett-stasjoner og batterier til forlengst kasserte videokameraer ble funnet.

Ja og et par rør av anseelig størrelse da. Det skulle gjøres plass til symaskin m/bord må du skjønne og da må de vekk. I og for seg greit, for de skal jo et helt annet sted uansett, nemlig her:

-img_4517-jpg
    (surrounds stablet til høyre)

Eneste er at jeg må ta de ned fra pidestallen når jeg skal ordne med demping, fronter og skyvedører, men det er en liten jobb. Litt morsomt å se hvordan det snart (?) kommer til å bli. Blir morsomt å faktisk prøve dem til det de ble bygget for etter - ja hvor mange år?

Evt framgang i kinoen ble effektivt blokkert av bestilling av hylle som skulle romme 24 stk plastikkbokser til diverse ting på kontoret. Greit nok for meg. Litt orden kan ikke skade og alt er bedre enn det kaoset jeg har hatt her de siste årene. Og litt enkel snekring med hobbyplater er bare moro.
    Se her, ja. Nå begynner det virkelig å ta form!

Når jeg ser garasjeprosjektet, så minner det likevel litt om mine alt for mange prosjekter som begynner friskt, men som så alt for ofte stopper opp før man er ferdig... Uansett er jeg fortsatt imponert.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trikset med glatte gulv kan du løse ved å strø litt sand utover gulvet i første strøk. Etter strøk 2 så vil du få en glatt, men likevel ru overflate :-)
    Ellers fant jeg noe interessant her ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu vart jag osäker på om du skall ha värme i golvet i garaget, men halksäkert flis (klinkerflis) är både bra, enkelt att lägga själv och billigt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - de to siste forslagene hører mer hjemme i "Pimp my garage" enn hjemme hos meg, føler jeg...

Blir liksom litt stilbrudd med en lett rustbefengt 1997 Toyota Carina og flislagt garasjegulv

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gjort som Paalab sa. Strød sand og malt over det igjen.

Side 505 av 587 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •