RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 504

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 504 av 587 FørsteFørste ... 4 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 500 501 502 503 504 505 506 507 508 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 10,061 til 10,080 av 11737
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe Ja, er litt tidlig kanskje. Skriv gjerne et par ord når du får testen den litt Se der ja, litt dyr for meg :evil: Men kanskje de har en størrelse mindre
    Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hehe Ja, er litt tidlig kanskje. Skriv gjerne et par ord når du får testen den litt Se der ja, litt dyr for meg :evil: Men kanskje de har en størrelse mindre
    Du får jo en slik som dette med nesten samme kapasitet (det var en slik jeg hadde før jeg gikk over til PC-basert server). Men den vil være en god del tregere. Men det er jo ikke sikkert plager deg like mye som det gjorde meg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GarasjeCam

Jeg har for anledningen flyttet CinemaCam ut for å sjekke fremgangen til de som etter sigende skulle støpe ringmur i dag.

For de som lider av ekstrem kjedsomhet på jobben...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har for anledningen flyttet CinemaCam ut for å sjekke fremgangen til de som etter sigende skulle støpe ringmur i dag.

For de som lider av ekstrem kjedsomhet på jobben...
    Så genialt! Hvis du ser de gjør dårlig arbeid, så bare ringer du og sier "slutt med det!"?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Så genialt! Hvis du ser de gjør dårlig arbeid, så bare ringer du og sier "slutt med det!"?
    Hehe - som om jeg skulle klare å avgjøre det via dårlig webcam, jeg som setter bort støping av ringmur...
    (rigktignok har dette med tid å gjøre)

Hadde forresten besøk av en kompis i går som mener han så tydelige framskritt i kinoen. Må bli litt bedre på å holde kontakt med vennene mine skjønner jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke båten til naboen sjødyktig, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker klokken er ganske feil på cammen :P

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Merker klokken er ganske feil på cammen :P
    Ja, det er vel en time eller så? Nærme nok

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hmm... nå har det vært Fredag og det er noe som mangler her :-o :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jada, morsomhet er på vei... om enn i en litt annen form enn vanlig...

Først det som fyller tiden min for tiden: Garasje. Og jeg skal ikke la dette bli en garasjebyggetråd, så slapp av ;-)

Men litt frustrasjoner må jeg lufte her. På fredag braket det løs - i flere betydninger. Himmelens sluser åpnet seg til ære for undertegnedes byggestart...:

-p1020964-jpg
    (Dette bildet yter på ingen måte intensiviteten i nedbøren rettferdighet.)

Vi fikk nå i alle fall opp veggene og neste dag var været perfekt. Det som derimot ikke var fullt så perfekt var støpingen. Man blir jo litt oppgitt når man setter bort støpingen til profesjonelle og det de klarer å prestere er dette:

-p1020981-jpg

20mm forskjell på 180 cm. Akkurat der garasjeporten skal tette mot gulvet. Og dette fortsatte i garasjens brette. Nesten 5 cm forskjell fra den ene siden av portene til den andre! Noen som har hørt noe dårligere utført støpejobb? Skal det være så €/%€) vanskelig når man går der med lasermåler og alt?

I tillegg hadde de støpt sålen for liten, slik at lecablokkene i ringmuren stedvis står langt utenfor. På høyre side av høyre port er det en liten murkant mot porten. Her har de virkelig gjort et stykke arbeid som tar kaka:

-p1020960-jpg

Her er sålen så snau så de har måtte lage en ufattelig skakk ringmur for at i det hele tatt lecaen skal ligge noenlunde på sålen og målene på toppen av muren skal bli riktige! For å få montert portbeslagene MÅ denne kanten være rett - dette skjønner selv en 5-åring :?

Jeg har ikke betalt for dette enda og ikke blir det betalt noe heller før de ha gjort det ordentlig. Det er i alle fall sikkert.

Heldigvis er dette noe som kan ordnes etter at (nesten hele) garasjen er satt opp, men det ble mye justeringer og ekstra tilpasninger pga dårlig grunnarbeid. Og jeg som ikke takler slik slendrian...

Så vi kom videre og nå er taket stort sett tett, men nå blir det nok et lite opphold i all type bygging for min del, og nå er vi over på humordelen av posten...:-D

Jeg er jo blitt litt RC-gal de siste 2 årene og dette kombinert med DIY-gal må jo ende med katastrofe. Siste kreasjon i RC/DIY er dette tingesten, også kjent som et quadrokopter:

-img107-jpg

Dette er en meget slanket versjon av den opprinnelige konstruksjonen, slik at det er nesten bare propeller igjen...

I går var vi hos noen venner som bor på en gård der det var massevis av folk som feiret St.Hans. Onkel Rune tenkte han skulle glede den yngre garde med sitt arsenal av fjernstyrte ting og bilen jeg hadde med, som alle fikk prøve, var en suksess. Jeg hadde også med galskapen over, men den tok jeg fram i en stille stund når ingen så på. Den egner seg ikke sammen med små barn, for å si det slik.

Og kanskje ikke sammen med store barn (sånne som meg) heller...

Jeg fløy det litt og det gikk meget bra. Har egentlig aldri fått helt taket på helikopterflyging, men i går gikk det supert. Men så begynte det å komme folk... Og så kom det barn... Jeg fikk doningen ned på bakken og skulle nappe ut batteriet før noen (barn) kom til skade...

En slik dings er umulig å fly uten avansert stabiliserende elektonikk, dvs gyroer og aksellerometre og stæsj. Dette gjør at når man begynner å vri på den, vil den kompansere (rette seg opp) ved å spinne opp propeller. Normalt sett skal man desarmere (dvs skru av den stabiliserende elektonikken) før man begynner å bevege på en quad. Oppe i alt stresset og med unger surrende rundt, glemte jeg dette, griper tak i et hjørne, løfter på det og...

Det var 2 sykepleiere på festen og begge sa: "Dette blir sying". Ikke at de så så mye av selve såret, for det blødde noe så inni hampen. Så da dro det rett på legevakta. Jeg kjørte ikke selv, for å si det slik. Jeg klemte rundt fingeren til jeg fikk krampe omtrent. På legevakta ble vi, overraskende, skyflet rett inn på et skaderom (eller hva det het) og jeg tenkte at "Oj! Det gikk fort! Vanligvis må man jo vente i det vide og det brede."

Men etter å ha sittet på det samme rommet i nesten 3 timer må jeg innrømme at min første optimisme begynte å dabbe av. Jeg og hun som kjørte meg ditt hadde da byttet på å klemme rundt fingeren for ikke å blø ned meg og hele rommet. Så kommer legen og sier "beklager men navnet ditt hadde blir slettet fra en liste". Han kunne antageligvis ha kommet innen en time, men det hadde skjedd en glipp...

Han kom nå igang med syingen etterhvert og da valgte jeg å se bort. Der går grensen for min nysgjerrighet. Han spurte om jeg gikk på blodfortynnende. Jeg svarte nei, for det gjør jeg jo slett ikke. "Jeg må si jeg mistenker deg for å gå på blodfortynnende", sier den slampen av en lege, "for jeg synes det blør så veldig selv etter 3 timer...".

Man kunne få lyst til å... Først lar de meg sitte å tviklemme på fingeren for ikke å blø meg halvt ihjel i 3 timer, for så å nesten anklage meg for å gå på blodfortynnende siden det fortsatt blør så mye!

Uansett. Sånn ser hånda mi ut nå:

-p1020988-jpg

Etter noen sting og ikke mindre enn 7 strips på kryss og tvers, så skal nok dette blir bra igjen. Men ikke noe belastning på 3-4 dager.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud!
    "Been there, done that"! Ta det som en trøst - tross alt gikk det jo bra!
    I alle fall i forhold til hva man kan se av helikopterulykker på "rotten.com"......

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, ser snart ut som en skikkelig håndverker Godt å se du tåler en liten trøkk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    "Oj! Det gikk fort! Vanligvis må man jo vente i det vide og det brede."

Hmm... "Vanligvis"... ??? Vært der før tro ?

En kan vel si at du ikke har et kjedelig liv værtfall :-D :-D :-D

Får håper det ordner seg med både garasje og kloa :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm... "Vanligvis"... ??? Vært der før tro ?
    Hehe - har vel slentret innom noen ganger, men det er jo ikke alltid meg som er pasienten. Jeg har jo tre avkom som har arvet "mitt aktive gen". Jentungen har f.eks. knekt fortenna to ganger - en gang på skateboard (bare en tann) og nå nylig etter et mislykket forsøk på bakoversalto i en svømmehall (begge tennnene).

Ja, så jeg har vært noen ganger og ventet...

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    En kan vel si at du ikke har et kjedelig liv værtfall :-D :-D :-D
    Nei, det er ekstremt lenge siden jeg har kjedet meg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det en del dårlig arbeid, ja!
    Det er helt normalt å støpe med fall i en garasje, men da skal fallet gå ut av døra eventuelt til sluk...

Hadde mureren fått en kasse med øl? Hvis ikke er det feilen ;-)
    De trenger ofte å være litt skjeve for å støpe rett

Det burde være påbudt med tykke vernehansker, briller og hjelm når man flyr quadrokopter

Spøk til side. Håper det går bra med hånden og garasjen.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for noe spennende som CinemaCam filmer i dag (speilvendt?)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hva er det for noe spennende som CinemaCam filmer i dag (speilvendt?)
    Det er FruW som saboterer med å legge en sokk over kameraet

Hun liker ikke "spionkamera" serru. Greit nok, satte det vel egentlig opp for å holde øye med grave/støpe-arbeidet. Får vel ta det ned snart...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her ja, noen har jobbet på egen hånd :P Fra spøk til revolver. God bedring, pass på fingrene dine

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC-skaden > "ikkje bra" > men det endte godt....du var vel egentlig heldig

Garasjestøpen:
    a) 20mm fall på 1800mm (1,11% avvik) er vel ikke så galt - portene har vel gummipakning nederst som skal kompensere for slikt?

b) såle>ringmur ved portåpningen er mye mye verre - det var veldig "jalla".....
    Ble det ikke kontrollmålt underveis?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Garasjestøpen:
    a) 20mm fall på 1800mm (1,11% avvik) er vel ikke så galt - portene har vel gummipakning nederst som skal kompensere for slikt?
    Til en viss grad, ja. Portene er jo 260 brede, så det bli det nærmere 30mm forskjell fra den ene siden til den andre (den ene porten var mye verre enn den andre). Når det er sommer og gummien er ny så tetter det muligens bra. Etter 5 år og på vinteren (når det trengs), når gummien er gammel og hardere, vil jeg tro dette ikke er helt opplagt at går greit...

Side 504 av 587 FørsteFørste ... 4 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 500 501 502 503 504 505 506 507 508 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •