RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 501

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 501 av 587 FørsteFørste ... 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 497 498 499 500 501 502 503 504 505 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 10,001 til 10,020 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Dette blir bra. Ser at du har såpass tett mellom klossene at selv om hver skrue ikke holder så mye, er det mange av dem.
    Ja, det er særdeles tett mellom skruene. 15 cm for å være nøyaktig. Hadde passet meg bedre om det var 30 cm akkurat nå... ;-)

Selv om du forborer mellom klosser og lister er det vel lurt å bruke "selvborende" skruer slik at de ikke sprenger av klossene igjen?
    Ja sikkert. Vet ikke hvor små du kan få disse? Jeg kommer uansett til å forbore med et bor som er ganske stort i forhold til skruene. Som du selv sier så er det så tett mellom skruene at hver skrue ikke får store belastningen.

Og listene du har brukt ser jo ut som vanlige glattkantlister som brukes til eks foringer og annen belistning. Det er bare å ta med en bit til byggvareforhandleren så får du helt sikkert så mange meter du trenger.
    Jeg har brukt hver minste bit! Men det er lett å finne nye. Vurderer faktisk å gå opp noe på tykkelsen også.

Gratulerer med å skrive post nummer 10000 forresten. Det er nok ikke hver dag du gjør denslags :-D

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og gratulerer med 10000 poster! Dette lukter blu-ray-selvbelønning!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemarillion
    Og gratulerer med 10000 poster! Dette lukter blu-ray-selvbelønning!
    Ja. Egentlig. Kommer ikke på noen i farten, men...

Jeg har forresten sikret vinterveden og det er jo en milepæl i seg selv :

-eks-garasje-jpg
    (min eks-garasje...)

Neste milepæl blir når jeg klarer å ta bilder med den nye mobilen uten å holde hånden foran...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye å skrive hjem om, men i kveld, mens visse andre satt som forsteinet og glodde på ESC, fikk jeg faktisk gjort ferdig alt av mini-spikerslag mellom takrammene.

Jeg var på Obs! Bygg i dag for å kjøpe 6mm glattkant, men det jeg trodde skulle bli enkelt å få tak i, viste seg å være uoppdrivelig. Dermed endte jeg opp med å rote rundt i noen material-søplekasser og der lå det jo fine 8mm materialer! Sikkert noe som hadde blitt brukt i noe pakking på en eller annen måte. Dette skulle jo ingen ha noe for, men syntes det var så pinlig å gå ut med bare dette så for skams skyld kjøpe jeg et dolokk...

Lagde også en haug med små kiler og disse fungerte ekstremt mye bedre enn de latterlige forsøkene jeg gjorde med papp

I det hele tatt gikk selve limingen veldig så raskt når alt lå såpass tilrette. Her et eksempel på en kloss m/kile:
    -img_4505-jpg

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 10000 poster, ja! Epic tråd!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ikke hvert noen oppdatering i det siste
    Men det er FREDAG i dag!
    Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke vært noe å skrive om i det siste heller... 100% med klargjøring til garasjebyggingen. I går fikk jeg tatt ned et tre og som ren bonus: 4 skjæreunger...

Har ikke noen vits på lur, så jeg får videresende den vitsen vår kjære sekretær sender meg hver uke...

BOB OG BLONDINEN

Bob entrer en bar rundt 21:58 og setter seg ved siden av en blondine. De titter opp på TVen akkurat i det nyhetene fyrer opp. En reportasje blir vist, om en kar som står på toppen av en bygning og vurderer å hoppe.

Blondinen titter bort på Bob og sier: "Tror du han vil hoppe?"

Bob svarer: "Han hopper garantert. Det vedder jeg på."

"Jeg vedder imot", sier blondinen.

"Den er grei", sier Bob og klasker en 100-lapp på disken.

Akkurat idet blondinen legger sin 100-lapp på disken, hopper mannen på TV i sin sikre død.

Blondinen blir veldig opprørt, men sier "Rett skal være rett" og gir 100-lappen til Bob.

Men Bob sier: "Jeg kan ikke ta imot pengene dine". Jeg må innrømme at jeg jeg så dette tidligere, på åtte-nyhetene. Så jeg visste at han kom til å hoppe.

"Jeg så også 8-nyhetene", svarer blondinen, "men jeg kunne ikke forestille meg at han ville gjøre det igjen!"

Bob tok pengene.

Ha en helg proppfull av blondinder

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt!

Og 4 skjæreunger er jo et stort + gratis middag!
    Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Og 4 skjæreunger er jo et stort + gratis middag!
    Ja, i alle fall for den lokale pelsdotten...

Men ungene var ikke like fornøyd med at de stakkars fugleungene ble terminert. Hadde de bare visst hva slags skrekkelige vesener de vil bli som voksne!

Som ung gutt vokste jeg opp med et evinnelig skjæremas utenfor vinduet hver morgen. Men jeg lå der, mellom 5 og 7 på morgenkvisten, fantaserte jeg om en oppfinnelse jeg ville kalle: SKJÆREBRENNEREN. Dette var en innretning med en metallplate (med noe fuglemat på) og en metallstang som fugler kunne sette seg ned på. Avstanden mellom mat og stang skulle være så stor at bare store, ekle fugler som skjærer, kråker og måker ville finne på å prøve seg (ja, kanskje ikke måker da, for de klarer vel ikke å sitte på en stang?).

Uansett, mellom disse metallbitene skulle det da være noen tusen volt. En skjære kommer og - poff!

Ideen ble aldri noe av. Kanskje likegreit både for fugler, katter og mennesker som ble i overkant nysgjerrige

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er en syk, syk mann Rune!

Riktig god helg!

Stian

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, i alle fall for den lokale pelsdotten...

Men ungene var ikke like fornøyd med at de stakkars fugleungene ble terminert. Hadde de bare visst hva slags skrekkelige vesener de vil bli som voksne!

Som ung gutt vokste jeg opp med et evinnelig skjæremas utenfor vinduet hver morgen. Men jeg lå der, mellom 5 og 7 på morgenkvisten, fantaserte jeg om en oppfinnelse jeg ville kalle: SKJÆREBRENNEREN. Dette var en innretning med en metallplate (med noe fuglemat på) og en metallstang som fugler kunne sette seg ned på. Avstanden mellom mat og stang skulle være så stor at bare store, ekle fugler som skjærer, kråker og måker ville finne på å prøve seg (ja, kanskje ikke måker da, for de klarer vel ikke å sitte på en stang?).

Uansett, mellom disse metallbitene skulle det da være noen tusen volt. En skjære kommer og - poff!

Ideen ble aldri noe av. Kanskje likegreit både for fugler, katter og mennesker som ble i overkant nysgjerrige
    For en fantastisk ide' ! :-D

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har oversikten over hvor mange fredagsvitser denne tråden inneholder?
    Jeg er uansett glad at du fant inspirasjon til å fortsette med kino prosjektet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dette skulle jo ingen ha noe for, men syntes det var så pinlig å gå ut med bare dette så for skams skyld kjøpe jeg et dolokk...
    Pussig sammentreff! Jeg kjøper alltid et dolokk når jeg har funnet et dårlig-samvittighet-varp på OBS

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er fredag tar jeg meg den friheten av å poste en aldri så liten vits her

There were 3 guys in a bar.
    One has the smallest arm.
    One has the smallest leg.
    One has the smallest dick.
    They all go to the world record place.

The first guy comes back and says "YEAH i got the smallest arm in the world”.
    The second one comes back and says "SWEET i got the smallest leg in the world".
    The third guy comes back "ALRIGHT WHO THE FUCK IS JUSTIN BIEBER?".

GOD HELG

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke dum :-)

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat lest igjennom 501 Sider med byggetråd og humor de siste dagene på jobb :P, hvilken episk lesning

Jeg må si jeg er imponert over utholdigheten din, og ståpå vilje
    og jeg smilte godt da jeg leste når du testet gardinene og lysene sammen den gleden du uttrykkte og selvtilfreds med den gode jobben du har gjort uavhengig hvor lang tid det har tatt!

Stå på RuneW gleder meg utrolig mye til det kommer flere opdateringer, og som et kjent ordtak sier, Rom ble ikke bygget på èn dag!
    :-D :-D
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune

Mener å ha lest i tråden din at du fjernet knirk i gulvet ved å borre hull og sprøyte inn fugemasse mellom undergulv og parkett/laminat.

Ble resultatet bra og har effekten holdt seg ?

(har et punkt på et kjøkkengulv jeg må ta)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Pussig sammentreff! Jeg kjøper alltid et dolokk når jeg har funnet et dårlig-samvittighet-varp på OBS
    Hehehe!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Da har jeg akkurat lest igjennom 501 Sider med byggetråd og humor de siste dagene på jobb :P, hvilken episk lesning

Jeg må si jeg er imponert over utholdigheten din, og ståpå vilje
    og jeg smilte godt da jeg leste når du testet gardinene og lysene sammen den gleden du uttrykkte og selvtilfreds med den gode jobben du har gjort uavhengig hvor lang tid det har tatt!

Stå på RuneW gleder meg utrolig mye til det kommer flere opdateringer, og som et kjent ordtak sier, Rom ble ikke bygget på èn dag!
    :-D :-D
    Takk for hyggelige ord!

Det er en liten garasje-pause i byggingen for tiden. Det vil si - jeg holdt på senest i går kveld og puslet litt, men det blir så smått at det ikke er verdt å nevne. Er ferdig med listene i taket og har begynt på listene på skråkassene.

Når listene er ferdige, skal jeg ta en skikkelig runde med rydding av verktøy og vasking og begynne på disse akustikk skyvedør-greiene.

Men, som sagt: Det er rett og slett litt andre prioriteringer for tiden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Hei Rune

Mener å ha lest i tråden din at du fjernet knirk i gulvet ved å borre hull og sprøyte inn fugemasse mellom undergulv og parkett/laminat.

Ble resultatet bra og har effekten holdt seg ?

(har et punkt på et kjøkkengulv jeg må ta)
    Resultatet ble veldig bra. Jeg brukte akrylmasse for at det skulle svikte minst mulig og "gulvfarget" fugemasse til å dekke hullet med. Det var forresten ikke knirk, men svikt jeg fjernet. Hvordan det virker mot knirk har jeg ikke peiling på.

Langtidsvirkningen kan jeg ikke si noe om da jeg uansett måtte ha opp hele gulvet igjen pga bruddene i varmekabelen...

Side 501 av 587 FørsteFørste ... 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 497 498 499 500 501 502 503 504 505 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •