RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 50 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får 2 skyvelære i plast for 12.90 på Biltema. Alternativt et i stål til 98.00.
    Selv har jeg bare et som jeg egentlig ikke har oversikt over hvor er for øyeblikket.
    Takk, jeg HAR et Biltema plastskyvelære... Vet bare ikke hvor det er...

Lage likegodt noe som er omtrent like nøyaktig selv (papir, saks og linjal er greit nok , når man vet målet på forhånd...):

-dsc00508-jpg

Kan se ut som oppgitt diameter er MED "klumpfhene", ja...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg tenkte det samme! Uprofft dersom disse utposingene er "ekstra" i forhold til oppgitt diameter.
    Enig, og det ser ut som diameter er MED "klaraburfene" (i mangel av noe bedre ord). På den annen side er de jo (som du ser at det latterlig dårlige mobilbildet over) nesten HELT ut til kanten (maks 1.5 mm i fra). Litt unødvendig nære spør du meg. Tetter liksom ikke...

Forresten så juger bildet litt, siden det er et papir over. Det er selvsagt ikke riktig SÅ ille... Papier er jo klippett nettopp for å "touche" klaraburfene...

Til RuneW: Suppehue!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Enig, og det ser ut som diameter er MED "klaraburfene" (i mangel av noe bedre ord).
    Genialt!

F.Y.I., tråden "Forkortelser på forum" er oppdatert.

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt!

F.Y.I., tråden "Forkortelser på forum" er oppdatert.

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt is styremøte til 22:15 i går og var i tillegg referent, så jeg måtte skrive/sende referat etter jeg kom hjem. Derfor en noe redusert "kino-aften"...

Når jeg i tillegg brukte 30 minutter på å gjøre om denne løsningen...:
    -img_9601-jpg

...til denne:
    -img_9603-jpg

Ja, da er det ikke rart det går sakte framover for en stakkar... Bildene over er av terminalboks til surround right (selv om det står "SL" aldri så mye på veggen... ). Jeg klarte rett og slett ikke å leve med duste-løsningen på øverste bilde, så da var det bare å brette opp ermene og gjøre om...

Har råket opp for spiker og måtte ordne noe spesial-greier. Hadde selvsagt bare forsenkede skruer i riktig lenge og disse gnagde seg umiddelbart gjennom plasten i boksene. Derfor disse patent-bånd-skive-greiene:

-img_9602-jpg
    (det funka på et vis...)

Gjorde også om opplegget rundt rear presence. Hadde først tenkt å dra k-rør rett ut av veggen (og inn i "spotboksen" langs bakre vegg/tak), men fant ut at i lydisolasjonens navn var det nok best å sette en lufttett høyttalerterminal her. Ser også best ut hvis boksen en gang skulle forsvinne :shock:
    -img_9604-jpg

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

high-end høyttaler-kabler

Hei RuneW

Det er mulig du har nevnt dette tidligere, men hvor har du kjøpt dine high-end høyttaler-kabler fra Nexans? Er på utkikk etter svarte høyttalerkabler.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Hei RuneW

Det er mulig du har nevnt dette tidligere, men hvor har du kjøpt dine high-end høyttaler-kabler fra Nexans? Er på utkikk etter svarte høyttalerkabler.
    Jeg håper du skjønte at det med "high-end" var litt ironi? Det er bare vanlige RK-kabler (uten at jeg, med mine mudder-ører, har tro på at jeg hører noen forskjell på disse i surround-høyttalerene mine). Du får kjøpt omtrent de samme kablene her.

Jeg har forøvrig kjøpt kablene gjennom en kjenning.

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sort kabel

Jeg håper du skjønte at det med "high-end" var litt ironi? Det er bare vanlige RK-kabler (uten at jeg, med mine mudder-ører, har tro på at jeg hører noen forskjell på disse i surround-høyttalerene mine)...
    He he, nei ikke egentlig :-) Men, det var to ting ved kabelen som interesserte meg - at den var sort, og 6mm2. Sort fordi jeg "må" bruke sort kabel i taket på min hjemmekino Tv-stue (både for egen del og WAF), og 6mm2 pga. at dette virker mer "solid" enn 2,5mm2 eller 4mm2.

Som du sier - har vi ører nok til å høre forskjell på ulike kabler? Da dukker den evinnelige diskusjonen opp om, størrelse på kabelen, kvaliteten av kobberet/sølvet, pris, lengden på kablene til høytalerne - må de være like, pris etc. etc.

Har du forresten et tall på hvor mange meter du kommer til å bruke av høyttalerkabler?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    He he, nei ikke egentlig :-) Men, det var to ting ved kabelen som interesserte meg - at den var sort, og 6mm2. Sort fordi jeg "må" bruke sort kabel i taket på min hjemmekino Tv-stue (både for egen del og WAF), og 6mm2 pga. at dette virker mer "solid" enn 2,5mm2 eller 4mm2.

Som du sier - har vi ører nok til å høre forskjell på ulike kabler? Da dukker den evinnelige diskusjonen opp om, størrelse på kabelen, kvaliteten av kobberet/sølvet, pris, lengden på kablene til høytalerne - må de være like, pris etc. etc.

Har du forresten et tall på hvor mange meter du kommer til å bruke av høyttalerkabler?
    Jeg har i alle fall kjøpt 100 meter (200 meter enleder) og regner med det blir nok. Legger opp ferdig til 11.2 sånn i tilfelle jeg engang får råd til en receiver med slike muligheter. Jeg bruker en del ekstra meter kabel, fordi jeg har lagt opp kablene asymmetrisk (flere på den ene siden enn den andre siden av rommet), uten at jeg er redd det går ut over lydkvaliteten.

6mm2 er i de aller fleste tilfeller nok.

Husk at denne kabelen er enleder! Du må ha to ved siden av hverandre for hver høyttaler. Tipper det ikke er så aktuelt lenger da??? Blir vel lett litt stygt med to nesten parallelle ledninger ved siden av hverandre?

En bedre løsning for deg kunne kanske ha vært å benytte en slags kabelgate i plast? Mulig at du får dem i svart (selv om jeg ikke har sett dette noe sted).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i alle fall kjøpt 100 meter (200 meter enleder) og regner med det blir nok. Legger opp ferdig til 11.2 sånn i tilfelle jeg engang får råd til en receiver med slike muligheter. Jeg bruker en del ekstra meter kabel, fordi jeg har lagt opp kablene asymmetrisk (flere på den ene siden enn den andre siden av rommet), uten at jeg er redd det går ut over lydkvaliteten.

6mm2 er i de aller fleste tilfeller nok.

Husk at denne kabelen er enleder! Du må ha to ved siden av hverandre for hver høyttaler. Tipper det ikke er så aktuelt lenger da??? Blir vel lett litt stygt med to nesten parallelle ledninger ved siden av hverandre?

En bedre løsning for deg kunne kanske ha vært å benytte en slags kabelgate i plast? Mulig at du får dem i svart (selv om jeg ikke har sett dette noe sted).
    En liten sprayboks med svart lakk før montering, så er mye gjort. :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten sprayboks med svart lakk før montering, så er mye gjort. :-D
    Jeg regner nesten med du har en anbefaling på hvor man kan kjøpe denne sprayboksen også? :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner nesten med du har en anbefaling på hvor man kan kjøpe denne sprayboksen også? :-D
    Vi har vel kommet så såpass langt,
    at den slags tips er redundant?

(dikt)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har vel kommet så såpass langt,
    at den slags tips er redundant?

(dikt)
    Kunne ikke sagt det bedre selv.
    Ellers får man jo lister hvor man kan skjule kabler/rør nå for tiden. (Gulvlister)
    Man kan jo alltids frese ut et spor i en vanlig list om man vil også.
    Husk bare på å ikke spikre der ledningene går. Listene kan jo alltids skrus...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke sagt det bedre selv.
    Ellers får man jo lister hvor man kan skjule kabler/rør nå for tiden. (Gulvlister)
    Man kan jo alltids frese ut et spor i en vanlig list om man vil også.
    Husk bare på å ikke spikre der ledningene går. Listene kan jo alltids skrus...
    Bekrefter det med gulvlistene. Man får også kanaler med god plass og lokk som etteraper fargene på forskjellige tresorter. Har brukt slike selv hjemme (men da med hvitt lokk, ikke noe trefarge).

Diktet var smooth det, hehe.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekrefter det med gulvlistene. Man får også kanaler med god plass og lokk som etteraper fargene på forskjellige tresorter. Har brukt slike selv hjemme (men da med hvitt lokk, ikke noe trefarge).

Diktet var smooth det, hehe.
    Det finnes noe som egentlig er beregnet for rør her... finnes sikkert alternativer for elektrisk.
    Uponor

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her fant jeg noe... :-D
    D-Profile

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Pål! Flott, men kanskje du skulle tipse vedkommende direkte og ikke her?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Pål! Flott, men kanskje du skulle tipse vedkommende direkte og ikke her?
    Beklager , blir fort revet med vet du... jeg har linket til tråden din på disse postene på hans tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk prosjekt RuneW. Har sittet å fulgt med ei stund nå.

Men av og til så lurer man såklart på om man har ramla inn på den online biltema katalogen... Har vel egentlig ikke så mye med deg å gjøre

Satt å leita etter et bilde av en fyr med en biltema katalog i baklommen på google igår. Men blei ikke noen hit på det...
    paalab det kan vel du hjelpe oss med ?

Keep up the good work !

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spritfire
    Fantastisk prosjekt RuneW. Har sittet å fulgt med ei stund nå.

Men av og til så lurer man såklart på om man har ramla inn på den online biltema katalogen... Har vel egentlig ikke så mye med deg å gjøre

Satt å leita etter et bilde av en fyr med en biltema katalog i baklommen på google igår. Men blei ikke noen hit på det...
    paalab det kan vel du hjelpe oss med ?

Keep up the good work !
    Hei og hyggelig at noen fortsatt gidder å stikke innom, selv om det har gått litt trått i det siste...

Prosjektet er ikke gått FULLSTENDIG i stå riktig enda. Holder bare på med en del som ikke er så veldig interessant for tiden. Begynner å skjønne at elektrikere er dyrt. Det tar jo votter og vinter å sette opp alle disse veggboksene! Men det er klart - vanligvis bygger man ikke veggbokser bak alle sammen :-)

Nå har jeg 4 bokser igjen så er jeg ferdig med den biten i alle fall!

---

Så lurer jeg fortsatt litt på om jeg skal sette vinkler på himlingsbjelkelaget... De er veldig "vinglete" per i dag. Mulig de blir stivet av i underkant med gipslagene, men føler meg ikke helt trygg... Kommer i alle fall til å vurdere dette i området rundt projektoren. Vil helst ikke ha noe risting i bildet!

Side 50 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 550 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •