RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 495

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 495 av 587 FørsteFørste ... 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 491 492 493 494 495 496 497 498 499 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 9,881 til 9,900 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Når jeg er ferdig med listene så skal jeg jaggu meg kjøpe 5 filmer ;-)
    Kan ju börja med att hiva dig runt till amazon som har (eller hade?) Alien boksen till under 200 spänn med frakt. Många härliga timmar i den boksen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Kan ju börja med att hiva dig runt till amazon som har (eller hade?) Alien boksen till under 200 spänn med frakt. Många härliga timmar i den boksen.
    Men dette er jo helt fantastisk! Jeg har ventet lenge på at denne boksen skal komme under 200.

Tusen takk! Boks bestilt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens off-topic...

Etter å ha klatret rundt som en tam apekatt på et vinglete stillase og utsatt megselv for diverse etsende kjemikalier i nesten 10 timer i dag tok jeg meg den frihet å leke i kveld. Jeg er et barn fanget i en voksen kropp og kveldens lek var: Lage release-mekanisme for mini-fallskjerm-jeger på fjernstyrt fly.

Slik ble den til slutt:
    [YOUTUBE]R9Dsyurfq5I[/YOUTUBE]
    (se på YouTube for HD)

Supersimpel, men den fungerer overraskende bra!

Gjett om jeg og poden skal ha det gøy i morgen

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så jo morsomt ut! Hadde dere det gøy med flygingen, og åpnet fallskjermen seg hver gang for den stakkars soldaten?? Rapport forlanges!

Har selv hatt det utrolig morsomt med modellflyging siden jeg var 14 år (og det er lenge siden), og har ennå mitt lastefly (Egentlig beregnet til "piggyback"-transport) med bombeluke. Gjett om det var gøy!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen åpnet seg perfekt for hver gang! Det gjelder å pakke den riktig - ikke helt ulikt virkelige skjermer vil jeg tro!

Hehe - bombeluke gir uanede muligheter
    (ikke direkte overraskende at du har holdt på med RC, forresten...)

Fallskjermdroppene i går ble en stor suksess, selv om relativt sterk vind gjorde at jeg ikke våget å droppe i særlig stor høyde. Her noen dropp med med eller mindre lemfeldig pakket skjerm:

[YOUTUBE]vduZZKymfzc[/YOUTUBE]

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listene ser slett ikke dumme ut. Med det utgangspunktet er det ikke lett å få til en perfekt løsning. og som det nevnes over man må faktisk bruke "lupe" for å legge merke til feilen :-)

Kult "flystunt" også 8-)
    Stå på videre, det kommer sikkert noen regnværsdager i sommer da det kan være deilig å trekke seg ned i kjelleren og "pusle" litt som et avbrekk til hus maling og hagearbeid (bygging av garasje også?)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som akkurat hadde fortrengt garasjebyggingen...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var flotte greier altså! Tøft at du tok deg tid til å henge på kameraet på flyet også! Her manglet det bare B-kamera på bakken for å lage actionfilm! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hø?!

Satt meg ned i går og tok oppatt tråden din RuneW etter å ha lagt heile AVforum brakk då du mista litt futt på hausten i fjor. Fant ut at eg måtte mange sider tilbake, faktisk heilt til side 431!!! So i går og i kveld har eg vert klistra til skjermen og lest på både nedturar og oppturar i kinoen din.

Men på dei siste sidene kom det ei stygg utvikling igjen, følar ein kald bris av deja vu kryppande, skal du ta pause no, akkurat når eg endelig hadde lest meg oppatt?! (kjenner det pressar på med nokre tårar her no) Er det meg det er noko gale med, vil du ikkje ha meg her, skal eg late deg vere i fred so du får bygd ferdig kinoen?

Uansett so er det utrulig mykje bra arbeid som blir lagt ned både i bygging og i dokumentering. Det er kanskje ikkje at du ser det, men eg ser lyset i enden av tunellen for denne kinoen. No er det eit fullverdig rom med litt arbeid i taket som gjennstår. Det er jo no du vil virkelig sjå resultatet av alt du gjer, det er no kvar arbeidsøkt vil resultere i synlig framgang og stolthet. DET ER BERRE Å STÅ PÅ VIDARE (når du følar for det )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - nei, du er hjertelig velkommen du som alle andre

Det er nok langt fra noe psykisk knekk denne gangen, bare masse andre ting som tar tid og litt vår i været, noe som alltid er med på å dempe bygge-iveren.

I tillegg har de tingene jeg faktisk har holdt på med, vært av en slik repeterende og kjedelig karakter at jeg ikke har hatt hjerte til å kjede dere med dem...

---

Ett av de mere interessante tingene som skjer nå for tiden er at elektrikeren kommer onsdag om en uke og gjør seg absolutt ferdig. Det vil si at alle X-comfort-enhetene skal settes opp og at jeg får (X-comfort-kontrollert) lys i vinduene, på bakveggen og sittegruppen (ludolys).

I tillegg vil han sette opp vifte-regulatoren til ventilasjonen.

Da har jeg et 100% "elektrisk fungerende" rom :-D

Så kan jeg kose meg med X-comfort-grensesnittet og lage scenarier etc.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg vil han sette opp vifte-regulatoren til ventilasjonen.
    Hva ender du opp med her?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hva ender du opp med her?
    Ikke noe X-Comfort-styrt i første omgang (rengner med at det var det du lurte på). Jeg tenker å vente til du har gjort (deg ferdig med) alle feilene først, for så å kopiere ditt opplegg

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe X-Comfort-styrt i første omgang (rengner med at det var det du lurte på). Jeg tenker å vente til du har gjort (deg ferdig med) alle feilene først, for så å kopiere ditt opplegg
    Det var det jeg lurte på, ja
    Jeg kommer muligens også til å gjøre dette enkelt i første omgang. Jeg ser for meg å benytte en vanlig 5-trinns regulator sammen med en bryterakturator fra X-comfort. Hastigheten stilles da inn manuelt, men man kan slå av og på viften via X-comfort.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo ikke sikkert er noen dårlig løsning. Men hadde du ikke noe på gang med en aktuator som ga 0-10V og en regulator som tok tilsvarende som styrespenning?

Synes du bør ta den helt ut og koble den til en luftkvalitetsmåler (hva nå luftkvalitet måles i) fra X-Comfort til ynkelige 4200,- :

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo ikke sikkert er noen dårlig løsning. Men hadde du ikke noe på gang med en aktuator som ga 0-10V og en regulator som tok tilsvarende som styrespenning?

Synes du bør ta den helt ut og koble den til en luftkvalitetsmåler (hva nå luftkvalitet måles i) fra X-Comfort til ynkelige 4200,- :

Jo, jeg hadde planer om det, men det blir en god del dyrere, samt at det blir mer stress å sette opp. Jeg kommer nok derfor til å få for en noe enklere løsning i starten

Luftkvalitetsmåler.... tja, jeg tror det må vente litt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette er jo helt fantastisk! Jeg har ventet lenge på at denne boksen skal komme under 200.
    Om du inte alla redan har de, men Amazon kör också goda deals på animerat. Jag beställde precis nyss Monsters Inc och Cars till den höga summan av 151 kronor färdigt i postkassen. Det är 2 BD som bör stå hos de flesta. Referansekvalitet på bägge. Bra filmer för hela familjen dessutom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luftkvalitet

Det sitter nok en RPO5 sensor i den boksen. I tillegg måler den temperatur og relativ fuktighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert, ingen fredagsvits i går Første gang på evigheter at det ikke har skjedd

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

I tillegg har de tingene jeg faktisk har holdt på med, vært av en slik repeterende og kjedelig karakter at jeg ikke har hatt hjerte til å kjede dere med dem...
    Har vi noensinne kommet med det minste lille ymt om at vi kjeder oss i denne tråden :shock:

Det kjedelige er å logge seg på AVF dag etter dag, bare for å oppdage at RuneW ikke har skrevet noe i dag heller ................... :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har vi noensinne kommet med det minste lille ymt om at vi kjeder oss i denne tråden :shock:
    Hehe, nja...

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det kjedelige er å logge seg på AVF dag etter dag, bare for å oppdage at RuneW ikke har skrevet noe i dag heller ................... :-D
    Jeg kom jo med noen advarsler for en uke eller så om at tiden (og kreftene) ville gå med til husmaling den nærmeste tiden. Jeg kan til alles glede melde om at siste penselstrøk ble påført i dag! Har overrasket både meg selv og FruW med min effektivitet!

"Visste ikke at du kunne jobbe raskt!", var omkvedet fra den kanten... Og med det mener hun selvsagt: "Hadde du enda vært like rask til å jobbe nede i den fordømte hula di, så hadde du vært ferdig for 3 år siden!".

Vel, vel...

Malingen er ferdig, men jeg er redd jeg har en relativ tøff timeplan framover med båtpuss, nedriving av gammel garasje og bygging av ny (helst i denne rekkefølgen).

Vi har faktisk skrevet ned, dag for dag, hvordan vi skal klare å bli klar til gutta med dynamitten kommer i slutten av mai. En ikke helt liten jobb er faktisk å få gjort av alt skrotet som nå er i garasjen som skal vekk.

Men for å gjøre en lang historie kort: Dere bør ikke vente dere den helt store aktiviteten i kjelleren fremover.

Men det hender vel jeg tar noen timer nå og da :-D

Side 495 av 587 FørsteFørste ... 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 491 492 493 494 495 496 497 498 499 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •