RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 494

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 494 av 587 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 9,861 til 9,880 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fredag :-) 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hmm... er fortsatt FREDAG !!! :-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arbeidsdagen min er ikke komplett uten fredagsvitsene dine Rune!
    Du har en time på deg!
    Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da lenge igjen av fredagen...

Har utrolig nok hatt mer enn nok annet å tenke på i dag gitt, men her er en billig en:

To 90-åringer hadde datet en stund når mannen utbrøt: "I kveld skal vi ha sex!".

Og det hadde de.

Mens de ligger i sengen etterpå, tenker mannen for seg selv: "Hjelpe meg, hadde jeg visst at hun var jomfru, hadde jeg tatt det litt penere!".

Og dama tenker for seg selv: "Hadde jeg ant at den gamle skrotten faktisk kunne få den opp, hadde jeg tatt av meg strømpebuksene!"

---

Ha en strømpebuksefri helg!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Ingen oppdatering fra Mandagens jobbing?
    Kaffen smaker ikke helt likt uten noen oppdateringer i denne tråden...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er inne i en stress-på-jobben-periode. Samtidig er det mye som skjer rundt i heimen også. I morgen kommer det stillaser og huset skal vaskes, antisoppes og males, så kan man jo gjette hvor mye ork det blir igjen etter det.

Det jeg kan si er at det blir jobbet jevnt og trutt med diverse lister og at jeg kanskje i snitt jobber 1t hver kveld med dette. Men jeg har bestemt meg for å la dere slippe å lide dere gjennom "i kveld tok jeg list nummer 3. Så tilpasset jeg list 4, og sparklet den og i morgen skal jeg male den"-type rapporter.

Betrakt det gjerne som en liten pause fra min side (selv om jeg holder på). Må innrømme at jeg ikke har hengt så mye på forumet i det hele tatt i det siste. Interessen kommer og går litt.

Vanligvis pleier jeg å fylle slike "daue perioder" med litt tomprat og tanker rund neste sted i prosessen, men jeg har egentlig ikke klart å manne meg opp til dette i det siste. Det er litt for mye annet som surrer rundt i hodet for tiden.

Men jeg kommer sterkere tilbake når det skjer noe å skrive hjem om!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et kjent tema. Det er mange av oss som setter prosjektet litt på pause eller slowmotion (enda saktere enn normalt) om dagen.
    Dette har vi alle sikkert godt av, og har kanskje mer mot/inspirasjon når tiden kommer på gråværsdager/uker der vi ikke får malt eller fikset hage.
    Selv har jeg hatt mer eller mindre byggestopp siden november :-(

Regner med at du kommer sterkt tilbake ved en senere anledning.
    Stå på!

Men det er kanskje lov å ønske seg en liten FREDAGSVITS? :wink:

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du er flink jeg Rune! Når man holder på med en prosjekt som dette over lang tid, er det bare sunt å ikke bli lei i blandt! ^^

Jeg har jo greid å bruke mange måneder på en benk til racket!! Er fortsatt ikke ferdig, vis det er noen trøst ^^ hehe.
    Min tråd

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det jo de av oss som tar pauser før vi egentlig har begynt... Du får bare snegle deg avgårde litt, og når du freser videre igjen, så følger vi med!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig å starte på malejobben tidlig på våren. Det er en drittjobb som må gjøres av og til, og når man kommer i gang såpass tidlig slipper man å stå i 25 varmegrader midt på sommeren med det. Regner med at du gjør jobben selv og ikke hanker inn disse polakkene...

Selv om det er lett yr og tåke ute, holder jeg på med å manne meg opp til å gå ut og borre 25-30 hull i fjellet på fremsiden av huset til terassen som skal opp. Ikke akkurat noen drømmejobb det heller...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Fornuftig å starte på malejobben tidlig på våren. Det er en drittjobb som må gjøres av og til, og når man kommer i gang såpass tidlig slipper man å stå i 25 varmegrader midt på sommeren med det. Regner med at du gjør jobben selv og ikke hanker inn disse polakkene...
    Det blir nok "solid", norsk håndverk ja!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fredagsvitsen

Jeg har egentlig ikke samvittighet til å vitse etter en såpass (av-messig) innholdsløs uke, men jeg får ta en meget kort en...:

En mann var hos legen, som etter en lang undersøkelse sukket og sa:
    "Jeg klarer dessverre ikke å finne noen klar årsak til lidelsene dine. For å være helt ærlig, så tror jeg det kommer av drikkingen."

"Javel", svarer mannen, "da kommer jeg tilbake når du er edru."

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg synes du er meget flink som orker å gjøre alt det du har gjort til nå Rune, jeg har folk som gjør det for meg, men likevel så synes jeg det er stressende, proffe folk - men likevel føler jeg meg som en klagebøtte som synes de ikke gjør alt godt nok, noe retter de på mens andre ting er det forsent å rette på. Hadde jeg hatt mere peil på dette med hammer og spiker så hadde jeg nok gjort mere selv og klaget på meg isteden for på de som har dette til jobb.

Stå på Rune, dette blir meget bra! Utrolig alt du får til
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for støtten, Helge! Det kommer godt med skal jeg si deg!

Bare for å vise et eksempel på det P&%€/%€//€ET jeg holder på med for tiden, så la oss ta listen over vinduet nærmest lerretet:
    -img_4487-jpg

Her har jeg knapt nok noe "gods" igjen til underdelen av flexilisten (som i tillegg skal fores ut). Siden det blir "avkuttet" flexilist i underkant her, er det en utfordring å få det pent. Disse flexilistene er laget av et 2-3 mm tykt (dvs, tynt) mdf-lignende materiale, som ikke lar seg sage på en fin måte. Derfor måtte jeg gjøre alle kutt med kniv og håpe på det beste...

Men kuttet blir uansett ikke fint og jeg fant ut at jeg måtte produsere utforingslisten og flexilisten i ett stykke (les: lime) og sparkle og pusse undersiden for at det skulle se ut sånn noenlunde.

Her er "vidunderet" etter mange bortkastede timer:
    -img_4490-jpg

Når den kommer ferdig på veggen, flekser listen omtrent som dette:
    -img_4491-jpg

Dette er undersiden som jeg skulle prøve å få vakker...:
    -img_4492-jpg

Ferdig på plass ser det slik ut:
    -img_4493-jpg

Det ser enda verre ut en nødvendig, fordi det mangler et strøk maling og litt fuging på venstre side der. Og så skal jeg gå over alle listene med en bitteliten pensel og make spikerhodene...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo ikke så galt ut! Tvert imot, det ble jo flott etter siste bildet å dømme ihvertfall! Klart man finner småfeil når man går over med lupe (for å finne de)...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo perfeksjonisme! Håper for all del ikke kinoen noengang skal gjøres om til soverom så du må ta ned alt dette igjen!
    Uansett er det sunt å bli litt lei til tider. Da er det mye mer givende når du kjenner motivasjonen komme krypende igjen.
    Forøvrig lenge siden jeg har sett at du har "belønnet" deg selv med en bluray?
    Det er jo det som er det endelige målet, og når du synker ned i hevesofaen din i 2014, glemmer du de 7 årene du brukte på klargjøre kinoen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vært stolt jeg Rune ! Du gjør det flott !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette er jo perfeksjonisme! Håper for all del ikke kinoen noengang skal gjøres om til soverom så du må ta ned alt dette igjen!
    Uansett er det sunt å bli litt lei til tider. Da er det mye mer givende når du kjenner motivasjonen komme krypende igjen.
    Forøvrig lenge siden jeg har sett at du har "belønnet" deg selv med en bluray?
    Det er jo det som er det endelige målet, og når du synker ned i hevesofaen din i 2014, glemmer du de 7 årene du brukte på klargjøre kinoen
    Når jeg er ferdig med listene så skal jeg jaggu meg kjøpe 5 filmer ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det har du virkelig fortjent, Rune!

Side 494 av 587 FørsteFørste ... 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 490 491 492 493 494 495 496 497 498 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •