RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 483

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 483 av 587 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 9,641 til 9,660 av 11737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var fredagsvitsen sin det :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Se her ja! Uff, ikke bra at jeg hadde "rett", men AVshop ordner uansett opp.
    Du hadde rett! AVShop har allerede sendt en ny duk. All ære til dem for det!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Fredag's vitsen

Leer blir liksom ikke helt helg uten...

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Tore hadde problemer. Han hadde glemt bryllupsdagen og hans kone var rasende. Hun informerte ham om at dette ville koste ham og at hun forventet en gave parkert på gårdsplassen dagen etter. "Og den skal gå fra 0 til 100 på under 6 sekunder", brølte hun og smalt igjen døren.

Dagen etter våknet kona, lenge etter at Tore var dratt på jobb. Hun tittet ut vinduet og jammen var det en eske med gavepapir plassert i oppkjørselen. Forvirret gikk hun ut og rev av papiret. Inne i esken lå det en splitter ny badevekt.

Tore har vært savnet siden torsdag.

---

Ha en flott helg uten bryllupsdager!
    Lol - meget bra :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett! AVShop har allerede sendt en ny duk. All ære til dem for det!
    Noe annet ville vel vært "selvmord"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mandag!

Ingen oppdateringer i dag???

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stressball
    Det er mandag!

Ingen oppdateringer i dag???
    Jeg driver jo på og jobber mann! Det er jo bare tidlige kvelden!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvelden er jo enda ung for RuneW ja.

Alle vet jo at oppdateringene kommer mellom ett og to på natten =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Awesome!

Glem fredagsvitsene - jeg vil ja mandagsoppdateringene!

Bare stå på, så jeg har noe å glede meg til i morgen! :razz:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Kvelden er jo enda ung for RuneW ja.

Alle vet jo at oppdateringene kommer mellom ett og to på natten =)
    Hehe - ja, det hender det. Når man ikke slipper unna før halv ti på kvelden, må man ta de små timer til hjelp ;-) Men det er lenge siden jeg holdt på til to på natta på en hverdag. Det var nok oftere slik når jeg var yngre... Nå er jeg gammel og mett av dage og orker ikke å holde på så lenge utover natta

Eller er det så enkelt som at jeg har blitt litt smartere og forstår hva som venter i morgenen etter...

---------

Uansett, noe har skjedd i heimen.

Jeg gjorde for eksempel en test av disse LED-lampene og slik så det ut:
    -img_4389-jpg

Hadde egentlig forventet en smalere lyskjegle, men om det er bra eller dårlig at den ikke hadde det har jeg ikke gjort meg opp en mening om enda... Det er ikke så lett å se på dette bildet, men den lyste ganske godt opp faktisk.

Ellers har jeg holdt på med noe som nesten har tatt knekken på meg... nemlig denne underlige liste-saken bak til høyre i rommet. Har vel nevnt den før. Det er en list som skal gå rundt skjøten til aksessluken. Mange betaversjoner av denne listen har har vært laget og de fleste har det blitt litt tull med. På siste versjon er listen en blanding av to listetyper - den som går mellom vegg og bak-spot-kasse og en merkelig sak som jeg har laget av en halv flexi-list:
    -img_4394-jpg

Denne halve flexi-listen er noe vanvittig tynn og skjør og det var med hjertet i halsen jeg freset ut spor til noen 1mm tykke magneter:
    -img_4390-jpg

Etter dette bildet ble tatt, ble det nok en gang gjort forandringer i designet. Det viste seg at disse mikro-magnetene ikke holdt listen fast på en tilfredsstillende måte og meg måtte frese enda mer - denne gangen i hjørnet, hvor jeg plasserte en metallskive. Magneten(e) (to "seriekoblede" 1.5 mm magneter med litt mer "riv" i) ble plassert i hjørnet på selve luken:
    -img_4395-jpg

Dere får bare ta meg på ordet når jeg sier at dette ble veldig mye knot å få til...

Men nå klikker i alle fall liste-konstruksjonen på plass med et meget tilfredsstillende klikk - ja, nesten ett KLAKK (og sitter der uansett hva Ernaene måtte finne på):
    -img_4396-jpg

Det ser litt uflidd ut, men det er før jeg går over med fugemasse og gir den et par velfortjente strøk maling (og maler vegg/boks-listene med siste strøk).

Legg forresten merke til "djevelens hjørne" til venstre, der 3 kanter møtes til en - eh - utfordring...

---

Ellers gikk jeg, til FruWs store glede, i kveld til innkjøp av en benkeboremaskin, type billigste på Clas Ohlson:
    -img_4392-jpg

Men billig eller ikke billig - den er en drøm å bruke i forhold til "fri-drilling" med en vanlig drill. Jeg må innrømme at jeg kjøpte denne saken ene og alene for å drille hull i 4 lister, men jeg har alltid hatt lyst på en slik og jeg kommer helt sikkert til å bruke den masse framover (f.eks. hver gang jeg til drille noe 90 grader på et emne...).

Men som sagt. Grunnen til kjøpet er en tabbe (surprise, surprise) fra min side egentlig. Eller kanskje ikke tabbe. Det er vel mere en plan som ikke fungerte slik jeg hadde håpet. Og denne mislykkede planen har kostet meg sikkert 2000,- og 20 timers jobb. Den ufattelig smarte planen var å feste listene mellom takplatene med magneter. Det fungerte i og for seg - nesten. Jeg kjøpte noen svinedyre, sterke magneter som jeg felte ned i takrammene. Dessverre var disse så dyre så jeg kviet meg for å kjøpe nok, men det resultat at jeg måtte "spe ut" med mer normale magneter. Disse siste viste seg å ikke holde helt mål. Men dette var ikke alene nok til å velte planen. Men det som var litt verre var at for å få bra effekt, måtte magnetene på listen være så store at listen ikke ble flush med taket, men fikk (noen steder :? ) en glipe på 1-2mm. Utålelig. I tillegg viste det seg at det ble omgjøringer på listetypen som skulle gå mellom skrå-tak-spot-kassene og taket og dermed var plutselig 4 lister 10 mm for korte...

Dermed måtte disse 4 listene brukes et annet sted (nettopp mellom de nevnte skrå-bokser og taket), mens nye lister over takrammene har blitt kjøpt. Listene som opprinnelig var ment å festes med magneter var en spesialbestilling (nok noen kroner som har gått over i flytende form og forsvunnet ned i sluket) uten huller. Så nå må jeg altså lage huller. Ja, og kjøpe en maskin for å gjøre det...

Visse ting unnlater jeg å ta med i budsjettet...

Her er en liten listeprøve hvor jeg testet ut forskjellige borstørrelser og metoder:
    -img_4391-jpg

Fant ut at en gjennomboring med 3 mm og en forsenking med 6 mm fungerte ganske bra.

Og her er kveldens produksjon:
    -img_4393-jpg

Og med det tenker jeg at jeg sier god natt!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper du magnetene?
    Dealextreme har jo masse billige magneter som er ganske sterke.
    Rare Earth/RE Magnets - DealExtreme

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny boremaskin :-)
    Vedlagt scan fra "Verksted håndboka" :-)
    http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1298962779

De listene minnet veldig om noe man får kjøpt ferdig;-)
    Men skulle de ikke være asymmetriske? :?
    Disse listene har gnaget i bakhodet på meg lenge, men nå ser jeg faktisk en slags løsning. Det blir umalt, børstet aluminium rundt omkring. Det blir litt spesial (fortell noe nytt), med asymmetriske huller i listene...
    Det er godt mulig de er det og at det er jeg som ser feil...
    Eller mente du at de ikke ligger med lik avstand?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Hvor kjøper du magnetene?
    Dealextreme har jo masse billige magneter som er ganske sterke.
    Rare Earth/RE Magnets - DealExtreme
    Ja, har kjøpt "bøttevis" med magneter på DX og prisen er det lite å si på. Har faktisk en bestilling inne nå (det er som heroin...).

Utvalget er imidlertid relativt semmert - i alle fall hvis du er ute etter ganske nøyaktige mål. Skal du ha noe helt spesielt går du hit:

K&J Magnetics - Products

Linken over går til sylinder-avdelingen. Orket ikke telle, men de har 200-300 forskjellige størrelser (fra D=1.58mm / H=0.79 mm til D=100mm / H = 50mm (et monster til $650 som ikke sendes med fly)).

Men det er ikke like billig som på DX - spesielt ikke når prisen vipper akkurat over 200 (som den gjorde i mitt tilfelle... ).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Gratulerer med ny boremaskin :-)
    Jo takk! Og takk for dokumentasjonen (som jeg forstår så veldig mye av...).

De listene minnet veldig om noe man får kjøpt ferdig;-)
    Takk, det tar jeg som et kompliment! Det er meningen!

Men skulle de ikke være asymmetriske? :?
    Jepp, det var planen. Opprinnelig hadde jeg tenkt å ha listene litt assymetrisk for å være sikker på å dekke alle skruehullene i skrå-boksene. Takrammene har nemlig ikke noe slikt, så listen trenger ikke å dekke like mye av den. Slik så den opprinnelige planen ut:
    -list-01-jpg

Etter å ha test-skrudd en bit, fant jeg ut at det ville gå bra med sentrerte hull også, så da blir det slik:
    -list-02-jpg

Jeg borer jo ikke disse hullene for å være morsom. Det er for å få brukt de hull-løse listene jeg allerede har.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den benke-borremaskinen så skikkelig morsom ut.
    Mulig jeg må handle en slik (ikke det at jeg trenger en......men)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik står på ønskelisten min også ;-) (må bare få ryddet plass til den på arbeidsbenken eller "lageret" om du vil )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik står på ønskelisten min også ;-) (må bare få ryddet plass til den på arbeidsbenken eller "lageret" om du vil )
    Den tar mindre plass enn et A4-ark på benken! Skyve-vekk-annet-skrot-prinsippet fungerer glimrende!

Denne vil ha en helt klar plass i snikkerbod-delen på nye garasjen (hvis jeg klarer å manne meg opp til å sette igang det prosjektet...).

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg forresten merke til "djevelens hjørne" til venstre, der 3 kanter møtes til en - eh - utfordring...
    Hehehe, har lagt merke til det for lenge siden, og gleder meg til å se hvor elegant du kan få løst det!

Hadde selv mange av disse da jeg listet huset for snart tre år siden. Og fikk aldri til helt perfekte løsninger. Så nå gleder jeg meg...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hehehe, har lagt merke til det for lenge siden, og gleder meg til å se hvor elegant du kan få løst det!
    Haha - mrsmt...

Jeg gleder meg ikke!

---

På den lyse side: Fikk ny lerretsduk i dag (har ikke sjekket den enda) og en ny forsyning med LEDs. Bestilte 6 stk fra en kar på eBay og suggen sendte selvsagt en og en pære, behørig pakket inn...:
    -img_4397-jpg

Slik ser de ut:
    -img_4398-jpg

De hadde en helt annen spredning enn de første pærene:
    -img_4399-jpg

Skikkelig første-generasjons-bått lys, men det er kanskje det jeg er på jakt etter i denne sammenhengen.

Vi får eksperimentere mer rundt dette etterhvert. Nå står det enda litt mer listing for tur. Det er grusomt, men jeg må bare tvinge meg (og dere) gjennom det... Har fått omtrent det jeg trenger av alu-lister nå.

Jeg vet jeg bare blir ferdig med ca 85% av listingen i denne omgang, men jeg må puste litt innimellom. Derfor kommer jeg til å la lister være lister og sette igang med det som er morsomt, nemlig skyveakustikk-dørene.

Må få litt fortgang i dette, slik at rommet er mer eller mindre klart for testing av frontrekke. Det er vel muligens ikke noen bombe at jeg snuser på det siste påfunnet til Herr Kviserud som frontrekke (og har gjort i og for seg gjort det det i mange måneder...). Greit å være klar snart.

Men først må jeg gjennom en barnebursdag til poden og hans 14 "livlige" klassekompiser. Gud hjelpe meg... Helgen er sikret for å si det slik.

Kommer sterkt tilbake over helgen - hvis jeg lever enda.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den lyse side: Fikk ny lerretsduk i dag (har ikke sjekket den enda) og en ny forsyning med LEDs. Bestilte 6 stk fra en kar på eBay og suggen sendte selvsagt en og en pære, behørig pakket inn...:
    Godt å høre at du har fått ny duk :-)
    Lurt å sjekke denne også, man vet jo aldri ;-)
    Hvor mye kom disse LED pærene på da?
    Men først må jeg gjennom en barnebursdag til poden og hans 14 "livlige" klassekompiser. Gud hjelpe meg... Helgen er sikret for å si det slik.
    He, he skjønner hva du mener. Skal ha barneselskap for minstemann med en drøss unger i helga vi også ;-)

Ellers kan jeg informere om at den nye Biltemakatalogen har kommet ;-)

Side 483 av 587 FørsteFørste ... 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 479 480 481 482 483 484 485 486 487 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •