RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 480

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 480 av 587 FørsteFørste ... 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 476 477 478 479 480 481 482 483 484 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 ... SisteSiste
Viser resultater 9,581 til 9,600 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hehe, du er iallefall utrolig ærlig!
    Så blir det spennende å se hva som varer lengst - ærligheten min eller kinobyggingen...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Mulig jeg har vært noe rask på labben ja... Vi snakker vel om både V4 og V5 før jeg er ferdig...
    Om du noengang blir ferdig..........
    Den dagen dét skjer, skal jeg personlig møte opp med en flaske Bollinger Champagne.
    Ja, jeg lover!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen må ta deg i forsvar :)

Du blir ferdig Rune, med jevn fremdrift kommer man til slutt i mål, uansett tempo. Husk at en hver reise begynner med ett skritt!
    Min byggetråd ble opprettet før din, og jeg er fortsatt ikke ferdig jeg heller..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Du blir ferdig Rune, med jevn fremdrift kommer man til slutt i mål, uansett tempo. Husk at en hver reise begynner med ett skritt!
    Min byggetråd ble opprettet før din, og jeg er fortsatt ikke ferdig jeg heller..
    Takk det varmer :-D

Vi skal nok bli ferdige skal du se. Hadde jeg vært alene her i verden, så hadde jeg vært ferdig for lenge siden, men i perioder må jeg drive litt brannslukking, sånn rent familiemessig, og da går det trått

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er ferdig da?

Den dagen man kan sette seg ned i stolen å se på en film, eller den dagen man slutter å forbedre kinoen ?

Om det første, så snakker vi nok om før sommeren om det er litt tid til overst..
    Om det er det siste, så er det nok snakk om mye lengre fram i tid =)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi lister oss så stilt på tå...

Ok, jeg er treig og er fullstendig klar over det. Derfor sneglen i førsteposten.

Men det går framover. I alle fall ikke bakover (som det forresten, til både min og deres fortvilelse, har gjort flere ganger før (hoppetest m/nedtaging av gips i tak, brudd på kabler osv.)). Vel hjemme fra barnebursdag og etter legging av barn og sløving foran TVn, startet jeg mine nokturne aktiviteter.

Denne saken her skal jeg innrømme at jeg har brukt flere kvelder på (med diverse venting på lim og maling):
    -img_4354-jpg

Denne underlige karen var det som skulle til for å beliste det ene bak-spot-kasse-hjørnet mot veggene:
    -img_4356-jpg

Videre er det tilsvarende mikkmakkerier på andre siden. Her er det et panel som må kunne tas bort (en del elektro blir gjemt bak), og som vanlig er access = utfordringer (en gjennomgangsmelodi i dette prosjektet...). Uansett, her er panelet:
    -img_4357-jpg

Ja, det er et lite hull i midten. Det er fordi panelet mer eller mindre tilfeldig kommer rett over den ene ventilasjons-ventilen. Her er panelet midlertidig skrudd fast:
    -img_4358-jpg

De to listene i vinkel et par bilder over er satt til liming i "albuen" og vil bli festet (sannsynligvis magnetisk) over luken og dekke moltonkantene mot veggen. De to andre kantene vil bli dekket med ta alulist-biter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo RuneW, i en sen natterstime!

Jeg skal umiddelbart innrømme at jeg tidvis har vært litt "spiss" i mine kommentarer og betraktninger omkring prosjektets "litt" trege progresjon, og objektivt sett er det vel kanskje ikke så rart?
    Ikke minst fordi dette høyst sannsynlig overgår alt annet i samme sjanger, hva tidsforbruk angår.

Sjøl blir jeg av min omverden ofte betraktet som et "umulig petimeter", hva tålmodighet og detaljfiksering angår, men jeg har i så måte, definitivt møtt min overmann! 8-)
    Og kanskje det er nettopp dét, som tidvis får meg til å "sprekke"?
    Kan hende, at jeg allerede har nevnt det....

La det uansett være sagt, at jeg absolutt ønsker å se at du kommer i mål, i et prosjekt som definitivt savner sidestykke?

Den tidligere utlovede sjampisen vil garantert finne vei, når den tid kommer.
    Så stå på! Champagne går jo ikke så fort ut på dato. ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge en ikke mister målet i sikte kommer en frem før eller siden... Må si belistningen og finishen ser imponerende presis ut, Rune, håper du aldri tenker på bytte hus, for her ligger det MYE sjel i kinorommet (som nok dessverre ikke en eventuell ny kjøper forstår verdien av)!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt denne tråden fra starten og jeg tror ikke jeg har gått glipp av ett eneste innlegg, ei heller ett eneste glipptak.. Fantastisk lærerikt, godt beskrevet, humoristisk og inspirerende for den dagen OBOS blir historie for min del. Eget rom.. egen kino... sikle, sikle..
    En vakker dag, når RuneW erklærer kinoen sin for "FERDIG!" skal også jeg, i likhet med Scrooge og andre, ta firefelten ned til Sarpsborg med en flaske champagne av avansert merke.
    Faren er vel at champagne-fremmøtet blir såpass heftig at husherren(fruen?) bestemmer at; Nå trenger vi en, i minste detalj anlagt, vinkjeller i stedet!

FruW: Rune, fint om du melder deg på Norsk Vinforum snart (=på kvinnespråk; gjør det NÅ!).
    Syns ikke du også at vi trenger en vinkjeller i stedet for den kinoen vi aldri har fått brukt? (=på kvinnespråk; Jo, det syns du)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Faren er vel at champagne-fremmøtet blir såpass heftig at husherren(fruen?) bestemmer at; Nå trenger vi en, i minste detalj anlagt, vinkjeller i stedet!
    Hehe - nå vet jeg ikke om jeg tør bli ferdig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hae du landet på noen fronter enda? RF7 mk2 har fått en hyggelig pris på LSound nå. Da har vi fronter til HTF 2011 også. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hae du landet på noen fronter enda? RF7 mk2 har fått en hyggelig pris på LSound nå. Da har vi fronter til HTF 2011 også. ;-)
    Hehe - ja, du sier noe. Jeg har jo holdt på med å lage sub'er med tanke på HTF en stund, men høyttalere...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig så ser utførelsen av de vanskelige listene helt perfekt ut! Disse rammene dine med dekomolton blir virkelig flotte!

Hvordan var dette stoffet å jobbe med? Vanskeligere å trekke enn scenemolton, med de samme "skrukkene"? Lurer litt selv på dekomolton til noen av veggrammene. Går muligens heller for høyttalerstoff da dette blir bedre med akustikkplatene bak, men så er jo fargevalget antakelig mye bedre på dekomolton. Høyttalerstoff får man jo som kjent i alle farger bare man velger svart?!

Edit: man får faktisk høyttalerstoff i andre farger, bare ikke fine farger...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker dårlig denne "mobbingen" av RuneW sin fremgang, og tar han i forsvar når som helst.
    Årsaken er at jeg har møtt min overmann når det gjelder finurlige, tidkrevende løsninger og finish, men langt fra møtt min overmann når det kommer til tidsforbruk!

Bare stå på videre RuneW, dette blir SÅ bra!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Som vanlig så ser utførelsen av de vanskelige listene helt perfekt ut! Disse rammene dine med dekomolton blir virkelig flotte!
    Ingenting er perfekt her i gården - når man kommer nærme nok, men takk i alle fall :-)

Hvordan var dette stoffet å jobbe med? Vanskeligere å trekke enn scenemolton, med de samme "skrukkene"? Lurer litt selv på dekomolton til noen av veggrammene.
    Samme skrukkene, ja :-|

Jeg har aldri jobbet med "vanlig" Molton så det er vanskelig for meg å sammenligne... Grunnen til at jeg valgte Deko-molton var fargeutvalget. Jeg innbiller meg at dette stoffet er noe mindre elastisk enn Molton. Det er en viss tendens til at det blir slapt etter en stund og det bekymrer meg noe. Jeg har strammet opp stoffet på noen av rammene og må ta en runde med stiftemaskinen på noen strategiske steder før jeg setter på listene. Som godt er, vil de fleste listene være avtagbare (skrudd) slik at om det blir en slapphet ett sted så vil det værerelativt lett å ta av listen, stramme, stifte og sette på listen igjen.

Men hadde jeg hatt uavtagbare lister hadde jeg hatt et problem...

Hva var det du spurte om igjen... Jo, om det er vanskeligere å trekke? Som sagt, så har jeg ikke forsøkt vanlig Molton, men jeg gjetter at det er noe vanskeligere å trekke, pga mindre strecht og tynnere stoff som tåler mindre handtering.

Edit: man får faktisk høyttalerstoff i andre farger, bare ikke fine farger...
    Hehe - akkurat det tror jeg på!

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg liker dårlig denne "mobbingen" av RuneW sin fremgang, og tar han i forsvar når som helst.
    Årsaken er at jeg har møtt min overmann når det gjelder finurlige, tidkrevende løsninger og finish, men langt fra møtt min overmann når det kommer til tidsforbruk!

Bare stå på videre RuneW, dette blir SÅ bra!
    Takk, norcad!

Men jeg føler ikke at denne påminnelsen om hvor saktegående jeg er, er så veldig ondsinnet ment. Det er jo helt sant. Jeg har jo lagt litt opp til det selv også, med å eksponere meg selv og mine kapasitetsmessige begrensninger på denne måten...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Samme skrukkene, ja :-|

Jeg har aldri jobbet med "vanlig" Molton så det er vanskelig for meg å sammenligne... Grunnen til at jeg valgte Deko-molton var fargeutvalget. Jeg innbiller meg at dette stoffet er noe mindre elastisk enn Molton. Det er en viss tendens til at det blir slapt etter en stund og det bekymrer meg noe. Jeg har strammet opp stoffet på noen av rammene og må ta en runde med stiftemaskinen på noen strategiske steder før jeg setter på listene. Som godt er, vil de fleste listene være avtagbare (skrudd) slik at om det blir en slapphet ett sted så vil det værerelativt lett å ta av listen, stramme, stifte og sette på listen igjen.
    Det er nok riktig som du sier, at Deco-molton er noe mindre elastisk enn scenemolton. (Har "lekt" med begge).
    Begge utgaver er imidlertid et ullstoff (vil jeg mene), og ull har en tendens til å krympe etter vask. (Bare spør fru W! )

Som et eksperiment, kan du jo forsøke å dusje lunkent vann på stoffet etter at det er oppspent.
    Antakelig vil det se helt for j****g ut med det samme, men vent til det tørker! ;-)
    Tipper at det blir stramt og fint da.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det er nok riktig som du sier, at Deco-molton er noe mindre elastisk enn scenemolton. (Har "lekt" med begge).
    Begge utgaver er imidlertid et ullstoff (vil jeg mene), og ull har en tendens til å krympe etter vask. (Bare spør fru W! )

Som et eksperiment, kan du jo forsøke å dusje lunkent vann på stoffet etter at det er oppspent.
    Antakelig vil det se helt for j****g ut med det samme, men vent til det tørker! ;-)
    Har tenkt tanken med vann allerede, men så søkte jeg litt i denne tråden og så at Rune hadde problemer med flekker pga vann i strykejernet...

Mulig at det bare var pga varmen, og strykejernets litt ugjevne fordeling av vannet. Sprayer man en fin dusjtåke over hele rammen er det ikke sikkert at det blir flekkete.

Har veldig lyst på dekomolton på veggrammene, men er redd for at jeg mister en del av effekten av akustikkplatene bak...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Blir det ikke skjoldete da? Mener jeg hadde en litt uheldig erfaring angående dette når ejg forsøkte dampstrykejernet til FruW for å få vekk en brettekant.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på dekomolton på veggrammene, men er redd for at jeg mister en del av effekten av akustikkplatene bak...
    Det er liten tvil om at høyttalerstoff er bedre enn dekomolton til denne bruken - men om det er mulig å høre det for oss dødelige, se det er en annen sak...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg mente bestemt at molton er bomull og ikke ull?

Uansett, listverket ser ut til å stå til en Meget+!

Side 480 av 587 FørsteFørste ... 340 350 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 476 477 478 479 480 481 482 483 484 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •