RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 475

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 475 av 587 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 9,481 til 9,500 av 11737
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hahahah God Helg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk plutselig mange timer på meg i dag og brukte tiden bl.a. til å høvle over materialene til skyve-rammene. Litt små-ujevnheter og limrester måtte bort. her er vi i full gang med den gamle, slitte høvelen som jeg aldri klarer å stille ordentlig...:

-img_4339-jpg

Greit nok:
    -img_4341-jpg
    (det viktigste er at de i det store og hele er ca rette )

Her er dagens produksjon og det er (litt) mer enn nok til de to skyve-rammene på den ene siden:
    -img_4342-jpg

Nå er det egentlig bare å kappe dem i korrekte lengder og limeskru dem sammen til rammer. Jeg handlet litt diverse på Biltema i dag (wire, blokk, vinkler osv). Må titte litt på hva som er mulig med disse duppedittene.

Ellers gikk det mye i møkke-kjedelige ting som maskering og maling av alt mulig. Med dronningen selv på stadige inspeksjonsrunder var det bare å glemme å stå å tenke på ting - da kreves action :shock:
    -img_4343-jpg

Så de kommende dagene er jeg å finne krypende langs med gulvet mens jeg maler lister ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Fikk plutselig mange timer på meg i dag og brukte tiden bl.a. til å høvle over materialene til skyve-rammene. Litt små-ujevnheter og limrester måtte bort. her er vi i full gang med den gamle, slitte høvelen som jeg aldri klarer å stille ordentlig...:
    Hva, har du ikke elektrisk høvel?

Spennende prosjekt denne skyveakustikken, Rune. Jeg tipper at de laminerte lektene blir ganske stabile.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva, har du ikke elektrisk høvel?

Spennende prosjekt denne skyveakustikken, Rune. Jeg tipper at de laminerte lektene blir ganske stabile.
    Hehe - Selvsagt har jeg elhøvel (om ikke så veldig fin), men la meg stille deg et motspørsmål:

Har du sett ettervirkningene av å bruke elhøvel i et rom med store Molton-flater?

Ikke jeg heller. Og ikke har jeg lyst til å teste det ut heller

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett ettervirkningene av å bruke elhøvel i et rom med store Molton-flater?

Ikke jeg heller. Og ikke har jeg lyst til å teste det ut heller
    Hehe, jeg må også være dritforsiktig nå. Med tolv kvadratmeter molton, etterhvert perforert med fiber, kan man ikke akkurat støvsuge bort bøsset. Kommer til å måtte gå over alt med pinsett og teip, og henge beskyttende plast under når den henger i taket. Hadde vært utrolig greit med snekkerboden nå. Desverre blir ikke den aktuell før til høsten...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hehe, jeg må også være dritforsiktig nå. Med tolv kvadratmeter molton, etterhvert perforert med fiber, kan man ikke akkurat støvsuge bort bøsset.
    Ha! Jeg har over 20 m² med stoffet - riktignok i omtrent spon-farge, så du må nok være enda mer forsiktig med ditt stoff. Ellers kan det bli uheldig i dagslys.

Kommer til å måtte gå over alt med pinsett og teip, og henge beskyttende plast under når den henger i taket. Hadde vært utrolig greit med snekkerboden nå. Desverre blir ikke den aktuell før til høsten...
    Vi er nok i to veldig like båter. Snekkerboden min har blitt kino gitt...

Har forøvrig endelig fått tillatelse av kommunen til å bygge garasje. Behandlingstid: 6 mnd. Jammen er jeg glad jeg spanderte på meg en dyr byggkonsulent for at ting skulle gå glatt

Kommer til å bygge en 4x4 meter snikkerbod på siden av garasjen. Ikke noe voldsomme greier, men mye bedre enn ingenting!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - Selvsagt har jeg elhøvel (om ikke så veldig fin), men la meg stille deg et motspørsmål:

Hehe, nei men jeg kan se det for meg, så du er tilgitt

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÆH Har du ikke sponavsug til el høvelen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å bygge en 4x4 meter snikkerbod på siden av garasjen. Ikke noe voldsomme greier, men mye bedre enn ingenting!
    Min snekkerbod blir 5 x 4 meter. Man ha et tørt sted det man kan frese av seg litt spon og støv iblant. Søkte i fjor sommer da jeg også skulle bygge terrasse og et tilbygg på huset, og fikk svar etter noen få dager. Litt heldige vi på landet. Litt kortere behandlingstid, med færre saksbehandlere.

Har prøvd meg på å bruke garasjen til snekkerbod, men da fruen fikk sagspon på skoa og i bilen ble det stopp...:roll:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    HÆH Har du ikke sponavsug til el høvelen!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg på å bruke garasjen til snekkerbod, men da fruen fikk sagspon på skoa og i bilen ble det stopp...:roll:
    Jepp, tenkte først på åpen løsning mellom garasjedel og snikkerbod-del, men må nok inn med en vegg og to gromme dører tenker jeg. Vil jo ha muligheten til å behandle ting lenger enn 3.5 m også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og to gromme dører tenker jeg. Vil jo ha muligheten til å behandle ting lenger enn 3.5 m også.
    Vi har visst tenkt samme tanken her, skal også henge opp to breie skyvedører som står på hver sin langside mot hverandre, slik at høvling og saging av lange emner blir mulig...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en ny spennende pakke fra det store uland i dag. Synd innholdet ikke var fullt så spennende...

Det var 20 stk slike:

-12v-jpg

Det er sokler til 12V pærer ala bilpærer. Dette skal muligens lures inn på "unevnelige" steder med 12V LEDs. Det er ikke umulig at jeg prøver å integrere noen slike i maskeringen rundt lerretet. Får se. Det blir vel en slik når-alt-annet-er-ferdig-greie.

Hvorfor 20? Fordi det "ikke kostet noe" og 20 var minste kvanta... Kjekt å haaaa... osv.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sokler til 12V pærer ala bilpærer. Dette skal muligens lures inn på "unevnelige" steder med 12V LEDs. Det er ikke umulig at jeg prøver å integrere noen slike i maskeringen rundt lerretet. Får se. Det blir vel en slik når-alt-annet-er-ferdig-greie.
    Er det lov å installere 12V stæsj selv, eller må man ha elektriker til slikt også?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Er det lov å installere 12V stæsj selv, eller må man ha elektriker til slikt også?
    Si det du... sikkert en elektriker som kan svare på dette... Det finnes jo mange spotter som går på 12V og de må vel monteres av trikker. Vet ikke om det har noe med strømmengder å gjøre.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det du... sikkert en elektriker som kan svare på dette... Det finnes jo mange spotter som går på 12V og de må vel monteres av trikker. Vet ikke om det har noe med strømmengder å gjøre.
    Det har med at det er fastmontert. Mener at du i utgangspunktet har lov så lenge du har en stikkontakt på den og ikke fastmontert i nettet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det har med at det er fastmontert. Mener at du i utgangspunktet har lov så lenge du har en stikkontakt på den og ikke fastmontert i nettet.
    Ja, det er noe i den retningen, ja.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er noe i den retningen, ja.
    Dette kan vel din stebror mye om ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dette kan vel din stebror mye om ;-)
    Mulig. Jeg ser ham jo hvert skuddår, så jeg kan jo spørre ham 29 februar neste år ;-)

Side 475 av 587 FørsteFørste ... 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 471 472 473 474 475 476 477 478 479 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •