RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 473

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 473 av 587 FørsteFørste ... 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 469 470 471 472 473 474 475 476 477 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 9,441 til 9,460 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 0Frikk
    Kommer an på typen tau. Amsteel og tilsvarende produkter strekker seg like lite som stålwire afaik. Det blir brukt til vinsjing og slikt.

-Frikk
    Har de den i 2 mm?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å ikke benytte seg av alu-profil til rammen.

Platene lager du bare hull til i profilen, eller en annen form for festeløsning.

Så kan du lage en slik "sokk" med molton som du trer over f.eks. og syr til på undersiden der det måtte la seg gjøre.

Alt i alt så kan det bli meget pent om man legger bittelitt arbeid i det =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Har de den i 2 mm?
    Nærmeste seiler/båtbutikk burde ha godt utvalg av slikt. Her er 1.7mm dyneema f.eks. Ellers kan kanskje dette være av interesse selv om de ikke skriver hvilket materiale det er. Statisk burde bety at det ikke strekker seg.

-Frikk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder skruing/festing av aluprofilene/stålstendere, så lar det seg jo lett skru med egnete skruer, eller klemmes sammen med en spesialtang. Da slipper du jo både skruer og treverk. Festing av molton på profilene burde ikke by på store problemer med et godt lim.

Men selvsagt, treverk er trygt og har sine fordeler det også. Men det legger jo på endel ekstra vekt, og det kan jo ikke være positivt i forbindelse med skinneløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var mye spennende lesing RuneW
    holder på selv med et studio/lytterom nå, og kommer nok kanskje til å stjele et par småtips fra den uendelig lange tråden din!

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1612732

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å stjele i vei det ;-)

Ikke mye jeg har kokt opp selv her uansett (mulig med unntak av det aller mest tullete...).

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok stemme det. Jeg kommer imidleritid til å bruke 2 lag med høyttalerstoff (fordi akustikkplaten under dessverre er hvit) og tror lim-metoden kan bli litt vanskelig.
    Er det rester av Rockfon-platene du kjøpte i jan-09 du skal bruke? Kan ikke de sprayes svarte med et eller annet (eller ødelegger det egenskapene på noe vis)? Da slipper du jo å styre med mer enn ett lag med stoff på akustikkplateskyvedørskonstruksjonen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Er det rester av Rockfon-platene du kjøpte i jan-09 du skal bruke? Kan ikke de sprayes svarte med et eller annet (eller ødelegger det egenskapene på noe vis)? Da slipper du jo å styre med mer enn ett lag med stoff på akustikkplateskyvedørskonstruksjonen.
    Det var vel i forrige tiår engang, ja. Jeg tror ikke det er meningen at overflaten på akustikkplater skal være luft-tette, men jeg kan jo slenge over en mail til Rockwool for å høre med dem.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første laget kan jo gå rundt selve akustikkplaten, og det andre laget kan gå rundt hele rammeverket.
    Måler du rammene sort, så syns ikke noe gjennom heller.

Ellers tror jeg du velger rett mtp molton/høyttalerfrontstoff.
    Jeg syns molton begrenser litt av effekten til akustikkplatene, sammenlignet med frontstoffet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det første laget kan jo gå rundt selve akustikkplaten, og det andre laget kan gå rundt hele rammeverket.
    Det var ingen dårlig ide!

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Ellers tror jeg du velger rett mtp molton/høyttalerfrontstoff.
    Jeg syns molton begrenser litt av effekten til akustikkplatene, sammenlignet med frontstoffet.
    Jepp! Akustikkplater gjør seg nok best bare. Eller med et akustisk transparent stoff foran.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel i forrige tiår engang, ja. Jeg tror ikke det er meningen at overflaten på akustikkplater skal være luft-tette, men jeg kan jo slenge over en mail til Rockwool for å høre med dem.
    Vedrørende etterbehandling/maling av Rockfon. Klippet følgende fra en pdf som blant annet omhandler dine plater (Rockfon Boxer):

"Platene kan etterbehandles med Rockfon etterbehandlingsmaling. Dette er en PVA vannbasert spesialmaling med sikkerhetskode 00-1, som skal påføres i riktig mengde ved hjelp av en Airless-sprøyte med god kapasitet. Overflaten må være ren og tørr, og gammel maling må sitte fast."
    "Etterbehandling av Rockfon himlingsplater reduserer lydabsorpsjonen med ca. 10%."

http://produkter.rockfon.no/media/18...er_07.2010.pdf

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har missforstått konseptet dit på denne skyve greia, men ville det ikke vært utrolig lettvindt og kjøpt en skyvedørsgarderobe og bare brukt dørene og skinnene der ifra? også kan du heller trekke om dørene.

feks på Ikea, så får du jo ett helt skap for 1800kr det er komplett med 2 dører, og vis du bare bruker dørene og skinnene så har du jo også masse ved! :lol:

Eller ønsker du ikke skinner i tak og vegger?

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Mulig jeg har missforstått konseptet dit på denne skyve greia, men ville det ikke vært utrolig lettvindt og kjøpt en skyvedørsgarderobe og bare brukt dørene og skinnene der ifra? også kan du heller trekke om dørene.

feks på Ikea, så får du jo ett helt skap for 1800kr det er komplett med 2 dører, og vis du bare bruker dørene og skinnene så har du jo også masse ved! :lol:

Stian
    Genialt.
    Du løste hele spm mitt jeg har grublet på noen dager.
    Har en stue, med tilgang til soverom.(Da det er 5 soverom i huset), så trenger jeg ikke det siste. Tanken min var da å lage en vinkelstue (fjerne veggen til soverommet. Men har gått frem og tilbake med meg selv. Enten være som det er, eller vinkelstue. Førstnevnte, best mulig lyd, og mulighet for å kjøre godt med lyd, uten at det går utover naboene.
    Sistnevnte, hadde vært utrolig deilig med vinkelstue, med biljard bord i minste delen. Litt allsidig gutterom. Løsningen blir som du skriver, skyvedør, godt polstret, så jeg kan bruke film/musikkrommet som jeg vil, og åpne opp om jeg får gjester.

(skal lage egen tråd når jeg får huset og handlet litt materialer) .
    Bilder kommer )

Ref. Gode råd før du handler - BILJARDBUTIKKEN AS viser at jeg mangler 70-80 cm på lang siden, som jeg da får ved å åpne inngangen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Og ikke har jeg tak heller :-)

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente selvfølgelig gulv og tak,.

Jeg ser på garderobe skapet vi har i gangen som er fra garderobe mannen så er det bare en tynn skinne man har i gulvet med 2 små opphøyninger som løpehjulene går i, også holdes den bare på plass øvers, så har kunne man i prinsippet egentlig bare brukt 2 lister, er kun for og holde de på plass sideveis.

Men var vell noe annet du hadde tenkt for det så da blir det spennende og se hvordan du løser det! du finner alltid en løsning du!

Stian

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente selvfølgelig gulv og tak.
    Jada, det skjønte jeg. Men jeg har ikke tak, bare skrå takplater som ikke egner seg til å feste skinne i. Det var det jeg mente med at jeg ikke hadde "tak".

Dette systemet skal dessuten være 100% usynlig når det ikke er i bruk, altså må det "ta skinnene med seg" når det blir trukket inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det skjønte jeg. Men jeg har ikke tak, bare skrå takplater som ikke egner seg til å feste skinne i. Det var det jeg mente med at jeg ikke hadde "tak".

Dette systemet skal dessuten være 100% usynlig når det ikke er i bruk, altså må det "ta skinnene med seg" når det blir trukket inn.
    Hva med en "mini" garasje port lignende greier? Skinner som sitter på siden.
    Hvor en løfter opp, og sitter oppunder "taket" .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Hva med en "mini" garasje port lignende greier? Skinner som sitter på siden.
    Hvor en løfter opp, og sitter oppunder "taket" .
    Hehe - nei, taket er nok allerede ferdig, uten noe plass til noe mer stuff.

Selve hovedprinsippet med skyvedørene er allerede banket. Det er bare detaljene som gjenstår.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Ser ingen grunn til å ikke benytte seg av alu-profil til rammen.
    Nei... får jeg til en "sokke-løsning" (host) så faller jo vanskelig-å feste-stoff-argumentet bort. Og ingen gleder seg mer over dette enn meg!

Ja, jeg kan se for meg at man ved et par U-profiler kan få til noe ala det under:

-akustikk-skyved-rer-jpg

Hvis jeg får tak i passende størrelser. Uten å være noen last-spesialist ville jeg tro at 2-3 mm burde være mer enn nok godstykkelse. jeg har surfet litt rundt og skrevet noen mail, men har til gode å få noen som helst respons eller å finne profiler med passende størrelser (har en tendens til å være ganske store godstykkelser).

Er også veldig usikker på hva slags priser dette kan finne på å bli. Det har en tendens til å bli dyrt å sende denslags...

Men jeg er klar for å gjøre et alu-profil-eksperiment hvis jeg bare klarer å få tak i passende profiler innen rimelighetens grenser. Jeg har mailet de firmaene jeg har blitt tipset om, uten resultat.

All hjelp mottas med takk!

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Platene lager du bare hull til i profilen, eller en annen form for festeløsning.
    Hvilke plater tenker du på? Akustikk-platene?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik kanal er veldig vinglete, og er lite torsjon-stiv. Ville isåfall valgt vanlige 4-kant profiler for eksempel 40*40*2 og kappet ut med vinkelsliperen der det er trebiter.
    Ellers har de kaldformet kanalstål 40*40*2

http://www.norskstaal.no/salgskontorer/sarpsborg/om_oss/

http://www.norskstaal.no/salgskontorer/sarpsborg/

Side 473 av 587 FørsteFørste ... 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 469 470 471 472 473 474 475 476 477 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •