RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 471

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 471 av 587 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 9,401 til 9,420 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvor får du den idéen fra?

Men må høyttaleren henge? Kan du ikke lage en hylle og sette høyttalerene på noen dempeføtter av noe slag.
    Vi har vel vært inne på det før. Vil helst at minst mulig skal synes fra undersiden. Og så er det det med at de ikke skal kunne dette ned da (jeg her barn).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge de inn i veggen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bygge de inn i veggen
    Hehe - nei, nei, nei! Hele gummi-opphengs-opplegget er jo for å frikoble dem fra veggen (pga lydisolasjon). Å ta hull i veggen og sette dem inn er fy og atter fy :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble sittende å tenke på hvordan det hadde vært å bruke elektromagneter til å holde høyttalerne. Men så dukket det opp et bilde i hodet mitt... av et strømbrudd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Vi har vel vært inne på det før. Vil helst at minst mulig skal synes fra undersiden. Og så er det det med at de ikke skal kunne dette ned da (jeg her barn).
    Ah, skjønner, da er det vel greiest med overhengt kobling.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ble sittende å tenke på hvordan det hadde vært å bruke elektromagneter til å holde høyttalerne. Men så dukket det opp et bilde i hodet mitt... av et strømbrudd...
    Året er 2014 og du sitter og nyter Avatar 3 med det nye 15.2-systemet ditt med det siste, hotte innen kanaler, nemlig en gedigen rett-over-hodet-høyttaler. Da går plutselig strømmen. Først blir det bek-svart i kinoen. Deretter rekker du akkurat å tenke på at det kanskje var uheldig å bruke elektromagneter for å holde på plass den digre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det det med at de ikke skal kunne dette ned da (jeg har barn).
    Ungene har forlengst flyttet ut før du blir ferdig med kinoen, så hvis du venter med å sette opp surroundhøytalerne til slutt i byggingen står du fritt til å sette dem på domino-stolper om du vil Hm, men så var det eventuelle barnebarn da...

-Frikk

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå må jeg dra hjem fra jobb ;-)

Får besøk av svoger i dag og da tenker jeg at vi skal få på plass disse /(&¤%(&%¤(& plattingene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0Frikk
    Hm, men så var det eventuelle barnebarn da...
    Du rakk å skrive det før meg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har har jo UPS da =) Så slikt vil jo ikke merkes ^^, I allefall de første minuttene.

Men har du ikke såpass mange magneter igjen, at en sveve løsning lar seg gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende lyddemping, sorry om jeg kupper tråden

Er subwooferen som er skylda for meste av vibreringene, ingen tvil.
    Fulgte med noen "nagler" til å montere sw, hvor bra er de kontra gummiknotter?

Har enda ikke tatt meg tid til å montere de, kanskje noe jeg burde gjort for lenge siden siden, da jeg bor i rekkehus med en nabo som klager på bassen min.
    *er ille glad i litt dunk dunk* .

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Året er 2014 og du sitter og nyter Avatar 3 med det nye 15.2-systemet ditt med det siste, hotte innen kanaler, nemlig en gedigen rett-over-hodet-høyttaler. Da går plutselig strømmen. Først blir det bek-svart i kinoen. Deretter rekker du akkurat å tenke på at det kanskje var uheldig å bruke elektromagneter for å holde på plass den digre...
    :evil:Svarte! Leste denne mens jeg gurglet rødvin og nå <snøft> sitter jeg her med smertefull latterkrampe og rødvin i begge nesebor. PAIN! ...but what fun! :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lie
    Er subwooferen som er skylda for meste av vibreringene, ingen tvil.
    Fulgte med noen "nagler" til å montere sw, hvor bra er de kontra gummiknotter?

Har enda ikke tatt meg tid til å montere de, kanskje noe jeg burde gjort for lenge siden siden, da jeg bor i rekkehus med en nabo som klager på bassen min.
    *er ille glad i litt dunk dunk* .
    Heisann lie og velkommen innom denne tråden (tror ikke jeg har sett deg her før)!

Lydisolasjonsmessig er det uten tvil myke knotter som er bedre enn "nagler" (uten at jeg helt vet hva det er ). Poenget er i alle fall å ikke overføre vibrasjoner fra kabinettet direkte til huskonstruksjonen. Det er imidlertid langt mer enn dette som skal til for å isolere mot lavfrekvent lyd.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    :evil:Svarte! Leste denne mens jeg gurglet rødvin og nå <snøft> sitter jeg her med smertefull latterkrampe og rødvin i begge nesebor. PAIN! ...but what fun! :twisted:
    Hehe - husker brodern lo så det kom Cola ut av begge neseborene en gang - latteren var av en eller annen grunn ekstremt smittsom ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten på plass begge plattingene i kveld. Her et ufattelig dårlig stemningsbilde fra CinemaCam'en:

-plate-jpg

Gjengene til de nye dempeføttene var identiske med de gamle, så byttet gikk som en lek. Kommer tilbake med detaljer når det roer seg litt ned her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkers. Skal følge med stor interesse fremover.
    Har alltid hatt interesse innen lyd og bilde, men ettersom jeg har bodd i rekkehusleilighet i 3 år, så har jeg aldri fått mulighet til å guffe opp.

Angret bittert i 3 år når jeg brukte 20k til anlegg, når jeg har brukt volum knappen som tilsvarerer 2 000 krones lydanlegg

Men nå, er enebolig innen rekkevidde. Får overtagelse om knappe mnd, så tenkte å forberede meg litt.

Beklager litt misvisende ord, mener såklart spikes .
    Skal ha laminat fra alloc, men kan legge subwooferen litt skjult bak sofaen og sette den på evt steinhelle. Eller anbefales gummiknotter?

Lykke til videre med prosjektet, ikke umulig jeg vil spørre om råd når du er ferdig

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angret bittert i 3 år når jeg brukte 20k til anlegg, når jeg har brukt volum knappen som tilsvarerer 2 000 krones lydanlegg
    Vel, lyd er mer enn volum er nå min mening. Ser egentlig ikke at 20k nødvendigvis er helt bortkastet fordi du ikke kan spille høyt...

Skal ha laminat fra alloc, men kan legge subwooferen litt skjult bak sofaen og sette den på evt steinhelle. Eller anbefales gummiknotter?
    Tung steinhelle plassert på gummiknotter ville jeg ha gått for. og så sub'en på denne igjen. Det er i prinsippet det samme jeg driver med nå.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, lyd er mer enn volum er nå min mening. Ser egentlig ikke at 20k er nødvendigvis er helt bortkastet fordi du ikke kan spille høyt...
    Uka´s understatement? Ve den, som måtte protestere....;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler-plattinger ferdige

Ble i kveld 100% ferdig med høyttaler-plattingene og her er de båret på plass:
    -p1010786-jpg

Ikke noe spesielt imponerende syn, men slik ser det nå ut... De må muligens males svarte som alt det andre, men kommer til å male ting og tang når det er på plass.

Hank von fantasi ble brukt for å lirke plattingene på plass:
    -p1010781-jpg

Og det var nødvendig å lirke dem på plass, for jeg hadde jo brukt litt grovere materialer på visse deler av stenderverket som jeg ikke hadde tenkt på. Et hakk nederst gjorde imidlertid susen...:
    -p1010778-jpg

...og plattingen kom på plass med gode marginer i alle retninger:
    -p1010777-jpg

De nye føttene var en god del bredere enn de gamle og nå står plattingene relativt støtt sideveis. De kan imidlertid ikke få lov til å vandre, så jeg satte inn visse tiltak for å hindre nettopp dette:

-p1010785-jpg

Disse skumgummi-bitene sitter ganske ukomprimert og vil forhåpentligvis ikke overføre bevegelser nevneverdig til vegger og rammeverk, men bare forsiktig forsiktig ymte innpå at plattingen kanskje burde holde seg på plass.

De nye føttene skal takle 60 kg hver, så nå kan platting og last i og for seg være opp til 240 kg... Så da kan jeg jo alltids legge på en 100 kilos granittplate om jeg synes det rister for mye i gulvet...

---

Nå begynner jeg snart å bli klar for vårens store mekaniske utfordring: Akustikk-skyve-dørene!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg snart å bli klar for vårens store mekaniske utfordring: Akustikk-skyve-dørene!
    Vi gleder oss!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja! Tror ikke du trenger noe særlig granitt på toppen av plattformene, det ser ut som de ligger fjellstøtt på plass. Lurte litt på hvordan du skulle få lirket de på plass uten at arbeidstilsynet måtte gripe inn, det er jo ikke plass til fingene imellom akkurat...meget smart med "elegante" gripehåndtak!

Så får du heller følge godt med i starten på om Ernaene på plattingene vinner kampen mot de små skumklossene, og klemmer de flate... (går sikkert greit)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 471 av 587 FørsteFørste ... 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 451 461 467 468 469 470 471 472 473 474 475 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •