RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 467

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 467 av 587 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 ... SisteSiste
Viser resultater 9,321 til 9,340 av 11737
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah, skjønner. Ja jeg leste også om den massen som BEF bruker, og fikk umiddelbart en følelse av at GG er noe overpriset, forutsatt at den andre massen gjør en like god jobb selvsagt.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm dette syntes jeg burde vært informert om før jeg kjøpte inn 60 tuber GG som står og venter på at skal bli brukt. :shock:

men velger og tro at GG er ett mye bedre produkt! de som mener noe annet kan holde det for seg selv eller kysse meg i rompa!

Stian

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ah, skjønner. Ja jeg leste også om den massen som BEF bruker, og fikk umiddelbart en følelse av at GG er noe overpriset, forutsatt at den andre massen gjør en like god jobb selvsagt.
    Jeg mener også at GG er overpriset. Brukte det selv mellom gipsen, men er redd jeg brukte for lite (1 tube pr plate). Var umulig å få nok fra AVShop innen den tiden jeg trengte det.

BEF brukte dette: Akustik ljudisolering bullerdämpning ljuddämpning vibrationsisolering A2

SWEDAC Damping Glue DG A2 er antakelig viskoelastisk og vannbasert, har ikke lest meg opp på produktet. Har heller ikke sjekket noe pris på dette, det er et spesialprodukt og sikkert dyrt det også, om enn billigere enn GG.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    SWEDAC Damping Glue DG A2 er antakelig viskoelastisk og vannbasert, har ikke lest meg opp på produktet. Har heller ikke sjekket noe pris på dette, det er et spesialprodukt og sikkert dyrt det også, om enn billigere enn GG.

Så vidt jeg husker ble det ca halv pris i forhold til GG, i alle fall i litt kvanta.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    hmm dette syntes jeg burde vært informert om før jeg kjøpte inn 60 tuber GG som står og venter på at skal bli brukt. :shock:
    Har vel vært innom temaet noen ganger i tråden (og i andre tråder)... Men som med så mye annet, så er det nesten umulig å finne ut hvor mye disse smørjene egentlig fungerer (i sitt eget rom), så vi kan godt si at GG er dobbelt så bra som noe annet. Jeg er jo tross alt i samme båt

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredagesvitsen:

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Det er vell plass til en liten en til? 8)
    Stian
    Les de 3 øvre postene på forrige side
    (Sorry måtte bare...)

.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dette her jeg tenkt på før, men her kommer, til almen forlystelse, min offisielle tabbe-liste for kino-prosjektet. Dette kan komme til å være den mest nyttige posten i hele tråden...
    Husk å få den inn i innholdsfortegnelsen ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videre (høyttaler)platearbeider

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Husk å få den inn i innholdsfortegnelsen ;-)
    Det er en egen linje om det nederst i førsteposten, men kan jo flytte det til innholdsfortegnelsen, ja. Grunnen til at ikke hele listen er i startposten er selvsagt at det ikke er plass til stort mer der...

---

Først et bilde fra gårsdagens økt, der 2 nye doble plater ble produsert. Her under press med anbefalte 2x4 og fire nyinnkjøpte tvinger (jeg elsker tvinger!):

-img_4317-jpg

Det var i går.

I arbeidstiden min i (det lett utvannede begrepet) dag (dvs fra 23 og utover) fikk jeg jobbet videre med plattingene. Alle de 4 dobbeltplatene var produsert og i kveld fikk jeg saget til de siste to. Makita-sirkelsaga mi "acted up" i kveld og ville absolutt kile seg. Merkelig oppførsel som jeg ikke har hatt før :???: Lurer på om ett eller annet her blitt skjevt. Brukte et vater som anlegg og saga skulle på død og liv dra seg innover mot dette - helt til den kilte seg helt fast...

Vel, vel. Kom nå i mål på et vis, selv om det ble lite perfekte kutt. Ikke at det har den aller minste betydning til akkurat dette arbeidet, men jeg få orden på den saga før jeg skal begynne med flere ting som skal synes!

Uansett, med 4 doble plater klare, var det klart for å sette igang med lekte-arbeider for å lage fire "sand-kammere" i hver platting. Her i full gang med lime-skruingen:

-img_4318-jpg

Og her en (nesten) ferdig ramme/plate:

-img_4322-jpg

Jeg fuget også alle hjørner mellom plate og lekter for å slippe pinlige utslipp av sand...

To slike som over ble altså produsert i kveld.

Neste post på programmet er fylling av sand/parkettunderlag og limeskruing av topp-platene. Det kan jo bli en spennende og grisete seanse med lim og sand i skjønn forening

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel vært innom temaet noen ganger i tråden (og i andre tråder)... Men som med så mye annet, så er det nesten umulig å finne ut hvor mye disse smørjene egentlig fungerer (i sitt eget rom), så vi kan godt si at GG er dobbelt så bra som noe annet. Jeg er jo tross alt i samme båt
    Mao på lik linje med dyre akustikkplater, kabler og mye annet innenfor denne hobbyen.
    Vi kjøper det dyre og forventer at dyrt er bedre og overbeviser oss selv om det etter en prøvelytt. Om andre innbiller seg at billig er like bra får bli deres problem

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Mao på lik linje med dyre akustikkplater, kabler og mye annet innenfor denne hobbyen.
    Vi kjøper det dyre og forventer at dyrt er bedre og overbeviser oss selv om det etter en prøvelytt. Om andre innbiller seg at billig er like bra får bli deres problem
    Har aldri sett på det som et problem. Jeg innbiller meg at mine scenemoltonkledde Rockwool akustikkplater gjør en minst like bra jobb som Auralex o.l. ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste post på programmet er fylling av sand/parkettunderlag og limeskruing av topp-platene. Det kan jo bli en spennende og grisete seanse med lim og sand i skjønn forening
    Bare bruk en bred sparkel når du legger ut sanden. Og en smal kost for å børste rent på lektene. Er du litt forsiktig når du legger på topplata søler du verken sand eller lim. Hvis du skal bruke parkettunderlaget også som press på sanden bør du kanskje få med fruen slik at topplaten treffer blink første gangen...;-)

Bare for moro skyld sjekket jeg literprisen på GG og SWEDAC DG-A2 i går (Bruker prisen SaiKoPaTT betalte for fem spann med 50l). Og til min store overraskelse kom GG best ut. Men dette var med de nye "bøttene" som GG kommer i (Pail, 18,9l).

DG-A2: 160 kr literen (inkludert porto)
    GG: 132 kr literen (ikke inkludert porto), for Pails.

Ser ut som det ikke går å få tubene med GG lenger. Sikkert like greit det. Men dyrt er dette allikevel. Vet ikke hvordan BEF fikk det til halve prisen, men han har jo firmaet sitt, og kan få ned prisen mer enn vanlige kunder...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DG-A2: 160 kr literen (inkludert porto)
    GG: 132 kr literen (ikke inkludert porto), for Pails.

Ser ut som det ikke går å få tubene med GG lenger. Sikkert like greit det. Men dyrt er dette allikevel. Vet ikke hvordan BEF fikk det til halve prisen, men han har jo firmaet sitt, og kan få ned prisen mer enn vanlige kunder...
    Den halve prisen var sikkert basert på tube-pris på GG og prisene dengang da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler-platting-plater ferdige

I helgen fikk jeg produsert ferdig høyttaler-platting-platene. Her et kort resymé:

Jeg kjøpte 2 stk 17kg sekker med den groveste sandblåsesand på Biltema. Men dette viste seg å være langt fra nok... På lørdag ettermiddag dro jeg for å handle en pose til, men da var de utsolgt for denne typen (folk hadde handlet som gale for å bruke det som strøsand...). Fikk nå tak i en litt annen type (18kg sekk), men det viste seg heller ikke å være nok. Dermed måtte jeg ta litt av kattesanda - neida. Jeg tok litt av strøsanda jeg bruker.

Jeg hadde nok beregnet litt feil mht vekg og volum på denne sanden. men så er ikke sandblåsesand det samme som sand heller da.

Uansett, her blir det fylt på med sand i vilden sky:
    -img_4325-jpg
    (Dagslys? Ja, kinoarbeider på dagtid faktisk!)

Så, bla sanden møysommelig fordelt utover:
    -img_4327-jpg

Så ble det lagt 4 slike "puter" av parkettunderlag for å gi press på sanden, slik at rommene er fylt opp selv om sanden skulle synke:
    -img_4329-jpg
    (ikke det at det er så kritisk om det blir 2 mm luft mellom 2xspon og sand i disse bittesmå kamrene)

En feit "larve" med lim innerst for tettingens skyld og tradisjonell sinus-liming for festet:
    -img_4330-jpg

Og her er herligheten ferdig (ja, når limet er tørket da):
    -img_4333-jpg

Litt rufsete i kanten som vi ser, men planen var å evt finhøvle dette etter sammenstilling. Tviler imidlertid på at det blir gjort, siden det ikke har noen funksjon overhodet (platen har 1 cm klaring mot tilstøtende konstruksjoner i alle retninger) og heller ikke vil synes (jeg har lært).

Bildet er av den siste av to. Jeg har fått vekk den første og satt den opptil veggen og Gud bedre hvor tung den ble. Har ikke vært borti noe mer tungt, stivt og dødt på lang tid. Det er mulig jeg må justere beregningene når det gjelder dempeføtter og faktisk bruke 6 stk på hver platting. Det betyr ny bestilling i så fall. Har ikke fått noe enda, så jeg får håpe de ikke har sendt dem og at jeg kan dra på med et 4 til.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tradisjonell sinus-liming
    Du får det sagt :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Du får det sagt :-)
    Jeg ser jo nå at den sinus-limingen definitivt består av mer enn en frekvens, så urydding som den er...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempeføttene kom i dag:

-dempef-tter-jpg

Vurderte faktisk å be dem om å sende hakket større føtter, men det gikk jo i vasken da. Da er plan B å bruke 6 istedenfor 4 føtter per platting - ja, hvis det blir nødvendig da. Det er mulig det går akkurat!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er av den siste av to. Jeg har fått vekk den første og satt den opptil veggen og Gud bedre hvor tung den ble. Har ikke vært borti noe mer tungt, stivt og dødt på lang tid. Det er mulig jeg må justere beregningene når det gjelder dempeføtter og faktisk bruke 6 stk på hver platting.
    Sørg nå for all del å få beregnet vekta nøyaktig slik at dempeføttene jobber optimalt i forhold til belastningen de er beregnet for, og slik at rett antall føtter blir plassert der det er minst fare for overføring av resonanser!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg nå for all del å få beregnet vekta nøyaktig slik at dempeføttene jobber optimalt i forhold til belastningen de er beregnet for, og slik at rett antall føtter blir plassert der det er minst fare for overføring av resonanser!!
    Hehe - lurer på hvor det er minst fare for resonanser... 1/Pi platelengde fra hjørnene?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke å leve i uvissheten og måtte pent dra ned badevekta for å få veiet platting-platene:

-img_4334-jpg

Som vi ser var det ikke rart jeg syntes disse drøye 40 kg var tunge...:

-img_4336-jpg

Riktig nok skal vi dra av et par kg for kamerautstyret som hvilte på plata da bildet ble tatt..

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper å overraske med å bli ferdig i år
    Du RuneW, du er en hel kar til å bygge kino.
    Men, begynner ikke dette prosjektet å ligne mer og mer på byggeprossessen for et lite kapell de holder på med nede i Barcelona?
    Sagrada FamÃ*lia - Wikipedia, the free encyclopedia

Holder en knapp på deg at du slår spanjolene, de har satt ferdigstillelse til 2026.

Keep up the good work!

Side 467 av 587 FørsteFørste ... 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 463 464 465 466 467 468 469 470 471 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •