RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 464

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 464 av 587 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 9,261 til 9,280 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    FruW sjokkerer! Da jeg kom hjem etter jobb i dag, ville minste-frøkenen absolutt at jeg skulle være med ned i kjelleren og vise meg en overraskelse. Med ikke så rent lite frykt ble jeg med henne inn i kinoen og til min store lettelse viste det seg at det gjaldt svartmaling - svartmaling på rett sted denne gangen:
    -img_4306-jpg

FruW hadde faktisk malt stenderverket svart, akkurat som det skal. Du verden!

På høyttaler-plate-fronten fikk jeg handlet inn 2 stk sponplater i kveld og startet produksjonen. Her ligger to og to i press og limeskrudd:
    -img_4305-jpg

De er rufsete i kantene, men det er meningen. Finkappingen tar jeg etter at de har tørket. Var også innom Biltema og handlet sand. Kjøpte bare to, men det var sannelig nok å bære for en datadust som meg...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg stiller i en litt annen klasse en Hunsbedt, The Sand Man da men...
    Hehe...:lol:
    Betyr det at jeg må skifte navn nå?

ENTER SANDMAN:

Exit light
    Enter night
    Grain of sand

Bare litt visdomsord der...8)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte bare to, men det var sannelig nok å bære for en datadust som meg...
    16 kg pr stk? Det er jo ingenting! Jeg måtte bære 9stk sandsekker på 40kg 30m oppforbakke, i motvind og snøfokk!

Dere datafolk altså! :-D

Men din fruW imponerer meg! Lurer på når fruen min skal hjelpe meg? :???:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go FruW! Hjelp fra fruen er alltid en bra ting.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    16 kg pr stk? Det er jo ingenting! Jeg måtte bære 9stk sandsekker på 40kg 30m oppforbakke, i motvind og snøfokk!

Dere datafolk altså! :-D
    17 kg takk ;-)

Og jeg gadd ikke å gå mer enn en gang. Og jeg tør påstå at å bære 3 stk 17 kg sekker laget i tynn Biltema-plast er mer krevende enn en solid sekk på 40 kg...

Ikke det at jeg skal påstå at jeg hadde gjort det uanstrengt...

Men din fruW imponerer meg! Lurer på når fruen min skal hjelpe meg? :???:
    Dette var nok unntaket som bekreftet regelen er jeg redd...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hils FruW fra alle oss på forumet, man får jo nesten klump i halsen av slikt

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det forresten noen som vet hvor man kan få kjøpt slike tvinge-system-greier til å legge på tvers at et platelag? Noe ala det jeg har forsøkt å få til med rettholten og de to nærmeste tvingene over her?

Det må være noe billig Biltema-aktig i så fall, for det er sjelden jeg trenger det, men jeg fant det ikke på Biltema.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hils FruW fra alle oss på forumet, man får jo nesten klump i halsen av slikt
    Vet ikke helt jeg... tror dessverre hun har et anstrengt forhold til dere (AVForum)

Hmmm.... når jeg tenker litt tilbake har hun faktisk hjulpet meg litt før. Hun er en rev på å male så slike jobber som hun skjønner noe av, hender det hun hjelper til med.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok et par "skjevholdter" etter hvert.. Disse er observert opptil flere ganger med tvinger på
    Helt topp at FruW stiller opp :-) Så lenge det blir bra nok og du slipper å gå å rette opp feil ;-) (Du er jo minst like mye petimeter som meg )

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke helt hvilket lerret du har valgt, men tenker på en lignende løsning på rammeverket selv. vil det være problematisk med et "vanlig" lerret eller bør det være akustikk? selv om senter blir plasser under

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får nok et par "skjevholdter" etter hvert.. Disse er observert opptil flere ganger med tvinger på
    Helt topp at FruW stiller opp :-) Så lenge det blir bra nok og du slipper å gå å rette opp feil ;-) (Du er jo minst like mye petimeter som meg )
    Ja, det er jo litt av faren. FruW er ikke petimeter. Der er det "svusj-svusj" som hun så beskrivende kaller det. Men så langt har det gått bra.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    husker ikke helt hvilket lerret du har valgt, men tenker på en lignende løsning på rammeverket selv. vil det være problematisk med et "vanlig" lerret eller bør det være akustikk? selv om senter blir plasser under
    Ser ikke noen grunn til at det skulle bli mer problematisk med et "normalt" lerret, men du må jo lage en slags plass til senteren under da i så fall.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noen grunn til at det skulle bli mer problematisk med et "normalt" lerret, men du må jo lage en slags plass til senteren under da i så fall.
    ser for meg at bassen fra subben ble litt bremset av et ikke transparet lerret, det samme med fronthøyttalere med bassrefleks bak. Men i praksis kan det være noe helt annet

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det forresten noen som vet hvor man kan få kjøpt slike tvinge-system-greier til å legge på tvers at et platelag? Noe ala det jeg har forsøkt å få til med rettholten og de to nærmeste tvingene over her?

Det må være noe billig Biltema-aktig i så fall, for det er sjelden jeg trenger det, men jeg fant det ikke på Biltema.
    Har lett etter liknende selv. Den bakerste av rettholdtene dine virker veldig solid og kan sikkert påføres mye trykk. Den andre skal det nok ikke mye til for å klemme skjev, men nå bruker du vel her ikke så mye trykk.

Istedenfor å kjøpe noe ubrukelig ræl kan du vel bare gjøre som meg: Finne noe rett og fint kapp, for eks 2x4", og bruke det med så mye trykk eller spenn du bare orker! Funker fint for meg de få gangene jeg skal laminere...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    ser for meg at bassen fra subben ble litt bremset av et ikke transparet lerret, det samme med fronthøyttalere med bassrefleks bak. Men i praksis kan det være noe helt annet
    For dypbass er alle typer lerret akustisk transparente. Eneste problem måtte være at det ble stående å blafre. Jeg tenker ikke noe over dette siden hele veggen min blir akustisk transparent, ikke bare lerretet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett etter liknende selv. Den bakerste av rettholdtene dine virker veldig solid og kan sikkert påføres mye trykk. Den andre skal det nok ikke mye til for å klemme skjev, men nå bruker du vel her ikke så mye trykk.

Istedenfor å kjøpe noe ubrukelig ræl kan du vel bare gjøre som meg: Finne noe rett og fint kapp, for eks 2x4", og bruke det med så mye trykk eller spenn du bare orker! Funker fint for meg de få gangene jeg skal laminere...
    Nei, det er ikke all verdens trykk. Poenget med rettholtene er kun å få platene flate, ikke for å presse dem sammen. Det overlater jeg til skruene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt jeg... tror dessverre hun har et anstrengt forhold til dere (AVForum)
    Fikk en liten følelse av det jeg også sist gang jeg møtte ho..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skinner

Det begynner å bli mange baller i luften på en gang her nå...

Fikk disse skinnene fra Torp Fasteners i dag:
    -skinner-jpg

Dette er litt gromme skuffeskinner som går litt over 60 cm ut. Dette var hjelpsomme folk jeg hadde å gjøre med denne gangen. Og raske! Hadde dem i hendene på under 24 timer. Ikke at det hastet så veldig, men...

Disse skal da brukes til skyvedør-akustikk-platene mine. De skal egentlig stå vertikalt for å tåle noe særlig vekt, men siden dørene skal gå på hjul, tar jeg sjansen på å montere de liggende, omtrent som dette:

-skinner2-jpg

Bare jeg får tak i noen fine alu 60x60 L-profiler nå, så har jeg det jeg trenger for å begynne produksjonen

Men jeg skal prøve å konsentrere meg om disse plattingene først...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har sett på bildene dine Rune, men dette her begynner virkelig å bli flott!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Lenge siden jeg har sett på bildene dine Rune, men dette her begynner virkelig å bli flott!
    Jo takk! Det går litt framover (og bakover...) og litt opp og ned

Side 464 av 587 FørsteFørste ... 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 460 461 462 463 464 465 466 467 468 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •