RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 462

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 462 av 587 FørsteFørste ... 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 458 459 460 461 462 463 464 465 466 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 ... SisteSiste
Viser resultater 9,221 til 9,240 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Man kan lage en link slik: .http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/79194-paalabs-tv-rom-hoy-waf-status-gulvet-ferdig.html

Eller slik:tv-rom
    Den ene består av vesentlig mindre tegn.
    Synes tegnene ser akkurat like store ut jeg... Sorry, bare måtte

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Synes tegnene ser akkurat like store ut jeg... Sorry, bare måtte
    He, he. Jeg var kanskje litt uklar i teksten. Det er antallet tegn som er forskjellig ;-)

EDIT:
    Teksten i den henviste posten er nå endret ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok alle linkene som er problemet. Jeg kunne selvsagt ha brukt TinyURL på alle sammen for å ha gjort dem kortere, men den jobben gidder jeg rett og slett ikke ta...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok alle linkene som er problemet. Jeg kunne selvsagt ha brukt TinyURL på alle sammen for å ha gjort dem kortere, men den jobben gidder jeg rett og slett ikke ta...
    Den var ikke så dum den :-) Men jeg skjønner at det blir mye jobb å endre alle linkene :-(

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du er jo oppført nettopp under Teknisk Admin her?
    Det er dessverre ikke riktig..... Beklager

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke gidder så kan jeg informere deg om at jeg er i full gang med å endre fra lange URL'r til korte URL'r for deg :-)
    Sender deg en fil når de er klare :-)
    Bruker "Lagrepauser" ;-) (Har på nåværende tidspunkt kommet til post 22...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dersom du ikke gidder så kan jeg informere deg om at jeg er i full gang med å endre fra lange URL'r til korte URL'r for deg :-)
    Sender deg en fil når de er klare :-)
    Bruker "Lagrepauser" ;-) (Har på nåværende tidspunkt kommet til post 22...)
    På forhånd takk for jobben ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerretsveggarbeider

I tillegg til det store førstepost-prosjektet er det visse andre ting som foregår. Vi starter, som vanlig, i et forsiktig tempo etter en hvilepause. Nå er det visse detaljer rundt lerretsveggen som blir satt på plass.

Det blir vel mer eller mindre slik rammeverket blir seende ut til slutt:

-lerret-3-jpg

Legg merke til de grønne delene. Disse må kunne tas ned for å få aksess til Ernaene. Som ingeniør er jeg helt besatt av service-tilgang til alt. De grønne delene blir festet med vinkeljern, så det er bare noen skruer for å få dem av/på.

Men de grønne delene betyr at stolpen inn mot racket blir stående helt fritt og må støttes opp litt. Det var delvis det jeg drev med i kveld. Her under festing og vatring to veier:

-img_4300-jpg

Jeg hadde en så klar plan, men nå ble jeg plutselig litt usikker... jeg har hele tiden siktet meg inn på å ha lerretet sentrert i øyehøyde, men dette er kanskje ikke helt heldig... Jeg tenker da spesielt på visse PJ'er som da ikke kan plasseres helt oppunder taket, som f.eks. denne rakkeren:

Sony VPL-VW90

Slik jeg har regnet på det nå, vil jeg få et (16:9) lerret på ca 138 cm høyde, plassert ca 42 cm fra taket.

Så vidt jeg fikk med meg har godklumpen over bare 65% vertikal lens shift, noe som i følge mine uhøytidelige beregninger betyr at den maks kan stå ca 138 * (0.65-0.50) = 20 cm over lerretets topp. Dvs senter på linsa 22 cm under taket. Det er jo ikke så veldig langt fra taket (og muligens kommer man ikke nærmere med en PJ-feste), men jeg liker ikke helt tendensen. Burde jeg heve lerretet 10 cm for ikke å male meg inn i et hjørne når det gjelder valg av PJ?

Her er et bilde av slik lerretet kommer per i dag:

-img_4301-jpg

Jeg synes det virket å komme veldig lavt når jeg gikk rundt i rommet, men på dette bildet (som er tatt i ca øyehøyde i sweet spot) ser det egentlig ikke så galt ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mulighet for å gjøre et kompromiss med projektorplassering heller enn lerret, ville jeg gjort det. Jeg har senket projektoren for å få lerretet langt nok ned, og det er DEILIG! For høyt lerret er slitsomt.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med han over her. Plasserer man lerretet for høyt må man hele tiden "se opp". Jeg har mitt lerret plassert ganske langt ned, og det er helt perfekt når jeg sitter på både første og andre rad. Tar man en titt på Oslo Kino så har de plassert lerretet helt ned til gulvet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hvis du har mulighet for å gjøre et kompromiss med projektorplassering heller enn lerret, ville jeg gjort det. Jeg har senket projektoren for å få lerretet langt nok ned, og det er DEILIG! For høyt lerret er slitsomt.
    Ja, nakkeskader vil vi helst unngå ;-)

Tenkte litt på de på bakerste rad også. Kommer lerretet for langt ned, får de muligens problemer med å se alt (men det er jo her hevesofaen kommer inn i bildet...).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En stor takk til paalab som har tatt grisejobben med å gjøre om samtlige linker til TinyUrl-linker og dermed har gjort at jeg får plass til hele innholdsfortegnelsen i førsteposten!

:-D

Så får vi se hvor lenge det varer...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har optimalisert innholdsfortegnelsen enda litt til ved å fjerne "http://" i front av alle url'ene...

Så nå har jeg sikkert plass til 10-50 linjer til i innholdfortegnelsen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor takk til paalab som har tatt grisejobben med å gjøre om samtlige linker til TinyUrl-linker og dermed har gjort at jeg får plass til hele innholdsfortegnelsen i førsteposten!

:-D

Så får vi se hvor lenge det varer...
    Takker :-)

For å si det slik så har jeg redusert antall tegn (inkludert mellomrom) i innholdsfortegnelsen fra:20246 Til: 8161
    Det tok litt tid å skrive alle linkene [SPOILER] (Ctrl+C - Ctrl+V)[/SPOILER]

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lerretet relativt lang ned, men det er en ting som ikke må glemmes: Pass på at du kan ha beina på bordet uten å få 10 tær midt i teksten......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nedre bildekant er på 46cm over gulvet. 34cm fra gulv til nedre kant på lerretet. Dette er helt perfekt for vår kino. Har hatt lerretet høyere tidligere, men litt anstrengt nakke som resultat. 106" buet på ca 3,2m avstand. Ingen problem med tær i bildet, forøvrig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg har også lerretet relativt lang ned, men det er en ting som ikke må glemmes: Pass på at du kan ha beina på bordet uten å få 10 tær midt i teksten......
    Et ikke-problem. Får ikke lov av FruW til å ha beina på bordet uansett.

Hehe - tuller selvsagt

Har faktisk ikke tatt med noe bord foran førsterekka i planene mine, men ser jo at det har en misjon (popcorn, Cola og fjernkontroll(er).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydvindu

Da har jeg lagt inn alle sentrale poster der bygging av DIY lydvindu er beskrevet inn i indeksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ikke-problem. Får ikke lov av FruW til å ha beina på bordet uansett.

Hehe - tuller selvsagt

Har faktisk ikke tatt med noe bord foran førsterekka i planene mine, men ser jo at det har en misjon (popcorn, Cola og fjernkontroll(er).
    Alt slikt kan stå på et bord ved siden av lytteposisjonen! Det gir en helt annen kinofølelse å ikke ha noe mellom seg selv og bilde! 8)

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg fikk med meg har godklumpen over bare 65% vertikal lens shift, noe som i følge mine uhøytidelige beregninger betyr at den maks kan stå ca 138 * (0.65-0.50) = 20 cm over lerretets topp. Dvs senter på linsa 22 cm under taket.
    Nå er jeg langt fra noen prosjektorkjenner, men på min PT-AE900, så taper jeg mye lysstyrke når jeg bruker lens shift ut mot grensene. Jeg måtte sentrere den i lærretet for å bli fornøyd. Men så ligger jo den et tiår etter i utvikling da, mye mulig det er bedre på de nye prosjektorene idag..

Side 462 av 587 FørsteFørste ... 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 458 459 460 461 462 463 464 465 466 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •