RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 457

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 457 av 587 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 ... SisteSiste
Viser resultater 9,121 til 9,140 av 11737
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Javel? har de sagt noe annet før? Dette var svaret jeg fikk i alle fall:

Som jeg har sagt før - jeg er et takknemlig menneske å gjøre forvirret...
    Jeg tenkte mer på at de svarte på mail

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg tenkte mer på at de svarte på mail
    Å sånn ja... :-D

Det går litt opp og ned, men i det siste har de vært forbilledlige med meg i alle fall. Veldig fornøyd med korrespondansen.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ang. maling av rammen, så har ikke jeg gjordt det.
    Hele veggen bak lerretet er sort, men rammeverket er umalt.
    har ingen problemer med at jeg kan se "igjennom"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller lage deg en liten "kasse" og putte 2x20mm trinnlyd plater under den. Da vil du få en jevnt fordelt tyngde og full frakobling fra gulvet.
    -runew-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her skal man ikke være borte mange timer før man må bla flere sider tilbake for å svare på noe som sikkert er utdatert...

Vel, du kan jo ta en titt på dette, Rune. Snakker nå om linken til DIY ramme for lerret. Vet jo ikke hvor aktuelt dette er for deg siden du nevnte at du også kanskje vil bygge flatt lerret (i likhet med meg), men det er jo interessant å se hvordan andre gjør det...

DIY Track Runner Concaved Curved Screen off the shelf parts - AVS Forum

Vet du hvordan DIY V3-lerretsduken er rundt kantene? Vet ikke helt Hvordan den greiest kan monteres på egen ramme. Noen duker kommer med "lomme" rundt som man kan tre inn en stang i for montering, men dette er vel bare de ferdigsydde...

Du nevner en aluminiumsprofil du muligens vil bruke til forsterkning. Er dette til rammen som holder lerretet? Har du bilder av denne, hadde vært greit å se hvordan du evt tenker å gjøre det!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Vel, du kan jo ta en titt på dette, Rune. Snakker nå om linken til DIY ramme for lerret. Vet jo ikke hvor aktuelt dette er for deg siden du nevnte at du også kanskje vil bygge flatt lerret (i likhet med meg), men det er jo interessant å se hvordan andre gjør det...
    Takker :-)

Men dette er vel ikke et akustisk transparent lerret?

Vet du hvordan DIY V3-lerretsduken er rundt kantene? Vet ikke helt Hvordan den greiest kan monteres på egen ramme. Noen duker kommer med "lomme" rundt som man kan tre inn en stang i for montering, men dette er vel bare de ferdigsydde...
    Det tror jeg vår felles helt, to poster over her, kan svare best på, men jeg tror det er en ren duk, uten slike lommer. Jeg er meget usikker på hvordan jeg skal feste den rundt lerretet, særlig når jeg leser disse forsøkene med diverse vinkler for moire-problemet blir minimalisert...

Du nevner en aluminiumsprofil du muligens vil bruke til forsterkning. Er dette til rammen som holder lerretet? Har du bilder av denne, hadde vært greit å se hvordan du evt tenker å gjøre det!
    Skal prøve å komme med noen tegninger.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Eller lage deg en liten "kasse" og putte 2x20mm trinnlyd plater under den. Da vil du få en jevnt fordelt tyngde og full frakobling fra gulvet.
    Hmmm... nok en løsning! Takker BEF :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker :-)

Men dette er vel ikke et akustisk transparent lerret?
    Nei, ser ikke sånn ut. Men patenten virker nok like greit på akustiske duker, og spesielt på V3 siden den er litt elastisk. Men det forutsetter nok at duken er ferdigsydd (må ha disse lommene).

Muligens et fint prosjekt når V4-duken kommer til neste år!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ser ikke sånn ut. Men patenten virker nok like greit på akustiske duker, og spesielt på V3 siden den er litt elastisk.
    Jeg tenkte mer på at det ser ut som han har brukt en plate på baksiden (men jeg kan jo ta feil):

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer på at det ser ut som han har brukt en plate på baksiden (men jeg kan jo ta feil):
    Det er nok en plate her, er umulig å holde en duk slik hun gjør her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er interessant er optimal last og ikke max. har sendt avgårde en mail til disse også og hørt om akkurat dette.
    Fikk en mail fra T O Slettebøe AS der de skrev at de trodde optimal last lå et sted mellom 50 og 100% av max last, så da er vel ca 75% et bra sted å satse på...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser jo det nå...ops:
    Der røyk den lerretsløsningen. Falt meg ikke inn å tenke at det var satt inn ei plate her. Vel vel.

Desto bedre grunn til å bygge noe genialt selv. Blir nok ikke i kveld heller, juletreet måtte hentes fra loftet og jeg er lysansvarlig...:roll:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desto bedre grunn til å bygge noe genialt selv.
    Jepp. Det burde vi klare å få til når den tid kommer!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er nok en plate her, er umulig å holde en duk slik hun gjør her.

Til dette bildet står det følgende tekst:
    "Then I simply slid my cheap old white board (purchased from lowes for 20 dollars VERY reflective)then we simply slide the whiteboard into the track."

Demping:
    Mange gode løsninger ute her nå på demping mot gulv.
    De fleste går ut på en form for føtter der man egentlig kan bytte om som man vil. Hovedrammen vil være lik (med unntak av noen hull kanskje). Nå virket jo ikke prisen veldig avskrekkende på noe av det, så kanskje en liten prøv og feil test hadde vært tingen. RuneW er jo kjent for å prøve ut et eller flere eksemplarer av en "dings" før du går til storinnkjøp.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Mange gode løsninger ute her nå på demping mot gulv.
    De fleste går ut på en form for føtter der man egentlig kan bytte om som man vil. Hovedrammen vil være lik (med unntak av noen hull kanskje). Nå virket jo ikke prisen veldig avskrekkende på noe av det, så kanskje en liten prøv og feil test hadde vært tingen. RuneW er jo kjent for å prøve ut et eller flere eksemplarer av en "dings" før du går til storinnkjøp.
    Hehe - det er nok av eksempler på at jeg har gått til storinnkjøp før jeg har testet ting (godt nok) også, men det lar vi ligge nå...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nær sagt som vanlig, er det ikke så veldig mye tankearbeid bak denne ideen... Tanken var at det blir strekk-krefter mot senter av lerretet og at jeg må stive av rammen så godt det lar seg gjøre. En løsning er å skru på L-lister i aluminium på inn/bak-siden, omtrent som dette:

-lerret-alulist-jpg

I teorien burde dette gjøre rammen vesentlig sterkere. Om det er nok til å droppe avstivere helt, vet jeg ikke. Jeg vet det er andre her i tråden som er utdannet til å beregne denslags...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker 5-mm profil skal du ikke se bort i fra at dette holder. Kanskje det ville vært like greit å lage rammen i stålrør?
    Dersom du bruker 4 kant profiler med f.eks 2mm tykkelse er det ikke sikkert at ramma blir så mye tyngre enn en massiv treramme med aluminiums forsterkning. Vil også tro at det er vesentlig billigere å kjøpe stålet enn Aluminiumsprofilene.

Uten å ha regnet på noe vil jeg tro at du kan bruke Doble 40*40*2 oppe og enkle på resten av rammen
    De doble rørene i topp må sveises sammen med jevne mellomrom ca. 30mm sveis hver 20cm eller noe slik.

Edit: La til litt info

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det ville vært like greit å lage rammen i stålrør?
    Tanken har streifet meg, men hvis lerretet skal stiftet fast, må jeg nesten ha noe treverk. Men hvordan lerretet skal festes er fortsatt litt i det blå, så...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken har streifet meg, men hvis lerretet skal stiftet fast, må jeg nesten ha noe treverk. Men hvordan lerretet skal festes er fortsatt litt i det blå, så...
    Du kan jo lime fast en list i framkant og bakkant (framme for å gå klar av rørene slik som du har designet fra før, bak til å stifte i.
    Dersom det er "lommer" i lerretet er det mulig å bruke strikke for å holde det stramt. Du kan alternativt bruke slike "strømpeholder knapper" eller presenningsklemmer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lime fast en list i framkant og bakkant (framme for å gå klar av rørene slik som du har designet fra før, bak til å stifte i.
    Dersom det er "lommer" i lerretet er det mulig å bruke strikke for å holde det stramt. Du kan alternativt bruke slike "strømpeholder knapper" eller presenningsklemmer.
    Dette er et DIY-lerret, så ingen "lommer" her i gården.

Men slike klemmer som du nevner kan være en god ide:

Side 457 av 587 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •