RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 455

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 455 av 587 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 9,081 til 9,100 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Streaming som er innebygd i AV-receiveren er trege og lite brukervennlige.
    Det var jo love å håpe på at det hadde skjedd forbedringer på den fronten, men det er muligens for mye å håpe på... Jeg er glad i dingser, det er ikke det, men synes det virker en smule unødvendig å ha separate enheter til streaming av musikk og video.

Men om det er slik at streaming via receiver er omtrent like elending som for et par år siden, så blir det ikke en parameter i receiver-valget mitt.

Kanskje jeg skal være takknemlig - det gjør jo egentlig receivervalget enklere.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DenonBuster hadde en Denon løsning på dette. Det er vel en Denon IpodDoc som også kan streame fra nettverket.
    Hvor vellykket dette er/var husker jeg ikke.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo sine receivere kan streame bla FLAC/mp3/wma fra DLNA-server i nettverket ditt, men jeg må innrømme at jeg aldri har testet det med min 807 pga bruk av Squeezebox...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox + en android/Iphone som fjernkontroll fungerer ypperlig.

Selv har jeg en HTC Desire med programmet: squeeze commander.

Squeeze Commander – Android SqueezeBox Remote « flattermann.net

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    DenonBuster hadde en Denon løsning på dette. Det er vel en Denon IpodDoc som også kan streame fra nettverket.
    Hvor vellykket dette er/var husker jeg ikke.
    Det var så dårlig at etter at jeg hadde fått ny dock/stream sak 2 ganger, så fikk jeg byttet til en ZP90 uten mellomlegg.

Nå har jeg 2 soner, og kommer til å utvide til 4. Bruker iPad og iPhone som kontroll.
    Har også cr200 kontrollen, men den brukte jeg bare en gang. ( slges for 1500,- om noen vil ha den )

Man kan også fint bruke en laptop til styringen.

Så enkelt å bruke, at selv bestemor klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det forstår jeg godt - jeg gjør det egentlig selv, men jeg merker det sklir ut når jeg har prosjekter på en del forskjellige steder (kino, garasje, hytte osv).

Hyllene "dine" så imidlertid fine ut de!
    Jepp, enormt med plass, og super kvalitet. Og de er faktisk mine også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg lurte vel egentlig på om de siste, feteste receiverene var egnet til musikk-streaming og ikke på hvilke andre alternativer som finnes, men takk for info uansett :-)

Slik det ser ut nå så ender det muligens med en HTPC/XMBC-løsning med en iPad som fjernkontroll. Jeg får datautstyr veldig billig i forhold til andre gadgets så det kan lønne seg rent økonomisk å gjøre det på denne måten framfor typiske "HiFi"-løsninger. Vinner jeg i Lotto-kan jeg bruke iPad'en til å kontrollere X-Comfort-systemet i huset også. I beste fall kan jeg ende opp med bare to fjernkontroller på bordet - en Harmony-sak og en iPad.

Men ingen ting er avgjort.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I beste fall kan jeg ende opp med bare to fjernkontroller på bordet - en Harmony-sak og en iPad.
    Trenger ikke Harmony, kjøp Redeye så har du alt på iPad!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Trenger ikke Harmony, kjøp Redeye så har du alt på iPad!
    Jeg må nok ha en fjernkontroll jeg ikke trenger å se på for å justere basale ting som volum etc.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komboen Harmony 900 og iPad er utrolig brukervennlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme, at jeg foretrekker iPhone/iPod Touch som fjernkontroll fremfor iPad. Jeg har begge deler men merker at jeg alltid foretrekker å bruke iPhonen til kontroll av XBMC. Dette skyldes vel flere ting, blant annet at XBMC appen til iPhone er veldig bra, mens det til iPad ikke finnes noen gode apps så vidt jeg har funnet.

En annen grunn er rett og slett størrelsen, når jeg ser på tven så foretrekker jeg den mindre formfaktoren. (til fjernkontrolling, ikke til surfing o.l.)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden index i førsteposten din har forsvunnet, spør jeg bare her: Hva heter firmaet som produserte veggpanelet ditt?
    Jeg har lastet ned programmet deres en gang i tiden, og tegnet veggpanelet jeg skal ha. Selve tegningsfilene har jeg tatt vare på, men iløpet av PC-bytte har jeg slettet selve programmet og kommer ikke på hvor jeg finner det igjen... :/

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Jeg må innrømme, at jeg foretrekker iPhone/iPod Touch som fjernkontroll fremfor iPad.
    Som sagt, så kommer jeg ikke til å kjøre en iPad som eneste fjernkontroll - det vet jeg kommer til å bli for klønete for enkle operasjoner.

Det er for mer avansert bruk ala å bla rundt om kring i musikk/film-biblioteket og slike ting den eventuelt vil bli brukt til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Siden index i førsteposten din har forsvunnet, spør jeg bare her: Hva heter firmaet som produserte veggpanelet ditt?
    Jeg har lastet ned programmet deres en gang i tiden, og tegnet veggpanelet jeg skal ha. Selve tegningsfilene har jeg tatt vare på, men iløpet av PC-bytte har jeg slettet selve programmet og kommer ikke på hvor jeg finner det igjen... :/
    Et søk på "bakpanel" i denne tråden brakte meg hit:

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post951137

Hva firmaet heter, må jeg lete litt til etter...

Searching... searching... searching... searching... searching... searching...

Her var det:

Home*- Schaeffer AG - Frontplatten, Front Panels, Faces Avant

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Takk, takk!
    Velbekomme! Det er noe dritt at førsteposten forsvant, men avforum-mekanikeren er visstnok satt på saken.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret igjen - hjelpe og trøste!

Ja, nå drar det seg på her og vi er godt igang med lerretsveggen. Bunnsvill, toppsvill og et par vertikale innretninger er på plass:

-img_4259-jpg

Men så stopper det litt opp, for jeg er fortsatt ikke helt i mål med lerrets-planleggingen... Jeg har vel kommet dit hen at jeg satser på 16:9 (i første omgang) og ca 230 cm bredt synlig område.

Men hvordan skal dette implementeres? Jeg har lyst til å satse på et DreamScreen Acoustic ultraHD V3 16:9 230cm-lerret, men vet ikke om det lar seg sette på en DIY-ramme uten for mye tull.

Har fått litt blandet respons på hvor bra dette vil gå, så jeg er veldig usikker :neutral:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer om litt mer

Ja, jeg gikk bort fra lime-fast-bunnvill-på-blåtape-ideen. Blant annet pga at ikke noe av de materialene jeg kjøpte er 100% rette. Jeg lagde derfor to slike rammer som er skrudd fast i bakkant til vegg. Sideveis forskyvning blir hindret på en meget profesjonell måte med - tape:

-img_4262-jpg

Nåvel. Når jeg får litt mer stenderverk (i spenn) fra gulv til tak, så vil det nok ikke bli mye forskyvning.

Som sagt så var det ikke mange helt beinrette linjer å spore i de materialene jeg kjøpte (selv om det så veldig bra ut på øyemål på byggsjappa). Når jeg laget rammen, sørget jeg for at den uunngåelige bøyen var rettet innover mot veggen. Det "pinnen" markert med blå pil over gjør, er å skyve bunnsvillen ut slik at den blir 100 % rett.

Rett skal være rett (sa brura).

Jeg er litt i det eksperimentelle hjørnet og tenkte å lage en "mekanisk frikoblet" plattform som sub og front L+R skal stå på. Ideen er selvsagt å minimalisere vibrasjoner i gulv og dermed gjøre støyisolasjonen best mulig. Det er flere måter å lage en slik plattform på. Jeg vurderte rett og slett å bruke isolasjon under, men tenkte litt gjenbruk og skjærte opp skumplast-dingsene(*) som fulgte med Maelstrom-elementet:

-img_4261-jpg

Som skissert over, så vil jeg prøve å legge en tung plate (kanskje flere) på disse "skumplast-putene". Jeg vet ikke helt hvordan det vil gå, men det er enkelt og billig i alle fall

(*) Det er ikke riktig skumplast, det er en del hardere, men det svikter på en veldig kurant måte.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig skumplast, det er en del hardere, men det svikter på en veldig kurant måte.
    Tror jeg vet hva du mener med denne harde skumplasten...:-D Har nemlig spart opp en del biter av en veldig lik type til fremtidig bruk selv. Er veldig spent på hvordan dette vil fungere hos deg! Og hvis det funker slipper du unna med altfor lite arbeid!
    Det vil jo ihvertfall være veldig enkelt å forandre antall under platene etter behov. Og så kan det jo lett demonteres, uten å ruinere parketten!

Ellers sitter jeg på sidelinjen og studerer arbeidet ditt med falkeblikk. Har nemlig handlet inn byggematerialer for lerretsvegg selv i dag...

Vil nokså sikkert gå for DIY lerret med V3 duk på 2x3 eller 2x4m. Har funnet noen gode tips på AVSforumet for bygging av konkavramme, men kommer nok i første omgang til å bygge et flatt lerret.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Tror jeg vet hva du mener med denne harde skumplasten...:-D Har nemlig spart opp en del biter av en veldig lik type til fremtidig bruk selv. Er veldig spent på hvordan dette vil fungere hos deg! Og hvis det funker slipper du unna med altfor lite arbeid!
    Hehe - ja, jeg er fæl til å ta snarveier :-D

Neida, men jeg kan ikke holde på med sandkasser og slikt jeg vettu. Dette skal jo kunne tas ned igjen i tilfelle det skal bli barnerom...

-sand-jpg

Men hvordan det fungerer... Ikke akkurat lett å finne ut av det. Ikke akkurat lett å sammenligne løsninger her. Jeg kunne jo selvsagt ha gjort lydisolasjons-målinger med og uten noen form for "flytende platform", men det spørs om jeg gidder...

Det vil jo ihvertfall være veldig enkelt å forandre antall under platene etter behov. Og så kan det jo lett demonteres, uten å ruinere parketten!
    Ja, det har du rett i - men igjen, hvordan vite at man har "truffet"...

Ellers sitter jeg på sidelinjen og studerer arbeidet ditt med falkeblikk. Har nemlig handlet inn byggematerialer for lerretsvegg selv i dag...
    Ja, men så sett igang da mann

Vil nokså sikkert gå for DIY lerret med V3 duk på 2x3 eller 2x4m. Har funnet noen gode tips på AVSforumet for bygging av konkavramme, men kommer nok i første omgang til å bygge et flatt lerret.
    Jeg bestilte 200x300 V3-duk i dag!

Så sånn sett er jeg igang. Du må mer enn gjerne legge link til disse kurvede DIY-rammene. Jeg har vurdert det, men jeg tror jeg som deg ender opp med et flatt - muligens litt trukket inn fra veggen. Har noen tanker rundt spot'er på toppen som lyser opp lerretet, men vet ikke helt...

Videre har jeg noen følere ute på L-profiler i aluminium. Lurte på om jeg skulle kjøpe inn noen meter med 50x50mm slike og skru på baksiden av treverket for å stive det opp.

På AVShop (som svarer på mail på løpende bånd nå for tiden) ble jeg anbefalt å male treverket i en slik ramme svart.

Side 455 av 587 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •