RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 45 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 545 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    På surround-høyttalere er det vel egentlig ikke anbefalt å rette diskanten mot lytter, heller tvert om. Mot nærmeste flate er vel en tommelfingerregel. Vi kommer tilbake til dette...
    De stemmer det som vanlig Rune, tenkte meg ikke om som vanlig. Lurer fortsatt på hvordan jeg skal redde meg inn med for store hull. Får begynne å rive i kveld........ Men Dipole høytalerne vil spre lyden mer en de du har sett på over. Trur jeg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleA
    De stemmer det som vanlig Rune, tenkte meg ikke om som vanlig. Lurer fortsatt på hvordan jeg skal redde meg inn med for store hull. Får begynne å rive i kveld........ Men Dipole høytalerne vil spre lyden mer en de du har sett på over. Trur jeg...
    Vet du hva, jeg synes du skal starte en egen tråd med kinoen din. Du kommer garantert til å få besøk i massevis, for den blir temmelig lekker! Der kan du komme med alle mulige spørsmål og folk her på forumet svarer som bare det! I alle fall kommer jeg til å gjøre det!

Start en tråd, ta bilde av problemet og jeg kan garantere en drøss med mer eller mindre lure forslag!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalerterminalene har kommet

I dag kom det to "mystiske" pakker fra Hong Kong dalende ned på jobben. Det viste seg å være eBay-prøve-bestillingen av høyttaler-terminaler og RCA-terminaler som jeg skal bruke til prosjektet med "terminal-bakboks":
    -_01-jpg
    (skjønt, "prøve-bestilling" og "prøve-bestilling"... 20 RCA-kontakter er vel litt i overkant av hva jeg skal bruke...det var bare så billig...)

Høyttalerterminalene ser helt kurante ut:
    -_02-jpg
    (men jeg ble overrasket over størrelsen - 6-7 cm når de er skrudd sammen)

RCA-kontaktene ser også kurante ut:
    -_03-jpg

Nå får jeg dra hjem og prøvbore og kose meg, slik at jeg kan få banket hullstørrelsen til aluplata en gang for alle.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom det to "mystiske" pakker fra Hong Kong dalende ned på jobben. Det viste seg å være eBay-prøve-bestillingen av høyttaler-terminaler og RCA-terminaler som jeg skal bruke til prosjektet med "terminal-bakboks":
    (skjønt, "prøve-bestilling" og "prøve-bestilling"... 20 RCA-kontakter er vel litt i overkant av hva jeg skal bruke...det var bare så billig...)

Høyttalerterminalene ser helt kurante ut:
    (men jeg ble overrasket over størrelsen - 6-7 cm når de er skrudd sammen)

RCA-kontaktene ser også kurante ut:

Nå får jeg dra hjem og prøvbore og kose meg, slik at jeg kan få banket hullstørrelsen til aluplata en gang for alle.
    Lekkert!
    Det ser ut som at det går an å "modde" høytalerterminalene (kappe de litt).
    Så stikker de ikke så dypt inn i kassen din.
    Ellers kan du vel tre på en krympestrømpe før du lodder de fast, slik at du ikke får noe muligheter for kortslutting.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Lekkert!
    Det ser ut som at det går an å "modde" høytalerterminalene (kappe de litt).
    Så stikker de ikke så dypt inn i kassen din.
    Ellers kan du vel tre på en krympestrømpe før du lodder de fast, slik at du ikke får noe muligheter for kortslutting.
    De er hule bare ca 15 mm inn, så det blir nok ikke så mye kapping... Så lenge de sitter rett i frontplata og ledningene sitter godt loddet fast bak der, så er vel sannsynligheten for noe kortslutning liten. Krympestrømper er forøvrig et must.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Gleder meg til å se den platen med kontakter ferdig. Tror fort det kan bli _årets_ for å si det enkelt :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre de der da! Lurer faktisk på om jeg skal sende inn bestilling selv!
    Kjøpte du de av liangruiyuan?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Lekre de der da! Lurer faktisk på om jeg skal sende inn bestilling selv!
    Kjøpte du de av liangruiyuan?
    Kjøpte de av HongKongSuperSeller... her er linkene.

2PAIR,SPEAKER CABLE AMPLIFIER TERMINAL BINDING POST,RBL - eBay (item 290211569456 end time Mar-10-08 17:05:38 PDT)

20 Pcs, GOLD RCA CONNECTOR FEMALE CHASSIS SOCKET CRADLE - eBay (item 300163921855 end time Mar-19-08 22:08:01 PDT)

Jeg er fortsatt åpen for et felleskjøp, men du har kanskje ikke tenkt å gå like bananas når det gjelder aluplate osv.?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hva, jeg synes du skal starte en egen tråd med kinoen din. Du kommer garantert til å få besøk i massevis, for den blir temmelig lekker! Der kan du komme med alle mulige spørsmål og folk her på forumet svarer som bare det! I alle fall kommer jeg til å gjøre det!

Start en tråd, ta bilde av problemet og jeg kan garantere en drøss med mer eller mindre lure forslag!
    Har lagt inn litt info om rommet mitt på minHifi.... Får ta noen bilder når jeg har ryddet i kveld.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte de av HongKongSuperSeller... her er linkene.

2PAIR,SPEAKER CABLE AMPLIFIER TERMINAL BINDING POST,RBL - eBay (item 290211569456 end time Mar-10-08 17:05:38 PDT)

20 Pcs, GOLD RCA CONNECTOR FEMALE CHASSIS SOCKET CRADLE - eBay (item 300163921855 end time Mar-19-08 22:08:01 PDT)

Jeg er fortsatt åpen for et felleskjøp, men du har kanskje ikke tenkt å gå like bananas når det gjelder aluplate osv.?
    Hehe..bananas ja Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det! Det kommer jo selvfølgelig ann på pris også da...har du fått sjekket ut det?
    Takk for linkene forresten!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..bananas ja Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det! Det kommer jo selvfølgelig ann på pris også da...har du fått sjekket ut det?
    Takk for linkene forresten!
    Tror det blir rundt tusenlappen for 550 x 120 x 4 mm "svarteloksert" aluplate. Så kommer naturlig nok terminalene i tillegg. Banan og RCA har vi jo kontroll på, men vet ikke om jeg får noen overraskelser med f.eks. RJ45 og HDMI... Da blir det plutselig mer spesielt og det flyter ikke av det på eBay - eller gjør det det? Har kanskje ikke sjekket nok...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa har en HDMI connector. Vet ikke om dette er noe, da det kanskje kan bli vanskelig å få fint?
    Artikkelnummer : 42-293-08

De har også en del forskjellige RJ45 typer.

Søk på "datakontakter" så får du opp både HDMI og RJ45.

Ser ikke så ille ut de prisene, men vet ikke noe om kvaliteten...holder sikkert greit!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa har en HDMI connector. Vet ikke om dette er noe, da det kanskje kan bli vanskelig å få fint?
    Artikkelnummer : 42-293-08

De har også en del forskjellige RJ45 typer.

Søk på "datakontakter" så får du opp både HDMI og RJ45.

Ser ikke så ille ut de prisene, men vet ikke noe om kvaliteten...holder sikkert greit!
    kvaliteten er sikkert helt ok. Jeg er mer usikker på måten jeg evt. skulle ha festet de til aluplaten på. Jeg tenkte meg type-D-kontakter. Sånne som det her vettu:

Bare med HDMI og ikke USB da... Det er linker til slik(e) tidligere i tråden. Gidder ikke å lete akkurat nå.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delvis svada i kveld er jeg redd...

Konkurranse - hva har jeg brukt for å tette toppen av denne veggboksen?
    -img_9535-jpg

Så litt seriøst igjen. Jeg fikk skrudd opp 20mm rør til venstre surround i kveld. Jeg synes den egentlig ble ubehagelig nærme stenderverket (ca 10 mm):
    -img_9537-edit-jpg

Jeg VET at dette ikke er noe egentlig problem, men jeg vet ikke om jeg får sove for det. Hva hvis et par klammer ryker og den blir liggende og skrangle inntil stenderverket? I så fall bør jeg kanskje skru ned volumet litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke det berømte smeltelimet ditt da Har du prøvd Tech7 limet noengang? Det er sinnskt sterkt og holder også en del på elastiteten. Bare en ide i tilfelle du kanskje trenger det til noe

Kontaktene må jo finnes et eller annet sted. Jeg har egentlig ikke brukt så mye tid på å lete..skal si fra hvis jeg kommer over noe!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke det berømte smeltelimet ditt da
    Hehe - jeg tenkte mer på hvor jeg hadde fått tak i plastbiten fra... Et fullstendig mislykket forsøk på å være morsom...

Jeg har forresten prøve-bestilt 2 par nye høyttalerterminaler som dette:

De koster $7 for 2 par (pluss frakt). De er identiske med de andre jeg bestilte, bortsett fra at de er mye kortere. De andre var tydeligvis beregnet på høyttalere, mens disse er beregnet for forsterkere (tynnere plåt).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant svaret!!
    Biltema Trelim!
    Vedlegg 30244
    Legg en bitteliten bit med skumgummi i mellom stenderen og røret dersom du er i tvil. PS! Den bør ver relativt myk.
    Ellers vil nok aldri røret løsne.
    Bruk Castrol Superfix den limer alt. :roll:
    Hva er det jeg sier? Castrol! Det er jo olje! (for øvrig den beste). Casco mente jeg 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Jeg fant svaret!!
    Biltema Trelim!
    Ja, riktig - eller i alle fall plasten rundt trelimet... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-kontakter bestilt

Jeg bestilte et par slike i dag:

Frakt for to til Norge var latterlige $85 (frakt til statene var $10...), så jeg prøver å bruke jetcarrier fra statene og hit.

Trenger bare en, men kjekt å ha en til, i tilfelle noen flere vil ha...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skal du ha for den Rune? Vet ikke enda om jeg får bruk for den, men kjekt å ha

Side 45 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 545 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •