RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 44 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 544 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skiboy
    Kremt tror faktisk det var meg Kanskje jeg har tilført noe til denne prossessen og kan skryte på meg det siden he he.

har i alle fall brukt en del pakker slike selv. Det er helt riktig utført, og forventer at du har festet de litt på forskjellige steder/sider på stenderene. Slik at man kan dra i k-røret fra begge sider uten at det rører på seg. MEN ser jo at du har holdt i en hammer før så den saken er vel biff!
    Det var deg ja :-)

Jeg har festen dem litt forskjellig som du sier, men mest på den ene siden. Jeg begynte på den ene siden, så, på den andre siden av stenderen bortenfor, strakk jeg k-røret, klipset på klipset, og slapp røret tilbake. Klipset passet akkurat inn i 18mm hullene jeg hadde boret. Deretter gjorde jeg det samme bortover. Så egentlig er det nok ikke helt etter oppskriften (for jeg begynte på en side, og tok de resterende på den andre siden). Når det er sagt, var det vel bare snakk om 3 stendere, så jeg kunne ikke gjort det så veldig annerledes. Det vikktigste er vel at ikke rørene går noe sted ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    -img_9532-jpg
    Dæsken! De har jeg ikke sett før! Hva er el-nr på de? Så utrolig smarte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge de hører etter og holder seg på plass er smooth sailing

Jeg bruker å trekke røret litt slik at det blir litt spenn, men ikke så meget at de lett ryker. (Prøv det med Bilrema k-rør ) Da blir alt tight og fint.
    (Men jeg er ingen elektriker, bare en hobby DIY dude)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dæsken! De har jeg ikke sett før! Hva er el-nr på de? Så utrolig smarte ut.

el-nr? Vet jeg ikke hva er, men du finner dem her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kutte k-rør

Du kan ganske enkelt bare lage et litt hakk på den ene siden av røret, for så å vri k-røret rundt. Kanten blir ikke alltid like vakker, men det er lettere å skjære til denne med tapetkniv til slutt.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra ivrige forum-medlemmer brukte jeg smeltelim på 32mm k-røret mitt. Masse smeltelim. Tydeligvis for mye smeltelim!!! Hele skiten buklet seg jaggu sammen i en krøll (så enda verre ut inni):
    En ting skal du ha, Pål. I moderate mengder ser det ut til at smeltelimet funker bra ;-)
    Jeg legger meg flat og beklager at jeg ikke advarte deg mot å bruke for mye smeltelim på en gang
    Jeg skal prøve å gjøre det mer "Amerikansk" nestegang. (stikk ikke fingerene inn i K-røret, da kan de bli sittende fast.. )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ønsker å beskytte rørene for spiker/skruer bør man bruke denne. Pluss at du fester rørene meget godt.

Mabrik:
    Mabrik er en spikerbeskytter og låsebrikke for 16 og 20 mm el-rør. Med et håndgrep plasseres brikken i hullet. To slag med hammeren og jobben er gjort - uten spesialverktøy. Mabrik låser røret og beskytter mot gjennomspikring. El-nr 13 110 50

http://www.pipelife.no/web/no_new/t2..._4sider_LR.pdf

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid
    Du kan ganske enkelt bare lage et litt hakk på den ene siden av røret, for så å vri k-røret rundt. Kanten blir ikke alltid like vakker, men det er lettere å skjære til denne med tapetkniv til slutt.
    Jeg skal huske det til neste gang! Det ble ikke pent med min metode heller, for å si det slik. Turde ikke annet enn å møysommelig kutte "toppen" på k-røret...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleA
    Hvis man ønsker å beskytte rørene for spiker/skruer bør man bruke denne. Pluss at du fester rørene meget godt.

Mabrik:
    Mabrik er en spikerbeskytter og låsebrikke for 16 og 20 mm el-rør. Med et håndgrep plasseres brikken i hullet. To slag med hammeren og jobben er gjort - uten spesialverktøy. Mabrik låser røret og beskytter mot gjennomspikring. El-nr 13 110 50
    Jeg bruker også denne! Veldig enkel å bruke:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Jeg legger meg flat og beklager at jeg ikke advarte deg mot å bruke for mye smeltelim på en gang
    Jeg skal prøve å gjøre det mer "Amerikansk" nestegang. (stikk ikke fingerene inn i K-røret, da kan de bli sittende fast.. )
    Hehe - ikke kom å si at du visste at mye lim ville smelte k-rørene ;-)

Synes egentlig det er merkelig at ikke k-rørene tålte dette... SÅ varmt er det jo tross alt ikke - man kan jo dandere limet litt med fingrene, etter man har hatt det på. Men, men...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elhandel.no
    Vare-/elnummer: 1351490
    El-nr er ganske standard på alt slikt. F.eks kan jeg hive inn el-nr fra elhandel.no på min leverandør og finne samme produkt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mabrik:

Velkommen i klubben OleA :-)

Synes det var litt vanskelig å se ut fra bildet hvordan denne låsebrikken skal brukes. Pål vil sikkert være på hugget og svare, men du kan jo også få sjansen og dermed doble "statusen" din ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ikke kom å si at du visste at mye lim ville smelte k-rørene ;-)

Synes egentlig det er merkelig at ikke k-rørene tålte dette... SÅ varmt er det jo tross alt ikke - man kan jo dandere limet litt med fingrene, etter man har hatt det på. Men, men...
    Jeg vet at mye lim den smelter plast av erfaring:???: Men jeg har ikke testet det på K-rør (men det hat jo du nå ). Limet holder en temperatur på 100-150°C når det kommer ut fra pistolen (dette avhenger litt på pistoltype og limtype). Det er veldig mye plast som blir mykt ved denne temperaturen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen liggende hjemme trur jeg, har levert over 100 stk tilbake til Ø. Kan komme innom i dag med de jeg har.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan JEG komme til deg og beskue de nye vindunderene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan JEG komme til deg og beskue de nye vindunderene
    Du har lyst å se på tabben min med andre ord;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lyst å se på tabben min med andre ord;-)
    Tenkte du på hullet i MDF'? Det har du vel fått fikset nå?

Forøvrig er en ting klart: In-wall-høyttalerene dine er helt garantert knall-bra (import eller ikke), og jeg gleder meg til å ta på dem. Har faktisk kontaktet SpeakerCraft angående hvor stort volum de trenger bak, men har ikke fått noe svar. Jeg kan ikke diske opp med noe særlig mer enn ca 20 liter (11 x 21 x 100), så det er antageligvis begrenset hvilke typer jeg kan bruke.

F.eks. ser Polk TC265i veldig bra ut til mitt bruk (slank og fin i bredden og -3dB ved 45 Hz), men har anbefalt kassevolum på 28 liter. Hadde vært interessant å vite hvor langt oppover -3dB-punktet hadde flyttet seg ved et volum på 20 liter, men nå sporer jeg helt av her!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forøvrig er en ting klart: In-wall-høyttalerene dine er helt garantert knall-bra (import eller ikke), og jeg gleder meg til å ta på dem. Har faktisk kontaktet SpeakerCraft angående hvor stort volum de trenger bak, men har ikke fått noe svar. Jeg kan ikke diske opp med noe særlig mer enn ca 20 liter (11 x 21 x 100), så det er antageligvis begrenset hvilke typer jeg kan bruke.

F.eks. ser Polk TC265i veldig bra ut til mitt bruk (slank og fin i bredden og -3dB ved 45 Hz), men har anbefalt kassevolum på 28 liter. Hadde vært interessant å vite hvor langt oppover -3dB-punktet hadde flyttet seg ved et volum på 20 liter, men nå sporer jeg helt av her!
    Mye morsomt å titte på der. Hvor har du tenkt plasering, mulig jeg burde ha fått det med meg det. Du må få i allefall få rettet diskanten til der du sitter. Er hjemme i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk side. http://www.scandecsystemer.no/produk...log_2007_2.pdf

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få i allefall få rettet diskanten til der du sitter. Er hjemme i kveld.
    På surround-høyttalere er det vel egentlig ikke anbefalt å rette diskanten mot lytter, heller tvert om. Mot nærmeste flate er vel en tommelfingerregel. Vi kommer tilbake til dette...

Side 44 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 544 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •