RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 430

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 430 av 587 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste
Viser resultater 8,581 til 8,600 av 11737
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror mange vil ha nytte av å se det du har fått til så langt, og du skal ikke se bort fra at mange vil stille på dugnad bare for å få tatt alle detaljene du har lagt så mye omtanke i i nærmere øyesyn.

Det kan faktisk hende du får dugnadshjelp fra lenger unna enn Sarp dersom det passer, og du trenger det.

Men uansett synes jeg du skal ta deg den pausen du trenger. Kan være greit å nyte det fine, friske høstværet ute nå på tidlighøsten, og håpe at inspirasjonen kommer snikende igjen når det er kaldt og mørkt ute om kveldene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta deg ein kvil, og kom sterkt tilbake

Ser fram til du er klar igjen for tråden har vert eit lyspunkt kvar dag. So sitter klar ved pc'en når du tek tråden oppatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en pause du, men ikke la den bli for lang. Tråden din har mange ganger vært grunnen til for at jeg har giddet å komme inn på Avforum å lese litt.

Ta deg en cognac og slapp litt av, så kommer du sterkt tilbake igjen 8-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært innom tråden din nå ( har ikke hatt så mye tid til forumet i det siste ).

Forstår at du har kjørt deg litt fast og motivasjonen ikke er helt på topp. Som roffe sier, hva med en liten dugnad? Trommer du i sammen dugnad en lørdag eller søndag tar jeg gjerne turen ned og hjelper til. Alle vil jo invitere folk til en ferdig kino, men det er mye mere lærerikt å komme en tur til en kino som blir til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo helt fantastisk ut!

Vet ikke hvor mye vi evt ville fått gjort, men ideene ville i alle fall ha flommet!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, når BEF melder seg frivillig, er det en unik mulighet en bør ta imot med glede og fornyet pågangsmot. Og får en med en gjeng andre, vil jeg tro at noe - kanskje til og med mye - blir gjort.

[youtube]d0vXxH1IEmQ[/youtube]

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG!!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blondiner på politiskolen

Tre blondiner ville begynne på politiskolen og var på intervju hos en politimann. I første test skulle de vise hvor flinke de var til å gjenkjenne en mistenkt.

Mannen viser den første blondinen et bilde av en mann i 5 sekunder og sier: "Dette er din mistenkte. Hvordan vil du gjenkjenne ham?"

Blondinen svarer: "Det er lett, han har jo bare ett øye!"

Mannen sier: "Ja, men, ehh.... det er jo ikke så rart. Dette bildet er jo i profil...".

Lett satt ut, viser han det samme bildet i 5 sekunder for den neste blondinen og sier: "Dette er din mistenkte. Hvordan vil du gjenkjenne ham?"

Den neste blondinen ler, kaster håret sitt tilbake og sier: "Det er lett, han har jo bare ett øre!"

Mannen begynner å bli skikkelig irritert og sier: "Hva er det med dere to? Selvsagt ser dere bare ett øye og ett øre. Bildet er jo i profil!" Er dette virkelig de beste svarene dere klarer å komme med?"

Politimannen klarer så vidt å beholde roen og viser bildet til den siste blondinen og sier: "Dette er din mistenkte. Hvordan vil du gjenkjenne ham? Bruk hodet og ikke kom med et idiotisk svar!"

Blondinen studerer bildet en liten stund før hun sier: "Mmmmm... den mistenkte bruker kontaktlinser!"

Politimannen, som hadde forventet nok et tåkesvar, blir helt lamslått. Han har ikke sjans til å se noen kontaktlinse på bildet. Mumlende går han til arkivet for å finne mer info om personen på bildet. Så kommer han småjoggende tilbake og sier: "Men det er jo helt fantastisk! Du har rett! Hvordan i alle verdens dager klarte du å finne ut at han bruker kontaktlinser???"

"Å, det var lett!", sier blondinen smilende, "Med ett øre er det jo håpløst å bruke briller!"

God helg!

---------

Denne helgen er det finale i hytte-grunnmur-støping med SeniorW og jeg kan begynne så smått med de litt nære ting igjen.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice.

Lykke til med finalen, håper dere vinner.

Ellers er det ikke dumt med en dugnad/brainstorming dag sammen med BEF eller andre forum deltagere.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har full forståelse for "fallet" ditt Rune. Har hatt en (som vanlig) full stans i mitt eget prosjekt også i sommerperioden. Dessuten så er det alltid mange baller i luften for min del. Så igjen... Det er helt normalt å gå på en smell, når man bruker så mye tid på både bygging og planlegging.

Husker jo at du også hadde et tilsvarende tilfellet også tidligere, men kom relativt raskt på banen igjen.

Spørsmålet mitt er: Hvor ofte går du på kino?
    Sist jeg gikk på en smell, dro jeg på med noen kinobesøk til gode digitaliserte kvalitetskinoer, og gjett om motivasjonen dukket opp for eget prosjekt

Har som sagt hatt en sommerferie fra kinorommet, men nå tenker jeg at vinteren kommer, og prosjektet bør kunne fullføres.

Ønsker deg lykke til med motivasjonen til å gå igang igjen.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Sist jeg gikk på en smell, dro jeg på med noen kinobesøk til gode digitaliserte kvalitetskinoer, og gjett om motivasjonen dukket opp for eget prosjekt
    Jeg får også ekstra motivasjon av å gå på kino, men av motsatt årsak: Det er stort sett en så elendig opplevelse at jeg blir ekstra giret på å få ferdig eget prosjekt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Ikke veldig ofte, er jeg redd. Før FruW og ormeyngelet snakket vi opp mot to ganger i uken, en liten bragd i seg selv uten å se samme filmen to ganger med utvalget i Særp og Fredrikstad (på den tiden i alle fall).

Nå er det litt mer styr og ikke kjeder jeg meg lenger heller ;-)

Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg får også ekstra motivasjon av å gå på kino, men av motsatt årsak: Det er stort sett en så elendig opplevelse at jeg blir ekstra giret på å få ferdig eget prosjekt.
    Hehehe - kommer tydeligvis an på kinoen det her ;-)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA, Ja det er jo faktisk et utfall det også Nå har jeg 3 relativt gode kinosenter innefor en radius på 3,5 mil rundt meg, så for min del blir det inspirasjon..

Men du har et poeng i at kinonorge som et begrep trenger å freshe opp

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvis du går på kino i Haugesund, så fortstår jeg deg godt.
    Var innom der én gang, og skal aldri noensinne inn de dørene igjen.
    Makan til dårlig kino skal man lete lenge etter.......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune.

Selv om du har mista det ene og det andre mht bygge interressen, håper jeg virkelig du prøver å holde denne tråden fri for off topic tullball framover. Jeg skal være helt ærlig, å si at du og denne tråden(+en til), er de eneste grunnene til at jeg er inne på avforum å kikker. Jeg sjekker kontrollpanelet, og er det ingen oppdateringer her, så logger jeg rett og slett ut igjen. Tråden er nå oppe i vanvittige 430 sider, men dessverre så har det den siste tiden blitt vanvittig mye vitser og annet tullball og svada. Det gjør det dessverre enda mindre intressant å følge med for oss som "vil se og lese om" bygge prosessen. Man føler en faktisk må lete igjennom de siste sidene for å faktisk finne noe som omhandler selve prosessen.

Hva med å opprette en egen vitsetråd? Da er vi iallefall kvitt det problemet.

Når alt dette er nevnt, så krysser jeg fingrene og håper du virkelig får igjen gnisten

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hehe, hvis du går på kino i Haugesund, så fortstår jeg deg godt.
    Var innom der én gang, og skal aldri noensinne inn de dørene igjen.
    Makan til dårlig kino skal man lete lenge etter.......
    Det stemmer. Nå har de riktignok oppgradert stolene i den store salen nylig, men det er jo ikke det eneste problemet. I tillegg til at jeg har til gode å oppleve skikkelig god bildekvalitet, så har du også irritasjonsmomentet med støy (knitring i poser/mobiler/prating) som man slipper hjemme.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den verste kinoen jeg har vært på var ombord på DFDS Seaways. Dårlig bilde og lyd. Filmen de viste var en DivX uten undertekster og lav lyd. Det eneste positive var at vi hadde hele "salen" for oss selv og at jeg hadde husket å kjøpe mye godis/brus i tax free-en.

Ellers synes jeg både Colosseum Kino (sal 1) og Ringen Kino er ganske bra. Ringen har flere gode saler. Med riktig publikum (ikke fjortiser som forstyrrer) synes jeg kino i Norge kan være veldig bra.

Har vært på kino i en rekke land, og ingen av dem kan måle seg med Norge, faktisk, så vi bør ikke klage så mye. Jeg trodde f.eks. at i USA skulle kinoen være helt rå, men jeg ble totalt skuffet. Gigantisk bygg med heiser opp og ned, men selve salen var ikke noe å skryte av.

Hørte snakk om Særp og Fredrikstad litt lenger opp her. Husker de hadde drive-in i Fredrikstad og viste "Elling"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre at du har mistet motivasjonen Rune! Men slikt skjer og du har slitt litt før med den også så vidt jeg husker? Legg ned verktøyet, slapp av litt, finn på andre ting og plutselig kommer motivasjonen tilbake igjen før du aner det.

Jeg har pussa opp relativt mye hjemme i huset de siste årene. Har i grunn gått i ett med noen "pustepauser". Sliter virkelig med å motivere meg i blandt og kona maser som ett uvær. Nå er det rekkverk på en 50-60 kvm stor terasse som må påbegynnes i helga. Har ikke fått gjort alt for mye med den siste måneden..... Og da merker jeg at jeg har litt motivasjon nederst i magen til å trå til igjen - håper det stemmer

Fredagsvitser? Har en på lur og håper ikke sjele er alt for sarte:

Lille Ole gikk på skolen. Denne dagen skulle de snakke om hva fedrene jobba med. "Hva jobber pappaen din med da, Ole?" spurte frøken. "Han er giggolo. Tar inn på hotell og ligger med menn...", sa Ole. Frøken ble forskrekket og etter timen kalte hun inn lille Ole inn til seg. "Er det sant at pappaen din er giggolo?" spurte frøken. "Nei" sa Ole. "Han spiller fotball på Vålerenga, men det er så flaut......"

For de sarte sjeler eller Vålerenga patrioter - bytt ut Vålerenga med noe annet, men hold dere unna LSK

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående dugnad

Jeg må nesten si noen ord om dette.

For det første er jeg helt lamslått av hvor mange hjelpsomme og hyggelige mennesker det er her inne. Det er så en stakkar ikke helt hva han skal si... ops:

For det andre så synes jeg det er litt vanskelig å tromme sammen til en dugnad fordi grunnen til at jeg står litt i stampe ikke er at jeg ikke klarer å gjøre ting, men at jeg ikke vet helt hvordan og hva jeg skal gjøre.

Marerittet er at noen snille mennesker dukker opp og jag må slå ut med hendene, smile og si at jeg ikke har noen oppgaver til dere...

MEN det vi kanskje kunne ha fått til er en fysisk "idédugnad". Idédugnader har vi hatt (noen vil si til det kjedsommelige) her inne, men det er mulig at det er lettere for folk å se problemene/løsningene "hands on"?

Og det kan jo også være greit å vise halvferdig kino også? Hvem vet, kanskje det er så ferdig som den noen gang blir

Side 430 av 587 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •