RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 429

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 429 av 587 FørsteFørste ... 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 425 426 427 428 429 430 431 432 433 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 ... SisteSiste
Viser resultater 8,561 til 8,580 av 11737
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svært leit å lese at luften har gått ut av ballongen da!:cry:
    Nå skal jeg gjerne innrømme å ha slengt litt med leppa av og til, da også jeg synes at prosjektet pent sagt har vært ganske langdrygt. ;-)
    Men strengt tatt har det ikke vært vondt ment, men er nok snarere en reaksjon frembragt av egen utålmodighet.

Får i alle fall håpe du får igjen gnisten etterhvert? Det fortjener jo både du og prosjektet, som absolutt savner sidestykke!
    Det er det faktisk ingen som kan bestride.

Ha en trivelig helg uansett, og ta vare på "golfballene"!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet akkurat hvordan du har det, kjære navnebror (vel, kanskje ikke helt, siden jeg er mindre nøye enn deg og brenner ut på ting tidligere).

Noen som husker min byggetråd?! Jeg tok jo en Ingrid Espelid Hovig der jeg ikke presenterte ting før jeg følte at jeg ville se enden på prosjektet.

Det var av erfaring.

Jeg har mange prosjekter som har kommet i mål (BEL-høyttalere, Hjemmekino, el-gitar osv.), men også mange prosjekter som ligger i ulike stadier av manglende ferdigstilling (el-gitar nr 2, rørforforsterker, lite stueprosjekt i 2. etasje, fullt fronthøyttalersett i hjemmekinoen osv.) D

Det er ofte småting som gjør at det stopper opp, f.eks. at man oppdager at man har malt halve rommet og ikke liker fargen, mangler et spesielt verktøy, mangler en del, at man tviler på en løsning og ikke vil gå videre, at man mangler fritid, at man finner andre ting man heller vil drive med osv, osv.

Som regel vender jeg alltid tilbake til prosjektene, men noen ganger tar det måneder og ÅR!

Jeg gleder meg til du finner inspirasjonen igjen, og lever i håpet om å oppleve denne fantastiske detaljgjennomførte kinoen i full prakt.

Ha en fin høst, Rune!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige ord fra alle sammen :-)

Kinoen blir selvsagt fullført! Det er bare en liten pause. Jeg skal i alle fall ha en god del av dagens spørsmål løst før jeg skal blogge noe mer om dette prosjektet.

Mulig jeg faktisk tar en "roffe", ja

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, det er greit med noen lyspunkter noen ganger!

Når det gjelder kinoen, så blir det en lang pause for mitt vedkommende. Har mistet inspirasjonen helt totalt, dessverre. Nå er det helt stopp og så får jeg se om jeg finner gnisten igjen etterhvert.
    [...]
    Av egen erfaring så har jeg faktisk ventet litt på denne, etter at det har vært så stille i tråden din.

Du befinner deg der jeg har vært hele våren. Jeg startet i utgangspunktet opp ca. samtidig som deg(2007), og har hatt flere pauser pga motivasjonen. Når man bruker MANGE mange måneder på en jobb man nesten ikke ser enden på, sliter det på motivasjonen.
    For å komme dit jeg er nå har jeg brukt snart en kilometer(!) med lekter og stendere, mange tusen skruer og spikre, 10 kubikkmeter isolasjon, snart 30 tuber fugemasse osv.. uten at det egentlig ser ut som det er gjort noe som helst.
    Flere ganger har jeg trodd at jeg har løst et stort problem, bare for å oppdage at det var verre en jeg trodde, og "løsningen" min bare forskjøv problemet. Det hele toppet seg med alle kondensproblemene jeg opplevde i vinter, noe som gjorde at jeg stifta en presenning foran hullet inn til rommet (ingen dør på plass enda) og lot rommet stå å skamme seg i flere måneder.

Man føler på en måte at når man har startet en byggetråd/logg, så har man et ansvar ovenfor de som følger tråden også. Og det å ta bilder av alt man gjør tar mye tid det også, tid som kunne vært brukt på bygging istedet.
    Jeg har faktisk tenkt på deg MANGE ganger i løpet av prosjektet mitt, det er beundringsverdig at du har orket å tatt deg tid til å ta bilder av ALT du har gjort. Jeg har mange ganger støtt på problemer og utfordringer jeg har tenkt at "dette skulle vært lagt ut på avforum", men ikke f*** om jeg har orket å bruke tid på det, når jeg nettopp har oppdaget at de nye rørløsningene ikke er tette alikevel.....

Jeg er nå igang igjen, men tar en Roffe jeg også. Da legger man litt mindre press på seg selv, og kan dokumentere ordentlig fremgang fra gang til gang, både ovenfor andre og seg selv.
    Det er fortsatt et ork å ta på seg snekkerklærne og gå opp på loftet, men når jeg først er der koser jeg meg; det er tanken på at jeg er "nødt til å opp der i dag også etter jobb" som er verst.

Du kommer nok i gang igjen Rune, husker jeg ikke feil så har du vært i samme situasjon en gang tidligere også. Ta tiden til hjelp, og prøv å la vær å tenke på det som en plikt å bli ferdig. Så lenge ungene har mat på bordet, rene klær og lørdagsgodt så har du oppfylt dine plikter her i livet!

Lykke til videre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker om jeg bør si noe her, men jeg hopper i det. Du henviser til min kommenter i en annen tråd som ikke nødvendigvis er tagget mot din hjemekino. Og, du (heldigvis) sier at du mistet motivasjonen lenge før.

Nå er det en gang slik at det er god inspirasjon å lese tråden din. Jeg synes den er full av gode ideer og tips.

For din egen del så tipper jeg at du burde akselerere fremdriften for å komme til punktet der du faktisk nyter musikk / film. Husk at noe kan du ta å rette / pynte på etter at rommet er "ferdig nok" til å se film. Hele poenget er jo det siste. Enkelte hevder at prosessen er viktigere enn målet, men når det gjelder å bygge hjemmekino så er det heller tvilsomt.

Du er en av de her inne som dokumenterer dine tanker mest effektivt, og bør ta tråden opp i gjen når du føler energien siger på igjen. Jeg tipper det skjer ganske snart: Før 1. november 2010.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Av egen erfaring så har jeg faktisk ventet litt på denne, etter at det har vært så stille i tråden din.

Du befinner deg der jeg har vært hele våren. Jeg startet i utgangspunktet opp ca. samtidig som deg(2007), og har hatt flere pauser pga motivasjonen. Når man bruker MANGE mange måneder på en jobb man nesten ikke ser enden på, sliter det på motivasjonen.
    For å komme dit jeg er nå har jeg brukt snart en kilometer(!) med lekter og stendere, mange tusen skruer og spikre, 10 kubikkmeter isolasjon, snart 30 tuber fugemasse osv.. uten at det egentlig ser ut som det er gjort noe som helst.
    Flere ganger har jeg trodd at jeg har løst et stort problem, bare for å oppdage at det var verre en jeg trodde, og "løsningen" min bare forskjøv problemet. Det hele toppet seg med alle kondensproblemene jeg opplevde i vinter, noe som gjorde at jeg stifta en presenning foran hullet inn til rommet (ingen dør på plass enda) og lot rommet stå å skamme seg i flere måneder.

Man føler på en måte at når man har startet en byggetråd/logg, så har man et ansvar ovenfor de som følger tråden også. Og det å ta bilder av alt man gjør tar mye tid det også, tid som kunne vært brukt på bygging istedet.
    Jeg har faktisk tenkt på deg MANGE ganger i løpet av prosjektet mitt, det er beundringsverdig at du har orket å tatt deg tid til å ta bilder av ALT du har gjort. Jeg har mange ganger støtt på problemer og utfordringer jeg har tenkt at "dette skulle vært lagt ut på avforum", men ikke f*** om jeg har orket å bruke tid på det, når jeg nettopp har oppdaget at de nye rørløsningene ikke er tette alikevel.....

Jeg er nå igang igjen, men tar en Roffe jeg også. Da legger man litt mindre press på seg selv, og kan dokumentere ordentlig fremgang fra gang til gang, både ovenfor andre og seg selv.
    Det er fortsatt et ork å ta på seg snekkerklærne og gå opp på loftet, men når jeg først er der koser jeg meg; det er tanken på at jeg er "nødt til å opp der i dag også etter jobb" som er verst.

Du kommer nok i gang igjen Rune, husker jeg ikke feil så har du vært i samme situasjon en gang tidligere også. Ta tiden til hjelp, og prøv å la vær å tenke på det som en plikt å bli ferdig. Så lenge ungene har mat på bordet, rene klær og lørdagsgodt så har du oppfylt dine plikter her i livet!

Lykke til videre.
    Amen.

Og samtidig: Uten å helle bensin på noens bål, er det vel lov å nevne at man meget vel kan komme godt i havn med halvparten av både liste- skrue- spiker- og tidsforbruk?
    Allikevel sagt med tanke på at veien er målet, ikke målet i seg selv!
    Det er jo der utfordringen og kreativiteten stilles på prøve!
    Ellers hadde vel hverdagen blitt ganske kjedelig?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne tråden dør, så dør Avforum litt også Gleder meg til motivasjonen er tilbake:neutral:

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk høsten til ting du har lyst til å gjøre, er VELDIG lurt å ta en pause når motivasjonen forsvinner.
    Du har gjort et meget grundig stykke arbeid så langt som har vært til stor hjelp for andre kino byggere rundt om i kongeriket.
    Om kinoen blir ferdig i år eller neste år er knakende likegyldig, bare du holder deg her hos oss.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg tipper det skjer ganske snart: Før 1. november 2010.
    Det spørs om det blir noei denne tråden før etter 6. November ;-) (HTF) Det skal jo dokumenteres litt om bygging av E6 også, men det skjer på eget forum.
    600 liter subkasse og en 21" er det ikke noe å spøke med.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg fulgt denne tråden. Grunnen er enkel: jeg blir misunnelig av å se andre ha muligheten til å bygge et dedikert kinorom (min store drøm)
    Men tipper dette er en tråd jeg vil lese en del når min tid kommer...

Men må bare få skyte inn en erfaring jeg nettopp hadde etter en fantastisk sommerferie. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men håper det kan gi litt av inspirasjonen din tilbake.

Jeg tilbringer 2 timer på treningsstudio hver bidige dag i uka. Dette har jeg gjort i 6-7 år. I tillegg skal jeg regne kalorier og veie alt av mat jeg stapper i kjeften 8 ganger for dagen. Dette har blitt en livsstil og noe jeg har hatt MYE glede av i mange år.
    Men her etter sommeren stanget jeg rett i betongveggen. For første gang ville jeg ikke trene. Det var ikke motiverende i det hele tatt. Gruet meg hver dag...
    Snakket med en som har vært i "bransjen" mye lenger enn meg. Han sier da: "Gå ned på gymmet å ha det kjekt. Ikke tenk på hvor mye du orker å løfte og hvor mange ganger, ikke kjør gjennom hele programmet men tren de øvelsene du synes er kjekk og spis det du vil spise. Garanterer deg at etter et par uker er motivasjonen tilbake"

Fultge rådet, og har nå en treningsglede jeg ikke har hatt på mange, mange år.

Som sagt er gjerne ikke dette helt sammenlignbart med ditt tilfelle, men en kort oppsummering må vel bli: Ha det kjekt og ikke press deg selv for hardt....???

Lykker til videre

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Forstår deg veldig godt, Rune, og bare vent, motivasjonen kommer tilbake før eller siden. I mellomtiden vil jeg bare på vegne av AVforum takke deg for denne ufattelig godt dokumenterte prosessen så langt, du har jo hjulpet hundrevis, om ikke tusenvis at likesinnede i sine prosjekter - meg inkludert! STÅ PÅ!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer i det Lygren sier, og det er få, enn om ingen andre tråder som har vært mer interessante her på forumet enn nettop din byggetråd. Tempoet er noe du selvsagt må styre selv, og det tror jeg nok folk respekterer, men samtidig så må man nok også tåle en og annen litt "småfrekk" kommentar om tempoet Jeg er helt sikker på at disse kommentarene stort sett blir skrevet med glimt i øyet. I likhet med deg så er jeg vel kjent for å ikke være så veldig rask med å få gjort ting, men akkurat det skal folk drite i 8) Jeg gjør ting i mitt tempo, og det samme gjør du og alle andre også. ALLE folk er forskjellige, og alle folk har forskjellige måter å gjøre ting på.

Stå på videre, så gleder vi oss til fortsettelsen på prosjektet kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dette prosjektet har du slitt blod og tårer for, så kom for all del tilbake

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var synd at du møtte veggen i dette prosjektet, men jeg er nok dessverre ikke overrasket. Og jeg kjenner igjen følelsen fra mitt eget kinoprosjekt. Det som er pussig er at motivasjonen sank mer og mer desto nærmere målet jeg kom. Man skulle jo tro det var omvendt :-? Det er jo faktisk ikke så veldig mye igjen hos deg nå, så jeg håper virkelig du finner tilbake til motivasjonen. Og skulle det bli en dugnad så stiller jeg gjerne opp om det passer.

Og akkurat som noen andre her så må jeg innrømme at jeg også har slengt med leppa, men selvsagt kun i spøkefull hensikt. Hvis du har blitt fornærmet eller irritert av det så må jeg virkelig beklage

Vi stiller oss alle støttende bak deg, og ser frem til at du finner igjen motivasjonen. I mellomtiden må du fylle dagene med det som betyr noe her i livet, ref professorhistorien.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle støtterklæringer. Og jeg har forresten aldri tatt meg nær av noe som har blitt skrevet i denne tråden. Det var nok bare at det andre greiene kom fra løse luften og at jeg var litt langt nede i utgangspunktet.

Dette skal jo være en feelgood-tråd, og det skal vi fortsette med ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Jeg tilbringer 2 timer på treningsstudio hver bidige dag i uka. Dette har jeg gjort i 6-7 år. I tillegg skal jeg regne kalorier og veie alt av mat jeg stapper i kjeften 8 ganger for dagen. Dette har blitt en livsstil og noe jeg har hatt MYE glede av i mange år.
    Men her etter sommeren stanget jeg rett i betongveggen. For første gang ville jeg ikke trene. Det var ikke motiverende i det hele tatt. Gruet meg hver dag...
    Synes egentlig dette er en grei sammenligning. Når man har brukt masse tid på noe og plutselig lurer på hva i alle dager som er vitsen med det - ja, da blir det stopp.

Som en sidekommentar, så har jeg i det siste byttet ut de to timene foran PCn fredag 00:00-02:00 med sykling 08:00-10:00, altså gjort noen grep for å minimere forfallet. Så i dag ble det 6 mil før frokost (nummer 2). Men blir det stort kaldere enn det var i dag, så blir det nok muligens AVForum på fredag kveld isteden

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det som er pussig er at motivasjonen sank mer og mer desto nærmere målet jeg kom. Man skulle jo tro det var omvendt :-?
    Ja, det er ekstremt rart, men det er akkurat det som skjer! Det er jo ingen logikk i det i det hele tatt!!!

Tror det beste er å ta en 100% pause og tenke på helt andre ting en stund. Nå holder jeg på til stadighet og hjelper SeniorW med hytta og håper jeg kan cashe inn litt hjelp andre veien utover høsten!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noen dager på hytta er jo som balsam for en stresset sjel. Man synker ned i en god stol, fyr på peisen, ungene har lagt seg, en god bok og et glass rødvin. Aahh.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hva med og bestille en stykk BEF en helg til og jobbe.

Så tar du godstolen med en sterk dram eller flere og setter deg og ser på han som jobber
    Burde hjelpe på bygge humøret det inntil du føler for og ta i et skrujærn, hammer eller sag :-D

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pause kan være sunt. Hvis en skal pushe på uten motivasjon kan ofte det gå utover kvalitet på arbeide. En pause kan by på litt tenke tid, som bringer ny tenking og nye gode løsninger. Lukk verktøy kassa og kom heller sterkere tilbake.

Mange fingernemme Særpinger som kan være med på dugnad

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva med og bestille en stykk BEF en helg til og jobbe.

Så tar du godstolen med en sterk dram eller flere og setter deg og ser på han som jobber
    Blir vel ikke tid til å ta fram glasset en gang før den mannen er ferdig

Men seriøst: Jeg har vurdert å bruke ham - om ikke for annet så for å peke på løsningene på den del ting jeg har kjørt meg fast på...

Sitat Opprinnelig postet av nb1
    En pause kan være sunt. Hvis en skal pushe på uten motivasjon kan ofte det gå utover kvalitet på arbeide. En pause kan by på litt tenke tid, som bringer ny tenking og nye gode løsninger. Lukk verktøy kassa og kom heller sterkere tilbake.

Mange fingernemme Særpinger som kan være med på dugnad
    Mmm... jasså sier du det? :-D

Side 429 av 587 FørsteFørste ... 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 425 426 427 428 429 430 431 432 433 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •