RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 428

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 428 av 587 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste
Viser resultater 8,541 til 8,560 av 11737
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må aldri la sånt gå innpå deg! Alle jobber i det tempoet de føler seg konfortable med, sånn er det bare. Har ofte hørt om sånne "knekker" i trenings forbindelse, da alt stopper og man ikke blir bedre, det er som oftest da folk gir opp.

Men nå ser jeg at sånne "stopper" kan komme av alt slags mulige ting, du velger jo selv hvordan du vil komme deg videre. En avbrekk fra arbeidet synes jeg høres bra ut, samle opp litt inspirasjon og krefter imens. Husk at etter hver oppoverbakke, vil det alltid være en behagelig tur nedover igjen Så bare stå på Rune, ta den tiden du trenger
    Min tråd

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da trist å høre at motivasjonen er borte :-(

Og angående den kommentaren...
    Med list og lempe kommer en dverg lengre enn en kjempe.
    Har selv sansen for godt uttenkte løsninger :-)

Du får ta en pause til over HTF Tenker kanskje E6 kan gi deg litt mer inspirasjon
    Stå på!

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kino og byggetråder skal være en positiv aveksling i hverdagen. Noen ganger er det riktigste å ta en liten pause (kvalme kan være et tegn på dette), men så kommer antagelig inspirasjon plutselig rekende på ei fjøl eller kanskje en list etterhvert. Det er mange som setter pris på tråden og all funderingen rundt løsninger. Jeg vet at jeg har lært masse allerede, og jeg kommer til å følge med når du og tråden våkner til liv igjen. Stå på, men ta deg den pausen du trenger først.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det var da trist å høre at motivasjonen er borte :-(

Og angående den kommentaren...
    Med list og lempe kommer en dverg lengre enn en kjempe.
    Har selv sansen for godt uttenkte løsninger :-)

Du får ta en pause til over HTF Tenker kanskje E6 kan gi deg litt mer inspirasjon
    Stå på!
    Hehe, ja E6 er definitivt mer i fokus enn kinoen for øyeblikket ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om hammer, skuer, sag m.m får en liten pause... så er det fredag... får vi fremdeles en saftig fredagsvits som start på helgen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en liknende følelse for en bil jeg holder på med. Klarer ikke å motivere meg, selv om jeg VET hvor flott det er når det er ferdig.

Ta deg en pause, men ikke for lenge! Prøv å press deg selv til en økt i ny og ne, selv om det ikke er morro. Framgang er den beste inspirasjon, har jeg funnet ut. Synd den ene eksluderer den andre...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Selv om hammer, skuer, sag m.m får en liten pause... så er det fredag... får vi fremdeles en saftig fredagsvits som start på helgen ?
    Ukas høydepunkt ;-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge ut en liten god en da

Tiden har endelig kommet, da menn slår tilbake!

Hvor mange menn kreves det for å åpne en øl?
    -Ingen. Den skal være åpnet når hun kommer med den.

Hvorfor er et vaskeri et dårlig sted å sjekke opp en kvinne?
    Fordi en kvinne som ikke har råd til vaskemaskin vil sannsynligvis Aldri bli I stand til å forsørge deg.

Hvorfor har kvinner mindre føtter enn menn?
    Det er en sak som har kommet under evolusjonens gang som gjør at de kan stå nærmere kjøkkenbenken .

Hvordan vet du at en kvinne er I ferd med å si noe smart?
    Når hun starter setningen med "En mann fortalte meg..."

Hvordan reparerer du en kvinnes klokke?
    Det gjør du ikke. Det er en klokke på komfyren.

Hvorfor promper menn mer enn kvinner?
    Fordi kvinner ikke kan holde kjeft lenge nok til å bygge opp nok trykk.

Hvis hunden din står utenfor bakdøra og bjeffer, og kona roper utenfor frontdøra, hvem slipper du inn først?
    Hunden selvfølgelig. Han holder kjeft så fort du slipper ham inn.

Hva er verre enn et mannsjåvinistisk svin?
    En kvinne som ikke gjør som hun blir fortalt.

Forskere har oppdaget en matvare som senker sexlysten til kvinner med 90% .
    Den kalles en "Bryllupskake".

Hvorfor dør menn før konene sine?
    Fordi de vil.

I begynnelsen skapte Gud verden, og hvilte.
    Så skapte Gud mannen, og hvilte.
    Så skapte Gud kvinnen.
    Etter det, har hverken Gud eller mannen hvilt !
    Min tråd

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp med hue, kompis! Tråden din er verdt MAAAAAAAAAAAAAANGE timer med rein underholdning, lærdom og inspirasjon for oss ung-gutta i gamet, og det er alltid kult med folk som tar andre inn i varmen.

Sure oppstøt fra folk på nettet bør ikke plage deg så mye. Regner med at du har en hel haug av abonnenter her som titter innom rimelig jevnt for å følge med på hva som skjer. Og alt i alt så tror jeg ikke det er så innmari vondt ment, selvom det er unødvendig.

Pause er bra, og motivasjonen kommer alltid med litt tid. Men oppdater noen fredager innimellom a, kompis!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hvorfor promper menn mer enn kvinner?
    Fordi kvinner ikke kan holde kjeft lenge nok til å bygge opp nok trykk.
    Jeg viste det var en logisk løsning

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bry seg om slike kommentarer? Du har jo selv lagt opp til et langt løp her (antar at "veien" er like mye et mål som selve resultatet?), og det er jo nettopp the long road og alle de veldokumenterte små & store How-to guidene dine alle trofaste følgere av tråden din setter stor pris på. Hvor mange tråder på AVforum kan egentlig vise til 0.6 millioner views?

Seriøst. Ta en velfortjent pause fra prosjektet, og bruk kvalitetstid på familien. Det rommet forsvinner ikke. Gnisten kommer helt sikkert tilbake når du får mer tid til overs og det begynner å klø i fingrene igjen.

Lykke til!

Denne dukket forøvrig opp på HFS og passer kanskje i denne sammenheng?

En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg.

Da timen begynte, tok han, uten å si et ord, frem et meget stort og tomt syltetøyglass og begynte å fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det, spurte han klassen om glasset var fullt, og de var enige om at det var det. Så tok professoren en kasse med småstein fram, og begynte å helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, så småsteinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt, og det mente klassen at det var.

Deretter tok professoren en kasse med sand fram og begynte å helle den opp i glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset. Igjen spurte han om det var fullt. Klassen svarte enstemmig ja. Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset. Hulrommet som var mellom sandkornene, ble nå effektivt fylt. Studentene lo.

"Nåvel", sa professoren, da latteren var stilnet av. "Hvis dere nå forestiller dere, at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktige ting i livet - deres familie, kjærester, barn, helse, venner og yndlingspasjoner - de ting som, selv om alle andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjøre deres liv fullkomment. Småsteinene er de andre tingene, som betyr noe - sånn som jobb, hus, bil osv... sanden er alle de andre småting".

Professoren fortsatte: "Hvis dere putter sanden ned i glasset først, er det ikke plass til verken småsteinene eller golfballene. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all deres energi og tid på de små ubetydelige tingene, får dere aldri plass til det som er viktig for dere.

Vær oppmerksom på de ting, som er avgjørende for deres lykke. Lek med barna. Pass på helsen! Inviter deres partner på middag. Opplev kultur eller sport, ta en runde til på golfbanen eller gjør noe bra for samfunnet. Det vil alltid være tid til å gjøre huset rent og ordne avløpene. Ta dere av golfballene først - de ting som virkelig betyr noe. Få styr på det dere vil prioritere - resten er bare sand."

En av studentene rakte hånden i været og spurte hva kaffen representerte. Professoren smilte: "Jeg er glad for at du spør. Det er bare for å vise, at uansett hvor fullstappet ditt liv synes å være, så er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvorfor bry seg om slike kommentarer?
    Jeg må presisere at jeg sleit med inspirasjonen lenge før den omtalte kommentaren og den har ingen ting med den siste tids mangel på fremgang å gjøre. Det har jeg stått for helt selv

Og fredagsvitsene er det jo ingen grunn til å slutte med ;-)

Skal se om jeg får spadd fram noe, men bidragene strømmer jo på her, så jeg får se om jeg heller sparer den til neste fredag!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fredagsvitsene er det jo ingen grunn til å slutte med ;-)

Skal se om jeg får spadd fram noe, men bidragene strømmer jo på her, så jeg får se om jeg heller sparer den til neste fredag![/QUOTE]

Det er jo ukas høydepunkt

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Rune

Uansett åssen du føler det så synes jeg du har inspirert mange her på forumet, mere detaljert jobbing skal man leite lenge etter. Det er synd å se så mange arbeidstimer skal gå i sluket pga manglende inspirasjon, tror kanskje det med å ta en pause kan være en ide. Heretter kan det være greit å kanskje ha med deg en ekstra mann på laget, tror du kan trenge en liten hånd og en pågangsdriver som utvikler seg til en glede i arbeidet du gjør i dette rommet.

Selv har jeg alltid synes du har mange flotte ideer og løsninger, maken til kreativitet med tegninger skal det ikke stå på i hvertfall. Håper du finner frem gløden og står i mot møkkakasting fra andre forum-medlemmer. Om man bruker 1 eller 3 år og gjøre ferdig et rom er opp til hver og en, uansett så synes jeg folk burde takke deg for alt det gode arbeidet du har delt med oss. Jeg kommer i hvertfall til å følge med fremover, ikke la deg knekke og gjør noe som gleder deg heller.

Take care....

Hilsen Østfold bataljonen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dugnad er tingen gett! :wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Kanskje dugnad er tingen gett! :wink:
    Dugnad har det til tider vært, både fysisk (om enn i meget begrenset grad), psykisk og idé-messig! Og ide-dugnaden er vel noe av det jeg har satt mest pris på i denne tråden!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært så langt å reise, så skulle jeg lett tatt noen dugnadskvelder

Vi venter til du er tilbake.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe alle støtteerklæringene her i tråden kan være til inspirasjon!
    Den kommentaren du refererte til reagerte jeg på selv, for det første fordi jeg synes sånn "hets" er meget usaklig og usmakelig. Og for det andre fordi jeg er av den ultra trege sorten selv, som kan bruke mange timer på å planlegge og fundere på hvilke skruer og lister jeg skal bruke. Og om jeg (og du) jobber på den måten må faktisk bare være opptil oss selv.

Jeg for min del irriterer meg langt mer over folk som liksom skal bevise for meg hele tiden at alt er så fordømt fort gjort. Det er ikke det! (i min verden).

Som flere andre har nevnt mer enn en gang; denne tråden er en kilde til inspirasjon for mange av oss, og et lite oppslagsverk innen AV-rom bygging.
    Keep ut the good work!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Heia Rune

Uansett åssen du føler det så synes jeg du har inspirert mange her på forumet, mere detaljert jobbing skal man leite lenge etter. Det er synd å se så mange arbeidstimer skal gå i sluket pga manglende inspirasjon, tror kanskje det med å ta en pause kan være en ide. Heretter kan det være greit å kanskje ha med deg en ekstra mann på laget, tror du kan trenge en liten hånd og en pågangsdriver som utvikler seg til en glede i arbeidet du gjør i dette rommet.

Selv har jeg alltid synes du har mange flotte ideer og løsninger, maken til kreativitet med tegninger skal det ikke stå på i hvertfall. Håper du finner frem gløden og står i mot møkkakasting fra andre forum-medlemmer. Om man bruker 1 eller 3 år og gjøre ferdig et rom er opp til hver og en, uansett så synes jeg folk burde takke deg for alt det gode arbeidet du har delt med oss. Jeg kommer i hvertfall til å følge med fremover, ikke la deg knekke og gjør noe som gleder deg heller.

Take care....

Hilsen Østfold bataljonen.
    Bifalles!

For meg som fremtidig kinobygger er det et hav av idéer og tips, samt synliggjørelse av feller å unngå i denne tråden. Alt dette ispedd god humor og en total mangel på å ta seg selv høytidelig!

Håper virkelig inspirasjonen kommer tilbake slik at jeg får bli med på ferdigstillelsen av denne kinoen :wink:

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En dansk professor sto foran sine filosofistudenter med noen ting foran seg.
    Nei nei nei nei NEI! Det er ikke kaffe, det er øl på slutten, det er så mye bedre.

"Det er alltid tid og plass til en øl."

RuneW: Kjenner meg igjen på "problemene" dine, omtrent alle prosjekter jeg gjør som ikke ser ut til å ha noen slutt blir gitt opp og lagt på hylla ei stund. Det fine da er at hvis man bare har det i bakhuet ser man plutselig mange løsninger rundtomkring. "Åj, den var fin, ooh sånn må jeg ha, det var ikke dumt!". Mitt tips er da å lage deg et tekst-dokument på pc'en eller evt bruke pennogpapir, notere ned idèene du oppdager etterhvert, og arkivere på idè-hylla til hjemmekinoen slik at når du tar fatt igjen så har du faktisk et godt utgangspunkt for videre utvikling.

Side 428 av 587 FørsteFørste ... 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 424 425 426 427 428 429 430 431 432 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •