RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 421

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 421 av 587 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste
Viser resultater 8,401 til 8,420 av 11737
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nå er jeg litt mer våken.

Jeg stiller meg bakerst i køen hvis andre også er på hugget, men jeg er selvsagt interessert!

Så hadde det vært en gyllen mulighet til å komme på besøk til en av forumets store Reodor Felgener :-D
    Et besøk behøver jo ikke nødvendigvis være betinget av slike ærend?
    Du er selvsagt velkommen på besøk, uansett!

Ellers må jeg dessverre melde at en hyggelig kar fra Nordstrand, syd i Oslo, stakk av med rubbel&bit hva gardinskinner og motorer angår.
    Han har en 7-8meter lang vindusvegg i stua, som han i kinosammenheng tenker å bruke utstyret på.
    Beklager, men slik ble det!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhodet ikke noe problem!

Broren til en kollega på jobben driver med installasjon av lignende systemer og skulle skaffe meg gratis kapp nok til min ringe vegg på 4 m. Eneste var at det ikke var elektrisk drift...

Men noe må man jo gjøre selv også

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du bør absolutt avlegge Scrooge's krypinn et besøk Rune. Du vil neppe angre.

Eller jo... du vil antagelig besettes av en trang til å få ferdig kinoen din

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overhodet ikke noe problem!

Broren til en kollega på jobben driver med installasjon av lignende systemer og skulle skaffe meg gratis kapp nok til min ringe vegg på 4 m. Eneste var at det ikke var elektrisk drift...

Men noe må man jo gjøre selv også
    Sant nok!
    Jeg tør jo si at jeg har en viss idé om det der, selv om jeg nok kjører en "ultra-light" versjon i forhold til ditt prosjekt. 8)
    Forøvrig har jeg faktisk flere gardintrekk-motorer liggende, dvs to stk i en atskillig mer moderne utførelse enn de som forsvant ut av døren i formiddag.
    Kanskje løsningen ikke er så langt unna, allikevel? ;-)
    Skal sjekke litt rundt de motorene mtp styring etc, men får ikke gjort det før til uken.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Skal sjekke litt rundt de motorene mtp styring etc, men får ikke gjort det før til uken.
    Uff og uff - innen det er jeg nok ferdig for lengst

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant?

Skjønt - jeg har en viss mistanke om at jeg kanskje rekker det, allikevel!:twisted:

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det går an å stifte den fast? Vet ikke helt hvor bra stifter sitter i spon, men...
    Jeg har laget rammer på rundt 80 mm dybde med 50 mm akustikkplater i, som er plassert på inngangsdøren. Disse er bekledt med molton og jeg la striper med borrelås rundt rammen, på ytterkant selvfølgelig. Men etter kort tid løsnet remsene fordi limet ikke fikk nok feste til molton. Så jeg tok bare og stiftet litt rundt og da satt det som et skudd. Rammene har ikke beveget seg siden den gang og det er flere uker siden, så jeg satser på at det holder på sikt og. Og her må man jo også ta i betraktning at døren blir brukt flere ganger daglig, men likevel sitter rammene fint.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mandagsjobbing

Satt og sløvet foren TVn i går når FruW plutselig utbrøt: "Er det ikke kinojobbedag i dag? Hvorfor sitter du egentlig her?"

Dette var 22:30 og jeg må innrømme at det var tungt å løfte den råtne skrotten min fra godstolen, men jeg fikk da kreket meg ned...

Ble litt tilsynelatende meningsløs jobbing, men viktig. Jeg målte avstand fra alle disse magnetene til enden av rammene og noterte mm og polaritet. Skikkelig kjedelig jobb og mange magneter, men det måtte gjøres. Magnetene var jo ikke plassert helt tilfeldig i utgangspunktet, men vi kjenner jo meg: denne dobbeltsjekken tror jeg var nødvendig...

Slik foregikk det stort sett:
    -_img_3303-jpg

En tykk papp-plate ble plassert i enden av rammen og en liten stabel med magneter (med kryss i den ene enden) ble brukt til å finne plassering/polaritet på de skjulte magnetene. Lasermåler fungerer veldig bra til slikt.

Som skrevet før så kjøpte jeg noen "high end"-magneter i fra statene (som forøvrig kostet meg dyrt). Disse viste seg å ha så sterk kraft mot magnetstabelen jeg brukte at det ble for brutalt. I tillegg til å nesten klype skinnet av fingeren min idet de smekket på plass, var det omtrent håpløst å fjerne dem fra hverandre etterpå. Løsningen ble å bruke en tykk pappskive i mellom, slik at det var mulig å skille turtelduene på en ikke-dødelig måte:
    -_img_3305-jpg

Nå som jeg har målene skal jeg grov-kutte (trenger bredden på sidelistene før finkutting kan gjøres) en list og lime motmagneter på den. Så får vi se om det holder seg på plass...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det er noen som passer på at du får jobbet i kinoen. Begynner W å bli utolmodig?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Godt at det er noen som passer på at du får jobbet i kinoen. Begynner W å bli utolmodig?
    "utålmodig" er et understatement. Og det er ikke fordi hun gleder seg til å ta den i bruk, men til at jeg kan gjøre andre ting...

Nå skal det innrømmes at jeg har gjort stort sett andre ting de siste ukene, så det er egentlig ingen sure miner fra den kanten nå for tiden. Men at vi alle ser fram til jeg er ferdig er vel ganske klart ja ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det Fredag da... og det er noe som mangler... ;-)

Merkelig... på tv fikser de et rom på 30 minutter ;-D hehe

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Merkelig... på tv fikser de et rom på 30 minutter ;-D hehe
    Men de "quick fix" programmene gjør sjelden pent eller skikkelig arbeid...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spraylakk i kundespesifiserte farger - hvor?

Beklager generelt fravær og fredagshumor - jeg har vært på ferie, langt fra PC'er og slikt...

----

En liten oppdatering:

var på Byggmax og kjøpte et par slike som dette. Kjøpte caffe latte i håp om at de muligens kunne passe fargemessig i rommet (hadde vært deilig å slippe å lakke dem). Og under over alle undre - FruW mente at dette burde fungere! Det er jo selvsagt en viss sannsynlighet for at hun godtar alt bare for å bli ferdig med det, men jeg synes selv at det fungerte, så da sier vi det slik!

Selve listene er utrolig "slaskete" og former seg etter det meste...:
    -img_3408-jpg

Her en ørliten prøve på hvordan det kan bli:
    -img_3409-jpg

Dette er worst case i rommet mitt (se rød pil). Jeg tror listen vil dekke ok her og da går det fint i resten av rommet også. Nå er det bare å hanke inn flere av disse listene og 3x15 mm skruer på Biltema.

-----

Men, men, men. Jeg glemmer jo det jeg skulle skriver her!

Byggmax har vært så elskverdige å skrive NCS-koden på fargen til disse listene (NCS S1005-Y30R). Dette gjør det enklere for meg å få lakkert alle de andre detaljene i samme farge. Skal kjøpe en halvliter oljemaling med denne fargen i morgen. Det er imidlertid ikke alt som kan males med kost her i verden. En del ting må sprayes også.

Så: Hvor lønner det seg å handle inn "custom color" spraylakk? Jeg sjekket f.eks. her, men det blir jo helt hinsides. 600,- for en boks (m/mva og frakt). Noen bedre forslag?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager generelt fravær og fredagshumor - jeg har vært på ferie, langt fra PC'er og slikt...

----

En liten oppdatering:

var på Byggmax og kjøpte et par slike som dette. Kjøpte caffe latte i håp om at de muligens kunne passe fargemessig i rommet (hadde vært deilig å slippe å lakke dem). Og under over alle undre - FruW mente at dette burde fungere! Det er jo selvsagt en viss sannsynlighet for at hun godtar alt bare for å bli ferdig med det, men jeg synes selv at det fungerte, så da sier vi det slik!

Selve listene er utrolig "slaskete" og former seg etter det meste...:
    -img_3408-jpg

Her en ørliten prøve på hvordan det kan bli:
    -img_3409-jpg

Dette er worst case i rommet mitt (se rød pil). Jeg tror listen vil dekke ok her og da går det fint i resten av rommet også. Nå er det bare å hanke inn flere av disse listene og 3x15 mm skruer på Biltema.

-----

Men, men, men. Jeg glemmer jo det jeg skulle skriver her!

Byggmax har vært så elskverdige å skrive NCS-koden på fargen til disse listene (NCS S1005-Y30R). Dette gjør det enklere for meg å få lakkert alle de andre detaljene i samme farge. Skal kjøpe en halvliter oljemaling med denne fargen i morgen. Det er imidlertid ikke alt som kan males med kost her i verden. En del ting må sprayes også.

Så: Hvor lønner det seg å handle inn "custom color" spraylakk? Jeg sjekket f.eks. her, men det blir jo helt hinsides. 600,- for en boks (m/mva og frakt). Noen bedre forslag?
    Bestill lakk hos eit lakkverksted, og lakk/mal dei listene i samme farge. Betaler mellom 100-150kr for 1 boks med lakk hos lakkverkstedene her heime. Der går det ann å bestille "alle" farger via fargekart osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp blandet en sprayboks med lakk til bilen. 200 spenn hos Bilxtra.

Denne er jo blank på bilen. Forsøkte litt på en trebit nå, ble passe halvblank.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Fikk nettopp blandet en sprayboks med lakk til bilen. 200 spenn hos Bilxtra.

Denne er jo blank på bilen. Forsøkte litt på en trebit nå, ble passe halvblank.
    Var kanskje metallic lakk det? Bør bruke matt lakk til denne type bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Var kanskje metallic lakk det? Bør bruke matt lakk til denne type bruk.
    Joda, min bil er grønn metallic, men går ut i fra at de blander den fargen en skal ha. Og burde vel la seg gjøre å blande en mattlakk også?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blender lakk hos Frama bildeler som du passerer på vei til jobb. Kanskje du kan høre der.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe en halvliter oljemaling med denne fargen i morgen. Det er imidlertid ikke alt som kan males med kost her i verden. En del ting må sprayes også.

Jeg har handlet spesiallaget farge på sprayboks hos St.hanshaugen fargehandel i Oslo. Billakkspesialisten Engros AS

En annen mulighet er å bruke lakksprøyte tilkoplet kompressor (om du kan få lånt av noen du kjenner, eller har selv), da kan man nemlig kjøpe det produktet som egner seg best i fargehandelen og vha. tynner lage sin egen spray.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Joda, min bil er grønn metallic, men går ut i fra at de blander den fargen en skal ha. Og burde vel la seg gjøre å blande en mattlakk også?
    Hvis metallic ble halvmatt når du testa, så bør matt lakk bli bra ;-)

Side 421 av 587 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •