RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 418

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 418 av 587 FørsteFørste ... 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 414 415 416 417 418 419 420 421 422 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 ... SisteSiste
Viser resultater 8,341 til 8,360 av 11737
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... glemte noe den 2. :-/

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmmm... glemte noe den 2. :-/
    Jepp, og det er ikke min jobb

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kommentarer rundt disse siste rammene:

-kommentarer-jpg

1. Dette området er per i dag stygt, men vil bli dekket av ett-eller-annet. sannsynligvis vil jeg bruke noe ala "bølgeskum" for å dempe suset fra PJ.

2. Disse firkantede hullene er til spot'ene i taket. Jeg har (som beskrevet til det kjedsommelige) laget "innsatser" som passer inn i disse hullene. Det er trukket k-rør inne i rammen fra kanten av rammen til hver av disse hullene.

3. Den noe rufsete overgangen her skal dekkes av en list. Jeg trenger hjelp med utformingen av denne listen fra "the community". Kommer straks tilbake til dette.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta tak i punkt 3 over, så har jeg en liste-utfordring som jeg har utsatt og utsatt. Nå kan jeg dessverre ikke ignorere dette lenger og må ty til avforums mange lyse hoder!

Til saken. Under er et snitt av skråboksene og takrammene:
    -liste-utfordring-01-jpg

Mellom hver ramme skal det listes og også mellom skråkasser og takrammene. Det første har jeg kontroll på - når det gjelder det siste, er jeg litt ute å kjøre...

En detail av overgangen er skissert under:
    -liste-utfordring-02-gif

For det første er det en litt uvanlig vinkel vi snakker om (det er vel ca 23°). Dette gjør at man i alle fall ikke kan gå på Maxbo og kjøpe en alulist og smekke den på.

Hvis man kommer over en list med nøyaktig denne vinkelen, burde det være mulig å feste den med skruer inntil spotkasse, takramme eller begge deler. Men pga den ugunstige vinkelen må man kanskje lage noe selv?

Hvis noen har idéer til type list, festing av denne eller hva som helst, er jeg mottakelig for input!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det aluminium eller et eller annet metallmateriale vi snakker om her eller kan du bruke trevirke/mdf?
    Skal denne listen kunne taes ned igjen? (dvs må den skrus eller kan den skytes/limes fast?)
    Finnes jo fleksible mdflister som er bøybare til den vinkelen du trenger, men finner ikke noen informasjon akkurat nå. Men er dette en løsning du kan bruke så skal jeg klare å hoste opp litt informasjon. Har brukt de selv på skråtak med ukurante vinkler

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Er det aluminium eller et eller annet metallmateriale vi snakker om her eller kan du bruke trevirke/mdf?
    Skal denne listen kunne taes ned igjen? (dvs må den skrus eller kan den skytes/limes fast?)
    Finnes jo fleksible mdflister som er bøybare til den vinkelen du trenger, men finner ikke noen informasjon akkurat nå. Men er dette en løsning du kan bruke så skal jeg klare å hoste opp litt informasjon. Har brukt de selv på skråtak med ukurante vinkler
    Høres interessant ut! Ja, de må absolutt kunne tas ned igjen, så de må nok skrus.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel bilde av en slik list. De er vel stort sett eggehvite tror jeg, koster vel rundt 12o kroner for 2,5 m lengde.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Jeg så for meg at det var noe som måtte lages klar på forhånd, men denne saken føyer seg jo bare etter vinkelen - genialt!

Takker så meget for tipsene folkens! Jeg skal starte jakten på denne saken umiddelbart (hvis det ikke dukker opp enda bedre tips)!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Aha! Jeg så for meg at det var noe som måtte lages klar på forhånd, men denne saken føyer seg jo bare etter vinkelen - genialt!

Takker så meget for tipsene folkens! Jeg skal starte jakten på denne saken umiddelbart (hvis det ikke dukker opp enda bedre tips)!
    Litt info her:

http://rindalslist.no/files/produkta...-uten-pris.pdf

Hvordan det er med de andre kjedene vet jeg ikke, men Bygger'n fører i alle fall disse.

For deg blir vel denne butikken nærmest..?
    BYGGER´N BYGNINGSLAGERET

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Når jeg ser alle disse strekene i hytt og pine så tenker jeg i retning av at en polstret celle hadde vært tingen og det ultimale..:-D
    Det er jo det prinsippet jeg har benyttet på veggene i min kino. Fungerer bedre enn forventet, faktisk. (Men takflatene mine er udempede)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Litt info her:

http://rindalslist.no/files/produkta...-uten-pris.pdf

Hvordan det er med de andre kjedene vet jeg ikke, men Bygger'n fører i alle fall disse.

For deg blir vel denne butikken nærmest..?
    BYGGER´N BYGNINGSLAGERET
    Takker! Jeg har faktisk Maxbo, Byggern, Byggmakker, Byggmax og hele bunten innenfor 10 min kjøring så jeg er ganske heldig sånn.

Surfet litt og fant ut at det finnes tilsvarende lister i opp til 270 cm lengde. Dette er gode nyheter for meg som skal dekke et område på ca 500 cm. Da kommer jeg i alle fall unna med en skjøt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men egentlig er du vel bare halvveis med disse taklistene? For du har fortsatt ikke beskrevet innfesting. Lim er vel 100% uaktuelt her.

Ellers er jeg imponert over strykejobben og de ferdige stofframmene i taket. Den eksamenen har du ikke strøket på, selv om du måtte ta den to ganger for å få mer enn bare tilfredstillende resultat.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men egentlig er du vel bare halvveis med disse taklistene? For du har fortsatt ikke beskrevet innfesting. Lim er vel 100% uaktuelt her.
    Lim er selvsagt 100% (og vel så det) uaktuelt all den tid hele poenget med både løse takrammer og "avskrubare" kassefronter er "service access". Jeg ser for meg at det blir forboring/skruer med meget små skruer lakkert i samme farge som listene.

Jeg har i alle fall ingen bedre ideer akkurat nå.

Ellers er jeg imponert over strykejobben og de ferdige stofframmene i taket. Den eksamenen har du ikke strøket på, selv om du måtte ta den to ganger for å få mer enn bare tilfredstillende resultat.
    Vel, det ser i alle fall bra ut på bildene... i virkeligheten er det litt småtteri, men det virker som om stoffet "setter seg" og de fleste "rynkene" blir glattet ut noe over tid.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Vel, det ser i alle fall bra ut på bildene... i virkeligheten er det litt småtteri, men det virker som om stoffet "setter seg" og de fleste "rynkene" blir glattet ut noe over tid.
    Jeg strøk ikke min scenemolton, og den har synlige "striper" etter brettekantene. Om man ser etter. Men det er en STOR forskjell mellom ditt rom og mitt. Mitt brukes 95% av tiden med lyset 99% av, og da legger man ikke merke til de kosmetiske manglene hos meg.
    Ditt skal også kunne brukes som oppholdsrom mye av tiden med lyset 100% på, så jeg skjønner at du er nøye.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt skal også kunne brukes som oppholdsrom mye av tiden med lyset 100% på, så jeg skjønner at du er nøye.
    Ja, det blir jo litt sånn. Men når det er sagt, så er det nok slik at den delen av husstanden som krever at dette også skal være ett oppholdsrom gir blanke i om det er noen brettekanter her og der...:-D

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp de listene...........
    Har du ikke et blikkenslagerverksted i nærheten?
    Er jo ikke noe problem for dem å knekke metallister i den vinkelen du vil, 2,5m lengde bør heller ikke være noe problem. Da får du den bredden du vil, nøyaktig vinkel som ikke klemmer nye bretter og skrukker på stoffet du nettopp har strøket, og kjenner jeg RuneW rett finner han sikkert ut en måte å feste de vha magneter! :-D

Blikkenslagere - 61 norske aktører i Østfold - Kvasir Firmasøk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er jo ikke noe problem for dem å knekke metallister i den vinkelen du vil, 2,5m lengde bør heller ikke være noe problem. Da får du den bredden du vil, nøyaktig vinkel som ikke klemmer nye bretter og skrukker på stoffet du nettopp har strøket, og kjenner jeg RuneW rett finner han sikkert ut en måte å feste de vha magneter! :-D

Blikkenslagere - 61 norske aktører i Østfold - Kvasir Firmasøk
    Tenkte litt samme tanke , et bittelitt fleksibelt materiale burde kunne kappes og kjørt i ei knekke med bestilt vinkel , skal det være custom så skal det være

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Et par tanker rundt dette:

Min erfaring med blikkenslagere er at det ikke blir spesielt pent det de knekker. I alle fall hvis det er småtterier. Og dette blir jo veldig smått da. Skulle jeg ha hatt noe "custom"-greier, så ville jeg ha tatt hele lengden (5 m). Ser for meg at det er et stykke mellom de som klarer å knekke en slik lengde pent, men jeg kan jo bare ha vært "uheldig" med det jeg har sett av denslags arbeid.

Men det går jo an å høre. Gubben til sekretæren på jobben driver jo et blikkenslagerfirma, så slike mennesker er jo ikke så langt unna...

Magneter er morsomt, men denne gangen har jeg ikke gjort klar for dette (under stoffet), så det går nok dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha yah 5 meter knekke er kanskje litt i overkant å forvente i nabolaget...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes også et lokalt høvleri i Varteig (rett borti veien der jeg bor) som lager all slags lister etter mål om du vil.
    Kanskje en ide å spørre hvor mye han skal ha for å lage noen "ADIY(*)" 5 metere?
    Ellers fikk jeg veldig sansen for de MDF listene :-)

(*) Almost Do It Yourselves

Side 418 av 587 FørsteFørste ... 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 414 415 416 417 418 419 420 421 422 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •