RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 416

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 416 av 587 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste
Viser resultater 8,301 til 8,320 av 11737
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det var en gang et suppehue (la oss anonymisere ham og kalle ham Sune)
    Hahaha, du e kronisk Rune

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Hahaha, du e kronisk Rune
    Dessverre :-)

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre :-)
    Jeg humrer godt av dine mange krumspring, men synes du har mange talenter og ikke minst, et pågangsmot som er helt mindblowing. Du får ha en innholdsrik og fin helg Rune.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god helg til deg også!

Og resten av folket :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... tenkte jeg ikke på! Men han ER sikkert her! Kanskje jeg skal skrive noe provoserende som avslører at han har vært her?

sickpuppy er sønn av en morløs geit!

Hehe- NÅ tenker jeg
    Jasså? Kjenner du mora mi? Hahaha! Nå har jeg snart tatt dere igjen gutter!

PS: Jeg har et par tanker rundt dette med hevesofaen din, med min utdannelse som automatiseringsmekaniker så har jeg fikla med mye rart av hel og halvautomagiske ting..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    PS: Jeg har et par tanker rundt dette med hevesofaen din, med min utdannelse som automatiseringsmekaniker så har jeg fikla med mye rart av hel og halvautomagiske ting..

Tror ikke vi som har valgt en slik utdannelse skal komme med så alt for mange råd :'D
    Blir fort litt for avansert :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Tror ikke vi som har valgt en slik utdannelse skal komme med så alt for mange råd :'D
    Blir fort litt for avansert :P
    Hehe, mjah det kan så være..
    Men noe så enkelt som en kuleskrue eller skinneføring bør ikke bli hverken dyrt eller for innvikla. Er du ikke enig? Kanskje vi skulle diskutere dette i en egen tråd, med bare fokus på slike løsninger?
    Denne siden er vertfall en side med mange smarte løsninger. Rollco.no Riktignok en del dyre løsninger, men det finnes billigere alternativer med samme prinsippfunksjon.

Forresten Rune.. Hei!
    Mitt nick er sickpuppy og jeg er en hyggelig fyr
    Jeg føler nå at jeg kjenner deg litt, jeg har ledd med deg, jeg har fortvilt med deg og jeg har vært veldig engasjert med deg gjennom denne tråden.
    Du er jaggu en velformulerende artig liten klædd altså, ikke rart at det fenger folk å lese i denne tråden.
    Jeg har mange steder i tråden dratt meg i håret(eller det imaginære håret, siden frisøren min heter gillette og har tre eller fire blad som glatter skallen ganske ofte) for at ikke du selv eller andre folk enda har sett feller og tanker som har vært åpenbare, men så har til slutt en eller annen gløgg sjel kommet med det jeg frykta ikke skulle komme opp likevel og en løsning har blitt funnet på mer eller mindre fornuftig vis(*).
    Denne tråden er ikke bare et godt dokument på hvordan man bygger et kinorom, men den er en sosial greie som jeg ikke har noen problemer med å skjønne at folk har blitt hekta på. Men hey, hvem snakker om hekta.. Jeg har jo brukt et par uker eller noe slikt nå på å lese hver eneste bokstav og tegn i hele denne jævla tråden din, jeg skal vertfall ALDRI beskylde noen andre for å ha fritidsproblemer..
    Men nå som jeg har lest denne tråden så skal jeg oppdatere meg hos BEF, og når det er gjort så skal jeg holde meg oppdatert over begge trådene, dette var deilig!

Ha en fortreffelig aften og helg videre unge mann, jeg stikker nok innom og plager deg igjen ved en senere anledning

* Det skal sies at du og dere har funnet mange tilsynelatende veldig elementære feil som jeg selv ikke hadde ofra en tanke før jeg leste at dere hadde sett problemet, og endt opp med å klaske meg selv i panna og tenke "men DET klarte jeg ikke å se..!".
    Så jeg mente ikke på noen måte at jeg var noe vidunderbarn, det viser bare at "jo flere kokker jo mere søl" ikke bare er negativt, da er det flere som hjelper til med "feilsøking" også..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - du skal jaggu ha kudos for at du har orket å slepe deg igjennom hele denne "telefonkatalogen" av en tråd.

Nå må jeg dessverre sove litt (stod opp ca 04 i dag) før jeg skriver noe tull...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå må jeg:

1. Få skruen ut igjen
    (Jeg håper VIRKELIG dette går, for her er det flere ting som kan gå galt. Biltemaskruen kan rett og slett bli vridd av, eller mutteren løsne i sveisen...)
    Det ble det siste: Mutteren løsnet i sveisen. Så nå kommer den ingen vei.

Nå tror jeg at jeg tar sommerferie...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... tror det skal ordne seg med Fein-saga, hvis jeg klarer å slite den ut at fingrene til SeniorW (som plutselig har fått veldig sansen for den).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppretting av tidligere tabber

I går kveld fikk jeg Fein-verktøyet i hus og fikk flesket ned rammen igjen. Forunderlig nok, fikk jeg også ut (eks)mutter-bladskruen, selv om jeg hadde sagd den av helt inntil treverket. Grunnen til dette var at jeg hadde skrudd "bladdelen" av skruen litt inn i treverket og dermed kunne ta tak i dette vha av en spiss tang.

Men til noe annet ekkelt. Det var like greit å ta ned igjen rammen, for Moltonen fikset ikke å bli strøket. Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen dreven stryker ("stryker"?), men dette gikk ikke bra. Jeg hadde et jern med vann i og sprutet godt på og sto på. Våte flekker ble det jo, men jeg antok at de ville tørke opp. Men etter 3 dager ble ikke flekkene borte og som dere ser på bildet er det stygge, skjemmende flekker igjen på stoffet:

-img_3287-jpg

Så dette må av igjen. Meg i et nøtteskall... Men denne gangen skjønner jeg ikke helt hva jeg kunne ha gjort annerledes. Får prøve å stryke stoffet uten vann neste gang og før jeg tar det på rammen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige flekker. Men må du stryke stoffet?

Mulig du ikke har muligheten til å strekke det tilstrekkelig stramt pga. rammekonstruksjonen, men jeg har aldri hatt problemer med å få stoffet slett. Tror også at det retter seg litt etter hvert selv om man kanskje ser en brett eller to med en gang.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kjedelige flekker. Men må du stryke stoffet?

Mulig du ikke har muligheten til å strekke det tilstrekkelig stramt pga. rammekonstruksjonen, men jeg har aldri hatt problemer med å få stoffet slett. Tror også at det retter seg litt etter hvert selv om man kanskje ser en brett eller to med en gang.
    Stoffet kommer jo foldet en gang som du sikkert vet (hvis du har fått i samme bredde som meg). Dette er ikke Scenemolton, men Dekomolton. Sistnevnte er en del tynnere og det er godt mulig at skjøtene synes bedre pga dette. Jeg vet ikke om dette er ting som vil rette seg over tid, men etter 2 dager var bretten fortsatt relativt synlig i alle fall.

Jeg skal kontakte Norsk Sceneteknikk om dette og rapportere svaret her.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld fikk jeg Fein-verktøyet i hus og fikk flesket ned rammen igjen. Forunderlig nok, fikk jeg også ut (eks)mutter-bladskruen, selv om jeg hadde sagd den av helt inntil treverket. Grunnen til dette var at jeg hadde skrudd "bladdelen" av skruen litt inn i treverket og dermed kunne ta tak i dette vha av en spiss tang.

Men til noe annet ekkelt. Det var like greit å ta ned igjen rammen, for Moltonen fikset ikke å bli strøket. Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen dreven stryker ("stryker"?), men dette gikk ikke bra. Jeg hadde et jern med vann i og sprutet godt på og sto på. Våte flekker ble det jo, men jeg antok at de ville tørke opp. Men etter 3 dager ble ikke flekkene borte og som dere ser på bildet er det stygge, skjemmende flekker igjen på stoffet:

Så dette må av igjen. Meg i et nøtteskall... Men denne gangen skjønner jeg ikke helt hva jeg kunne ha gjort annerledes. Får prøve å stryke stoffet uten vann neste gang og før jeg tar det på rammen.
    Uff da :shock: Det så ikke bra ut!
    Beklager å ha satt griller i hodet på deg angående stryking... :?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Uff da :shock: Det så ikke bra ut!
    Beklager å ha satt griller i hodet på deg angående stryking... :?
    Vel, noe måtte gjøres og stryking var jo det mest opplagte...

Hvem vet hva slags væske det var i strykejernet fra før - Sprite?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, noe måtte gjøres og stryking var jo det mest opplagte...

Hvem vet hva slags væske det var i strykejernet fra før - Sprite?
    Gammelt vann kanskje? Vann med noe forurensninger kan fort bil litt missfarget. Men jeg synes det er rart. jeg regner med at fru W bruker dette strykejernet på hvite skjorter etc... Virker som det er fargen som reagerer. kanskje du gjorde stoffet for vått, og ikke bare fuktig?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Gammelt vann kanskje? Vann med noe forurensninger kan fort bil litt missfarget. Men jeg synes det er rart. jeg regner med at fru W bruker dette strykejernet på hvite skjorter etc... Virker som det er fargen som reagerer. kanskje du gjorde stoffet for vått, og ikke bare fuktig?
    Det rare er at alle skjortene mine blir slik også. Jeg skjønner ingen ting

Men seriøst - ja, stoffet ble vått og ikke bare fuktig. Er det et problem? Jeg stryker ikke klærne mine selv (man har folk til slikt), så jeg har virkelig ikke peiling...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er at alle skjortene mine blir slik også. Jeg skjønner ingen ting

Men seriøst - ja, stoffet ble vått og ikke bare fuktig. Er det et problem? Jeg stryker ikke klærne mine selv (man har folk til slikt), så jeg har virkelig ikke peiling...
    Det kan være et problem siden det kan være overskuddfarge i stoffet som løsner og samler seg ved våte flekker.
    Normalt bør du nok bare fukte forsiktig med en sprute-flaske, evt. bare bruke dampen (det fungerer som oftest).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å tørrstryke stoffet med et glasshåndkle over. På den måten kan du også øke temperaturen på jernet litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok for store vannmengder og for høy varme som er årsaken.
    Du har rett og slett "svidd" vannet, og da blir det slike flekker.

Side 416 av 587 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •