RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 410

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 410 av 587 FørsteFørste ... 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 ... SisteSiste
Viser resultater 8,181 til 8,200 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Han snudde bare om taket på garasjedelen.
    Var borti samme type endring for noen år siden uten at de kunne si hvorfor. Fikk du noen logisk forklaring på hvorfor de hadde snudd taket over garasjedelen? Den blir vel omtrent like bred som dyp?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Var borti samme type endring for noen år siden uten at de kunne si hvorfor. Fikk du noen logisk forklaring på hvorfor de hadde snudd taket over garasjedelen? Den blir vel omtrent like bred som dyp?
    Med fare for at dette skal bli RuneW sin garasjebyggetråd...

Problemet var nok at jeg ønsket å dra ut taket noe på snekkerbod-delen. Dette for å beskytte døra for vær og for lette å kunne gå tørrskodd til huset (som er på oversiden og til venstre på tegningen under):
    -g_01-jpg

Her fra siden:
    -g_00-jpg

Det er nok området markert med rødt som er problemet. Fair enough, men det burde i så fall vært mulig å si fra om dette på et tidligere tidspunkt. Vi foreslo også å bygge om dette selv, men det ble veldig vanskelig.

Her er forøvrig tegningen jeg fikk av Grimstad:
    -g_02-jpg

Som man kan se er det total ombygging på nesten alle mulige måter. Fascinerende nok har de også klart å få kledningen feil og en dør på 250 cm i høyde...

Vel, vel.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som oftest er det bredden, men ettersom det er porter på den ene veggen ville det krevd en stor limtrebjelke for å bære takstolene.

Edit:
    Her er et bilde som illustrerer det jeg mener. Limtrebjelke vist med rød, taksperrer vist med blå.
    -garage_fasadetegning_mod-jpg
    Dette ville gått ut over port høyden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er, om ikke den mest brukte, en helt standard løsning. De bruker ståldragere til dette og med to garasjedører (med bæring i mellom) er det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg bruker et ekstra skift Leca for å bygge opp garasjen slik at jeg ender opp med ca 225cm høyde på portene.

Det var takutstikket fra boden som visstnok var det store problemet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er, om ikke den mest brukte, en helt standard løsning. De bruker ståldragere til dette og med to garasjedører er det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg bruker et ekstra skift Leca for å bygge opp garasjen slik at jeg ender opp med ca 225cm høyde på portene.

Det var takutstikket fra boden som visstnok var det store problemet.
    Problemet med takutstikket er vel rett og slet at dette må lages manuelt med større dimensjoner for å få styrke nok. Ergo kan ikke disse takstolene lages ferdige i verkstedet. Eller som de pleier å si i NAV:
    "Datasystemet vårt tillater ikke denne kombinasjonen..."
    Sitter nok noen gjøker som ikke aner hva de gjør fordi de er opplært til å mate data inn i et "A4" program... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er muligens inne på noe der ja...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er muligens inne på noe der ja...
    Det vil også kreve litt mer oppstiving av vegger/tak i resten av boden også siden du faktisk har lengre takutstikk enn tak på skjulet. (vektstang prinsippet) du vil å et oppløft i møne, som igjen må dras helt ned til bakken.
    Hadde du valgt å gå for en bære stolpe på utsiden av veggen, ville alt vært mye enklere.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet det. Dessverre ville denne ha kommet midt i den 2 meter brede passasjen mellom huset og garasjen så det er lite aktuelt.

Hvis det blir for vanskelig, så får jeg heller gå litt ned på utstikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at det der er Grimstad-folket sitt problem, ene og alene.
    Du har fått pris på en ting, og da er det bare for dem å produsere det de har gitt pris på og ikke noe annet.
    At det må til stålbjelker og forsterkninger er saken totalt likegyldig.
    Det er bare å stå på krava !
    Hvis de ypper så kan du også informere om at du har en liten tråd gående her på AV-forum med en del 100 tilhengere, og at det vil bli særdeles dårlig reklame for firmaet om de skulle finne på å gjøre seg vanskelige i denne saken.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så. Tror ikke vi skal overdrive denne AVForum-effekten ;-)

---

Blir det for vanskelig for dem får jeg høre med en snekker.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God formiddag folkens!
    Det er FREDAG!
    8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    God formiddag folkens!
    Det er FREDAG!
    8)
    + 1 :-D
    Trenger en god en for og komme igjennom dagen nå :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Beklager hvis jeg repeterer meg selv nå, men jeg orker ikke å gå gjennom tråden og sjekke...

Midt over Atlanterhavet, etter 3 timer med flyging, strekker flykapteinen på seg og sier til annenpiloten: "Nå skulle det ha vært godt med en kopp kaffe og en sugejobb!".

Det de to ikke er klar over er at callingen er på og at alle ombord i flyet hører det de sier. En av de flotte flyvertinnene skjønner hva som skjer og rød i toppen løper hun opp midtgangen for å si ifra til flykapteinen.

Da lener en av passasjerene seg ut i midtgangen og roper etter henne: "Ikke glem kaffen!"

Ha en deilig helg med mye kaffe!

---

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ler....:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn litt på si kan jeg nevne at det har vært litt stillstand i kinobyggingen pga sykehusopphold på FruW med ditto alenepappa-stress (at det var streik i barnehagen midt oppe i alt det andre, gjorde jo ikke ting enklere...). Ting normaliserer seg nå (i den grad ting kan kalles "normalt" i det sirkuset av et hus jeg bor i), og jeg regner med å pusle litt videre i annen del av helgen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kaffe takk...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare legge igjen en liten beskjed om at jeg har begynt på denne tråden nå.. Er kommet på side 17, så har noe igjen!
    Men så langt er det vakker lesing, så jeg gleder meg bare til fortsettelsen helt frem til side 410(sikkert 430 innen jeg er ferdig å lese meg så langt som mot slutten).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til snegle-tråden min da! Som du sikkert har lagt merke til, har jeg roet tempoet på tråden slik at du skal ha mulighet til å ta meg igjen ;-)

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Beklager hvis jeg repeterer meg selv nå, men jeg orker ikke å gå gjennom tråden og sjekke...

Midt over Atlanterhavet, etter 3 timer med flyging, strekker flykapteinen på seg og sier til annenpiloten: "Nå skulle det ha vært godt med en kopp kaffe og en sugejobb!".

Det de to ikke er klar over er at callingen er på og at alle ombord i flyet hører det de sier. En av de flotte flyvertinnene skjønner hva som skjer og rød i toppen løper hun opp midtgangen for å si ifra til flykapteinen.

Da lener en av passasjerene seg ut i midtgangen og roper etter henne: "Ikke glem kaffen!"

Ha en deilig helg med mye kaffe!

---

Good Will Hunting? 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens Rune

Klar for "Dagens Rune"?

I mangel av framgang(*) i kinoen, kan jeg ha litt pauseunderholdning i form av beskrivelse av egne dumheter...

Som jeg muligens har vært inne på (ca 247 ganger), er jeg opptatt av magneter og festesystemer. Jeg skal bruke alulister i taket mellom takrammene, og disse skal festes med magneter. Når jeg kjente vekten av disse listene, ble jeg imidlertid noe usikker på om magnetene jeg hadde brukt virkelig skulle holde (disse tvilstankene har jeg også formidlet tidligere).

Derfor trålet jeg nettet etter noen magneter med litt futt i. Dessverre var det ikke mye slikt å spore på DX og tilsvarende lavpris-Hong-Kong-nettsteder. Derfor endte jeg opp på en amerikansk nettside og bestemte meg for slike som dette:

Etter mye om og men med dimensjoner og priser, fant jeg ut at hvis jeg kjøpte 16 magneter (altså 4 per list) og med typen over, ville jeg kommer under den magiske 200-kroners-grensen.

Vel, for å gjøre en lang historie kort - det gjorde jeg ikke... I dag kom nemlig en slik en i posten:

-mva-jpg

Og det lover sjeldent bra... Hva gikk galt? Jeg vet ikke, men jeg må blingset litt, eller det må ha vært litt bevegelse i kursene som jeg ikke hadde tatt høyde for. Magnetene kostet $31.04 og dollaren var oppe i minst 6.5. Dermed har antagelig verdien blitt ca 201-201 kroner... Snakk om pappskalle! Man må jo operere med en viss margin når det gjelder slikt...

Det ble vel ca 30 kroner magneten med alle utgifter... håper de virker som de skal

---

(*) Det har vært sykdom i familien og har vært "under dyna" selv en periode. Jeg har prøvd å legge trøden "død" istedenfor å holde den levende med "svada". Nå når vi begynner å få litt overskudd igjen i familien skal jeg prøve å vekke tråden igjen.

Side 410 av 587 FørsteFørste ... 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •