RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 409

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 409 av 587 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste
Viser resultater 8,161 til 8,180 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal særdeles lite til for å fyre opp nerden i meg for å si det slik...

Jeg har faktisk gjort meg noen tanker om sikkerheten rundt denne hevesofaen.

Tanken er å lage to kasser (bare veggene) som glir utenpå hverandre (se skisse under):

-hevesofa-2010-jpg

Hvis jeg får leamikket på innsiden til å fungere, planlegger jeg å kle det inn i en fast kasse og en som blir med sofaen opp. Disse veggene kan kles med f.eks grått "høyttalerstoff".

For å være helt sikker, bør den øverste kassen muligens ikke gå HELT ned til gulvet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å bruke samme teknikk som man bruker på slike "bukke-kasser" (I mangel på ett mer rett ord å bruke på de. . .) som man finner i de fleste gymsaler =)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den blir selvfølgelig elektrisk drevet. Helautomatisk via signal fra triggerutgangen på receiver eller PJ, slik at når man starter filmen, heves sofaen automatisk. Og for å ivareta sikkerheten er det selvfølgelig brytere i sofaputene slik at den ikke heves når det sitter noen der, og IR følere langs gulvet slik at føtter ikke kommer i klemme!

Men 3 måneder Rune, rekker du det da? Kan bli rimelig avansert etterhvert denne her.......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Og den blir selvfølgelig elektrisk drevet. Helautomatisk via signal fra triggerutgangen på receiver eller PJ, slik at når man starter filmen, heves sofaen automatisk. Og for å ivareta sikkerheten er det selvfølgelig brytere i sofaputene slik at den ikke heves når det sitter noen der, og IR følere langs gulvet slik at føtter ikke kommer i klemme!
    Er ikke dette det som er morsomt da - for barn i alle aldre...

Jeg har tross alt ikke tenkt på større vandring i sofaen enn at faren for klemming mot tak er helt minimal ;-)

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Men 3 måneder Rune, rekker du det da?
    Nei

Men jeg har ikke tenkt å drøye innvielsen av kinoen til denne er ferdig altså. Nok er nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektro-hydraulikk burde funke fett på ett slikt prosjekt :P

4 hydraulikk sylindre som løfter opp sofaen.
    Så 1 motor som driver sofaen rundt en aksling(center), og 2 stk givere som stopper den på aktuell plass =)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Elektro-hydraulikk burde funke fett på ett slikt prosjekt :P

4 hydraulikk sylindre som løfter opp sofaen.
    Så 1 motor som driver sofaen rundt en aksling(center), og 2 stk givere som stopper den på aktuell plass =)
    Har du en skisse/løsningsforslag så legg det gjerne ut her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lurt opp noen flere akustikkplater i dag. Overraskende nok, passet ikke akustikkplatene perfekt inn i de tilgjengelige områdene (som jeg har markert med rødt i taket) inne i rammene. Derfor ble det litt småkapping og styr. De helt små bitene tok jeg rett og slett og punkt-limte på plass.

Her en typisk "ramme-del" helt fylt med akustikkplater:

-img_3265-jpg

Høydeforskjellen på platene er pga at de små er limt direkte, mens de store får litt avstand med 2 magneter etc.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt går mye av energien min til planlegging av ny garasje. Jeg skal ikke kaste bort alles tid på mine problemer rundt dette (selv om det er nok å ta av).

Nå som jeg endelig har fått sanket sammen diverse underskrifter var det på tide å levere søknaden. Søknaden har vært klar en stund, men pga streik så har jeg ikke fått levert den. men så sier en kommune-ansatt kompis her i går at "jammen det er jo en som sitter i skranken på rådhuset som ikke er organisert og kan ta imot slike søknader." Det var jo ikke det som stod på kommunen sin hjemmeside akkurat. Der var "servicetorget stengt pga streik". Så jeg tok med meg papirene på jobb i dag og tenkte å stikke i lunchen og levere dem. Eller det vil si, jeg tenkte å levere dem rett over lunch, siden de sikkert spiste lunch på rådhuset også.

En lite briljant ide skulle det vise seg:

-streik-jpg

&%€/%&#€%#/%€#%€"€%#/%/#&%€"#€"%#€&%=)€!"&€=!/"=€§§§!!!!!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Som jeg har nevnt går mye av energien min til planlegging av ny garasje. Jeg skal ikke kaste bort alles tid på mine problemer rundt dette (selv om det er nok å ta av).

Nå som jeg endelig har fått sanket sammen diverse underskrifter var det på tide å levere søknaden. Søknaden har vært klar en stund, men pga streik så har jeg ikke fått levert den. men så sier en kommune-ansatt kompis her i går at "jammen det er jo en som sitter i skranken på rådhuset som ikke er organisert og kan ta imot slike søknader." Det var jo ikke det som stod på kommunen sin hjemmeside akkurat. Der var "servicetorget stengt pga streik". Så jeg tok med meg papirene på jobb i dag og tenkte å stikke i lunchen og levere dem. Eller det vil si, jeg tenkte å levere dem rett over lunch, siden de sikkert spiste lunch på rådhuset også.

En lite briljant ide skulle det vise seg:

-streik-jpg

&%€/%&#€%#/%€#%€"€%#/%/#&%€"#€"%#€&%=)€!"&€=!/"=€§§§!!!!!
    Er ikke livet herlig dere!

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, er det komikveld på lille-fredag her inne også nå?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler med deg Rune. Dette var nesten litt trist.. 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg føler med deg Rune. Dette var nesten litt trist.. 8)
    Det er ikke sikkert det har så mye å si. Grimstad har funnet ut at de ikke vil/kan produsere den garasjen jeg hadde bestilt, så det er ikke sikkert det er kommunen det står på...

Men alt i alt er det jo gode nyheter for kinobyggingen...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG! 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en vits før en drar og tar de siste timene før helgen tro :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en på engelsk her om dagen, men den er litt vanskelig å ta på norsk...:

Three Boy Scouts, a lawyer, a priest, and a pilot are in a plane that is about to crash.
    The pilot says "Well, we only have 3 parachutes, let's give them to the 3 Boy Scouts. They are young and have their whole lives in front of them"
    The lawyer says "Fuck the Boy Scouts!"
    The priest says, "Do we have time?"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert det har så mye å si. Grimstad har funnet ut at de ikke vil/kan produsere den garasjen jeg hadde bestilt, så det er ikke sikkert det er kommunen det står på...

Men alt i alt er det jo gode nyheter for kinobyggingen...
    Det høres snålt ut. Du må jo tidligere ha fått OK hos leverandøren for din design?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det høres snålt ut. Du må jo tidligere ha fått OK hos leverandøren for din design?
    Ja, det vil si, nei. Altså vi sendte inn en skisse og fikk (etter en god stund) tilbake et tilbud basert på skissen. Så skulle de sende tilbake deres egen tekniske tegning på et senere tidspunkt. Dette drøyde så lenge at jeg ikke kunne utsette søknadsprosessen lenger og gjorde dette (fylte ut alle skjemaer, lagde fasadetegninger i skala, gikk runden med naboer etc.) basert på den opprinnelige skissen (bare litt bedre tegnet (med CorelDraw som vanlig...)).

Omtrent som dette:
    -fasadetegning-jpg

Så, får jeg (etter mye mas) endelig tegningen fra Grimstad og der har de f.eks. klart å snu takretningen... Uten å gå i detalj, så hadde de en teknisk årsak til å gjøre dette. Så han fyren inne på Grimstad hadde valgt å gjøre om på hele opplegget. Dette stod det selvsagt ikke noe om i det opprinnelige tilbudet jeg hadde fått...

Flott med folk som tar litt initiativ!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en på engelsk her om dagen, men den er litt vanskelig å ta på norsk...:

Three Boy Scouts, a lawyer, a priest, and a pilot are in a plane that is about to crash.
    The pilot says "Well, we only have 3 parachutes, let's give them to the 3 Boy Scouts. They are young and have their whole lives in front of them"
    The lawyer says "Fuck the Boy Scouts!"
    The priest says, "Do we have time?"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil si, nei. Altså vi sendte inn en skisse og fikk (etter en god stund) tilbake et tilbud basert på skissen. Så skulle de sende tilbake deres egen tekniske tegning på et senere tidspunkt. Dette drøyde så lenge at jeg ikke kunne utsette søknadsprosessen lenger og gjorde dette (fylte ut alle skjemaer, lagde fasadetegninger i skala, gikk runden med naboer etc.) basert på den opprinnelige skissen (bare litt bedre tegnet (med CorelDraw som vanlig...)).

Omtrent som dette:
    -fasadetegning-jpg

Så, får jeg (etter mye mas) endelig tegningen fra Grimstad og der har de f.eks. klart å snu takretningen... Uten å gå i detalj, så hadde de en teknisk årsak til å gjøre dette. Så han fyren inne på Grimstad hadde valgt å gjøre om på hele opplegget. Dette stod det selvsagt ikke noe om i det opprinnelige tilbudet jeg hadde fått...

Flott med folk som tar litt initiativ!
    Hvis han har snudd om på dette taket vil det jo enten bli mye høyere eller veldig slakt...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han snudde bare om taket på garasjedelen. Snikkerbod-delen hadde den samme retningen. Ble ganske radikalt forandret design, for å si det slik :neutral:

Side 409 av 587 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •