RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 407

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 407 av 587 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste
Viser resultater 8,121 til 8,140 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RfR
    *ang. de gipspluggene, av frykt for å punktere taket så hadde jeg ikke brukt de. lim er et alternativ, men plater i hodet er vel heller ikke å foretrekke når ernaene setter i gang
    Jeg vil uansett ikke få dem i hodet siden Moltonen vil stoppe dem før det går så galt... :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Molton-plate-tid!

Det går unna i et nesten utrolig tempo til meg å være for tiden. I dag kom jeg i den heldige situasjonen av minste-tulla hadde fått en infisert flått-bitt(*) og måtte til legevakten. Dette tok FruW seg av og i mens hadde jeg huset for meg selv!

Så i dag fikk jeg gjort noe jeg har drømt om lenge, nemlig å skru opp noen av disse Molton-kledde rammene jeg har hatt liggende i uforsvarlig lang tid. Men først dette med stoffet jeg skulle skru gjennom og hulling av dette. Jeg kjøpte jo et slikt kjekt hulltakingssett, men fant ut etterhvert at dette ble veldig vanskelig å bruke. For det første måtte man smelle skikkelig til med en hammer for i det hele tatt å komme gjennom (med fare for å ødelegge hele sponplaten der ute mot kanten). For det andre var det omtrent umulig å holde verktøyet så rett at det ble ett helt hull og ikke en "sigd" av det.

Etter litt fram og tilbake viste det seg - som så ofte - at det enkleste igjen var det beste:
    -img_3219-jpg

Et lite kryss var alt som skulle til for at skruene ikke nappet i stoffet overhodet:
    -img_3221-jpg

Så! Noch eine gjennombrudd - den første Moltonplaten på veggen/taket:
    -img_3217-jpg

Og her en hel rekke:
    -img_3225-jpg

Så nå er alle småplatene med spot-hull på plass. Det er et par litt mer avanserte plater (de over dørene dere vet) igjen, men prinsippet er jo det samme og det bør gå ganske greit.

Det er så deilig når puslespillbrikkene man har slitt med så lenge kan settes på plass og de passer :-)

(*) Dette er faktisk nesten sant, men vi visste det ikke da vi tok henne på legavakten. Hvorvidt er det riktig at det var infisert vet jeg ikke, men hun ble nå i alle fall satt på penicillinkur, uten at det behøver være noen dramatikk i det.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg trodde seriøst det skulle være mere klønete å få gjennom skruene i molton, men det ser jo unektelig ut som en god patent med er lite kryss! Kul trå å følge med på Mister W.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To be ignored...

Dette er bilder av noen Seas-elementer jeg selger og har ingen ting med kinobygging å gjøre - vennligst ignorer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Jøss, jeg trodde seriøst det skulle være mere klønete å få gjennom skruene i molton, men det ser jo unektelig ut som en god patent med er lite kryss! Kul trå å følge med på Mister W.
    Vi takker og bukker for hyggelige ord! Tiden vil vise hvor lurt det egentlig var med disse kryssene, men det ser greit ut foreløbig...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Magnetomania

Fikk disse små karene fra DX i dag:

-mag-jpg

Det var 200, men jeg har allerede ødelagt 4-5 i lek (neodym er relativt sprøtt...).

Planen var at de skulle brukes som "mot-magneter" til festing av alu-lister. De er veldig små, så jeg får se om de holder mål. Begynner å få magneter i alle mulige størrelser nå, så jeg kan prøve meg litt fram.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Begynner å få magneter i alle mulige størrelser nå, så jeg kan prøve meg litt fram.
    Med tanke på den helsebringende effekten av magneter(?) så ser jo dette lyst ut! :-D

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEEEEEYY!

Kom akkurat på at det er FREDAG :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det er vel bare du som ikke har gått lei fredagsvitsene, så jeg kan kanskje sende deg dem på mail?

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det er vel bare du som ikke har gått lei fredagsvitsene, så jeg kan kanskje sende deg dem på mail?
    Neida, kjør på :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei nei? Vi sitter jo med fingeren på F5 og venter...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Lei nei? Vi sitter jo med fingeren på F5 og venter...
    Har jo ikke tid til å vente til den dukker opp i e-posten 8)

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredagsvitsen er den lille ekstra underholdningen hver fredag her på jobb:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, siden jeg faktisk har gjort noe i kinoen (uten at jeg nødvendigvis har skrevet om det), har jeg samvittighet til å kjøre på...

I DYREPARKEN
    Her om dagen var poden og jeg en tur i dyreparken. Når vi gikk forbi elefantene, spurte han: "Pappa, hva er den lange greia som henger ned fra elefanten der?".
    "Å, det heter snabel det", svarer jeg.
    "Nei, ikke den.", sier junior, "Jeg mener den greia bak!"
    "Å, det er halen det", sier jeg.
    "Nei, pappa!", sier pjokken litt oppgitt, "Jeg mener den greia mellom beina!".
    "Eh... Javel? Det er penisen til elefanten det", sier jeg.

Poden funderer litt over dette svaret før han sier: "Det var rart, for da jeg spurte mamma om akkurat det samme, sa hun at det var ingenting".

"Vel", sier jeg, "du må huske på at din mor er en meget, meget bortskjemt kvinne."

Ha en god helg hvor dere skjemmer bort deres kvinner!

;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var fredagen reddet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, siden jeg faktisk har gjort noe i kinoen (uten at jeg nødvendigvis har skrevet om det), har jeg samvittighet til å kjøre på...

I DYREPARKEN
    Her om dagen var poden og jeg en tur i dyreparken. Når vi gikk forbi elefantene, spurte han: "Pappa, hva er den lange greia som henger ned fra elefanten der?".
    "Å, det heter snabel det", svarer jeg.
    "Nei, ikke den.", sier junior, "Jeg mener den greia bak!"
    "Å, det er halen det", sier jeg.
    "Nei, pappa!", sier pjokken litt oppgitt, "Jeg mener den greia mellom beina!".
    "Eh... Javel? Det er penisen til elefanten det", sier jeg.

Poden funderer litt over dette svaret før han sier: "Det var rart, for da jeg spurte mamma om akkurat det samme, sa hun at det var ingenting".

"Vel", sier jeg, "du må huske på at din mor er en meget, meget bortskjemt kvinne."

Ha en god helg hvor dere skjemmer bort deres kvinner!

;-)
    F5... F5... :-| F5... :? F5... F5... :cry: F5... F5... F5... F5... F5... :-D

Konge!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Molton - del 235

Grand Prix (eller hva det heter nå)-finale er genialt!

Med FruW klistret til skjermen hele kvelden med noe, for meg, totalt uinteressant (*) = kinoarbeider :-)

I kveld var det disse bakre spot-boksene sin tur i ilden. Jeg har i grunn fundert litt på hva jeg skulle gjøre med disse. Å kle dem med stoff var utfordrende. Spraylim har jeg gjentatte ganger forsøkt - med mislykket resultat 100% av gangene... Smørelim har jeg også forsøkt, riktignok bare en gang, men også denne gangen mislykket. FruW foreslo og rett og slett male dem. Men jeg hadde gjort en lite grundig jobb med sparkel og pussing, nettopp fordi jeg hadde tenkt å stoffe dem...

Men til slutt bestemte jeg meg for å hoppe i det og bruke stiftemaskinen. Litt rufsete i kantene måtte dette bli, men vi satser på lister som dekker det. Her er undertegnede i full gang med stiftingen:
    -img_3247-jpg

Og slik ble den ene tredjedelen sånn cirka:
    -img_3249-jpg
    (jeg kommer til å skjære ut hullene til spot'er og ventilasjon med kniv ved neste korsvei)

Så var det tredjedelen til venstre:
    -img_3250-jpg

Og til slutt den lille biten i midten:
    -img_3252-jpg

Dette ser, som sagt, litt rufsete ut i kantene, men husk at i det røde området under vil det bli noe bølgeskum-aktig for (forhåpentligvis) å dempe suset fra PJ og det vil bli pyntelister i de blå områdene:
    -img_3251-jpg

Her et lite detalj-bilde av stiftingen:
    -img_3254-jpg

Om det holder eller ikke, er jeg faktisk litt usikker på, platene er i alle fall bare perforert (av stifter) langs kantene, så blir det mislykket, så går det fortsatt an å gå tilbake til male-alternativet til FruW...

Ja, satte forresten opp den nest mest komplekse av spot-kasse-platene her om dagen også (den til venstre her):
    -img_3255-jpg

Det begynner å bli ting og tang langs med taket - sakte, men usikkert.

Ja, så var det bordet jeg har brukt i kveld. Til å legge fra meg kniver og stiftepistoler osv. på:
    -img_3253-jpg

Ja, det er 40 mm akustikkplatene jeg har importert fra Sverige. Har ikke kommet så langt som til å begynne å sette dem opp enda. Kommer nok til å gjøre meg ferdig med platene først.

Nå er det i praksis bare de platene som ikke har spot-hull i seg igjen. Det er disse som skjuler "bassfelle-delene" av spotkassene. De skal med andre ord fylles med isolasjon. Dette er litt grisete så jeg har tenkt å gjøre alt dette iløpet av en begrenset periode. Derfor er den stygge planen å gjøre klar alle disse platene før jeg spretter plasten på isolasjonsrullen.

Klargjøringen består i å:

1. Klippe vekk overskytende Molton langs kanten
    2. Snitte skryss-hull i Moltonen over alle skruehullene
    3. Legge tettelister på baksiden (luft-tetting + anti-skrangling)

Det siste er illustrert med en plate her...:
    -img_3241-jpg

...og her:
    -img_3243-jpg

Har bare laget en plate enn så lenge.

(*) Jeg regner med at vi vant, det hadde jo norsk presse nærmest bestemt i forkant i alle fall...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du er flink jeg. Med 3 timer fri pr. år, er jo dette snart en ferdig kino.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - ja, du sier noe ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Det spørs om jeg klarer å holde målet med TV-rommet mitt nå (*) :shock: med dette tempoet ditt...

(*)bli ferdig før RuneW...

Side 407 av 587 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •