RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 404

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 404 av 587 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 ... SisteSiste
Viser resultater 8,061 til 8,080 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har skuffer vi på med teskje!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Har skuffer vi på med teskje!
    Bra! Keep up the good work

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var vel det... vi får da den med alligatortrikset.

Alligatortrikset

En kar kommer inn på en bar, bærende på en 1.5 m lang alligator, legger den på et bord og sier til de andre gjestene:

"Jeg vedder på at jeg kan åpne munnen til alligatoren, plassere snekkern min i gapet på den, hvorpå den vil lukke munnen. Etter ett minutt får jeg den til å åpne gapet og jeg kan ta ut redskapen min uskadet. Klarer jeg dette, spanderer alle en drink hver på meg."

Alle gjestene går med på dette spektakulære veddemålet, og mannen gjør som han lovet. Ned med buksa, opp med alligatorkjeften og inn med stellet. Etter ett minutt tar mannen en ølflaske og smeller til alligatoren i hodet. Den åpner gapet og mannen kan ta ut redskapen sin urørt. Alle klapper og kjøper hver sin drink til ham. Når applausen har lagt seg sier han: "Er det noen andre som vil prøve?". Det blir stille en lang stund. Så strekker noen hånda i været helt innerst i baren. Det er en dame og hun sier: "Ok. Jeg kan prøve, men du må love meg å ikke slå meg i hodet med den ølflaska".

Ha en god helg uten unødvendig bruk av ølflasker ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg lever!

Ja, nå begynner det å bli noen dager siden sist noe ble rapportert gjort fra denne kanten. Og det er selvsagt ikke så rart, all den tid ikke noe særlig har blitt gjort... (det er tøft å bygge kino når båtpuss, riving av gammel og bygging av ny garasje skal ha sin del av de 19 timene man har til rådighet i døgnet...).

Dette er status:

Akustikkplater
    Disse er kommet fram til vårt Sverige-kontor og vil bli fraktet til Norge i løpet av neste uke.

Hull-løse alu-pynte-lister til bruk mellom takrammene
    Disse er kommet fram til Knatterudfjellet Trelast på Ise og kan hentes når en stakkar får tid til slikt.

1mm tykke neodym-magneter
    Disse magnetene som jeg skal lime på listene over, er på god vei fra Hong Kong og kommer i løpet av de nærmeste dagene. Jeg bestilte som sagt 200 stk, så jeg regner med å få en god del (ca 150) til overs. Det kan godt hende at jeg prøver meg på magnettrikset også for listene som skal dekke skjøtene mellom skrå-spot-boks-platene. Men dette er jeg langt fra sikker på at går, fordi jeg ikke har laget mot-magneter langs kantene av disse (hadde jeg kunnet skru tiden tilbake...). Dette betyr at jeg antageligvis må basere festet på at magnetene på lista klamrer seg fast til skruehodene på platene. Mulig det går - kanskje ikke. Jeg så etter billige hull-løse alu-lister på Biltema og Byggmax, men fant ingen...

Gulv
    To svogere kommer og hjelper meg å legge gulv på fredag.

Ting ser ut til å skje rundt omkring her fra helgen og utover, så for å gjøre siste forberedelser til dette, tok jeg rammene fatt litt.

Det første jeg gjorde var å male dem på undersiden med en farge som ikke er så ulik Molton-fargen:
    -p1000339-jpg

Deretter skrudde jeg dem opp nok en gang (dette er også ting jeg kunne ha gjort langt færre ganger om jeg hadde tenkt litt lenger) for å merke av hvor de kom:
    -p1000340-jpg

Og slik ble taket seende ut da:
    -p1000343-jpg

Poenget med disse krusedullene er at jeg skal lime på akustikkplatene i taket før jeg setter opp rammene og må unngå kræsj med dem.

planen er som følger:

1. Rydde opp alt skrotet i kjelleren
    2. Legge gulv på fredag

Etter at gulvet er lagt har rommet endelig gjennomført metamorfosen fra snekkerbod til rom og skal fra nå av være "fritt" for spon og slikt som til nå har vært en naturlig del av faunaen. Dermed tør jeg endelig sette på plass disse stoffkledde delene som jeg har lagret rundt omkring.

3. Ha på Molton på bak-spotkassen
    4. Spot-kasse-rammene kan settes på plass
    5. Stoffe takrammene

Ett sted mellom 3 og 5 regner jeg med at jeg har fått akustikkplatene. Derfor:

6. Sette opp akustikkplatene på strategiske steder i taket
    7. Sette opp takrammene

Og da begynner det å ligne noe (selv om det er laaaangt igjen).

Videre arbeider blir da:

- Bestemme seg for liste/spot-fargen
    - Kjøpe/lakke/finne ut av festemetode for lister
    - Montere lister
    - Lakke spot'er
    - Feste spot'er

- Starte arbeidet med lerretsvegg... (og da har vi det gående i et halvt år igjen tenker jeg)

Stoffe rammene

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg garantert sikker på at du blir ferdig med kinoen til julen 2010 Rune..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er aktivitet igjen :-)
    Legge gulv på fredag sa du? Har du gjort klar kontakten/ledningene for Rumperister(e)?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Godt å se at det er aktivitet igjen :-)
    Legge gulv på fredag sa du? Har du gjort klar kontakten/ledningene for Rumperister(e)?
    Bra poeng! Jeg har kontakt og flat kabel (et sted). Den trenger ikke være "klar" siden den skal skrus på fra oversiden. Ja, var det ikke slik det ble da tro?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nå er jeg garantert sikker på at du blir ferdig med kinoen til julen 2010 Rune..
    Jeg skulle ønske jeg var like sikker som deg ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra poeng! Jeg har kontakt og flat kabel (et sted). Den trenger ikke være "klar" siden den skal skrus på fra oversiden. Ja, var det ikke slik det ble da tro?
    Var det slik at du allerede har pigget et hull? Kabelen bør vel legges og et hull bores i laminaten slik at det er greit å tas igjen når den tid kommer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod ikke betydningen av de 8 siste ordene du skrev, men ja, jeg har pigget hull i gulvet slik at det er plass til kabelkrøll og undersiden av kontakten under laminaten. Dette ble vel gjort for et år siden - eller var det to? Det går i surr for meg...

Uansett: Jeg kan ikke lage hull i noe før jeg vet hvor vi havner med leggingen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod ikke betydningen av de 8 siste ordene du skrev, men ja, jeg har pigget hull i gulvet slik at det er plass til kabelkrøll og undersiden av kontakten under laminaten. Dette ble vel gjort for et år siden - eller var det to? Det går i surr for meg...

Uansett: Jeg kan ikke lage hull i noe før jeg vet hvor vi havner med leggingen.
    Ledningen går vel fra hullet i betonggulvet og ut til en kant. Du kan selvsagt måle ut hvor hullet er og bore i etterkant, men kabelen bør vel legges før gulvet siden den skal ligge under. Ser for meg at det kan bli knotete å prøve å tre denne kabelen etter at gulvet er lagt.

Minnes at du hadde gjort noe eller tenkt for en god stund siden ja ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ledningen går vel fra hullet i betonggulvet og ut til en kant. Du kan selvsagt måle ut hvor hullet er og bore i etterkant, men kabelen bør vel legges før gulvet siden den skal ligge under.
    Blir litt goddag mann hostesaft dette her føler jeg...men..

Kabelen blir selvsagt lagt under gulvet, fra uttaket ved veggen og til hullet. Problemet er at jeg ikke vet akkurat hvor på laminatplaten hullet kommer. Derfor må jeg vente med å lage hullet til jeg kommer til den aktuelle platen. Dette betyr igjen et snev av stress fordi resten av gulvet må vente til denne ene platen er på plass. Derfor har jeg ikke tid til å vente på trelim som tørker osv, så det blir muligens en kombo av små skruer og tokomponent lim ala det under:

-plug-jpg

Kom forresten på en ting til... Siden jeg stort sett går og kjeder meg, hadde jeg et skrikende behov for å finne på noe mer å fylle den ubegrensede fritiden min med. Løsningen ble fjernstyrte "enheter" og filming med disse, ala det under:

[YOUTUBE]pq9_RZ8GK-k[/YOUTUBE]
    (se bort fra den spinnville datoen)

Du kjenner deg kanskje igjen, Pål?

Ellers så er neste prosjekt et såkalt tricopter, selvsagt DIY og møysommelig planlagt i CorelDraw...:

-tricopter-01-jpg

Mye morsom elektronikk...:
    -tricopter-02-jpg

... og masse gyroer og annet som kan gå galt:
    -tricopter-03-jpg

Jeg skal spare dere for detaljene rundt dette (med mindre jeg skulle få noen spektakulære crash på film) men nå vet dere i alle fall at dere ikke trenger å bekymre dere for at jeg skal gå rundt å kjede meg...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er i grunn enige! Jeg skjønner jo at du ikke kan for-bore laminaten før du kommer til det gitte punktet. Skjønner jo også at du må lime/skru på baksiden for å få feste før du legger gulvet.
    (Jeg burde vel egentlig ikke være bekymret ;-) )

Tøff sak!
    Etter å ha gransket videoen (i lange tider )
    Kom jeg fram til at du befant deg i Nordre Varteig.
    Nærmere bestemt her:
    -fly_brenneveien1-jpg

Det var dette bildet (utsnittet) som gjorde at jeg kjente meg igjen.
    Du fløy ikke lenge nok rolig om gangen til å orientere meg skikkelig til å begynne med.
    -fly_brenneveien-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nærme nok ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har litt av hvert å henge fingrene i Rune, men nå begynner det jo virkelig å nærme seg her. Akustikkplater, moltonrammer, gulv, litt lister... dette er straks et ROM!

Jeg er tildragelig til å trekke samme konklusjon som antiloop, og vi må nok innse at en æra i AVforums historie begynner å nærme seg slutten.

GO RuneW!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med disse krusedullene er at jeg skal lime på akustikkplatene i taket før jeg setter opp rammene og må unngå kræsj med dem.
    Hmmm... Etter all jobben med å gjøre stofframmene avtakbare, så skal du altså lime akustikkplatene i taket?
    Er ikke det en veldig permanent løsning, spesielt dersom du skulle få behov for å modifisere akustikken i rommet?

Jeg våger meg herved frampå med en borrelås-løsning igjen, men det avhenger selvsagt av at:
    1. borrelåsen lar seg feste godt i takplatene.
    2. borrelåsen lar seg feste godt i akustikkplatene.
    3. du har nok klaring til stoffet i stofframmen fra akustikkplaten til at borrelåsen ikke bygger for langt ned.

Ellers imponerende arbeid, og jeg skjønner ikke hvordan du får tid til å tegne de lekre tekniske tegningene hele tiden...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG!
    +1 :-)

Side 404 av 587 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •