RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 392

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 392 av 587 FørsteFørste ... 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 388 389 390 391 392 393 394 395 396 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 ... SisteSiste
Viser resultater 7,821 til 7,840 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Hallo RuneW

Har fulgt med på din fornøyelige tråd siden jeg begynte her på forumet, har humret og ledd meg gjennom mye samtidig som jeg har hvert misunnelig på at du kan ha et dedikert rom til kinoen.
    Heisann Valo, og velkommen til tråden :-)

Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg er for tiden også på planleggings stadiet til en server, hvordan opplegget blir til slutt er jeg ikke sikker på.
    Ser på bilde av RAID kortet ditt og lurer på hvilken type dette er? Tenker på å bruke RAID 5 aller helst RAID 6 dersom kostnadene på kortet ikke blir for store, så det er grunnen for spørsmålet.

På forhånd takk og stå på RuneW
    Bare klikk på bildet av kortet i posten min, og dine øyne vil bli åpnet!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Heisann Valo, og velkommen til tråden :-)

Bare klikk på bildet av kortet i posten min, og dine øyne vil bli åpnet!

Takker så masse, er jo øynene en først blir blind påops:

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status: Test-festing av ramme (nesten da)

Har du noen bilder av denne testingen eller? Det er mye tegninger og forklaringer, men jeg er skikkelig keen på å se hvordan dette blir :grin:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Status: Test-festing av ramme (nesten da)

Har du noen bilder av denne testingen eller? Det er mye tegninger og forklaringer, men jeg er skikkelig keen på å se hvordan dette blir :grin:
    "Mye bråk og lite ull" er vel den beste beskrivelsen... Nå skal jeg først inn og pigge vekk alle kulene på gulvet. Så får vi se om vi tar en ramme opp utover...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen med dette opplegget er selvsagt å holde mutteren på plass (hvis man ikke gjenger opp den ene bladskruen da...). Noen kommentarer rundt dette?
    Sett bladskuene litt fra hverandre (i høyden), sett inn skrue ovenfra og ned i den øverste bladskruen og lås den med en ekstra mutter. Da er det bare å tre den andre bladskruen innpå og sette på en mutter under der igjen.
    Alternativer er å sveise på en mutter på den øverste bladskruen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Sett bladskuene litt fra hverandre (i høyden), sett inn skrue ovenfra og ned i den øverste bladskruen og lås den med en ekstra mutter. Da er det bare å tre den andre bladskruen innpå og sette på en mutter under der igjen.
    Det var jammen ikke en dum løsning! Eneste problemet er at det muligens blir litt trangt å få en nøkkel rundt denne mutteren på undersiden.

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Alternativer er å sveise på en mutter på den øverste bladskruen.
    Det er plan A.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fortsetter "mye om lite"-serien.

Ja, som delvis lovet, så fikk jeg test-satt opp en ramme i kveld og her er den i all sin velde:
    -img_2872-jpg

Jeg hadde da tatt vekk ca 5mm for å få plass til både ramme og bladskrue og sannelig ble det likevel tight nok:
    -img_2878-jpg
    (bladskruen skrapet inntil spotboks-treverket (på høyre side her))

Men hva er dette? Rammen går jo langt nedenfor spotkasse-treverket!

Se her...:
    -img_2874-jpg

...og her:
    -img_2875-jpg

Vart du skræmt no? Hehe, neida, når de Molton-bekledde platene kommer på plass skal du se at det straks passer litt bedre ;-)

Men, men, men. Denne ekle glipen langs hele rammen da?
    -img_2881-jpg

Jepp, det er fordi jeg skal ha 50 mm høyde på rammen og materialene var 46 mm. Hele rammen hviler derfor på (de "opphøyde") tverr-bjelkene, slik at totalhøyden blir ca 50 mm:
    -img_2880-jpg
    (+/- 0.1 mm)

Bladskruen fikk forresten, som man muligens kan se, virkelig kjørt seg i kveld:
    -img_2883-jpg

Jeg hadde nemlig helt glemt hvorfor jeg ikke bruker denne:
    -img_2886-jpg

"Hmm... den må jo passe til denne litt grove skruingen (6 x 100 mm skrue)", tenkte jeg og dro til. Men jeg hadde glemt at denne Makita-trekkeren er helt grisevill og omtrent dro skruen tvers gjennom bladskrue og gipslag før jeg rakk å tenke på å slippe "gassen". Jeg er fortsatt litt i villrede når det gjelder bruken av denne saken. Hjelpe meg!

Jeg tror forresten at jeg skal investere i 120 mm lange skruer så de for skikkelig tak!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune!
    Jeg ber så ytterst ydmykt om at dere setter på bremsene litt, jeg har nå kommet helt ned side 110, og siden jeg begynte på side 1 har det kommet førti nye sider!
    Neida, bare tuller. Kjør på i vant tempo! Sykt fascinerende prosjekt, kilde til stor inspirasjon når jeg om senn kommer i gang med eget prosjekt. Også så flott dokumentasjon av hele prosessen med masse bilder og fugede skjøtemuffer til k-rørene og i det hele tatt. Det er så en stakkar får en liten dose prestasjonsangst

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevesocth
    Hei Rune!
    Jeg ber så ytterst ydmykt om at dere setter på bremsene litt, jeg har nå kommet helt ned side 110, og siden jeg begynte på side 1 har det kommet førti nye sider!
    Neida, bare tuller. Kjør på i vant tempo! Sykt fascinerende prosjekt, kilde til stor inspirasjon når jeg om senn kommer i gang med eget prosjekt. Også så flott dokumentasjon av hele prosessen med masse bilder og fugede skjøtemuffer til k-rørene og i det hele tatt. Det er så en stakkar får en liten dose prestasjonsangst
    Hehehe - med prestasjonsangst, mener du det elleville tempoet jeg ferdigstiller kinoen med?

Uansett- takk for hyggelige ord! Det er kjempemoro hvis den kan være til inspirasjon og generell underholdning (jeg tenker på de tallrike tabbene mine) :-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nemlig helt glemt hvorfor jeg ikke bruker denne:
    -img_2886-jpg

"Hmm... den må jo passe til denne litt grove skruingen (6 x 100 mm skrue)", tenkte jeg og dro til. Men jeg hadde glemt at denne Makita-trekkeren er helt grisevill og omtrent dro skruen tvers gjennom bladskrue og gipslag før jeg rakk å tenke på å slippe "gassen". Jeg er fortsatt litt i villrede når det gjelder bruken av denne saken. Hjelpe meg!

Jeg tror forresten at jeg skal investere i 120 mm lange skruer så de for skikkelig tak!
    Snakker om å skyte spurv med kanon!
    Hadde du skulle skrudd Franske Treskruer 8mm og oppover så hadde kanskje denne passet. ;-)

Men nå er det jo på tide med hjulskift så da kan du jo bruke den da :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Snakker om å skyte spurv med kanon!
    Hadde du skulle skrudd Franske Treskruer 8mm og oppover så hadde kanskje denne passet. ;-)

Men nå er det jo på tide med hjulskift så da kan du jo bruke den da :-D
    Dette er ikke muttertrekkeren jeg kjøpte da, men ja, den er alt for rå for "finskruing" (hvis 6 x 100 mm går under finskruing da...).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke muttertrekkeren jeg kjøpte da, men ja, den er alt for rå for "finskruing" (hvis 6 x 100 mm går under finskruing da...).
    Den var jo relativt lik like vel da ikke rart jeg tok feil ;-)
    Tenkte det kanskje var en eller form for hurtigkopling for å bytte ut 1/2" pipeholder til bitsfeste.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Den var jo relativt lik like vel da ikke rart jeg tok feil ;-)
    Jeg mistenkte at du muligens rotet noe, ja... men selv jeg er ikke så vill og gal at jeg går på med en 140NM muttertrekker til dette formålet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel kanskje potensialet til å vere ein motor til eit eller anna miniprosjekt du sett i gang for dine små. Kassebil med 4 hjulstrekk og 140NM må no bli bra populært i gata Spesielt med berre nullfart og fullfart :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    Den har vel kanskje potensialet til å vere ein motor til eit eller anna miniprosjekt du sett i gang for dine små. Kassebil med 4 hjulstrekk og 140NM må no bli bra populært i gata Spesielt med berre nullfart og fullfart :twisted:
    Hehe - det kunne jo ha vært en idé. En dyr idé, men likefullt en idé ;-)

Bare de to tilstandene nullfart og fullfart har forøvrig merkelig nok alle podens fremkomstmidler...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv podene har jo normalt bare Nullfart og Fullfart fra de blir født og ofte til lenge etter konf-alder :wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Selv podene har jo normalt bare Nullfart og Fullfart fra de blir født og ofte til lenge etter konf-alder :wink:
    Ja, sånn er det bare!

I kveld har jeg holdt på noen timer med å forsterke og kappe av på lengden diverse rammer. Har mer igjen på den fronten, men det gnurer seg framover.

Det jeg har brukt masse tid på, er å finne en norsk forhandler som selger denne:

Jeg har nemlig plutselig funnet ut (igjen) at jeg ikke kan legge gulv før jeg har en kontakt som jeg kan føre rumperister-signaler ut gjennom. Det viste seg at kontakten over var greiest til mitt bruk (selv om man ikke kjører høyttaler-signaler via XLR? Eller gjør man? Mener å ha sett det...).

Men enten solgte de norske butikkene ikke til privatpersoner, eller så hadde de ikke denne noe spesielle saken. Så jeg endte med å bestille den fra utlandet. Så får jeg håpe jeg ikke må vente i 2 uker på den...:shock:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hi Rune,

We have a minimum order value of 50€ plus 30€ P&P, and your order was below this value and has been automatically cancelled.

Many thanks,

Graham Hooley
    Tel,-0049-9546-9223-55
    Fax,-0049-9546-9223-24

Musikhaus Thomann"

/%&¤/%&¤#%&#¤%&#/%&#¤%#¤%&#%E!/!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å handle en helt standard komponent, nemlig en slik:

Med nærmere ettertanke er dette et mye bedre valg. Den sirkulære kontakten jeg vurderte over er veldig lett å sette på.

Men hvis jeg trenger å få den av igjen - etter gulvet er lagt...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel også ann å bruke andre type plugger til høytaler kabling også, selv om den du har valgt nå er blandt de mer stabile og sikkre mot kortsluttning osv. Har f.eks selv en 100W Marshall gitar rørforsterkertopp der det brukes en kabel med 6,3mm monojack (hann) plugger mellom forsterker og høytaler kabinettet. Litt interessant kanskje å tenke på i div kabeldebatter her i forumet...

Ellers til ideen med å bruke muttertrekker til motor i div prosjekter, regner med at ikke den banke måten disse frembringer NM på er spesiellt egnet til annet enn å skrutil eller løsne bolter.....:wink:

Side 392 av 587 FørsteFørste ... 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 388 389 390 391 392 393 394 395 396 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •