RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 391

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 391 av 587 FørsteFørste ... 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 387 388 389 390 391 392 393 394 395 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 ... SisteSiste
Viser resultater 7,801 til 7,820 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah , naturligvis !
    Ser for meg at 2 bladskruer som illustrert kan bli litt lettvektig , og kanskje vrient å tilpasse til hverandre før montering , med kanskje optimal utgangsdistanse 0mm mellom kant-kant på overflate av hullene , kan vel shimses , men mine første tanker er at dette blir bevegelig med lydbølger som har som intensjon å flytte ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyste spørsmålet er no om du får inn verktøy til å skru det saman? Blir no ein ganske spennande patent om du både skal løfte, holde, putte i bolt, og mutter og skru saman dette, heilt åleine (som eg trudde var målet ditt) men ingen utfordring er for stor for deg!!! Stå på.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite sveise "nest" på mutteren løser vel problemet med å komme til. Hvis mutter og skruene er av god materialkvalitet burde det være en god løsning.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    Fyste spørsmålet er no om du får inn verktøy til å skru det saman? Blir no ein ganske spennande patent om du både skal løfte, holde, putte i bolt, og mutter og skru saman dette, heilt åleine (som eg trudde var målet ditt) men ingen utfordring er for stor for deg!!! Stå på.
    Jeg tror jeg må ty til FruW hvis jeg skal få til dette. Vi er gode på sånne skrue-mutter-lignende operasjoner sammen

Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Ett lite sveise "nest" på mutteren løser vel problemet med å komme til. Hvis mutter og skruene er av god materialkvalitet burde det være en god løsning.
    Ja, tror det er bedre enn lim i alle fall. En stø sveisehånd (dvs ikke meg) klarer kanskje noe slikt...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For først å svare på spørsmålet ditt. Jeg tror dette er en grei løsning. Har ikke du sveise apparat? da kan du neste fast mutteren (et punkt på hver side for eksempel.)

Etter å ha tenkt litt er jeg litt usikker på hvor sterk bladskruen er i denne retningen. Det er jo i grunn bare og teste hvor mye som skal til før den bøyer seg Mest sannsynlig vil det ikke være noe problem i det hele tatt.

Dersom det skulle vise seg å være et problem kan du skru 2 skruer etter hverandre og legge en hylse (rørbit) i mellom for å fordele kreftene på 2 skruer.
    Men som sagt så er det nok ikke noe problem. Legger du en litt stor skive mellom skruehodet og bladskruen så vil du også flytte belastningen lenger inn på skruen (nærmere materialet)

Har prøvd å illustrere noe av det her (med unntak av skiven):
    -bladskrue_1-jpg

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det ikke lar seg ordne med sveising så kan du kanskje bruke denne hvis det ikke blir for trangt....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kom det noen meg i forkjøpet på sveisingen gitt. (la ikke merke til å at det var kommet en side til, dvs glemte å trykke F5)
    Burde være kurant å sveise fast mutteren. Dersom du bruker umbrakoskrue burde det gå greit å entere skruen i hullet. En annen ting som man noen ganger må gjøre er å bruke hodet (som støtte altså )
    Stell deg i passe høyde slik at du kan holde rammen oppe med hodet mens du entrer skruen.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også mulig å sveise fast skruen for å deretter entre mutter og skru til med langpipe fra undersiden...........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    For først å svare på spørsmålet ditt. Jeg tror dette er en grei løsning. Har ikke du sveise apparat? da kan du neste fast mutteren (et punkt på hver side for eksempel.)

Etter å ha tenkt litt er jeg litt usikker på hvor sterk bladskruen er i denne retningen. Det er jo i grunn bare og teste hvor mye som skal til før den bøyer seg Mest sannsynlig vil det ikke være noe problem i det hele tatt.

Dersom det skulle vise seg å være et problem kan du skru 2 skruer etter hverandre og legge en hylse (rørbit) i mellom for å fordele kreftene på 2 skruer.
    Men som sagt så er det nok ikke noe problem. Legger du en litt stor skive mellom skruehodet og bladskruen så vil du også flytte belastningen lenger inn på skruen (nærmere materialet)

Har prøvd å illustrere noe av det her (med unntak av skiven):
    -bladskrue_1-jpg
    Lurer litt du RuneW på kor mykje plass du har å gå på når du skal dytte ramma opp i holet ditt, er det nokon utfordringar med å skulle gå klar bladskruane med kanten på ramma når djevelskapen blir skvisa oppi der? Berre noko eg lurar på, ikkje for å vere pessimist eller noko sånt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting forundrer meg i denne tråden lenger. Snakker om detaljer

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sveist mutter og en umbraco hodet bolt burde vel gjøre behovet for klaringer minimal.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kom det noen meg i forkjøpet på sveisingen gitt. (la ikke merke til å at det var kommet en side til, dvs glemte å trykke F5)
    Burde være kurant å sveise fast mutteren. Dersom du bruker umbrakoskrue burde det gå greit å entere skruen i hullet.
    Que? Trodde du selv nevnte at jeg hadde sveiseapparat osv. over her?

En annen ting som man noen ganger må gjøre er å bruke hodet (som støtte altså )
    Stell deg i passe høyde slik at du kan holde rammen oppe med hodet mens du entrer skruen.
    Litt problematisk å finne et sted å sette hodet under på disse rammene, men vi finner nok ut av det.

Dessuten så er det som sagt minst ett sted per ramme hvor vi har spikerslag i form av himlingsbjelke over. Der trenger jeg jo bare bladskrue i rammen og kan skru rett opp i bjelken. Når jeg har satt en slik skrue, så holder jo ting seg på plass osv.

Lurer litt du RuneW på kor mykje plass du har å gå på når du skal dytte ramma opp i holet ditt, er det nokon utfordringar med å skulle gå klar bladskruane med kanten på ramma når djevelskapen blir skvisa oppi der? Berre noko eg lurar på, ikkje for å vere pessimist eller noko sånt
    Per i dag er det ca 3-5 mm klaring i det området vi snakker om, men jeg kommer uansett til å "ta av" det det måtte være behov for for å få plass til festeopplegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets Påskekrim

I år introduseres den nye Påskekrimmen som er en thriller/action/drama/dokumentar/skrekk/gjør-det-selv/sports/krim -miniserien med den revolusjonerende tittelen "Hvor ble RuneW av...?"

Kommer til en PC nær deg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påskekrim - løsningen!

Hehe - ikke noe stort påskemysterium, egentlig. Jeg har hatt andre ting (f.eks. familie) å bruke tiden på i påsken.

Dvs. noe kjeller-relatert har det jo vært... F.eks. har jeg latt meg inspirere at BEF sin forbilledlige ryddemani og flesket vekk ALT i rommet og støvsuget gulvet. Slik ser det ut da:
    -untitled_panorama1-jpg

Riktignok er det noe igjen i andre enden av rommet, som f.eks. gulvet (*) jeg har planer om å få lagt i nærmeste framtid (dette forklarer selvsagt ryddesjauen :-)):
    -img_2852-jpg

Men før jeg legger dette hersens gulvet, så må jeg bli kvitt en del ulumske ujevnheter på gulvet - her representert ved en ekkel sparkel-klædd:
    -img_2853-jpg

I tillegg er det en del "svakker" som jeg må ta meg av på et vis - muligens sparkle, rett og slett. Jeg skal ta noen målinger nå som jeg ser gulvet

Når det gjelder tak-rammene, så er de trygt plassert i garasjen (så lenge den finnes da...). Jeg kommer til å gjøre alt arbeidet med dem i garasjen. Fra nå av blir kjelleren et ikke-søle-rom (eller rettere sagt et begrenset-søle-rom (det blir alltids ett eller annet søl)). Jeg har en grei plan med tak-rammene når det gjelder festing, men kommer til å "tørr-feste" (og nummerere) alle sammen før jeg gjør noe mer jobb med dem.

*) Ja, gulvet jeg legger er hardt og lyst, noe som ikke er heldig med tanke på lyd og bilde. Men dette er et kompromiss med FruW og jeg har fått grønt lys for å ha et skikkelig tykt og mørkt teppe i front mellom sweet spot og høyttalere/lerret. Får håpe det hjelper. Da får vi en slags mørk sone i fremre del av rommet og en lysere sone mot sittekroken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Golvet kommer på plass før høstferien da forhåpentligvis? :P

Det Makita settet du kjøpte, hvilket var det? Og hvor mye måtte du ut med med moms og toll tilsammen? Har sett på samme settet selv, ettersom det blir en del oppussing i huset her etterhvert også. Ser at du kan også få de med EU lader.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - ikke noe stort påskemysterium, egentlig. Jeg har hatt andre ting (f.eks. familie) å bruke tiden på i påsken.

Dvs. noe kjeller-relatert har det jo vært... F.eks. har jeg latt meg inspirere at BEF sin forbilledlige ryddemani og flesket vekk ALT i rommet og støvsuget gulvet.
    Hyggelig at man er til inspirasjon for andre

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eifoerde
    Golvet kommer på plass før høstferien da forhåpentligvis? :P

Sitat Opprinnelig postet av eifoerde
    Det Makita settet du kjøpte, hvilket var det? Og hvor mye måtte du ut med med moms og toll tilsammen? Har sett på samme settet selv, ettersom det blir en del oppussing i huset her etterhvert også. Ser at du kan også få de med EU lader.
    Jeg endte vel opp med 4-5000 med alle utgifter og avgifter. Det var vel dette settet jeg startet med. Så har det ballet på seg med pendelstikksag, muttertrekker osv senere...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I år introduseres den nye Påskekrimmen som er en thriller/action/drama/dokumentar/skrekk/gjør-det-selv/sports/krim -miniserien med den revolusjonerende tittelen "Hvor ble RuneW av...?"

Kommer til en PC nær deg!
    RuneW ble observert sammen med sin familie mandag (2. påskedag) ca kl. 1145 iført regntøy, sykkelhjelm og sykkel. Sjanglende bortover en grusvei midt inni Østfolds skoger i sludd og regn :wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, vi hadde det fantastisk trivelig vi! Spesielt når minstemor hissigpropp kastet seg av sykkelen og lå og sprellet mitt i vegen fordi hun frøys på fingerene (og selvsagt nektet å ha noe på hendene). Det var vel da jeg, gjennom sludd-føyka, skimtet skiltet der det stod at det var 3 km igjen.

Vi hadde vel brukt ca 30 min på den første kilometeren.
    (det virket i alle fall slik)

Kom forresten på en anen ting jeg hadde brukt påsken til og det var å få opp den nye media-serveren, nemlig denne som jeg har lagt ut bilde av før:

Rett før påske fikk jeg resten av delene jeg trengte, nemlig:

1 stk slik:

4 stk slike:

Etter en bommert der jeg installerte 32bit WinXPPro (må ha XP64 for volumer over 2TB (for å si det grovt)) , falt det meste på plass og nå ser det ut til at jeg har en stabil plattform jeg kan bygge ut ved behov. Per i dag kjører jeg altså 4 x 2TB i RAID 5, noe som gir 6TB effektiv lagringsplass. Grunnen til at jeg ikke var fornøyd med NAS'en jeg hadde fra før, er at jeg ikke fikk den til å svelge unna med en 15MB/s når jeg overførte filer til den. Når jeg gjør det samme mot den nye serveren stopper det på ca 75-80 MB/s og det er antageligvis grensen til disken som sitter i hoved-PCen jeg overførte filene fra.

Det som er så kjekt med server-løsningen (og 8-ports RAID-kortet som sitter i), er at når jeg trenger med plass er det bare å trykke inn en ny 2TB disk, vente til RAID'et blir gjenoppbygget og kose meg med nye 2TB plass (osv til jeg når 8 disker).

Så nå er i alle fall lagringsbiten av hjemmekinoen mer eller mindre på plass ;-)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hallo RuneW

Har fulgt med på din fornøyelige tråd siden jeg begynte her på forumet, har humret og ledd meg gjennom mye samtidig som jeg har hvert misunnelig på at du kan ha et dedikert rom til kinoen.

Jeg er for tiden også på planleggings stadiet til en server, hvordan opplegget blir til slutt er jeg ikke sikker på.
    Ser på bilde av RAID kortet ditt og lurer på hvilken type dette er? Tenker på å bruke RAID 5 aller helst RAID 6 dersom kostnadene på kortet ikke blir for store, så det er grunnen for spørsmålet.

På forhånd takk og stå på RuneW

Side 391 av 587 FørsteFørste ... 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 387 388 389 390 391 392 393 394 395 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •