RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 384

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 384 av 587 FørsteFørste ... 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 380 381 382 383 384 385 386 387 388 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 ... SisteSiste
Viser resultater 7,661 til 7,680 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jo ikke akkurat noe dårlige greier...har hørt den hos Andre på Hifihuset for et par år siden, og husker kun at jeg synes det var bra. De fortjener også god elektronikk. Da han koblet opp en Chapter forsterker på de ble det boller. Disse duger nok mer enn nok til både kino og musikk, men trenger nok en del effekt for å blomstre skikkelig. Det gjør jo ikke noe at senteren ser pen ut da, hvis du skulle finne på å bytte.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette er jo ikke akkurat noe dårlige greier...har hørt den hos Andre på Hifihuset for et par år siden, og husker kun at jeg synes det var bra. De fortjener også god elektronikk. Da han koblet opp en Chapter forsterker på de ble det boller. Disse duger nok mer enn nok til både kino og musikk, men trenger nok en del effekt for å blomstre skikkelig. Det gjør jo ikke noe at senteren ser pen ut da, hvis du skulle finne på å bytte.
    Det er nok slik ja. Jeg trenger ikke noe som spiller himmelsk, men bare med svinedyr elektronikk og mm-presisjon på plasseringen. Jeg vil ha noe som jeg kan få til å spille bra uten for mye om og men.

Jeg har sannelig brukt nok tid på rommet om jeg ikke skal bruke 3 år på å finne ut av anlegget også... Og jeg er ikke veldig kresen på lyden ;-)

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Og jeg er ikke veldig kresen på lyden ;-)
    Mulig jeg mistolker deg her, RuneW, men i så tilfelle er vel disse høyttalerne overkill, for å si det mildt... :-)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Putt Klipsch bak lerretet! RB-81 og RC-62 - utrolig dynamikk og mye moro for få penger. Lettdrevne nok til å fungere greit direkte fra receiver. Med en receiver som heller litt mot det varme kan det hende du liker lyden på musikk også, hvis du selv foretrekker morrofaktor fremfor analytisk korrekt lydgjengivelse. RB-61 er selvfølgelig også et alternativ.

Uansett funker det bra på film for de fleste, og er det ikke bra nok på musikk kan du saktens utvide med et par bedre og synlige høyttalere i ettertid.

Når det er gjort finner du ut at receiveren ikke er god nok og investerer i effekttrinn.
    Et par mnd etter begynner du å gruble på forforsterker med prosessor inngang.
    Så var det dette med kabler.
    Kanskje litt tuning av akustikken.
    Kanskje nye høyttalere.

Hobbyen er ikke over selv om rommet er ferdig!
    For da vil du tenke at med alt arbeidet som er lagt ned i rommet, skal pokker meg lyden bli best mulig også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Mulig jeg mistolker deg her, RuneW, men i så tilfelle er vel disse høyttalerne overkill, for å si det mildt... :-)
    Jeg kanskje ordla meg litt klønete. Jeg er langt fra fornøyd med hva som helst, men samtidig er jeg en novise når det gjelder å sette sammen et anlegg og analysere problemene etc.

Jeg vet ikke hva slags lyd jeg vil ha! Eneste jeg vet er at jeg heller vi ha behagelig lyd enn analytisk - hvis det går an å bruke slike begreper.

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Putt Klipsch bak lerretet! RB-81 og RC-62 - utrolig dynamikk og mye moro for få penger. Lettdrevne nok til å fungere greit direkte fra receiver. Med en receiver som heller litt mot det varme kan det hende du liker lyden på musikk også, hvis du selv foretrekker morrofaktor fremfor analytisk korrekt lydgjengivelse. RB-61 er selvfølgelig også et alternativ.

Uansett funker det bra på film for de fleste, og er det ikke bra nok på musikk kan du saktens utvide med et par bedre og synlige høyttalere i ettertid.

Når det er gjort finner du ut at receiveren ikke er god nok og investerer i effekttrinn.
    Et par mnd etter begynner du å gruble på forforsterker med prosessor inngang.
    Så var det dette med kabler.
    Kanskje litt tuning av akustikken.
    Kanskje nye høyttalere.

Hobbyen er ikke over selv om rommet er ferdig!
    For da vil du tenke at med alt arbeidet som er lagt ned i rommet, skal pokker meg lyden bli best mulig også
    Det er selvsagt den veien det vil gå - jeg bare prøver å ikke tenke på det ;-)

Men når det gjelder Klipsch så har det lille jeg har hørt ikke overbevist meg på musikk, men det kan jo være at jeg har vært uheldig.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kanskje ordla meg litt klønete. Jeg er langt fra fornøyd med hva som helst, men samtidig er jeg en novise når det gjelder å sette sammen et anlegg og analysere problemene etc.

Jeg vet ikke hva slags lyd jeg vil ha! Eneste jeg vet er at jeg heller vi ha behagelig lyd enn analytisk - hvis det går an å bruke slike begreper.
    Da tror jeg du gjør lurt i å se på PSB sin Imagine serien. Jeg ble meget imponert over denne høyttaler serien den spilte åpen, stort, dynamisk og meget engasjerende. Det var den type høyttaler man har lyst å høre masse musikk på og ikke sitte å analysere hele CD samlingen med. Må tilføye at den er god analytisk også, men finnes ting som er mere perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Men når det gjelder Klipsch så har det lille jeg har hørt ikke overbevist meg på musikk, men det kan jo være at jeg har vært uheldig."

Var i samme situasjon , hørt diverse klipch i 5-6 forskjellige rom , diverse elektronikk , forstod ikke hva som var greia ,det låt elendig i mine øre.

Tilfeldighetene ville det slikt at vi havna på nachspiel hos en festlig skrue som kjørte en kjøling-vs-kjølevæske-test når telleren på klokka starta å telle oppover til venstre igjen.
    Resultatet ble naturligvis litt ubekvemt , men når ledning var dratt ut av stikket og sikringen ville inn igjen , ble nad'en kassert via vindu med på parkeringsplassen med et relativt resolutt håndgrep , og pappa's rørforsterker ble 'nødløsning'..
    Klarer ikke ta igjen type forsterker , neither speaker , men det var ikke high-end , godt affordable klipch serie , forsterker nok en hel del mer kostbar , men herre min gud for en forskjell !
    For ordens skyld så kan jeg poengere at vi inviterte oss selv tilbake 48 timer senere for å få bekreftet inntrykket i sånn ca 1000 ganger mer edru tilstand enn når 'åpenbarelsen' fant sted , og der og da konkluderte vel jeg og min(også)klipchskeptiske venn at de lever helt aldeles anderledes med rør , det var natt og dag , 2 forskjellige formidlere ganske enkelt .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da tror jeg du gjør lurt i å se på PSB sin Imagine serien. Jeg ble meget imponert over denne høyttaler serien den spilte åpen, stort, dynamisk og meget engasjerende. Det var den type høyttaler man har lyst å høre masse musikk på og ikke sitte å analysere hele CD samlingen med. Må tilføye at den er god analytisk også, men finnes ting som er mere perfekt.
    Det høres ikke så dumt ut! Får holde utkikk etter disse på brukten. Har de en senter det er noe futt i da?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ikke så dumt ut! Får holde utkikk etter disse på brukten. Har de en senter det er noe futt i da?
    Tror nok det vil ta litt tid før man ser de på brukt markedet. Senteren er bra,men er jo ikke noe versting senter.

Et annet alternativ kan jo være den nye Swans serien, den som var testet i Hjemmekino for 2 nummer siden.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har du jo hørt før også :-)
    BVB og HOJ har hatt med sine på HTF tidligere (2005)

Og lyden ble oppfattet omtrent sånn

Det er forresten FREDAG i dag ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. De hadde den eldre serien. Vet ikke om de er i nærheten av den nye i det hele tatt, jeg. Det får nesten de som har hørt begge svare på.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er forresten FREDAG i dag ;-)
    Hmm.... ja....

På legekontoret

En yppig blondine kommer en dag inn på et legekontor. Legen har aldri sett noe så deilig og mister all dømmekraft. Han ber henne ta av seg buksene og når hun har gjort dette, begynner han å beføle henne på lårene.

"Vet du hva jeg gjør nå?", sier legen.

"Ja, doktor. Du ser om det er noe galt med huden min."

Han ber henne ta av seg på overkroppen. Hun gjør lydig dette og han begynner å beføle brystene hennes.

"Vet du hva jeg gjør nå?", sier legen.

"Ja, doktor. Du undersøker meg for brystkreft."

Til slutt klarer ikke legen å holde seg lenger, river av henne trusa og legger henne på bordet og høvler over henne.

"Vet du hva jeg gjør ?", sier han andpusten.

"Ja, doktor. Du er i ferd med å få herpes. Det er derfor jeg er her."

Ha en god og kjønnssykdomsfri helg!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det helg denne uka også ;-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vitsen fikk fram smilet hos meg Rune. God Helg :-D

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, god helg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg!!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipser om disse, om du ikke har sett de. Som asvaberg påpeker, dette er BILLIG.

Newcomer FlinkeFreddy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htpc ?

Bare spør: Har du tenkt å ha en HTPC i dette rommet? I så fall; Har du tenkt å kjøre TV- signaler gjennom htpc?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Tipser om disse, om du ikke har sett de. Som asvaberg påpeker, dette er BILLIG.
    Heisann, se der du! Har vært i Hemsedal denne helgen og ikke her på avforum, så jeg har ikke fulgt med i timen...

En liten utfordring med disse er at en matchende senter kanskje ikke er så lett å få tak i brukt. Men veldig bra tips!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FlinkeFreddy
    Bare spør: Har du tenkt å ha en HTPC i dette rommet? I så fall; Har du tenkt å kjøre TV- signaler gjennom htpc?
    Det blir mest sannsynlig ikke en HTPC, men en mediaboks ala Dune:

Side 384 av 587 FørsteFørste ... 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 380 381 382 383 384 385 386 387 388 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •