RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 378

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 378 av 587 FørsteFørste ... 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 374 375 376 377 378 379 380 381 382 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 ... SisteSiste
Viser resultater 7,541 til 7,560 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fredagsvits

En gutt kjører hjem sin kjæreste etter en date som har vart til langt på natt. Når de kommer fram til inngangsdøren, lener han seg kjekt mot veggen og sier "hva en liten sugejobb, sånn på tampen"?

"Hva er det du sier?", sier jenta. "Her? Er du sprø?"

"Slapp av! Det er fort gjort!", sier gutten.

"Nei! Noen kan se oss!"

"Kom igjen da!", sier han, "Bare en liten, rask en."

"Nei, sier jeg!"

"Å kom igjen da, ikke vær sånn..."

Plutselig åpner døra seg og jentas lillesøster titter ut med bustete hår og sier til søstera si: "Pappa sier at enten suger du ham, eller så gjør jeg det eller så kommer han ned den &€/&%€/& trappa og gjør det selv... men for Guds skyld be den gutten om å flytte hånda si fra intercom'en!"

-----------------

Ha en god helg, gjerne med undertrykk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAha!! Urkomisk!

Takk for den, Rune.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk.

Slenger med en liten fra nord Norge her:

[SPOILER]Kjærringa hadde sæ et nummer med favorittdildoen, å mannen va blitt ganske
    så irritert og sa:
    -" Nå e æ så drit lei den massasjestaven", tok den og kasta den ut av
    vinduet.

Tilfeldighetan ville det sånn at ei mor og hænnes femårige sønn kjørte
    forbi på gata akkurat da. Dildoen slo mot frontruta og spratt opp i lufta
    igjen.
    "-Ka va d dær for nå??" spurte sønnen.
    Mor ble litt forfjamsa før hun svarte:
    -" Det var vesst bære en veps."
    det blei stille i bilen før femåringen sa:
    "- Førr en stor k*k han hadde!"
    [/SPOILER]

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er det Rune som har vært inne og sensurert her på grovisen fra nordnorge, eller er det bare meg som ser svart?? :-D :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Slenger med en liten fra nord Norge her[...]

(og nei, det er nok selvvalgt sensur fra forfatterens side ved bruk av forumet's SPOILER-funksjon)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man vet aldri, pluteselig kan noen bli støtt av en slik vits

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, denne uka synes jeg fredagsvitsen suger......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Man vet aldri, pluteselig kan noen bli støtt av en slik vits
    Ja, det er muligens en god ide å skjule den. Skal prøve å huske på det selv, neste gang. Denne tråden er tross alt ikke (bare) en grisevitsetråd...

Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hmm, denne uka synes jeg fredagsvitsen suger......
    Hehehe...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn... Etter ett par dager, 378 sider og 7000-å-mange leste innlegg, så har jeg komt igjennom tråden. Og mye artig lesestoff har det vært.

Må si som så mange andre før meg har sagt, du har en fantastisk tålmodighet og mye pågangsmot som ikke har gitt opp hele prosjektet for lenge siden. De fleste hadde vel gitt opp å laget fru W's kjellerstue som hun ville ha den for leeeeeeenge siden

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eifoerde
    Sånn... Etter ett par dager, 378 sider og 7000-å-mange leste innlegg, så har jeg komt igjennom tråden. Og mye artig lesestoff har det vært.

Må si som så mange andre før meg har sagt, du har en fantastisk tålmodighet og mye pågangsmot som ikke har gitt opp hele prosjektet for lenge siden. De fleste hadde vel gitt opp å laget fru W's kjellerstue som hun ville ha den for leeeeeeenge siden
    Hei eifoerde!

Velkommen til avforum (ja i alle fall som aktiv bruker) generelt og til denne tråden spesielt! Alltid hyggelig at noen kommer ut av skapet her hos meg :-)

Og: Gleden er på min side - tålmodigheten er på deres side ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes det der var en grisetøff fjernkontroll! Som med det meste av gadgets, så øker kulhetsfaktoren proposjonalt med antall knapper, størrelse og vekt.
    Og av og til alder!

En systemfjernkontroll anno 90-ish ser ofte relativt fet ut. Minner meg om den første TV`en vi hadde hjemme i barndomshuset... Hadde en gigantisk murstein av en fjernkontroll fra Grundig. Drapsvåpen!

Kunne gjerne brukt den (med EventGhost) til å styre alt. Hadde vært ultrakult/harry (stryk det som ikke passer)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kjent så gikk jeg tom for Molton her om kvelden så jeg må bestille nytt. Tok en runde i kjelleren med en meter og målte mens jentungen noterte flittig alle tallene jeg sa. Kjekt når ormeyngelet endelig kan brukes til noe!

Rask regning tilsier at jeg trenger ca 20 m2 (stille Pål). Dette skulle da muligens være nok til å dekke den nedforede delen av hele taket og bak-spot-kassen. Men jeg har tatt feil før...

I forbindelse med disse taknedforingene / Molton-rammene: Jeg hadde før i kveld ikke bestemt meg for bredden av disse. Jeg har jo gjort klar for evt lys i taket ved å dra fram k-rør med (mer eller mindre) jevne mellomrom, som vist under:
    -p1000705-jpg

Rammene blir noe ala dette:
    -p1000707-jpg

Trikset var da å velge en bredde på rammene som gjorde av jeg fikk ett tilførsels-rør per ramme. Det viste seg å være lettere sagt en gjort. 100cm bredde passer bra med bredden på stoffet (og at jeg skal dekke et ca 400cm stort område), men da ville en ramme fått to tilførsler og en annen ingen tilførsel...

Så da var det bare å flytte litt k-rør igjen. Fra dette:
    -p1000708-jpg

Til dette:
    -p1000709-jpg

K-rør festet med PL400 er jo tøft... Vel, det er en usedvanlig kort stump med k-rør, så det vil nok gå bra.

---

Et lite tips sånn på tampen:

Hvis du skal kjøpe en slik som dette så IKKE kjøp den i Elkjøp-butikken!

Der koster den nemlig 2999,- (i Særp), mens i nettbutikken koster den altså 2344,- (og kan hentes i butikken = 0,- i frakt). Holdt nesten på å handle den i butikken, før jeg kom på at det ofte er noe bedre priser i Elkjøps nettbutikk. Men 2999,- eller 2344,- . Nå blir i alle fall ungene i baksetet fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig det der med Elkjøp og nettpriser. Hadde en opplevelse sist sommer der jeg fant en vare på nettet til en god pris. Kjørte ut til sjappa og ville handle. Men ikke pokker om prisen på nettet gjalt i butikken. Spurte da om jeg kunne få låne en PC og bestille varen med hent i butikk.

Svaret er vel gitt......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Snodig det der med Elkjøp og nettpriser. Hadde en opplevelse sist sommer der jeg fant en vare på nettet til en god pris. Kjørte ut til sjappa og ville handle. Men ikke pokker om prisen på nettet gjalt i butikken. Spurte da om jeg kunne få låne en PC og bestille varen med hent i butikk.

Svaret er vel gitt......
    Hehehe ;-)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden

Svaret er vel gitt......

Det er ikke så forbanna snodig det der. Bl.a Elkjøp, Lefdal, datakjeden mfl. har samme ordning. Poenget er at kunder som vet hva de skal ha, bestiller varen selv, og på den måten binder de ikke opp en selger i butikken. Da blir det lavere kostnader rundt det å selge produktet, noe som gjenspeiles i utprisen. Før noen reagerer på størrelsen på prisforskjellen må dere huske på kostnadene med å drive nettbutikk vs. varehus, både mtp antall ansatte, leiekostnader osv.

At det kan være forskjellig pris på nett og i butikk er oppgitt på fremsiden til både elkjop.no og lefdal.com, i tillegg til ved hvert enkelt produkt når du sjekker lagerstatus i en spesifikk butikk. Når det er sagt, er det også noen produkter som er billigere i butikk enn på nett.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Det er ikke så forbanna snodig det der. Bl.a Elkjøp, Lefdal, datakjeden mfl. har samme ordning. Poenget er at kunder som vet hva de skal ha, bestiller varen selv, og på den måten binder de ikke opp en selger i butikken. Da blir det lavere kostnader rundt det å selge produktet, noe som gjenspeiles i utprisen. Før noen reagerer på størrelsen på prisforskjellen må dere huske på kostnadene med å drive nettbutikk vs. varehus, både mtp antall ansatte, leiekostnader osv.
    Neida, det er helt kurant. Bare greit at folk er oppmerksomme på det.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Molton-rammer i tak 01

Det gjelder å tenkte 2 skritt fremover, mens man fortsatt holder på med noe annet, så derfor er tiden kommet for å begynne å tenke på Molton-rammene jeg skal ha i taket. Jobben disse skal gjøre er:

1. Regulere akustikken
    Nå har jeg muligheten til å legge i dempende materiale de stedene hvor skoen trykker i etterkant, uten at FruW legger seg oppi stygge plater i taket.

2. Pynte opp
    Det var helt uaktuelt for meg å sparkle/pusse 24 kvadrat med tak.

Rammene får et spenn på ca 265 cm og blir da plassert mellom spot-kassene som vist under:

-molton-tak-01-jpg

Planen min er å være "lur" slik at jeg bare trenger å feste hver plate med 3-4 skruer (og kanskje klare det helt alene også...). Måten jeg har tenkt å gjøre dette på, er å lage platene lett kurvede, som vist under:

-molton-tak-02-jpg

I teorien vil da rammene bli klemt inntil taket hele veien, uten at jeg trenger å skru dem fast annet enn i endene. Anti-skrangle-tiltak i form av sikaflex-larver eller klumper er et must.

Jeg var med SeniorW den gangen han lagde limtrebjelker for å hindre taket hans fra å rase sammen og tenkte å benytte limtre-metoden også her. Dvs at isteden for å bruke 36x48 mm lekter, limer jeg sammen 2 stk 23 x36 lekter /sløyfer, omtrent som under:

-molton-tak-04-jpg

Kommer da til å skru en rekke skuer og/eller bruke tvinger. Regner med å produsere 10 stk slike 265+ lange, lett buede enheter i samme jig. Så blir det finkapping til nøyaktig bredde før sammenstillingen av rammene. En veldig stilisert skisse av rammene er vist under:

-molton-tak-03-jpg

Del 2 av planen DIY (og da mener jeg også når jeg skal skru platene opp i taket), er å skru dem faste bare i ene enden. Dette burde gå ved å lime på lister på hhv nedre del av spot-kassene og øvre del av tak-rammene:

-molton-tak-05-jpg

Så skulle det, igjen i teorien, bare være å skyve rammene på plass i ene enden og skru i andre enden:

-molton-tak-06-jpg

I helgen var jeg å kjøpte materialer til en tak-ramme. Så får vi se i kveld om jeg rekker å leke med limtrekontruksjoner...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart måte å gjøre det på! Må innrømme at jeg lurte på hvordan du skulle få rammene til å bli fine uten "sagging" med så stort spenn, da jeg så oppsettet slik du viste det i post 7553.
    Med litt bue på rammene blir moltonen også stram og fin når rammene kommer i spenn. Men listene som skal holde rammene oppe i ene enden må du feste godt. Siden de kommer i spenn kan de brekke løs hvis de ikke er festet med nok skruer. Men dette er vel under god kontroll, kjenner jeg deg rett! :-)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det vanskelig

Side 378 av 587 FørsteFørste ... 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 374 375 376 377 378 379 380 381 382 388 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •