RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 376

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 376 av 587 FørsteFørste ... 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 372 373 374 375 376 377 378 379 380 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 ... SisteSiste
Viser resultater 7,501 til 7,520 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Hvor ofte jobber du i kinoen for tiden, Rune? Er det en fast dag i uka + evt. bonuser?
    Alt for sjelden - for noen...
    Alt for ofte - for andre...

Vi har en uskreven regel hjemme om at mandagskvelden er kino-jobbe-kvelden i uka. Da blir det gjerne mer eller mindre jobbing fra etter ungene er blitt lagt (ca 20) til midnatt, med nyhetsavbrudd kl 21.

Ikke mye å skryte av. Så blir det en del småjobbing innimellom.

Men det går veldig lang tid mellom de gode, lange øktene der man virkelig får tatt unna ting - det må jeg dessverre innse. Jeg blir litt misunnelig når jeg leser sånt som "endelig kom helgen og jeg fikk jobbet hele lørdagen og søndagen og gjort masse". Det er dessverre helt uaktuelt for mitt vedkommende.

Så det går s.a.k.t.e.

Men på den annen side: Jeg trenger å tenke i mellom handlingene, så kanskje jeg ikke hadde klart å jobbe raskere om det var det eneste jeg drev med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men på den annen side: Jeg trenger å tenke i mellom handlingene, så kanskje jeg ikke hadde klart å jobbe raskere om det var det eneste jeg drev med...
    Helt klart. Jeg har ofte tatt meg selv i å starte dagen med masse pågangsmot og motivasjon for å gjøre en hel del, men ender opp med å bruke 10 timer med å tenke fram en løsning.

Tenkingen må til uansett, men jeg blir så skuffet pga. en manglende (forventet) framgang.

Skuffelsen står i stil med forventningene. Da er det bedre å gjøre det på din måte. Tenk først, og gjør det skikkelig med en gang.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Da er det bedre å gjøre det på din måte. Tenk først, og gjør det skikkelig med en gang.
    Det var det da... Jeg tenker så det knaker før jeg gjør noe, men det er sannelig ingen garanti for suksess det heller... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten eller stor framgang - jeg har vel passert noen milepæler uten å ha premiert meg selv, men i dag fikk jeg i alle fall disse premiene for god innsats :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall to fantastiske premier! Vel fortjent selvsagt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidenes seigeste fjernkontroll?

For over 15 år siden kjøpte jeg en en Marantz RC2000 mkII:

Den har aldri blitt gjemt vekk fra klåfingrede barnefingre og har sikkert gått i gulvet over 500 ganger. Plasten som skjuler IR-senderene forsvant i forrige årtusen og i det siste har det blitt en plage å holde batteriene på plass mens man bruker den. Lokket løsnet en gang i 2004.

Men den har fungert - og gjør det fortsatt 100%. Makeløst!

Men siden den er litt klumpete og klønete har den nå blitt erstattet av denne:

Jeg synes Harmony'en (etter litt knot) fungerer aldeles glitrende! Alle dumme spørsmål har blitt besvart av Logitech-supporten. Har nesten ikke opplevt maken til god support for noe produkt. Terningkast 6 fra meg!

Eneste minuset er at knappene er en tanke harde å trykke - sikkert bare en vanesak.

---

Etter en uke i bruk spurte jeg FruW om hva hun synes om den, og som vanlig var hun meget presis i svaret:

"Jeg hater den."

Greit nok. Jeg tar den. Hun hadde jo tross alt akkurat lært seg den forrige...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, nostalgia! Jeg prøvde nylig å gi bort min strøkne RC2000 mkII sammen med en gammel 5.1 Reciever, men mottakeren nektet å ta imot monsteret av en fjernkontroll. Husker en kamerat som så remoten da den lyste opp alle knappene og lurte på om det var et miniatyr romskip fra filmatiseringen av Battlestar Galactica .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også en Marantz fjernkontroll som jeg var veldig glad i, men tapet av den har blitt beroliget at en enda herligere fjernkontroll fra NAD. Den følgte med M15 og er rett og slett fantastisk. Ikke like "smart" med like mange funksjoner som Harmony, men den er tung og solid. Noe jeg liker ihvertfall.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Oi, nostalgia! Jeg prøvde nylig å gi bort min strøkne RC2000 mkII sammen med en gammel 5.1 Reciever, men mottakeren nektet å ta imot monsteret av en fjernkontroll. Husker en kamerat som så remoten da den lyste opp alle knappene og lurte på om det var et miniatyr romskip fra filmatiseringen av Battlestar Galactica .
    Hehe - og jeg som lurte på å legge den ut på finn.no

Jeg får kanskje heller prøve å prakke den på en kompis. Han var veldig misunnelig på Marantz'en for 10 år siden i alle fall...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - og jeg som lurte på å legge den ut på finn.no

Jeg får kanskje heller prøve å prakke den på en kompis. Han var veldig misunnelig på Marantz'en for 10 år siden i alle fall...
    Har selv opptil flere universalkontroller, men ingen av de inneholder alle komponenter... Tv byttet, DVD byttet , tv byttet igjen, parabolmottaker byttet osv (skyldes mest latskap vil jeg tro) Ikke alle er programmerbare da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt for sjelden - for noen...
    Alt for ofte - for andre...

Vi har en uskreven regel hjemme om at mandagskvelden er kino-jobbe-kvelden i uka. Da blir det gjerne mer eller mindre jobbing fra etter ungene er blitt lagt (ca 20) til midnatt, med nyhetsavbrudd kl 21.

Ikke mye å skryte av. Så blir det en del småjobbing innimellom.

Men det går veldig lang tid mellom de gode, lange øktene der man virkelig får tatt unna ting - det må jeg dessverre innse. Jeg blir litt misunnelig når jeg leser sånt som "endelig kom helgen og jeg fikk jobbet hele lørdagen og søndagen og gjort masse". Det er dessverre helt uaktuelt for mitt vedkommende.

Så det går s.a.k.t.e.

Hva med å ta seg ut en fleksidag fra jobben?!?! :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

For over 15 år siden kjøpte jeg en en Marantz RC2000 mkII:

Den har aldri blitt gjemt vekk fra klåfingrede barnefingre og har sikkert gått i gulvet over 500 ganger. Plasten som skjuler IR-senderene forsvant i forrige årtusen og i det siste har det blitt en plage å holde batteriene på plass mens man bruker den. Lokket løsnet en gang i 2004.

Men den har fungert - og gjør det fortsatt 100%. Makeløst!
    Jeg har en slik liggende i skuffen "in mint condition".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med å ta seg ut en fleksidag fra jobben?!?! :-P
    Sånt har vi ikke.

Jeg har en slik liggende i skuffen "in mint condition".
    Jaha? Det var da voldsomt så mange som hadde denne i skuffen da! Hvorfor ikke bruke den? Den er da sjarmerende!

Min er jo i non-mint condition...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes det der var en grisetøff fjernkontroll! Som med det meste av gadgets, så øker kulhetsfaktoren proposjonalt med antall knapper, størrelse og vekt.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel kaste meg på her jeg også. Hadde også denne universalfjernkontrollen fra Marantz. Sikkert for minst 15 år siden. Programmerte den til alle apparatene, og den virket mye bedre enn mange av originalkontrollene. Solgte den til en kamerat (for over 10 år siden), som hadde veldig lyst på den, og han bruker den ennå hver eneste dag!! Den er like fin, men han synes den spiser litt for mye batterier!

Selv gikk jeg over til Philips Pronto SBC RU890, med dockingstasjon. Har hatt denne over ti år, og denne har også vært fantastisk. Måtte gå tilbake til vanlige batterier siden akkupakken ble "utslitt" for 4-5 år siden. Har laget masse knapper og macroer i oppsett for å erstatte originalkontrollerne, og det beste er at man ikke trenger å være rakettforsker for å få det til! Med ny kino kommer jeg nok allikevel til å satse på en nyere Pronto, helst med RF muligheter. Men gamleprontoen får nok leve videre i stua, for fruen vil helst ikke lære alt på nytt igjen! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Men gamleprontoen får nok leve videre i stua, for fruen vil helst ikke lære alt på nytt igjen! :-D
    Der har du det ;-)

Edit: Ringte forresten hjem til 9-åringen i huset som er hjemme og syk og hun hadde tydeligvis ikke hatt noen problemer med å bruke den nye fjernkontrollen til å sette på en film. Man har ikke den samme fobien mot nye ting når man er barn - eller når man er et barn, fanget i en voksen kropp, som undertegnede

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt har vi ikke.
    Da veit du jo hva du bør satse på i årets lønnsoppgjør. Foreslå også at dere går ned til "kun" 25 min. spisepause. Dette utgjør ca. 4,5 dager pr. år og kan avspasseres som mertid. Genialt?!

Jaha? Det var da voldsomt så mange som hadde denne i skuffen da! Hvorfor ikke bruke den? Den er da sjarmerende!

Min er jo i non-mint condition...
    Etter jeg slutta og løfte skrot måtte jeg gå over til en lettere versjon. Og den tygger vel unna noen pakker AA batterier i uka ved flittig bruk hvis jeg ikke husker feil. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da veit du jo hva du bør satse på i årets lønnsoppgjør. Foreslå også at dere går ned til "kun" 25 min. spisepause. Dette utgjør ca. 4,5 dager pr. år og kan avspasseres som mertid. Genialt?!
    Ja, det var noe lignende vi gjorde på Alcatel når jeg jobbet der. 5 minutter kortere lunch hver dag så fikk vi fri på såkalte "inneklemte dager". I praksis betød dette av vi satt og spiste i 45 minutter istedenfor 50 minutter i den 30 minutter lange lunchpausen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var noe lignende vi gjorde på Alcatel når jeg jobbet der. 5 minutter kortere lunch hver dag så fikk vi fri på såkalte "inneklemte dager". I praksis betød dette av vi satt og spiste i 45 minutter istedenfor 50 minutter i den 30 minutter lange lunchpausen...

- men vi klager ikke, gjør vi vel? Hehe....

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har fri i de bevegelige helligdagene, i gjengjeld må vi ha betalt lunsj 8) Det skal sies at det kreves at vi er tilgjengelige pr telefon i lunsjen men pr dags dato har jeg ikke hatt mer enn 10-15 telefoner i løpet av et år hvor 70% var private
    Har alltid liggende noen timer på "flexibank" slik at jeg kan ta meg fri om det behøves.

Side 376 av 587 FørsteFørste ... 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 372 373 374 375 376 377 378 379 380 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •