RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 374

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 374 av 587 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 377 378 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 ... SisteSiste
Viser resultater 7,461 til 7,480 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    500,- til en kino. >Det var da en stusslig kino 8) Tror ikke jeg kjenner noen som har brukt sååååå lite på kinoen sin
    Det er no berre å spørje RuneW om råd, han er no alltid behjelpelig

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    Det er no berre å spørje RuneW om råd, han er no alltid behjelpelig
    Ja, bare spør meg - jeg er ikke halvveis til 500 engang

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten og hentet dette melkehvite plexiglass-kappet i dag:
    -p1000597-jpg

Mobiltelefon med meget definert punkt-lyskilde:
    -p1000598-jpg

Samme mobil med plate foran:
    -p1000599-jpg

Som man ser av (de riktignok relativt semre bildene (gadd ikke bruke stativ)), så skulle det være store muligheter for å få til jevn belysning gjennom et par lag av disse.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at den sprer en del lys ja :-)
    Hvis du desikrerer et par reflekser og monterer disse opp på side kantene, så vil du kunne få spredd lyset ytterligere inne i kassa slik at lyset blir jevnere.
    Eventuelt et par slike:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke begynt før etter midnatt i dag, og da blir det vanskelig å få gjort stort (begynner vel å bli gammel...).

Fikk i alle fall skrudd ned platene over ytterdøra, etterlimt i sprekken på innsiden og sparklet skruehull og tildels skjøtene på begge platene. Her står de i all sin prakt til tørking/herding:

-img_2699-jpg

Kan forresten se mørkt ut med hensyn til jobbing med kino i helgen. FruW har påtatt oss å være barnevakt for 3 unger mellom 1 og 5. Disse en helg i tillegg til vårt eget ormeyngel ser for meg at det kan bli - interessant...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, selv om dette ikke er blant favorittene...

En mann kommer inn i en bar med en apekatt. Han bestiller en drink og mens han drikker begynner apen hans å løpe rundt omkring og begynner å spise alt mulig den kommer over. Et par oliven går ned på høykant og noen sitronskiver forsvinner ned i det sultne gapet. Til slutt hopper den opp på biljardbordet og sluker jaggu køballen!

Bartenderen skriker sjokkert: "Så du hva apen din gjorde? Den spiste nettopp køballen på biljardbordet - hel!". "Javel?", sier eieren, "Det forundrer meg ikke det minste. Den dumme apen spiser absolutt alt den kommer over. Men slapp av, jeg skal betale for alt sammen". Mannen betaler for drinken, alt det andre, tar med seg apen og går.

To uker senere kommer han tilbake og apen begynner umiddelbart å romstere etter ting den kan putte i munnen. Mens eieren drikker, ser bartenderen til sin forskrekkelse at apen tar et kirsebær, stapper det opp i rumpa si for så å spise det.

Bartenderen klarer ikke å holde på sin avsky og roper " du hva den ekle apen din gjorde nå? Den tok et kirsebær opp i rumpa si for så å spise det etterpå!".

"Ja, det overrasker meg ikke", sier eieren. "Helt siden episoden med køballen har den begynt å måle alt mulig før den spiser det."

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ok, selv om dette ikke er blant favorittene...

En mann kommer inn i en bar med en apekatt. Han bestiller en drink og mens han drikker begynner apen hans å løpe rundt omkring og begynner å spise alt mulig den kommer over. Et par oliven går ned på høykant og noen sitronskiver forsvinner ned i det sultne gapet. Til slutt hopper den opp på biljardbordet og sluker jaggu køballen!

Bartenderen skriker sjokkert: "Så du hva apen din gjorde? Den spiste nettopp køballen på biljardbordet - hel!". "Javel?", sier eieren, "Det forundrer meg ikke det minste. Den dumme apen spiser absolutt alt den kommer over. Men slapp av, jeg skal betale for alt sammen". Mannen betaler for drinken, alt det andre, tar med seg apen og går.

To uker senere kommer han tilbake og apen begynner umiddelbart å romstere etter ting den kan putte i munnen. Mens eieren drikker, ser bartenderen til sin forskrekkelse at apen tar et kirsebær, stapper det opp i rumpa si for så å spise det.

Bartenderen klarer ikke å holde på sin avsky og roper " du hva den ekle apen din gjorde nå? Den tok et kirsebær opp i rumpa si for så å spise det etterpå!".

"Ja, det overrasker meg ikke", sier eieren. "Helt siden episoden med køballen har den begynt å måle alt mulig før den spiser det."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre blitt dealextreme.com'oholiker. Det er merkelig med all verdens artige gadgets tilsendt gratis med bare noen klikk med musa...

Siste innkjøp (etter mini varmluftsballongene da) er 3 stk slike LED-paneler som dette:

De har jeg tenkt å bruke til bakbelysning til disse nødbelysnings-plakatene mine. Regner med at jeg må bruke en 12V DC strømforsyning for å drive disse.

Men dette er litt fram i tid. Når denne helgen er overstått så blir det videre kasse-arbeider. Er egentlig litt fornøyd med skru, lim, skru ned-metoden. Nå får jeg fine, vinklede enheter som garantert passer og som jeg kan sparkle, pusse og kose meg med i arbeidshøyde, uten å søle ned resten av rommet.

Vi kommer tilbake til dette over helgen!

HA EN GLITRENDE HELG!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer tilbake til dette over helgen!

Det er mandag.....Trenger jeg å si noe mer?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Det er mandag.....Trenger jeg å si noe mer?
    Neida! Jeg er faktisk allerede igang med å skifte til arbeidsklær og straks ute i kjelleren :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre blitt dealextreme.com'oholiker. Det er merkelig med all verdens artige gadgets tilsendt gratis med bare noen klikk med musa...
    Fort gjort... Fikk selv en fjernutløser til kamera og litt annet småtteri fra samme sted nylig. Utrolig hva man egentlig ikke trenger, men som er kjekt å ha likevel 8-)

Led-baklys? Bygger du TV også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Led-baklys? Bygger du TV også
    Det er visse ting man bare ikke kjøper

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pakke fra elhandel.no har kommet:
    -p1000659-jpg

Egentlig kom den rett før helgen, men da var det jo fullstendig stillstand i kinoprosjektet. Av innholdet i pakken er det den varmebestandige kabelen jeg fikk bruk for i kveld. I kveld skulle det nemlig trekkes kabel til alle "hoved"-spot'ene på siden av rommet. Her undertegnede i ferd med å forsøke å få to stk slik kabel gjennom ett 16mm k-rør:
    -p1000660-jpg

Jeg ble nemlig tipset om å ha egen sone til to av spot'ene for å lyse opp kune høyttalerene ved stereolytting. Dette synes jeg var en god ide, men hadde ikke lagt opp nok k-rør til dette.

Men allting går med vold og vaselin som mannen sa...

Og her er den ene siden ferdig:
    -p1000675-jpg

Og her der den andre siden ikke ferdig:
    -p1000678-jpg

Jeg manglet oppskriftsmessig ca 2 meter kabel, selv om jeg hadde lagt på 5, ganget med PI og foretatt alle de gamle triksene for å få nok... Ja,ja. Får tigge etter litt kapp fra trikkeren.

Her et spleiset bilde av alle de dinglende kabelstumpene:
    -untitled_panorama1-jpg

Alt ender opp i dette rommet (til høyre bakre hjørne), bak en (etterhvert) aksessluke:
    -p1000680-jpg

Her kommer diverse x-comfort-komponenter til å bli plassert mm. Håper det blir plass til slutt :shock:

Tok ut hull og festet også k-rør-bunten som vist på det 70-talls-gule bildet under:
    -p1000670-jpg

Disse går til evt taklys integrert i taknedforingene, men har ingen direkte planer om å gjøre noe mer ut av dette foreløbig.

Arbeidene beskrevet over ble egentlig gjort innimellom diverse platearbeider. Jeg var bl.a. en tur ut i den koselige garasjen min og pusset ned sparklingen jeg gjorde tidligere - et ordentlig grise-støve-arbeid som jeg ikke orker å holde på med innendørs.

Her er et eksempel på ferdigpusset plate (med ferdigflyttet hull og gode greier):
    -p1000673-jpg

Sparkling/pussing ble ikke akkurat 100%, men så skal det jo ikke pianolakkeres, men trekkes med stoff...

Kvelden ble rundet av med å grunne de resterende 5 platene:
    -p1000679-jpg

Så nå har jeg egentlig gjort det som stod på min kort-ToDo-liste!

Neste post på programmet er å trekke stoff på de siste (3+2) platene og da, mine damer og herrer, er det egentlig ingen unnskyldning for ikke å begynne å skru opp spot-kasse-plater!

Eller, jo, det er det vel egentlig. Jeg bør kanskje kle den bakerste spotkassen med stoff før jeg begynner å skru opp de andre. Det er vel egentlig litt hipp som happ. Det viktige er at jeg ikke kan gjøre støvete/sponete/sagflisete ting med stoffplatene i rommet. Så når jeg får opp disse tingene, er rommet sin rolle som snekkerverksted historie. Derfor må jeg tenke meg litt om før jeg går videre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor må jeg tenke meg litt om før jeg går videre...

Dette er det alt for mange som glemmer. Inkludert meg selv selvsagt.

Det er jo kjempespennende nå som kablene er trekt og du nærmer deg å tette igjen spotkassene. Da er det jo bare å få i spot'ene og gå videre til neste kapittel i prosjektet!

De spottene du har fått der, er det den typen som kun bygger ca 35mm i høyden? De lignet merkverdig på noen jeg brukte i gangen hjemme, og de er helt ypperlige til steder hvor det er lite plass på oppsiden.
    Jeg fikk beskjed om at disse også kunne monteres uten spot kasser. Ihvertfall de jeg kjøpte.
    Tror kanskje jeg skal kjøpe inn et livsforbruk av slike spotter til framtidige prosjekter....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spottene du har fått der, er det den typen som kun bygger ca 35mm i høyden? De lignet merkverdig på noen jeg brukte i gangen hjemme, og de er helt ypperlige til steder hvor det er lite plass på oppsiden.
    Jeg fikk beskjed om at disse også kunne monteres uten spot kasser. Ihvertfall de jeg kjøpte.
    Tror kanskje jeg skal kjøpe inn et livsforbruk av slike spotter til framtidige prosjekter....
    Hehe - ja de er kjekke de spot'ene der, men det er jo begrenset hva de lyser da. Det er jo tross alt max 20W. Dette er ikke "hoved"-spot'ene mine. Dette er de som skal lyse opp dørene (nødlys). Det ble såpass trangt mot diverse treverk at jeg måtte gå for slike som dette. Alternativet hadde vært GU5,3-baserte spot'er med LED-pærer, men dette hadde antageligvis ikke vært lov å plassere for nære treverk, selv med LED-pære. Det er egentlig forståelig, for plutselig er det en gnom som bytter ut til halogenpære igjen...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo ut som om du har fått gjort en masse de siste dagene! Aner jeg begynnelsen på slutten av byggingen?
    Uansett, det blir spennende å se resultatet av stofftrekkingen på de formmessig kompliserte rammene. Men pass nå for all del på å ikke la stofftrekkingen gå ut over diverse leddbånd og andre kroppsdeler igjen!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Det ser jo ut som om du har fått gjort en masse de siste dagene! Aner jeg begynnelsen på slutten av byggingen?
    Hehe - nå skal vi ikke gå for langt her ;-)

Men det nå er det heldigvis bare resten igjen!

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Uansett, det blir spennende å se resultatet av stofftrekkingen på de formmessig kompliserte rammene. Men pass nå for all del på å ikke la stofftrekkingen gå ut over diverse leddbånd og andre kroppsdeler igjen!
    Disse kompliserte rammene ble, etter litt fra og tilbake, ikke så kompliserte likevel. Jeg kan faktisk lage dem avtagbare (min store kjepphest gjennom hele prosjektet).

Som sagt så skrudde/limte jeg dem først fast slik at de ble limt i nøyaktig den vinkelen de skulle. Deretter tok jeg dem ned og sparklet over alle unødvendige skruehull og i skjøten. Så nå regner jeg med at jeg klarer meg med et minimum av skruer og at alle disse kan skjules bak lister, som vist på skissen under:

-spot-kasser-komp-jpg

Spot/aksessluke er det hvite rektangelet i bunnen der. Tøystykket er markert med rød strek. Siden limingen ble såpass sterk, regner jeg med at det går bra med rimelig strekk på Moltonen på det viste området.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig, har jeg ikke helt fått det for meg hvordan denne nødbelysningen skal se ut, så jeg er kjempespent på utfallet.
    Gleder meg til å se den endelige løsningen. Da tenker jeg primært på selve lyset og monteringen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig, har jeg ikke helt fått det for meg hvordan denne nødbelysningen skal se ut, så jeg er kjempespent på utfallet.
    Gleder meg til å se den endelige løsningen. Da tenker jeg primært på selve lyset og monteringen.
    Hehe - hvordan dette blir seende ut er det vel vel bare "følæne" som vet...:-D

Regner med at folk skal finne dørene i alle fall. Så gjelder det å ha det så diskret som mulig ellers. Jeg er fortsatt skeptisk til hvite spot'er. Så jeg er fortsatt på jakt etter forhandlere av varmebestandig spraylakk (i assorterte farger) hvis noen vet om noe...

Side 374 av 587 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 377 378 384 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •