RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 363

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 363 av 587 FørsteFørste ... 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 359 360 361 362 363 364 365 366 367 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 ... SisteSiste
Viser resultater 7,241 til 7,260 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg vil bare skryte av deg, Rune.

Jeg har fulgt med på denne tråden i 1,5 år nå (Håper ikke du tenker det samme som meg, når du leser dette) og er vanvittig imponert over din utholdenhet og evne til å se løsninger på ting.

Nå har jeg fått kjøpt hus som får et dedikert hjemmekinorom, og denne tråden oppgraderes fra "Jeg elsker denne tråden" til
    "Jeg elsker og trenger denne tråden"

Stå på Rune!! You can do it!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det var da voldsomt da!

Jeg takke og bukker så mye for de hyggelige ordene og (som vanlig når det er en jeg har 2 års forsprang på): førstemann til mål!

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standhaftige Ws dere har Min sa batcaven er blitt kjempefin :-D

Det ble veldig stilig med spotten i den moltonbelagte platen. Jeg tror dette blir vellykket.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Standhaftige Ws dere har Min sa batcaven er blitt kjempefin :-D
    Hadde rommet vært en dedikert kino, så er det mulig slikt hadde blitt godtatt her også, men siden det blir en kjellerstue/kino-combo, så var det nok ikke aktuelt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette kommer til å bli en svært delikat og gjennomført kino. Moltonfargen ser absolutt fin ut, selv om ihuga batcave-fantaster vil rynke på nesen. Men de om dét. Jeg har lyst tak og synes ikke det skjemmer nevneverdig.

Trenger egentlig spottene noen lakk i det hele tatt?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har da sakte men sikkert transformert min kino fra å være veldig hvit, til å få sort frontvegg, sorte felter med akustikkplater på sidene og på bakveggen.

Taket er fortsatt hvitt, og hvis jeg og W skal fortsette å bo i samme hus, så ser det ut for at det kommer til å bli slik det er nå:roll:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg tror dette kommer til å bli en svært delikat og gjennomført kino. Moltonfargen ser absolutt fin ut, selv om ihuga batcave-fantaster vil rynke på nesen. Men de om dét. Jeg har lyst tak og synes ikke det skjemmer nevneverdig.

Trenger egentlig spottene noen lakk i det hele tatt?
    Nei, det er slett ikke sikkert. Jeg fantaserte om å lakke de til en mer egnet farge sammen med listene som skal dekke molton-plate-skjøtene. Muligens en slags grå eller en distinkt, men ikke skrikende, mørkere farge enn stoffet. Disse alu-listene jeg tenker på lakkes på en eller annen måte uansett. Ser vel fryktelig rart ut om DE og er hvite vil jeg tro.

Liker ikke å ha for mange forskjellige farger i rommet. Derfor denne lakkeringstanken. Men jeg er helt enig med de som synes hvite spot'er isolert sett ser pent ut mot stoffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    førstemann til mål!

Jeg tror det blir litt urettferdig å ta imot den utfordringen. Hjemmekinoen min kommer (Når vi tar over huset i Mai) til å bli satt opp uten særlige endringer i rommet i første omgang.

Men ettersom jeg har fått eget rom, er ikke tanken på bat-cave så fjern allikevel. Men det blir en annen gang.

PS! Skryten er vel fortjent. Men husk; det er lov å skryte litt av seg selv også

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke å ha for mange forskjellige farger i rommet. Derfor denne lakkeringstanken.
    Ja, enig. Det blir et mer helhetlig og elegant uttrykk med færrest mulig kombinasjoner. Og slik sett hadde det kanskje blitt prikken over i'en med spotter og alulister i samme farge som moltonen. Jeg har imidlertid vanskelig for å tro at du trenger varmebestandig lakk En bekjent som er utdannet møbelsnekker fortalte at vanlig trelakk skal tåle 75 grader, og da ville hvertfall jeg tro at spraylakk tåler like mye. Men selvsagt kjedelig hvis det skjærer seg...:-?

Jeg kan forresten spørre en bekjent som er billakkerer om dette hvis du er interessert?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lakkerte mine spotter i varmebestandig lakk ettersom jeg har tre billig-spotter på kjøkkenet hvor overflatebehandlingen krøller seg etter å blitt litt for varme. Så, better safe than sorry var mitt argument for å gå for varmebestandig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg kan forresten spørre en bekjent som er billakkerer om dette hvis du er interessert?
    Ja gjerne!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg lakkerte mine spotter i varmebestandig lakk ettersom jeg har tre billig-spotter på kjøkkenet hvor overflatebehandlingen krøller seg etter å blitt litt for varme. Så, better safe than sorry var mitt argument for å gå for varmebestandig.
    Farge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batcave farge selvsagt ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batcave farge selvsagt ;-)
    Selvsagt. Jeg leste innlegget ditt litt vel raskt og oppfattet at det var spot'ene på kjøkkenet du hadde omlakkert...

Svart varmebestandig lakk er jo ingen stor utfordring å få tak i :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gjerne!
    Rapporterer tilbake når han svarer. Tror han er på tokt rundt Svarbard eller noe sånt akkurat nå.

Edit: fikk svar nå. Han nevner at billakk tørkes i kammer med 60-70 grader. Så lenge de ikke blir varmere enn 90 grader mener han det skal gå greit. Men nå har jo Kokken tydeligvis en annen erfaring...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men han sa så vidt jeg vet ikke noe om type lakk som var brukt?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokken
    Hvor mange watt man har på lampene i spottene er vel også en viktig faktor for hvor mye varme disse lakkerte flatene vil bli. Hva slags watt styrke hadde du på de tre lakk krøllende spottene dine kokken?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krøllingen av overflatebehandlingen han skjedd av tidligere eier av kråkeslottet mitt, så jeg kan ikke være sikker. Men i spotene er det 20W (sjekket i går), samme som maks-merkingen. De er for tiden dimmet ned, men det forhindrer ikke andre i husstanden å vri om til maks på hjulet. Plenty av lufterom bak også.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krøllingen av overflatebehandlingen han skjedd av tidligere eier av kråkeslottet mitt, så jeg kan ikke være sikker. Men i spotene er det 20W (sjekket i går), samme som maks-merkingen. De er for tiden dimmet ned, men det forhindrer ikke andre i husstanden å vri om til maks på hjulet. Plenty av lufterom bak også.
    Bare 20W lamper og krølling....., det var litt overraskende synes jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Bare 20W lamper og krølling....., det var litt overraskende synes jeg.
    Kan jo ikke garrantere at forrige eier har følgt merkingen, men som sagt, det virker som om disse spottene er noe billig i utførelse. Hobbymaling på sprayboks har jeg litt ymse erfaringer med når det gjelder kvalitet og jeg tok derfor de små ekstrakostnadene med å bruke varmebestandig maling.

Det er sikkert mulig å få tak i god kvalitet vanlig lakk/maling på sprayboks som også tåler en varmeskvett.

Side 363 av 587 FørsteFørste ... 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 359 360 361 362 363 364 365 366 367 373 383 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •