RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 360 av 587 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste
Viser resultater 7,181 til 7,200 av 11737
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det blir mye dumme spørsmål her nå, men...

Jeg tenkte mer på operasjonen å få stoffet opp fra arbeidsbordet og opp på flaten det skal limes på. Dette ser jeg for meg må være en utfordring. Jeg vil tro at du har gjort dette med relativt store stykker stoff?
    Du sprøyter stoffet først med lim, så kan du henge det over en malebukk for tørking.

En annen ting:
    Hvordan takler du det limet som kommer utenfor stoffet når du spraylimer det? Det blir vel noe ekkelt kliss som legger seg på bordet og lager krøll for neste stoffbit? jeg prøvde å maskere med noe plast som jeg planlegger å kaste for hver stoffbit, men du sikkert noe lurere triks?
    Du sprøyter lim på stoffet over den delen som stoffet skal festes på, sprøyt kantene først og flytt stoff biten rundt slik at du hele tiden har ren flate under der stoffet ligger. Når du da har sprøytet stoffet flytter du det og sprøyter platen .

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har kanskje det? Trodde det bare var en måler jeg... ops:
    Min har i hvertfall regulatoren her:
    -kompressor-jpg

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes i og for seg ikke det er så dumt forslag RuneW å legge flere lag med tynn plast (maler - dekkplast) som du kan dra vekk etter at du har påført kontaktlimet.

Det er alltid et problem å feste stoff, molton, lær etc. i store format på vegg, tak ol.

Det er rett og slett tunga rett i munnen, og øvelse gjør mester som gjelder..

Vil på det sterkeste anbefale å være 2 på en jobb med stor tekstiler.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare bruke de krokodille greiene til å holde stoffet fast på arbeidsbenken. Spraye på lim. Så legge sponplaten over etterpå?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Kan du ikke bare bruke de krokodille greiene til å holde stoffet fast på arbeidsbenken. Spraye på lim. Så legge sponplaten over etterpå?
    Det er akkurat slik jeg har gjort det til nå:

Krokodilleklemme/strekke ut stoffbiten -> spraye begge -> klemme fast sponplate

Planen var å gjøre dette i litt samlebånd-stil da vettu - men slik går det jo sjelden

Men det ble en del søl rundt stoffbiten (altså på bordflaten den lå på). Eller det kunne ha blitt det hvis jeg ikke hadde lagt en plastikk på bordet for å unngå dette.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var å gjøre dette i litt samlebånd-stil da vettu - men slik går det jo sjelden
    Kan du ikke bare rigge opp en skikkelig stor arbeidsbenk da?

Hvis du legger ut en stor sponplate ( Arbeidsbenk ), og rigger opp med molton som ikke er oppdelt, kan du jo spraye et stor område, og så legge på flere platebiter samtidig.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flott tråd!

denne tråden tror jeg kan bli den helige gral når jeg skal bygge kino
    keep up the good work!:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    denne tråden tror jeg kan bli den helige gral når jeg skal bygge kino
    keep up the good work!:-D
    Hehe - en advarsel er på sin plass her: Hvis du leser denne tråden, blir du sannsynligvis aldri ferdig med å bygge kinoen din!

Ellers takk for hyggelige ord :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat slik jeg har gjort det til nå:

Krokodilleklemme/strekke ut stoffbiten -> spraye begge -> klemme fast sponplate

Men det ble en del søl rundt stoffbiten (altså på bordflaten den lå på). Eller det kunne ha blitt det hvis jeg ikke hadde lagt en plastikk på bordet for å unngå dette.
    Du får en bedre finish vis du trekker stoffet over platen, stoffet bør strekkes slik at det blir helt jevnt og uten defekter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er FREDAG

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmnja.... ok, vi får være litt grisete igjen...

Uerfarne Roger har akkurat flytter inn i en blokkleilighet i Oslo. I det han holder på med å sette navnet sitt på ringeklokka, kommer det en attraktiv, ung dame iført morgenkåpe ut av leiligheten ved siden av. Roger får stotret fram navnet sitt og hun slår av en prat med ham. Hun kommer helt inntil ham og det går klart fram at hun ikke har NOE under morgenkåpen. Stakkars Roger blir helt svett og vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg, men hun sier: "La oss gå inn i leiligheten min. Jeg hører noen komme...".

Når de så er inne i leiligheten hennes, lar hun morgenkåpe falle og det viser seg at hun har kropp som en gudinne! Hun sier til Roger: "Hva vil du si er den beste delen av kroppen min?".

Roger er helt rød i toppen og etter mye harking og stamming får han pepet fram: "Å, det må være ørene dine!".

"Hva?", sier jenta, "Ørene mine? Hva med disse to flotte brystene? 100% naturlige og yppige! Hva med denne veldreide bakenden? Hva med den flate magen eller de flotte, lange beina? Hvordan i himmelens navn kan du si at ørene er den beste delen av kroppen min?"

Roger blir om mulig enda mer rød og stammende: "Når vi stod i gangen og du sa du hørte noen komme - det var meg."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer forøvrig til å handle inn en slik en de nærmeste dagene:

Skal prøve en hybrid stifte/lime-løsning på disse /(&)/%&(/&% platene mine. Alle gode ting er 3 - kanskje jeg har hellet med meg denne gangen :-)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHA Snedig RuneW.

Hvordan går det med moltonarbeidet? har du gjort noe mer?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    HAHAHA Snedig RuneW.

Hvordan går det med moltonarbeidet? har du gjort noe mer?
    Se over ;-)

Satser på å gjøre mer når jeg får dette verktøyet i hus. Prøvde jo i forrige omgang å bruke en hand-drevet stiftepistol, men den fikk ikke stiftene helt inn i sponplaten, så jeg måtte gå etter og banke dem inn med hammer...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se over ;-)

Satser på å gjøre mer når jeg får dette verktøyet i hus. Prøvde jo i forrige omgang å bruke en hand-drevet stiftepistol, men den fikk ikke stiftene helt inn i sponplaten, så jeg måtte gå etter og banke dem inn med hammer...
    Vil i så fal anbefale deg en krampe/stiftepistol på luft.. Da kan du juster trykket på kompressoren. Mye bra å få på tools f.eks.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Vil i så fal anbefale deg en krampe/stiftepistol på luft.. Da kan du juster trykket på kompressoren. Mye bra å få på tools f.eks.
    Kanskje det du... Kompressor har jeg jo - skjønt når det skal holdes på med tekstiler og småpirk frister det nok mer å sitte sammen med FruW rundt kjøkkenbordet enn å stå med hørselsvern nede i kjelleren med en kompressor gjallende rundt ørene :-)

Jeg tror min 20 år (!) gamle Biltema-kompressor må være verdens mest bråkete i sin klasse. Og jeg skvetter like mye hver gang den starter

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasser den ute og trekk inn slangen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Plasser den ute og trekk inn slangen
    Da tror jeg at jeg plasserer den i kjelleren isteden gitt ;-)

Tror jeg har slange nok. Noen som har linker til en pistol som kunne egne seg? Og da mener jeg ikke en dykkert-pistol, for det har jeg. Det må være en til formålet i så fall - type møbeltapetserer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg plasserer den i kjelleren isteden gitt ;-)

Tror jeg har slange nok. Noen som har linker til en pistol som kunne egne seg? Og da mener jeg ikke en dykkert-pistol, for det har jeg. Det må være en til formålet i så fall - type møbeltapetserer.
    Denne bruker jeg, Luftdrevet stiftepistol - Biltema. Den har et minus, selve armen som skyver stiften er litt lang. Så jeg demonterer pistolen og sliper av den ca 2mm på slipe maskin, da blir den helt perfekt. Jeg har ikke kommet over noen andre stifte pistoler til overkommelig pris ellers.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Denne bruker jeg, Luftdrevet stiftepistol - Biltema. Den har et minus, selve armen som skyver stiften er litt lang. Så jeg demonterer pistolen og sliper av den ca 2mm på slipe maskin, da blir den helt perfekt. Jeg har ikke kommet over noen andre stifte pistoler til overkommelig pris ellers.
    Jeg tittet på den på Biltema sine hjemmesider, men det er vanskelig å se hvor stor den egentlig er. Trodde den ble stor og klumpete, en det er mulig den er snerten. Hvordan tror du det blir å stifte på siden av en 13mm tykk (spon)plate med denne? Jeg vet sikkerhetsmekanismene kan slite med en slik type bruk...

Side 360 av 587 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •