RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 357

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 357 av 587 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 ... SisteSiste
Viser resultater 7,121 til 7,140 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Om det var at spot'ene hadde stått på i over 2 døgn, eller om det var fordi temperaturen kom over -10 vet jeg ikke, men nå er det ikke spor av verken is eller dugg i vinduet...
    Begge deler antar jeg.
    Tar jo litt tid å varme opp mellomrommet med en 10W(?) pære samt fordampe den isen som er der.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Indeks

Nå har jeg oppdatert indeksen på førstesiden. Jobbet meg fra side 150 til side 200... Fyttigrisen så mye skrot å komme gjennom... Målet er å lage en komplett indeks etterhvert. Det er greit å ta slike jobber når "det ikke skjer noe".

I går var det mandag og da er det, i følge en uskreven avtale mellom FruW og meg, kinobygge-dagen for meg. Men det endte med at jeg gikk litt uinspirert rundt i ørska og ikke visste hvor jeg skulle begynne.

Ikke en god følelese.

Mesteparten av tiden gikk med til å stå og stirre på disse innviklede konstruksjonene der spotkassene "åler" seg rundt/over dørene.

"Hvordan i /&%/(&%( skal jeg få dette pent med spot'er, Molton og lister??", var vel en tanke som surret noen ganger rundt i skallen...

Jeg gruer meg litt til akkurat det der altså.

---

Kan også rapportere om at 9x28 mm listverk ikke nødvendigvis holder seg rett, selv om det en gang var det. Disse pyntelistene mine har fått en banan-tendens jeg ikke klarer å like. Godt jeg ikke har lagt sjela mi i dem. Det er mulig jeg må ta det på nytt ved en senere anledning. Kommer til å fleske over med noe hvitmaling og la det stå til så lenge.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender at det retter seg opp litt igjen når de har tørket skikkelig. Dvs fuktigheten er lik i hele listen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Bare et tips til festing av molton: Spray lim fra Clas.... funker som bare det.

Mye mulig du vet dette selv, om du ikke gjorde - så vet du det nå

LINK
    Litt sent å svare på denne muligens, men jeg var innom i dag. De førte ikke spraylim lenger... Var på Torshov Bilrekvisita også. Der hadde de bare et 3M-lim til drøye 300 spenn for boksen! De førte et annet lim som nesten var like bra og kostet halvparten, men det hadde de ikke på lager.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent å svare på denne muligens, men jeg var innom i dag. De førte ikke spraylim lenger... Var på Torshov Bilrekvisita også. Der hadde de bare et 3M-lim til drøye 300 spenn for boksen! De førte et annet lim som nesten var like bra og kostet halvparten, men det hadde de ikke på lager.
    Mjaaa.. vekker minner fra en subkasse jeg bygget i en Golf back in the days... 3M lim på sprayboks ja. Men jeg betalte ikke 300! Mye mere enn det... :lol:

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet. Har prøvd flere ganger på Clas, for å få tak i den limen.
    Hadde trengt den til monteringen av molton på lerrets-maskeringen min.

Jeg endte opp med denne.

-240112_x_2004-06-29_165447-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sterkt vurdert å smøre på noe lim med koste eller "skrape", men vil ikke denne slags lime synes gjennom Moltonen? Fra mitt heller mislykkede første forsøk med å lime på Molton, så ser jeg tydelig forskjell det det var lim under og der det ikke var lim under.

Men fytti grisen som det satt! Og dette var med hobbylim:

Ingen av de tingene jeg har limt fast med spraylim har sittet så godt...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg brukte den spraylimen fra Clas, var det ikke mulighet til å løsne noe som helst. Da jeg kastet ut noe fra den gamle frontveggen min prøvde jeg å ta vare på noe molton til gjenbruk. Det endte med et lass med 2-3 cm brede strimler med molton.

Kan ikke se noe lim gjennom moltonen nå, men den er jo svart hos meg.

Du bruker vel dekomolton i en relativt lys farge!?!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se noe lim gjennom moltonen nå, men den er jo svart hos meg.

Du bruker vel dekomolton i en relativt lys farge!?!
    Ja, så stoffet mitt er jo både lysere og tynnere enn ditt. Men hvis jeg bruker en "skrape" og drar limet til en tynn/jevn film så blir det i alle fall en begrenset, homogen misfarging, og det er kanskje ikke så ille.

Hvor mye "søl" rundt i rommet blir det forresten med spraylim? Den gang jeg holdt på med det sist, så var rommet en råkjeller (så jeg gav blaffen i evt søl), men nå er jo rommet ferdig malt...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan bruke en liten tegget sparkel spade eller lignede.

Jeg hadde ikke noe søl med den spraylimen som jeg brukte. Sto faktisk i kinoen å limte, og det gikk helt fint

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ikke noen link til disse rammene som scenemoltonen skal festes på i den nye indexen din, men var det så at scenemoltonen skal gå rundt kantene på listene? Jeg har noen rester av en vanvittig seig dobbelsidig teip jeg har brukt på tepper og stoff. Hvis du allikevel må stifte moltonen hadde kanskje dette vært noe? Da vil du heller ikke få problemer med at lim trekker igjennom stoffet.
    Men du har kanskje bestemt deg for spraylim?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jeg fant ikke noen link til disse rammene som scenemoltonen skal festes på i den nye indexen din, men var det så at scenemoltonen skal gå rundt kantene på listene? Jeg har noen rester av en vanvittig seig dobbelsidig teip jeg har brukt på tepper og stoff. Hvis du allikevel må stifte moltonen hadde kanskje dette vært noe? Da vil du heller ikke få problemer med at lim trekker igjennom stoffet.
    Hehe - tviler på at indeksen er 100% :-)

Øya går litt i kryss etter noen hundre sider... Det kan være mulig jeg ikke har kommen dit enda også!

Men for å ta det kort. Alt av Molton i denne omgang skal festes på plater og ikke rammer.

Bak er spotkassene ferdige kasser:

Langs sidene er spotkassene et rammeverk som skal kles med avtagbare plater, slik som dette:

Så i første omgang må jeg ha et heldekkende klebemiddel.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Men du har kanskje bestemt deg for spraylim?
    Nei, men det er det som er anbefalt av "gutta".

Når jeg kommer til frontveggen, blir det et rammeverk som skal kles med Molton på nær sagt vanlig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spraylim

Hallo

Jeg brukte denne en gang tilbake til å kle en hjemmesnekkra sub.
    Nevotex Spraylim Comet - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Fungerte som bare, men om den er billigere/bedre enn den fra Torshov er usikkert...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonW
    Hallo

Jeg brukte denne en gang tilbake til å kle en hjemmesnekkra sub.
    Nevotex Spraylim Comet - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Fungerte som bare, men om den er billigere/bedre enn den fra Torshov er usikkert...
    Takk for tips!

Om den ikke er bedre så er den i alle fall billigere - og sympatisk står det! Det kan jo komme godt med når man blir litt stressa ;-)

Hvordan er det forresten å bruke en slik spray over flere dager? Tetter den seg slik at man må bruke alt på en gang, eller kan man bruke den litt nå og da?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å snu boksen opp/ned, så du får bort limen som sitter i dysa. ( og spray selvsagt )
    Jeg har hatt en boks stående i mange mndr, som jeg nettopp tok siste spray fra.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at du har lagt ned en kjempeinnsats i indeksen! Fortsett med det! Bruker den selv både titt og ofte til oppslag, så her er det viktig at det oppdateres! Den burde også brukes flittig av andre, for mye bra tips og framgangsmåter er bra illustrert!

Når det ellers gjelder "sympatisk" (NB: dette står ikke på den svenske Ljudiasiden som det er linket til! :wink: ) spraylim, så kan det jo være at dette kontaktlimet kan være brukandes. Jeg foreslår at du bestiller og prøver det ut! Skal selv lage et titalls rammer og et par vegger som skal trekkes med molton. Til den prisen (99,-) kan det jo være verdt et forsøk. Fungerer det så er det jo enklere enn stifting og dobbelsidig tape. Trekker det gjennom stoffet og limer dårlig, så skal jeg heller være med å sponse deg på en boks!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - du skal få slippe å sponse meg med lim :-)

Regner med at det er mye av det samme som går igjen fra Biltema, Torshov og Ljudia. Men det kan selvsagt være betydelige forskjeller også (dysekonstruksjon osv.). Kunne vært interessant å høre fra noen som hadde forsøkt flere.

Mulig jeg er verdens største kløne, men jeg slet både med dyse som tettet seg (under bruk!) og dårlig hefteegenskaper med limet jeg brukte. Tror det var Biltema.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - du skal få slippe å sponse meg med lim :-)

Regner med at det er mye av det samme som går igjen fra Biltema, Torshov og Ljudia. Men det kan selvsagt være betydelige forskjeller også (dysekonstruksjon osv.). Kunne vært interessant å høre fra noen som hadde forsøkt flere.

Mulig jeg er verdens største kløne, men jeg slet både med dyse som tettet seg (under bruk!) og dårlig hefteegenskaper med limet jeg brukte. Tror det var Biltema.
    De fleste spraylim oppfører seg som kontaktlim, (eller er kontaktlim) dvs at limet skal helst påføres på begge flater og tørke en tid (til det ikke kleber) og deretter presses sammen.
    Tror problemet med Erna 4/5 og teppet rett og slett var for lite lim slik at du ikke fikk skikkelig feste mellom flatene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Tror problemet med Erna 4/5 og teppet rett og slett var for lite lim slik at du ikke fikk skikkelig feste mellom flatene.
    Det var nok ikke noe pluss at teppet vi brukte var såpass porøst heller...

Men at dysen tettet seg var noe dritt samme hvordan man vrir og vender på det.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å snu boksen opp/ned, så du får bort limen som sitter i dysa. ( og spray selvsagt )
    Jeg har hatt en boks stående i mange mndr, som jeg nettopp tok siste spray fra.
    Ok. Får prøve når den tid kommer!

Side 357 av 587 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 367 377 387 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •