RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 350 av 587 FørsteFørste ... 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 346 347 348 349 350 351 352 353 354 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 ... SisteSiste
Viser resultater 6,981 til 7,000 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    Her er flere mulige løsninger på problemet: og resultatene av disse.

Løsning 1.
    Skru fast en bolt (på egnet sted dvs grunnmur, garagegulv el.l.) , og fest et tau til denne. I andre enden fester du en krok.
    La tauet være ca 0,5m kortere enn ledningen.
    Når du kobler til motorvarmeren kobler du samtidig kroken i slepeøyet på bilen.
    Prøver W å kjøre ut med ledningen vil bilen sitte fast i tauet og hindre at ledningen blir dratt ut.

Resultat: I starten vil RuneW ende opp med ei skyhøgt forbruk på vinterdekk siden FruW kvar morgon tenker "**** kor glatt det var i dag igjen" medan ho trykker gasspedalen heilt i dørken utan å komme av flekken. På lengre sikt vil RuneW bli stevnet fordi huset nå ikke lengre stå på den mente tomta og i stede sperrer riksveien for normal trafikk.

Løsning 2
    Koble til en kontaktor/rele (240V) som er normalt lukket sammen med motorvarmeren. La kontaktoren bryte innslags-ledningen på starteren.
    Står strømmen i så lar ikke bilen seg starte...

Resultat: Mange Mange Mange Mange knekte bilnøkler siden FruW tenker hver dag bilen ikke starter "Det er bare å vri nøkkelen litt lengre (hardere) så går det!"

Løsning 3
    Koble til en kupevarmer kontakt inne i bilen, monter så en 240V LED pære til denne og la den lyse rett i fleisen på føreren.
    Så lenge kontakten står i, vil lyset lyse...
    (Alternativt kan LED lyslist el.l. brukes)

Resultat: En svært farlig FruW legger ut på tur hver dag iført solbriller og tenker "Den morgen solen er jo like lav hver dag, heldigvis går den bak fjellene når jeg kommer ut av tunet." Over tid vil hun også kunne begynne å undre seg over hvorfor snøstormen slutter når hun setter seg inn i bilen, men så begynne igjen når hun kommer ut av tunet.

Løsning 4
    La skjøteledningen ligge inn i bilen og klemme kabelen pent i døra.

Resultat: RuneW får kjæft hver dag FruW fordi han alltid roter sånn i bilen og hun må rydde ledningen ut av bilen for å så kunne sette seg inn.

Løsning 5
    Henge opp en lapp i speilet i bilen hver gang du kobler til kontakten.

Resultat: Ingen effekt, speil blir kun brukt til sminke rett før FruW går inn i butikken for å handle. (OK, litt effekt blir det siden hun på vei inn i butikken fjerner kontakten(kun enden) som fortsatt står i bilen etter at ledningen slitna i det hun kjørte hjemmefra.)

Løsning 6
    Legge ledningen i spenn slik at hun må snuble i den for å komme inni bilen.

Resultat: Mange dyre timer hos ekteskapsrådgiver for å avdekke hvorfor RuneW er så barnslig at han hver dag skal legge ut feller for å skade FruW. På sikt er fengsel og besøksforbud eneste resultat. I tillegg vil RuneW måtte starte opp med nytt forsøk på kinobygging ved ukjent sted, men dette kan ses på som positivt siden han da har mer tid til å bygge

(For å ikke bli anmeldt for plagiat er dette basert på Paalab sitt bidrag litt over, bare for å være på den sikre siden 8) )
    Det ante meg at noe slik ville komme (selv om jeg trodde at RuneW kom til å svare på den først ;-))

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig koblet meg litt ut av denne motorvarmer-diskusjonen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer jo bra det, du har jo ødelagt ledningen.

Hvordan synes du Audio Pro fuglekassene låter i forhold til de DIY'ene du har i stua da?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag? Er det fredag?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Vi vil ha vits!
    Vi vil ha vits!
    Vi vil ha vits!
    Vi vil ha vits!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det stemmer jo bra det, du har jo ødelagt ledningen.

Hvordan synes du Audio Pro fuglekassene låter i forhold til de DIY'ene du har i stua da?
    Jeg har testet litt FLAC-musikk gjennom Popcorn-boksen. Jeg har ikke noen annen enhet å spille av musikk med.

Og det låter ikke bra i det hele tatt... Det gjorde det vel egentlig ikke med DIY-kassene mine heller, så det er mulig at PCH'en gjør ett eller annet fatalt feil. På film låter det nemlig helt ok. Merkelig...

Får komme tilbake til saken når jeg får tid til å teste ting og tang.

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Problem?"

Er du sikker på at W ikke har sett reklame på tv'n om biler med Diesel/bensinvarmer og tror det er det dere har Rune.:roll:

Har du forresten kommet nærmere løsning på blendingsgardiner til lerettet?

Har ellers et irritasjonsmoment hos meg. Kjøpte 2,35:1 Dreamscreen lerret når jeg oppgraderte og sliter litt med teksten på en del filmer da den nederste rekka med tekst kommer nede på ramma og ikke er like lett leselig som den øverste rekka..:cry:

Har noen vært borti en brukbar løsning på dette?

Ellers like spennende å følge tråden din Rune:-D :-D :-D

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen er Tvix, der kan man flytte teksten.
    Eller Philips sin BD spiller, tror det er 9500, men er ikke sikker.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hvilken dag er det i dag, hvilken dag er det i dag? Er det fredag?
    Det må i så fall bli nok en sauevits...

Kunstig inseminasjon
    En mann ville prøve seg som sauebonde og kjøpe en liten flokk med sauer i håp om å få dem til å formere seg slik at han kunne leve av ull-produksjon. Problemet var at ingen av den ble drektige. Til slutt ringte mannen en veterinær som fortalte ham at det var kunstig inseminasjon som måtte til.

Mannen hadde ingen ide om hva "kunstig inseminasjon" kunne være, men ville ikke spørre veterinæren av frykt for å fremstå som dum. Istedet spurte han hvordan han kunne vite om en sau var drektig. Ja, sier veterinæren, når en sau er drektig vil den slutte å tusle rundt i gresset og legge seg ned i det.

Etter samtalen med veterinæren satte mannen seg ned og tenkte over dette med "kunstig inseminasjon" og hva det kunne bety. Til slutt kom han frem til at det måtte bety at han selv hadde sex med sauene. Han lastet hele flokken inn i lastebilen, kjørte dem langt inn i skogen, høvlet over hver og en og dro hjem igjen og legger seg til å sove.

Neste morgen morgen våknet han til den vanlige brekingen og så at samtlige sauer fortsatt stod rundt omkring som om ingenting skulle ha skjedd. Mannen tenkte som så at han heller fikk gjøre jobben grundigere og lempet flokken i lastebilen, dro til skogs og flesket over hele flokken igjen - og denne gangen to ganger per sau.

Neste morgen var sauene fortsatt like oppegående og mannen ble rent fortvilet. Opp i lastebilen igjen og inn i svarteste skauen. Denne gangen ble det rene orgien og han ga seg ikke før han var totalt utslitt. Da han kom hjem var han så sliten at han knapt nok klarte å komme seg opp i senga.

Neste morgen var han helt ute av stand til engang å reise seg i senga så han spurte kona si om hun kunne titte ut av vinduet og se om sauene lå i gresset.

"Nei", sa hun, "Alle sammen har klatret opp i lastebilen og en av dem driver og tuter med hornet!"

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Løsningen er Tvix, der kan man flytte teksten.
    Eller Philips sin BD spiller, tror det er 9500, men er ikke sikker.
    Har selv kjøpt Phillips BDP9500 og kan bekrefte at denne flytter teksten. Den har forøvrig 7.1 analog utgang som jeg var avhengig av.

Fortsatt gøy å følge tråden din RuneW !!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    Har ellers et irritasjonsmoment hos meg. Kjøpte 2,35:1 Dreamscreen lerret når jeg oppgraderte og sliter litt med teksten på en del filmer da den nederste rekka med tekst kommer nede på ramma og ikke er like lett leselig som den øverste rekka..:cry:

Det er som Denonbuster sier ett par løsninger på dette. Philips-spilleren skla kunne gjøre dette direkte med BD-plater.

Den andre løsningen er å rippe filmene til harddisk og bruke mediaspillere som kan justere teksten. Den siste metoden medfører arbeid, gjerne av den "afroamerikanske" sorten...

Ellers like spennende å følge tråden din Rune:-D :-D :-D
    Jeg er fullt klar over at det ikke har vært spesielt spennende den sisten tiden. Jeg har rett og slett blitt litt overmannet av julestria + jobbstria, så jeg har knapt nok hatt tid til å følge med på min egen tråd...

Kommer selvsagt sterkere tilbake!

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med det gjelder Bluray filmer. Som nevnt Phillips BDP9500 har direkte støtte, rippede filer spillt en TviX e.l. (men les deg opp på ripping) samt OPPO BDP 83 med (pr i dag) beta firmware - blir nok etterhvert releaset til regulær firmware. HTPC burde lett kunne klare det, men der må andre svare på hvilken software som klarer den saken.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste metoden medfører arbeid, gjerne av den "afroamerikanske" sorten...
    Veldig politisk korrekt8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men i jøsse navn da bra du ikke er sauebonde ;-) hehehehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri vært sauebonde, men har gjella en del gris opp gjennom tidene...

Jeg har ikke en gang begynt på grisevitsene ;-)

(og kommer ikke til å gjøre det heller...)

-------------

Dette er ikke en annonse, men jeg legger bare bildene her, slik at jeg vet hvor jeg har dem (og lett kan referere til dem i en annonse...). Iløpet av jule-ryddingen har jeg innsett at jeg ikke har plass til disse medium vellykkede "kunstverkene"... De tåler en atomkrig, med sine 30mm MDF hele veien, de er svinetunge og de er bestykket med Seas Excel-elementer. Jeg fikk dem imidlertid aldri til å spille bra og har vel innsett at mine talenter som høyttalerkonstruktør er svært begrensede... Finishen ble ikke spesielt vellykket heller... Ut med dem!

De er, om ikke annet, god ved! MDF-varmer godt!

-img_2671-jpg

-img_2673-jpg

-img_2675-jpg

-img_2676-jpg

-img_2679-jpg

-img_2680-jpg

-img_2681-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maling ferdig!

FruW var så lei den labre framgangen min at hun dro meg ned i kjelleren og tvang meg til en male-duo til vi var ferdig med tredje og siste strøket!

Hey hey!

Etterpå skal vi kanskje ha tekstil på noen plater!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør, hør
    Synes forøvrig høytalerene dine er fine jeg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hør, hør
    Synes forøvrig høytalerene dine er fine jeg!
    En runde til med pussing. sparkel (kanskje tokomponent denne gangen...),pussing og diverse lakkering så kanskje... Jeg orker ikke. Noen som gidder kan få dem for en slant. Mener å huske at bare elementene kostet over 6000, men det høres jo helt vilt ut!!! Husker sikkert feil.

Side 350 av 587 FørsteFørste ... 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 346 347 348 349 350 351 352 353 354 360 370 380 390 400 410 420 430 440 450 460 470 480 490 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •