RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 35 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 11737
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høyst troverdig simulering!:-D

Håper du har små og nette fingre, for det må da unektelig bli trangt på baksiden når det skal kobles. Du får om ikke annet sette ungene inn i litt barnearbeid hvis du har for tjukke pølsefinge ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Høyst troverdig simulering!:-D

Håper du har små og nette fingre, for det må da unektelig bli trangt på baksiden når det skal kobles. Du får om ikke annet sette ungene inn i litt barnearbeid hvis du har for tjukke pølsefinge ;-)
    Har du ikke sett bildene jeg har lagt ut? Jeg har skikkelig pinglete tastatur-fingre ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, huff, ser aldeles forferdelig ut

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten et litt mer ferdig design, men noenlunde rette hullstørrelser og "support for" body shaker:

-aga-jpg

Det begynner å bli småtrangt. Skal jeg ha mer nå, må jeg bygge på i høyden...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det begynner å bli småtrangt. Skal jeg ha mer nå, må jeg bygge på i høyden...
    Det er jo det som er populært da (i byer) , skyskraper veggplate..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jepp jepp... nå har jeg blåst avgårde en bestilling på disse:

Og disse:

Så får vi se hvordan de egentlig ser ut når/hvis jeg får dem...

---

Har ikke funnet noen passende HDMI-kontakt på eBay enda.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en cat.5 i panelet? For firmwareoppgradering, snacks ala Transporter osv..osv

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hva med en cat.5 i panelet? For firmwareoppgradering, snacks ala Transporter osv..osv
    Panneklask! Selvsagt! Takker for den, gonigogo!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg skal ha 2 stk når jeg tenker meg enda litt mere om...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med 4 stk hvis du har plass? Kan jo bare trekke kabel etterhvert som behovet melder seg. Det blir jo ikke akkurat mindre med div dingser som bruker nettverket etterhvert heller...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært her inne på forumet nå, men det vil nok endre seg etter jeg fant denne tråden Makan til veldokumentert og inspirerende byggetråd skal man lete lenge etter!!

Apropos nettverk...hvis man først skal legge opp for ethernet, er det ikke da like greit å hoppe opp på Cat.6 og kanskje en fiber i tillegg? Er jo kjekt å ha litt kapasitet hvis man en gang i fremtiden finner ut at man vil streame f.eks HD-film over nettverket.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Tror kanskje jeg skal ha 2 stk når jeg tenker meg enda litt mere om...
    Godt enig med gonigogo her ja. Flere og flere produkter har LAN port for diverse egenskaper, så jo flere jo bedre. Tipper du også kommer til å føle behovet i den nærmeste tiden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Eller hva med 4 stk hvis du har plass? Kan jo bare trekke kabel etterhvert som behovet melder seg. Det blir jo ikke akkurat mindre med div dingser som bruker nettverket etterhvert heller...
    Hehe... jo, kanskje... 2 eller 4 i høyden spiller jo i og for seg ingen rolle, men som du ser på panelet, så begynner det å bli trangt... jeg får se hva jeg får plass til på et fornuftig vis. Kan jo alltids plassere en switch i stereobenken hvis jeg får behov for flere kontakter.

Sitat Opprinnelig postet av Hans L
    Lenge siden jeg har vært her inne på forumet nå, men det vil nok endre seg etter jeg fant denne tråden Makan til veldokumentert og inspirerende byggetråd skal man lete lenge etter!!
    Det var veldig hyggelig sagt, og velkommen til tråden. Jo flere jo hyggeligere!

Sitat Opprinnelig postet av Hans L
    Apropos nettverk...hvis man først skal legge opp for ethernet, er det ikke da like greit å hoppe opp på Cat.6 og kanskje en fiber i tillegg? Er jo kjekt å ha litt kapasitet hvis man en gang i fremtiden finner ut at man vil streame f.eks HD-film over nettverket.
    Fiber... må smake litt på den der... smatt smatt... Det smaker fugl! Hvordan ser så en fiber-kontakt ut? Og hvordan i all verden mekker man noe slikt selv? Kanskje en cat5/6- og en fiber-kontakt hadde vært passende?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min magefølelse er at fiber til hjemmebruk kommer, men det vil ta noen år før vi ser konsumer produkter. I industrien bruker vi fiber til to ting: Båndbredde og/eller galvanisk skille for å unngå støy. En mulig applikasjon for båndbredden er kabel for bildeoverføring over lengre avstander, så kanskje det kommer en pro-HDMI sak basert på fiber?

Så min tanke ender opp i at jeg ville avsatt plass til fiber (eller andre uforutsette kabelstandarder) men ikke gjort så mye med det. Sjangsen er stor for at den vil erstatte en annen outlet, som feks HDMI-pluggen.

Hvordan ser en fiber kontakt ut: Feks ikke langt unna den optiske linken en kan ha mellom DVD-spiller og Reciever. Andre profesjonelle/industrielle standarder har plugger/overganger som er adskillig større. Man vet vel ikke før en vet hvilken applikasjon som skal brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...nå begynner dette panelet virkelig å ta av her Jeg må jo reorganisere hele rommet skal jeg dra alle disse kablene! Kommer til å flytte i hus om noen år, så vet ikke om jeg trenger alt dette nå
    Uansett er jo dette som alt annet du planlegger RuneW...sykt gjennomført! Skjønner ikke at det går ann å være så systematisk hele tiden...
    Dro du til på terminalene fra ebay? Lurte også på hvor dype de var ift bananer..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ja, fiber er muligens litt "over the top" på det nåværende tidspunkt ;-)

Det er jo ikke noe problem å sette av litt plass på aluplata hvor det kan bores et nytt hull ver behov.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hehe...nå begynner dette panelet virkelig å ta av her Jeg må jo reorganisere hele rommet skal jeg dra alle disse kablene! Kommer til å flytte i hus om noen år, så vet ikke om jeg trenger alt dette nå
    Du trenger jo slett ikke å ta ibruk alle terminalene. Det skal i alle fall ikke jeg gjøre med det samme. Bare prøver å være litt føre var...

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Uansett er jo dette som alt annet du planlegger RuneW...sykt gjennomført! Skjønner ikke at det går ann å være så systematisk hele tiden...
    Dro du til på terminalene fra ebay? Lurte også på hvor dype de var ift bananer..
    Jepp, de er forhåpentligvis på vei. Kjøpte bare 4 stk i denne omgangen, så tar jeg resten av gjengen i neste omgang hvis de ser ok ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok en bakboks

Jeg lovte å ikke plage dere med masse bilder av neste "bakboks", så jeg poster bare ett av den (nesten) ferdige boksen ved inngangsdøren:

-img_9452-jpg

Bare så dere ikke skal tro jeg har sovnet helt. Apropos sove - dessverre har W tidligvakt i morgen så det er jeg som sitter igjen med svarteper (eller 3 unger som skal ordnes med og i barnehage osv.). Det betyr at jeg faktisk må få meg litt søvn snart...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "lille stjerne" har akkurat kastet opp, så det skal bli en spennende natt :neutral:
    Hva er tanken med demping av bokser? Ser at selve boksen blir dempet i bakkant, men hva med k-røret...plate foran? Mener du hadde testet demping via K-rør til kontrollrom og at det var minimalt med lydvandring via disse?
    Det er utrolig moro å følge med på dette rommet RuneW...tviler på at noe som er dokumentert her inne noengang har vært så gjennomført!
    Har planlagt tre rumperistere, så bra det ble lagt in på panelet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med disse boksene er omdiskutert. Jeg har "hengt" en god del på John Sayers: Recording Studio Forum og der vanker det en del profesjonelle studiobyggere som tar lydisolasjon svært seriøst. I følge dem er det svært viktig å få det tett rundt boksene. Men det mange som synes det er tåpelig å gjøre dette - uten at de har hatt bedre argumenter enn "dette kan da umulig ha noe for seg" ;-)

Når det gjelder hakket (og hullene) til k-røret, skal jeg fylle det det med fugemasse, slik at det blir tett rundt. Kommer også til å tette inngangen til k-røret inne i boksen etter ledningene er trukket, med fugemasse eller "modelleire" (TackIt?).

Når det gjelder lyd gjennom k-rør så er det faktisk ikke så vanskelig å høre en del igjennom, selvsagt mest i de høyere frekvenser (mao ikke bass). Jeg har hatt muligheten til å teste det gjennomdet igjenmurte vinduet mot kontoret.

Side 35 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 535 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •