RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 339

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 339 av 587 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 ... SisteSiste
Viser resultater 6,761 til 6,780 av 11737
    Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må snike meg inn i tråden igjen jeg også RuneW.
    Er bare litt "nyfiken" på om du har fått testet ut noe høy lyd i rommet ditt. Du har jo vært mildt sagt vært nøye i de fleste ledd, så jeg bare lurer på hvor lydtett det egentlig har blitt..?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Er bare litt "nyfiken" på om du har fått testet ut noe høy lyd i rommet ditt. Du har jo vært mildt sagt vært nøye i de fleste ledd, så jeg bare lurer på hvor lydtett det egentlig har blitt..?
    Shhh.... No one will hear you scream ... ever.... :twisted:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Jeg har vel ikke testet det noe seriøst, men har nok dempet forhåpningene mine noe etter en del tidlige tester. Jeg sliter bla litt med underdimensjonert bjelkelag, noe som jeg prøvde å bøte på med medium suksess.

Blir det for ille får jeg heller gå til fra oversiden og forsterke gulvet/bjelkelaget (spøk: FruW hadde revet meg i strimler om jeg hadde begynt med det).

Konklusjonen er at det antageligvis blir sånn rimelig bra og at jeg slår meg til ro med det. Kanskje det blir veldig bra også. Den aller laveste bassen har jeg ingen forhåpninger om å stoppe.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Shhh.... No one will hear you scream ... ever.... :twisted:
    Skriking vil bli relativt godt isolert, ja ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dimmbare 230v Led pærer i kinoen min. De heter Philips Master 7w og har GU10 sokkel. Dimmer de med en helt normal Elko Wireless dimmer som ikke dimmer ned til null. Dette har jeg løst med å henge på 2 stk 18w bunnlaster sammen med spottene. Pærene er langt fra billige men lyset er meget bra synes nå jeg. Allier deg med en elektriker kompis ellers så kan dette fort bli en dyr affære. Har sett de på nett til ca 600,- per pære men inn til installatør snakker vi en helt annen pris.

Edit: disse pærene finnes i både dimmbar og ikke dimmbar versjon

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips Master 7w. Det skal jeg skrive bak øret! De ser veldig lange ut? Stikker de utenfor vanlig GU10 downlight-armatur?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er lange ja men stikker ikke utenfor. De stikker bare lenger opp i spotkassa.

Vedlegg 49003

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har ferdig armatur som man skal bytte ut lyskilden i, er det vel ikke så enkelt. Man må vel nesten ha armatur som er beregnet for disse?

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hei, Rune.

Ser at du fortsatt har litt småtteri igjen før premieren i kinoen din, så jeg tenkte å komme med et lite innspill til gardin-problematikken din.

For det første skjønner jeg den løsningen med markise-motordrevet arrangement, rart med det hvis man har én eller to slike motorer liggende å slenge :-) :-)

Et bedre alternativ, som viser seg å fungere i praksis, og som kan skreddersyes, er varianter fra denne leverandøren min : http://lissau.dk/mediearkiv/File/DK/...k/datablad.pdf, og enda mer detaljer her : http://www.lissau.dk/mediearkiv/File...prislister.pdf.

Lissau er en svært stor og seriøs leverandør av nisjeprodukter i dette markedet, og har vanligvis også høy kvalitet..

Keep up the good work...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    Ser at du fortsatt har litt småtteri igjen før premieren i kinoen din, så jeg tenkte å komme med et lite innspill til gardin-problematikken din.

For det første skjønner jeg den løsningen med markise-motordrevet arrangement, rart med det hvis man har én eller to slike motorer liggende å slenge :-) :-)
    ops:

Hehe - det var nok ikke meningen de skulle ligge til evig tid her, men jeg har tydeligvis mine helt egne tidsperspektiver...

Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    Et bedre alternativ, som viser seg å fungere i praksis, og som kan skreddersyes, er varianter fra denne leverandøren min : http://lissau.dk/mediearkiv/File/DK/...k/datablad.pdf, og enda mer detaljer her : http://www.lissau.dk/mediearkiv/File...prislister.pdf.

Lissau er en svært stor og seriøs leverandør av nisjeprodukter i dette markedet, og har vanligvis også høy kvalitet..

Keep up the good work...
    Hva? Vanntro hund! Tror du ikke mitt DIY-ræl vil bli perfekt??? Jeg tror nesten vi får ta en runde på kammerset angående dette

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut fra prislisten at en slik løsning raskt kommer på over 10 høvdinger. Det blir jo fort 5 ganger så mye som en DIY-løsning (som muligens ikke vil fungere da men...).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje mulig å bruke et lett farget glass (f.eks. Gul) foran spotten i holderen da vil du få et litt gulere lys, samt at man kan bruke frostet glass som vil skape en litt mildere intensitet og gi litt mer spredning. (overdrevet ser overflaten ut som en fjellkjede dermed brytes lyset i flere retninger)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W-Lister

Jeg har ett fjernt håp om å få hjelp til å sette sammen vindus-rammene en kveld denne uka, så jeg begynte å forberede disse litt. Litt støvtørking etterfulgt av påsetting av W-lister:

-img_2521-jpg

Jeg brukte slike lister:

Det er 5 meter i pakka, slik at det går med 2 pakker per vindu. Skulle bli lister for ca 240,- tilsammen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VI venter i spenning!

Er det noen form for demping i den indre innerdøra (døra nærmest kjellergangen)?
    Ellers så kjører de kampanje på dører på XLbygg med 25 dB demping (sammen med list)
    -xl_bygg_d-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artige priser de har egentlig.
    Skal man ha karm og vrider så vil jo det totale beløpet komme på 2000 kr :P

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett slike dører som er helt glatte? Altså uten speil!?!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste skoler o.l bruker slike dører uten speil..
    Personlig synes jeg egentlig at det blir litt for offentlig-bygg preg...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    VI venter i spenning!

Er det noen form for demping i den indre innerdøra (døra nærmest kjellergangen)?
    Ellers så kjører de kampanje på dører på XLbygg med 25 dB demping (sammen med list)
    Ja, jeg la merke til denne og lekte litt med tanken på å bytte ut den innerste døra i kjelleren (men jeg tror faktisk jeg har andre og langt svakere ledd i kjeden å bekymre meg for).

Men tilbake til døra. Nå er det jo slik at hvis man setter lister på en helt vanlig lett innerdør så hjelper også dette betraktelig. Om denne døra passer i en standard karm er det i alle fall bare tull å kjøpe (og ikke minst bytte) karm. Noen som vet om det er noen annen hengsling enn de to vanlige pingle-hengslene på disse dørene?

Men skal man ha nytt, så er dette helt klart av interesse. jeg har 3 barnerom som har skrikende (phun intended) behov for nye dører, hvor av den ene ikke en gang går an å lukke helt igjen... Mulig disse dørene hadde vært helt ypperlige.

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Artige priser de har egentlig.
    Skal man ha karm og vrider så vil jo det totale beløpet komme på 2000 kr :P
    Joa, det stemmer det, men det er vel ikke så uvanlig å prise dører på denne måten? Tror de fleste gjør det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mest sannsynlig en helt standard hengsle (ser slik ut på bildet), ellers ville de måtte opplyse om at den ikke passer inn i standard karmer (Vil jeg tro...).
    Døra er nok ikke så mye tyngre enn en massiv tredør, men den demper nok en del mer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Døra er nok ikke så mye tyngre enn en massiv tredør, men den demper nok en del mer.
    Det er vel rett og slett spon hele veien? Dempingen er proporsjonal med vekten så det blir nok mye av det samme som en massiv tredør med samme vekt. Jeg ser egentlig ingen grunn til at denne døra skulle dempe "en del mer" enn en tilsvarende massiv tredør.

Side 339 av 587 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •