RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 336

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 336 av 587 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste
Viser resultater 6,701 til 6,720 av 11737
    Newcomer Kolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehehe....

Siden han er av samme fabelaktige årgang som meg selv, håper jeg for hans egen del at han blir ferdig FØR han går av med pensjon... ;-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Vet ikke om du fikk det med deg, men han kommer til å bruke en hullpipe og slå ut hull i Moltonen før han skrur fast.
    Disse ser slik ut:

Slik blir det seende ut(forhåpentligvis):
    -skrue02-jpg
    Fikk med meg denne men ikke lista over, da vil jo lista holde platen så det burde være tilstrekkelig og feste de med et par små spiker på hver side, de skulle være lette og ta ut ved nedmontering.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolbiz
    Fantastisk tråd og fantastisk prosjekt....

Har vært leser på dette forumet i lang - lang tid, men etter å ha brukt nesten en uke på å lese gjennom denne tråden, følte jeg at dette måtte prosjektet bare måtte jeg komentere...... :-D

...for min egen del må jeg si at prossjekteringen og byggingen nesten er det mest givende i ett slikt prosjekt.

Så; ...hva skal du finne på når prosjektet ditt er ferdig? ;-)

Keep up the good work!!
    Hei Kolbiz, og velkommern til AVForum! I alle fall som aktiv deltaker da! Og ekstra hyggelig at du valgte å komme ut av skapet i denne tråden :-)

Ja, det er helt klart prosjekteringen og kanskje alle idé-dugnadene her på AVForum som er det morsomste med dette prosjektet! Det er nemlig ikke slik at sluttresultatet nødvendigvis blir så bra, men veien er målet vet du!

Når (hvis) jeg blir ferdig er det ca 217 andre ting som skulle ha vært gjort, så jeg blir ikke arbeidsledig med det aller første.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Da skal han nyte pensjonistilværelsen fordi han er blitt for svak til å holde en fugepistol eller et Makita verktøy
    Hehe - jeg ser for meg min alderdom. Bablende usammenhengende mens jeg tviholder på en fugepistol med hvite knoker...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hei Kolbiz, og velkommern til AVForum! I alle fall som aktiv deltaker da! Og ekstra hyggelig at du valgte å komme ut av skapet i denne tråden :-)

Ja, det er helt klart prosjekteringen og kanskje alle idé-dugnadene her på AVForum som er det morsomste med dette prosjektet! Det er nemlig ikke slik at sluttresultatet nødvendigvis blir så bra, men veien er målet vet du!

Når (hvis) jeg blir ferdig er det ca 217 andre ting som skulle ha vært gjort, så jeg blir ikke arbeidsledig med det aller første.

Hehe - jeg ser for meg min alderdom. Bablende usammenhengende mens jeg tviholder på en fugepistol med hvite knoker...

Blir vel noe slik kanskje men med Makita da ;-)
    [YOUTUBE]eG9q6iHF_bI[/YOUTUBE]

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Fikk med meg denne men ikke lista over, da vil jo lista holde platen så det burde være tilstrekkelig og feste de med et par små spiker på hver side, de skulle være lette og ta ut ved nedmontering.
    Da har du nok ikke fått med deg RuneWs tendens til å "være på den sikre siden". Jeg tror ikke han stoler på at listene vil gi tilstrekkelig press mellom plate og "reisverk" til at det blir tett nok og solid nok. Har selv foreslått noe i de samme banene med borrelås for å henge de opp, og så lister for å klemme fast, men det falt ikke i god jord. Her skal ting gjøres skikkelig, slik at det holder også gjennom en eventuell atomkrig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Da har du nok ikke fått med deg RuneWs tendens til å "være på den sikre siden". Jeg tror ikke han stoler på at listene vil gi tilstrekkelig press mellom plate og "reisverk" til at det blir tett nok og solid nok. Har selv foreslått noe i de samme banene med borrelås for å henge de opp, og så lister for å klemme fast, men det falt ikke i god jord. Her skal ting gjøres skikkelig, slik at det holder også gjennom en eventuell atomkrig.
    Bare le dere, men hva hvis det blir atomkrig da?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal ting gjøres skikkelig, slik at det holder også gjennom en eventuell atomkrig.
    Eller TO!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab

Blir vel noe slik kanskje men med Makita da ;-)
    [YOUTUBE]eG9q6iHF_bI[/YOUTUBE]
    Den der var ikke dum!

Newcomer Kolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, tror du er rimelig sikker der du sitter bak flere lag meg leka, rockwool og gips! :-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da bør du ha dieselaggregat i bakhånd. Sånn bortsett fra det så tror jeg din hjemmekino muligens er den eneste som kvalifiserer som bomberom (spesielt panserglassrutene er kjekke i en slik situasjon).

Men med Erna-subbene er det vel like mye trøkk inne som ute, selv om et stridshode skulle finne på å detonere i den strategisk viktige byen Sarpsborg.

Uansett: Med skikkelig underholdning i bomberommet blir det ikke så fryktelig kjedelig å vente de 200 årene det tar før den verste strålingen etter Armageddon har lagt seg (går ut fra at du gikk for spesielt strålingssikrede materialer i gips og blendingsgardiner).

(Jeg off-topic????!!! ;-) )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med Erna-subbene er det vel like mye trøkk inne som ute, selv om et stridshode skulle finne på å detonere i den strategisk viktige byen Sarpsborg.
    Haha, ja du får sagt det ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at denne tråden har deflorert nok en forumjomfru (Kolbiz)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke se helt bort fra strålingsfare. Det er jo ikke så langt til Halden reaktoren som (i tillegg til Kjeller) er Norges eneste atomreaktorer. :shock:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah - ække redd for atomreaktorer! Jobbet to somre her og har ikke fått noooooooooooooooooen bivirkninger.

Eller kanskje...

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny fredag, nye muligheter.

For å få en grovis servert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perius
    Ny fredag, nye muligheter.

For å få en grovis servert.
    Like greit å kaste seg ut i det...

KINESISK TORTUR

En ung mann hadde gått seg vill i en stor skog og kom utmattet fram til en gammel hytte. Mannen banker på døra og ut kommer en urgammel kinesisk mann (hva er det med disse gamle kineserne?). "Jeg har gått meg vill og er helt utslitt", sier den unge mannen. "Kan jeg sove her i natt?".

"Selvsagt", sier kineseren, "men hvis du så mye som rører min datter vil du bli utsatt for den grusomste kinesiske tortur!".

"Ok", sier mannen, som i sitt stille sinn tenkter at når faren er 110 år så er vel dattera minst 80 år.

Under middagsmaten kommer datteren ned trappen. Hun var ung og et syn for guder. Hun var tydeligvis tiltrukket av den unge mannne også, siden hun hele tiden tittet bort på ham under måltidet. Men med kineserens advarsler friskt i minne, ignorerte mannen henne og gikk rett til sengs etter maten.

Mens han lå på soverommet sitt i andre etasje begynte han å tenke på den fantastiske kroppen til jenta. Han lå slik halve natta og til slutt holdt han ikke ut lenger og snek seg inn på rommet hennes. Rett før soloppgang listet han seg stille tilbake til sitt eget rom for ikke å vekke den gamle mannen, utslitt men lykkelig.

Han våknet noe senere og følte et underlig press mot brystkassen, åpnet øynene og så at en diger stein var plassert på brystkassen hans. Det var en lapp på steinen hvor det stod:

"Kinesisk Tortur 1: Stor stein på brystkasse".

Mannen måtte nesten le. Var det dette kineseren kalte tortur? Da var det ikke mye å bekymre seg for! Han veltet seg til siden, plukket opp steinen, gikk bort til vinduet og kastet den ut. Akkurat i det han kastet steinen la han merke til en annen lapp der det stod:

"Kinesisk Tortur 2: Stein bundet fast til høyre testikkel".

I vill panikk tittet mannen ned og så at tauet var like ved å stramme seg. "Heller noen brukne bein enn å bli kastrert", tenkte mannen og kastet seg ut av vinduet etter steinen. I det han seiler nedover mot bakken legger han merke til et stort skilt på plenen under han. Der står det:

"Kinesisk Tortur 3: Venstre testikkel bundet fast til sengestolpe"

---

En god og torturfri helg ønskes dere alle!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En god start på en fredag.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auoou!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aauuuu

Side 336 av 587 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •