RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 332

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 332 av 587 FørsteFørste ... 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 328 329 330 331 332 333 334 335 336 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 ... SisteSiste
Viser resultater 6,621 til 6,640 av 11737
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I stedet for å jule verktøyet satser jeg på å få verktøy til jul.

Kona... vel, hvem er det som juler hvem?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kona... vel, hvem er det som juler hvem?
    Siden du er doktor kan du iallefall fikse deg selv etterpå, så du ligger godt an og har ingen grunn til å klage;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et mislykket forsøk på å se Oscar-kandidaten "2012" (komme 5 min før visning en dag etter premieren og uten forhåndsbestilte billetter er muligens i overkant optimistisk).

Men vi får se positivt på det. Nå fikk jeg i alle fall en time til å utøve svartekunster nede i grotten :-)

Først en meget viktig oppmåling av hvor disse evinnelige lydvinduene skal skrus fast i hverandre og i karmen. Greit å ikke treffe andre skruer og slikt. Med en mal var oppstreking på de andre en lek:
    -img_2509-jpg

Så over til noe som har plaget meg (ja, jeg er klar for innleggelse). Vil det være slik at disse vindus-delene vil bli litt skjeve fordi jeg skrur dem sammen på den ene kanten og diverse tetningslister står og presser delene fra hverandre (se illustrasjon til venstre nedenfor):

-diy-lydvindu-2-gif

Jeg bestemte meg derfor for å forbore hullene med en moderat vinkel (se over til høyre) for muligens å motvirke dette noe. Så da ble det omtrent som under:

-img_2507-jpg

Jepp. Det var alt JEG fikk gjort denne helgen (men helgene er som regel fredet, så det er jo greit).

Så nå er delene forboret og relativt klare. Det eneste jeg ikke har ferdig er W-listene, men det er fort gjort.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det eneste jeg ikke har ferdig er W-listene, men det er fort gjort.
    Tenk at du har fått din egen listekolleksjon. Intet mindre enn imponenrende;-)

Er veldig imponert over detaljoppmerksonheten din. Blir nok mye tenking, men et veldig bra resultat.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et mislykket forsøk på å se Oscar-kandidaten "2012" (komme 5 min før visning en dag etter premieren og uten forhåndsbestilte billetter er muligens i overkant optimistisk).

Men vi får se positivt på det. Nå fikk jeg i alle fall en time til å utøve svartekunster nede i grotten :-)

Først en meget viktig oppmåling av hvor disse evinnelige lydvinduene skal skrus fast i hverandre og i karmen. Greit å ikke treffe andre skruer og slikt. Med en mal var oppstreking på de andre en lek:
    -img_2509-jpg

Så over til noe som har plaget meg (ja, jeg er klar for innleggelse). Vil det være slik at disse vindus-delene vil bli litt skjeve fordi jeg skrur dem sammen på den ene kanten og diverse tetningslister står og presser delene fra hverandre (se illustrasjon til venstre nedenfor):

-diy-lydvindu-2-gif

Jeg bestemte meg derfor for å forbore hullene med en moderat vinkel (se over til høyre) for muligens å motvirke dette noe. Så da ble det omtrent som under:

-img_2507-jpg

Jepp. Det var alt JEG fikk gjort denne helgen (men helgene er som regel fredet, så det er jo greit).

Så nå er delene forboret og relativt klare. Det eneste jeg ikke har ferdig er W-listene, men det er fort gjort.
    Jeg kan ikke forstå annet enn at du borer motsatt av hva tegningene viser :-?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Jeg kan ikke forstå annet enn at du borer motsatt av hva tegningene viser :-?
    Nuvel? Blir det noe lettere hvis jeg speilvender og roterer den øverste skissen da?

-diy-lydvindu-2b-gif

-img_2507-jpg

Prinsippene blir jo akkurat det samme. Det er bare hvilke retning du betrakter emnet fra som har forandret seg nå.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-diy-lydvindu-2-gif
    I mitt hode vil du bare ØKE sjansen for at den bakerste/innerste lekta blir skjev når du borrer slik, selv om du får skruen nærmere midten på den fremste lekta, blir det enda lengre spenn på den bakre lekta, og lengre vektarm om du skjønner..

-diy-lydvindu-2-gif

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    I mitt hode vil du bare ØKE sjansen for at den bakerste/innerste lekta blir skjev når du borrer slik, selv om du får skruen nærmere midten på den fremste lekta, blir det enda lengre spenn på den bakre lekta, og lengre vektarm om du skjønner..

-diy-lydvindu-2-gif
    Skjev hvilken vei da? Hvis noen ser en fundamental feil i opplegget er tiden inne å si noe nå mens det enda er tid. Ingen problemer å eventuelt bore et nytt sett med hull. Når det er sagt så skal vi ikke dramatisere dette mer enn nødvendig:

1. Vinkelen jeg har brukt relativt beskjeden i forhold til den på skissen
    2. Bare 50% av hullene har denne vinkelen
    3. Jeg kommer i første rekke til å lime de to delene sammen. Skruene er bare for ekstra "tvinger" å regne

Men som sagt - hvis noen værer katastrofe, så for all del: spytt ut!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjev hvilken vei da?
    Skjev på samme måte som den øverste lekta i den første illustrasjonen din. Regner med det var kreftene fra de komrpimerte tettelistene du var redd for...
    Når det er sagt, vil jeg tro du ikke får problemer om du borer alle hullene beint igjennom lektene heller.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjev på samme måte som den øverste lekta i den første illustrasjonen din. Regner med det var kreftene fra de komrpimerte tettelistene du var redd for...
    Når det er sagt, vil jeg tro du ikke får problemer om du borer alle hullene beint igjennom lektene heller.
    Ok. Jeg ser ikke den, men så er jeg ingen mekaniker heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell like stor sjangse for at den øverste delen på tegningen skal vri seg, som på den nederste delen?

Nå vil jo den nesteste delen nesten ikke ha noe (iforhold til skissen) til å støtte den opp... og siden skruen strår så mye er det nesten lettere at den vrir seg...

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare paint, så dere får tilgi kvaliteten :P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ skjønte jeg endelig hvorfor vi snakker forbi hverandre. RuneW har jo skrudd sammen den nederste og midterste lista fra før av, så de vil jo ikke kunne vri seg i forhold til hverandre. DA skjønner jeg hvorfor du skrur på skrå! Jeg, og Blackkoz og twelve også ser det ut til, trodde du skrudde sammen alle de tre listene i én operasjon, med én gjennomgående skrue.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuvel? Blir det noe lettere hvis jeg speilvender og roterer den øverste skissen da?

-diy-lydvindu-2b-gif

-img_2507-jpg

Prinsippene blir jo akkurat det samme. Det er bare hvilke retning du betrakter emnet fra som har forandret seg nå.
    Ser nå at jeg oppfattet bildet feil ops: . Du borer fra innsiden av ramma og ikke fra utsiden slik jeg tenkte.

Rammen vi ser på bildet ser jo slik ut i snitt:
    -diy-lydvindu-2c-gif

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ skjønte jeg endelig hvorfor vi snakker forbi hverandre. RuneW har jo skrudd sammen den nederste og midterste lista fra før av, så de vil jo ikke kunne vri seg i forhold til hverandre. DA skjønner jeg hvorfor du skrur på skrå! Jeg, og Blackkoz og twelve også ser det ut til, trodde du skrudde sammen alle de tre listene i én operasjon, med én gjennomgående skrue.
    Takk for oppklaringen, pirium. Nå skjønner jeg også hva det var snakk om!

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Rammen vi ser på bildet ser jo slik ut i snitt:
    -diy-lydvindu-2c-gif
    Det er helt korrekt!

---

Jeg skjønner pga all forvirringen at jeg har vært litt uklar. Det er ikke bra og jeg skal skjerpe meg framover.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner pga all forvirringen at jeg har vært litt uklar. Det er ikke bra og jeg skal skjerpe meg framover.
    Du bør ta dette til ettertanke, og virkelig tenke over det før du skriver flere innlegg i din egen tråd.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så over til noe som har plaget meg (ja, jeg er klar for innleggelse).
    Slapp av. Tror ikke det er noen som vil ta deg imot. Etter kun få dager innenfor på en egnet(?) institusjon vil de fort oppdage at du i ren kjedsomhet har fuget, skrudd og limt fast alle flater som står noenlunde inntil hverandre. Resultatet er at de må rive alt og bygge nytt. Det er rett og slett for dyrt og tidkrevende å "ta hånd om" deg. Du går fri. :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha - jeg ser det for meg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå må dere følge med da gutter. Hvor har dere vært de siste 50 sidene 'a?

Side 332 av 587 FørsteFørste ... 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 328 329 330 331 332 333 334 335 336 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •