RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 33 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 533 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt kjapp leking i Front Panel Designer resulterte i noe ala dette:

-spk_term-gif

I hullene kan jeg muligens bruke noe ala dette:

Jeg har bare skissert høyttalerterminalene (og knapt nok det - sub'ene er f.eks ikke med...). HDMI, signalnivå, triggere og slikt mangler.

Hmmm... kanskje jeg må lage panelet enda større... Ser ut til at det kan komme til å dekke hele den hengslede luken...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TecNec Distributing

HDMI, XLR (3p/4p/5p), RCA, BNC, Høyttaler (de bruker xlr-type kontakter), CAT5/CAT6, USB, Det meste til fornuftig pris ser det ut til. De har flere prisgrupper også, med (som normalt) Neutrik som det dyreste.

Og hvis du går helt amok så har de custom dept. som fikser wall plate med selvvalgt trykk, farge og design. Usannsynlig stilig, men dessverre... slikt koster jo nesten alltid like mye eller mere enn det smaker. Men kanskje verdt en e-post?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for designet! :-D

Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med en av overskudd-platene fra serverracket. Har liggende et par 3U og 1U dekkplater i tykk sort eloksert aluminium.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om sort eloksert aluminium... noen som vet hvor man kan få tak i slike plater på rundt 500x120mm? Det er mulig jeg kan få tilgang til en CNC-fres... I så fall slipper jeg hele Tysklands-opplegget.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Når vi snakker om sort eloksert aluminium... noen som vet hvor man kan få tak i slike plater på rundt 500x120mm? Det er mulig jeg kan få tilgang til en CNC-fres... I så fall slipper jeg hele Tysklands-opplegget.
    Sjekk med et plate / knekke verksted 8blikkenslager el.l. mulig du kan få tak i litt kapp til en billig penge.
    jeg fikk tak i en rustfri plate på 1x1 m for en billig penge som egentlig var skrot. hos Hollung i fredrikstad. mulig det fibnes noe lignende i sarp. (kommer ikke på noen for øyeblikket)...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt med blikkenslager og de holdt veldig sjeldent på med svarteloksert aluminium... Har følere ute blandt mine kontakter, så får vi se hva som dukker opp... ;-)

---

Nå har jeg lekt litt til og kommet fram til et noenlunde komplett panel:

-spkr-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo alldeles stilig ut. Masseproduksjon?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det ser jo alldeles stilig ut. Masseproduksjon?
    Tjah! En ting er sikkert - det blir billigere per plate hvis man bestiller flere. Så hvis noen vil være med, kan de gjerne henge på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med på plata! Kanskje vi kunne kjørt et samlet kjøp på terminaler også??

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg er med på plata! Kanskje vi kunne kjørt et samlet kjøp på terminaler også??
    Det skulle være muligheter for! Vi får snakke nærmere om designet. Hvis du minner meg om det, kan jeg sende deg data-fila for platen, slik at du bedre kan vurdere om dette er noe du vil gå for. Vi/jeg må også finne ut av nøyaktig dimensjon på hull etc. Det er jo tross alt bare et utkast jeg har lagt ut her ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut! Har du mulighet til å tegne inn målene på plata? Dette er veldig interessant faktisk.
    Har du funnet ut om det er noe "tap" eller "svekkelse" i signal ved å gjøre det på denne måten..dvs indirekte koblinger? Kan jo egentlig ikke tro det skulle ha så fryktelig mye å si...
    Hvor hentet du forresten bilde av terminaler fra høyere opp i tråden? De så fine ut...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt elektrisk...

Hadde trikkern på besøk i kveld og fikk gått gjennom en del av mine elektriske planer. Fikk litt 220V-inspirasjon og begynte på boksene som skal stå i front-vegg bak anlegget. Hadde først tenkt å ha 12 stikk, men skjønte fort at jeg bare fikk plass til 5 bokser:
    -img_0381-jpg

10 stikk er ikke så ille det heller...

For å få boksene så tett som mulig ble den ene siden saget av. Det var faktisk trikkern som anbefalte å fuge igjen de resulterende sprekkene. Og som de fleste nå har skjønt, så sier jeg ikke nei til litt fuging:
    -img_0384-jpg

Og her er boksrekken sånn omtrentlig på plass:
    -img_0385-jpg

Det vil bli laget en lufttett kasse bak og over det vi ser her. Et 20 mm k-rør vil komme (gjennom stenderen) fra høyre og en 16 mm fra venstre (etter en litt beklagelig "loop", siden den egentlig kommer fra høyre...

Jeg får se om jeg gidder å sage av alle boksene i topp for å spare litt høyde. jeg har en nagende følelse av at "AV-boksen" over bør komme så langt ned som overhodet mulig for å "få ned" alle k-rørene ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se om jeg gidder å sage av alle boksene i topp for å spare litt høyde. jeg har en nagende følelse av at "AV-boksen" over bør komme så langt ned som overhodet mulig for å "få ned" alle k-rørene ;-)
    Tror nok det kan være fornuftig ja. Det blir fort sinnsykt trangt!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut om det er noe "tap" eller "svekkelse" i signal ved å gjøre det på denne måten..dvs indirekte koblinger? Kan jo egentlig ikke tro det skulle ha så fryktelig mye å si....
    Faglig sett, så vil det være en dempning av signalet i alle koblinger/skjøter. Mao vil en dempning gjøre at signal/støyforholdet blir dårligere. Om det er hørbart ved bare en ekstra kobling er nok noe helt annet. Sikkert mange som er sterkt uenig med meg nå, men jeg vil hevde at det neppe skal la seg gjøre å høre forskjell så fremt at produktene er av en grei kvalitet.

Selv prøver jeg å unngå ekstra koblinger så langt det er mulig, men det er nok mest for følelsens skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Faglig sett, så vil det være en dempning av signalet i alle koblinger/skjøter. Mao vil en dempning gjøre at signal/støyforholdet blir dårligere. Om det er hørbart ved bare en ekstra kobling er nok noe helt annet. Sikkert mange som er sterkt uenig med meg nå, men jeg vil hevde at det neppe skal la seg gjøre å høre forskjell så fremt at produktene er av en grei kvalitet.

Selv prøver jeg å unngå ekstra koblinger så langt det er mulig, men det er nok mest for følelsens skyld.
    Er enig med deg HåkonN. Er litt magefølelse som sier meg at det kan bli en svekkelse, men samtidig vet jeg ikke om jeg tror helt på om det er hørbart...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut! Har du mulighet til å tegne inn målene på plata? Dette er veldig interessant faktisk.
    Har du funnet ut om det er noe "tap" eller "svekkelse" i signal ved å gjøre det på denne måten..dvs indirekte koblinger? Kan jo egentlig ikke tro det skulle ha så fryktelig mye å si...
    Jeg har lagt ut tegningen HER. For å se tegningen må du laste ned (gratis) Front Panel Designer. Bare hyggelig hvis noen har kommentarer eller forslag til designet! Jeg er f.eks. usikker på om hullene til høyttaler-terminalene skal være så store så terminalene ikke har kontakt med plata, eller om de skal være så små at terminalene har kontakt (ser penest ut men man må passe på å isolere terminalene mot plata (?)).

Hvor hentet du forresten bilde av terminaler fra høyere opp i tråden? De så fine ut...
    HVOR lang høyere opp i tråden tenkte du på? Mente du disse?

Det er i så fall standard billige Biltema-greier. Men jeg vet ikke om jeg tør å gå for Biltema på akkurat dette punktet... Kabler er en ting, men disse terminalene skal jo helst ha god kontakt over tid. Vet ikke hvordan dette har seg med billigprodukter i forhold til dyrere saker. Muligens akkurat det samme?

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert disse fra Audiocom? Blir kanskje ikke helt i den stilen du tenkte?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på akkurat disse, men det blir jo mye det samme som Russound sine løsninger. Slett ikke noe å kimse av og bør absolutt vurderes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut tegningen HER. For å se tegningen må du laste ned (gratis) Front Panel Designer. Bare hyggelig hvis noen har kommentarer eller forslag til designet! Jeg er f.eks. usikker på om hullene til høyttaler-terminalene skal være så store så terminalene ikke har kontakt med plata, eller om de skal være så små at terminalene har kontakt (ser penest ut men man må passe på å isolere terminalene mot plata (?)).

HVOR lang høyere opp i tråden tenkte du på? Mente du disse?

Det er i så fall standard billige Biltema-greier. Men jeg vet ikke om jeg tør å gå for Biltema på akkurat dette punktet... Kabler er en ting, men disse terminalene skal jo helst ha god kontakt over tid. Vet ikke hvordan dette har seg med billigprodukter i forhold til dyrere saker. Muligens akkurat det samme?
    Ja, mente de. Biltema ja..hmmm...er heller ikke helt sikker på det??
    Skal fila være i PDF? Benevnelsen er FPD og jeg får bare opp masse tegn?
    Edit: Var litt rask der ja... F ront P anel D esigner...hehe

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flere alternativer når det gjelder høyttalerterminaler av høyere kvalitet, men da snakker vi også en helt annen pris:

Disse fra Supra koster 334,- pr par hos Eltek.

Disse fra WBT koster 210,- pr stk hos Eltek.

Side 33 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 533 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •