RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 328

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 328 av 587 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 ... SisteSiste
Viser resultater 6,541 til 6,560 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I Norge benyttes stortsett kun Cat5e som er i teorien det samme som Cat6.

Så ingen merkbare forskjeller for kunden

Hva med å bare ta en råsjangse med å male veggen slik du vil ha den, og montere akkurat den delen ferdig (med andre ord male den helt til slutt om noen år. . . xD )
    Og så håpe på at hu ikke reagerer for stort på det?

Gardiner ser da virkelig ikke så ille ut, og vil gjøre veggen mer anonym...

Hva med en form for hardvegg framfor lerretet som vil gå til siden? (typisk skyve-vegg som var brukt en del av for noen år siden)
    De eksisterer jo i mange former o.l, og kan tilpasses en god del.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    I Norge benyttes stortsett kun Cat5e som er i teorien det samme som Cat6.

Så ingen merkbare forskjeller for kunden

Hva med å bare ta en råsjangse med å male veggen slik du vil ha den, og montere akkurat den delen ferdig (med andre ord male den helt til slutt om noen år. . . xD )
    Og så håpe på at hu ikke reagerer for stort på det?

Gardiner ser da virkelig ikke så ille ut, og vil gjøre veggen mer anonym...

Hva med en form for hardvegg framfor lerretet som vil gå til siden? (typisk skyve-vegg som var brukt en del av for noen år siden)
    De eksisterer jo i mange former o.l, og kan tilpasses en god del.

Tja på arbeidet hos oss ser vi etterhvert at noen kunder krever cat6.
    kablene er bygd opp på en annen måte og ligger som regel en slags skillevegg inni kabelen
    Fordelen med cat 6 er jo at den takler større hastigheter enn 1Gbit som cat 5 klarer greit. men sålenge 1Gbit er det vanlige i pcer så blir kanskje cat6 litt overkill idag, men hvem vet når 10Gbit blir vanlig

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Off-topic, men dog:

Hvordan skal 2-årsdagen feires? Om to dager, er denne fantastiske tråden 2 år gammel...
    Nei, si det du... Ideelt sett hadde jeg feiret den ved å klare å få ihop lydvinduene. Kanskje etterfulgt av en hel boks PepsiMax og bestilling av en BD-film, siden dette virkelig ville ha vært en milepæl for meg.

På den annen side er vel 2 år i stampe lite å feire - egentlig...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Synes gardinideen din er veldig god... Kirsch er på vei med noen nye motoriserte greier som ikke koster skjorta, og da får du sortmaskert veggen skikkelig, noe som vi ha STOR betydning for den opplevde kontrasten. Er enig i vurderingen din mht mørke flater i resten av rommet, og da spesielt taket i forkant av lerretet, men en stor, sort maskering rundt lerretet vil definitivt hente inn en stor del av det "tapte" slik jeg ser det.

I tillegg blir dette jo da et koselig oppholdsrom når kinoen ikke er i bruk... Go for it sier nå jeg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    En SYK, SYK tanke slo meg.

Hva med å lage en slags dobbel falsk frontvegg?
    Utenpå den falske frontveggen, lager du en vegg i et eller annet stoff ( rammer og molton? ) Som kan vippes opp, og festes i taket.

Veggen kan da ha samme farge som taket ( begge sider ).
    Når veggen er nede, er den bare en almindelig vegg, og når den "vippes" opp blir den en del av taket. Denne kan jo også fylles med akustikk-plater, så får du tatt refleksjonene i taket samtidig.
    Eventuelt kan innsiden/undersiden av "Vippe-veggen" være sort, så blir det mørkere når du skal se film, men lyst til daglig.
    Faktisk ingen dum idé! Litt syk, og "over the edge", men den har en del morsomme kvaliteter! Særlig morsomt at dette ville ha blitt en "Janus-vegg" med to ansikter - ett lyst og ett mørkt. Artig!

Men vi snakker om en "vegg" på 3(+) x 2.3 meter. Det blir mao. litt av en jobb å få opp dette kostebinderiet :-) Ikke er det så lett å få til "med et knappetrykk" heller.

Men jeg digger ideen :-)

Helt sykt! Helt herlig!

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.priebe.dk/index.asp?page=108&vpath=108|

Dette må jo være midt i blinken for maskering.
    Men jeg har en følelse at prisnivået er kanskje litt i overkant.
    Jeg vet at priebe lager diverse teppeskinner og systemer, både rette og for buer.

Du kan jo alltids ta en telefon til Norsk Sceneteknikk og spørre der.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perius
    http://www.priebe.dk/index.asp?page=108&vpath=108|

Dette må jo være midt i blinken for maskering.
    Men jeg har en følelse at prisnivået er kanskje litt i overkant.
    Jeg vet at priebe lager diverse teppeskinner og systemer, både rette og for buer.

Du kan jo alltids ta en telefon til Norsk Sceneteknikk og spørre der.
    Nå funket ikke linken din helt, tror jeg, så jeg vet ikke hvilket prisnivå du refererer til, men det finnes mye snacks på eBay for 1000-1500,-

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I tillegg blir dette jo da et koselig oppholdsrom når kinoen ikke er i bruk... Go for it sier nå jeg!
    Det er nettopp det jeg håper på og prøver å argumentere med, men det er ikke så lett. FruW har ikke sett de virtuelle bildene enda, så jeg får se om jeg kan lage et par enda bedre og overbevisende pr-bilder ;-)

Hun har bestemt seg litt for at gardiner/forheng = harry, men jeg tror det burde være mulig å få det til med en viss "verdighet" (i mangel av noe bedre ord).

Jeg skal prøve å jobbe med saken!

Det er jo en beregnet plass (blått) på ca 5 cm mellom spot-boksene og lerretsveggen (rødt) som kunne ha passet veldig bra til å gjemme vekk mekanismen til et slikt gardin-trekk da:

-img_2506-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cat5, Cat5e, Cat6

Det er vel ikke store forskjellen på selve terminalen? Den største forskjellen er vel i kabelen, eller?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    HER
    Jeg fant ingen .fpd-filer på hjemme-PCn, men skal sjekke jobben i morgen.

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det flexible biograflærred, Priebe Sceneteknik

Linker igjen. Men hvis du får tak i bue løsninger til 1000-1500 på ebay er det vel nesten ikke vits i å høre med norske leverandører.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er vel ikke store forskjellen på selve terminalen? Den største forskjellen er vel i kabelen, eller?
    Stilles strengere krav til en cat6 terminal enn en cat5e, men di ser ganske like ut mange :P Og at kabelen termineres orntli har faktisk ganske mye å si, hvertfall på lengre kabler om du merker noe forskjell på¨cat5 eller cat6 terminaler er vel heller tvilsomt.. neppe noe 10Gbit hos deg riktig enda

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun har bestemt seg litt for at gardiner/forheng = harry, men jeg tror det burde være mulig å få det til med en viss "verdighet" (i mangel av noe bedre ord).
    Jeg skal prøve å jobbe med saken!
    Ja, gjør det!
    Med din feinscmecker-legning hva detaljer angår, så bør du kunne minne fru W. på en liten, men viktig detalj, om det er aktuelt å bruke rommet til litt finlytting i musikksammenheng da?
    Da er det uansett litt "guffent" å glo inn i et lerret uten bilde, men desto mer behagelig og avslappende å se "inn" i en mer diskret gardinløsning.
    Om rommet derimot slavisk skal brukes i filmsammenheng, trekker jeg forslaget. 8-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det finnes mange FLOTTE, dog kostbare stofftyper, kjøper du f.eks. et ekte sceneteppe-stoff skal jeg love deg at frontveggen vil se langt fra "harry" ut - etter MITT syn... Ulempen er at ekte scenestoff gjerne ligger på en 4-500 kvadraten, men det koster som kjent å værra kar!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perius
    Det flexible biograflærred, Priebe Sceneteknik

Linker igjen. Men hvis du får tak i bue løsninger til 1000-1500 på ebay er det vel nesten ikke vits i å høre med norske leverandører.
    Bue-løsninger vet jeg ikke noe om, siden jeg bare trenger rette.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja, gjør det!
    Med din feinscmecker-legning hva detaljer angår, så bør du kunne minne fru W. på en liten, men viktig detalj, om det er aktuelt å bruke rommet til litt finlytting i musikksammenheng da?
    Da er det uansett litt "guffent" å glo inn i et lerret uten bilde, men desto mer behagelig og avslappende å se "inn" i en mer diskret gardinløsning.
    Om rommet derimot slavisk skal brukes i filmsammenheng, trekker jeg forslaget. 8-)
    Hehe - finlytting av musikk interesserer FruW midt på 8'ende ryggvirvel, for å si det slik.

Men det som interesserer henne, er at rommet også skal kunne være et oppholdsrom - type brett-spille-rom for større barn etc. Så dette har jeg allerede brukt for det det er verdt - uten større effekt dessverre.

Et motargument mot gardinen er evt. høyttalere montert bak lerretet, men jeg kommer muligens til å starte med bare center plassert bak og frontene foran og da blir jo stereolyttingen ikke påvirket.

Enda et motargument er (som nevnt før) at komponentene blir tildekket av gardinen, men dette kan løses på diverse måter.

Begge motargumentene over betyr heldigvis nada for FruW ;-)

Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Stilles strengere krav til en cat6 terminal enn en cat5e, men di ser ganske like ut mange :P Og at kabelen termineres orntli har faktisk ganske mye å si, hvertfall på lengre kabler om du merker noe forskjell på¨cat5 eller cat6 terminaler er vel heller tvilsomt.. neppe noe 10Gbit hos deg riktig enda
    Ok. Det er notert. Takk for info.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det finnes mange FLOTTE, dog kostbare stofftyper, kjøper du f.eks. et ekte sceneteppe-stoff skal jeg love deg at frontveggen vil se langt fra "harry" ut - etter MITT syn... Ulempen er at ekte scenestoff gjerne ligger på en 4-500 kvadraten, men det koster som kjent å værra kar!
    Gardinene blir vel totalt på ca 10 kvadrat, så lit penger blir det jo. Problemet er at det ikke hjelper med flott stoff. har jeg forstått FruW rett (og det gjør jeg jo sjelden), så er det mer harry jo flottere stoff - hvis dere skjønner hva jeg mener. Hun hold f.eks. på å gå i taket når jeg viste henne en tidlig skisse av kinoen med rød velur, type kinogardin...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, si det du. Jeg er ganske sikker på dette, men 100% sikker kan man jo ikke være. Kan du peke meg til posten der jeg la dette ut, så kan jeg prøve å sammenligne med den nyeste fila jeg finner på PCen?

Merk! Det er ikke sikkert jeg finner noen slike filer på PCen i det hele tatt...
    Jeg har nå undersøkt jobb-PC'en og jeg finner ingen WallPanel04.fpd for å si det slik. Så jeg tror med rimelig stor sikkerhet at den jeg la ut var den siste, men jeg tør selvsagt ikke garantere det...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ingen dum idé! Litt syk, og "over the edge", men den har en del morsomme kvaliteter! Særlig morsomt at dette ville ha blitt en "Janus-vegg" med to ansikter - ett lyst og ett mørkt. Artig!

Men vi snakker om en "vegg" på 3(+) x 2.3 meter. Det blir mao. litt av en jobb å få opp dette kostebinderiet :-) Ikke er det så lett å få til "med et knappetrykk" heller.

Men jeg digger ideen :-)

Helt sykt! Helt herlig!
    Hehe...Sykt? Ja uten tvil

Burde jo være mulig å lage no slikt i alu-profiler, så blir det ikke så tungt.
    Festes med en slik på hver side.
    -4302-00-jpg

Denne løfter 25 kg pr stk. Så det burde holde.
    Jeg bruker to litt mindre til lerretet mitt, og det funker som bare det

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som "lerretsholder" under arbeider bak lerretet er det jo helt genialt (og kanskje jeg kopierer patentet, men det blir kanskje ikke spesielt vakkert å ha disse gassfjærene stående framme i kinomodus?

Men som sagt - ideen er god og morsom! Og hvis det skjærer seg helt med gardinopplegget, er det en god plan B!

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RuneW, er du sikker på at fruW helt klarer å se for seg et slikt lerret oppsett med sortmaskering rundt før det er montert opp? En ting er bilder osv på en data skjerm, noe ganske annet er en virkelig 1:1 skala i rommet.

Min erfaring er at et stort hvitt eller grått lerret vil lyse såpass godt opp kombinert med dagslys eller halogenspott belysning, at ikke en slik vegg med sort maskering vil se så volsomt tung og dyster ut i praksis.

Når det gjelder den ekstra vegg løsningen, så vet jeg ikke hvor lett det vil være å få en praktisk løsning på det, men en av de største fordelene slik jeg ser det måtte være den ekstra lysdempings effekten man kan få hvis baksiden av den oppvippede veggen er sort slik at den vil kunne dempe lysrefleksjonene fra taket vet film titting. Ellers så synes jeg kanskje en slik "convertible" vegg løsning er mer "Harry" enn både sort baffel vegg med div forheng eller gardiner osv.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men det blir kanskje ikke spesielt vakkert å ha disse gassfjærene stående framme i kinomodus?
    De er ikke lengre enn 70cm, og stikker faktisk ikke mer ut enn ca 10cm i toppen. Den nedre delen er jo fortsatt "inne i veggen" Kan også fåes sorte.

Side 328 av 587 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 458 468 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •