RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 325

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 325 av 587 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 ... SisteSiste
Viser resultater 6,481 til 6,500 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, bare EN liten HTF-ting til da. Her er riggevideoen:

(i 500x hastighet (ting tar tid med meg - også HTF-rigging...))

---

På kinobyggefronten er det maling av vindusrammer som gjelder. Ikke så mye spennende å rapportere om, egentlig. "Nå har jeg tatt et strøk til! Se malingen tørke på CinemaCam!"

Jaja...
    Sist endret av RuneW; 01-22-2014 kl 15:51

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid ville det tatt å sett kinobyggingen din i 500x hastighet?
    Ca et døgn?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hvor lang tid ville det tatt å sett kinobyggingen din i 500x hastighet?
    Ca et døgn?
    Hehe - så langt kanskje? Husker ikke når jeg begynte lenger...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kanskje det blir mer sånn: " Det var en gangen mann...... som for lenge, lenge siden...."8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste strøk maling på DIY-rammene ble foretatt i går, så nå er jeg i alle fall ferdig med den biten...

Men før vinduene kan settes inn, må jeg fikse spikerslag til disse i bakkant. Produserte(*) noen slike til det ene vinduet i går kveld. På dette overeksponerte bildet har jeg satt dem opp mer eller mindre slik de skal:
    -img_2463-jpg

Før de skrus fast skal de selvsagt males - første strøk ble påført i går. En utfordring er å få disse spikerslagene/listene til å bli 100% tett mot utforingene bak samtidig som de skal være mulig å fjerne i etterkant. Jeg vil nemlig ha muligheten til å komme til "leamekanikken" (les blendingsgardinen) bakoppunder der.

Jeg tror jeg ender opp med å skru på listene på vanlig måte (ikke noe lim eller fugemasse mellom list og utforing) og heller påføre en (tynn) stripe sikaflex i hjørnet der list og utforing møtes - gjerne både i framkant og på baksiden. Hvis uhellet skulle være ute og jeg må opp i mekanikken, så kan jeg da i teorien ta en kniv og snitte langs denne fugestripen og enkelt skru listen løs. Vet ikke om dette var forståelig i det hele tatt...

Her et lite tilbakeblikk på vindus-konstruksjonen der spikerslaget er markert med rødt:
    -rrr-jpg
    (denne skissen er laget med utganspunkt i en gammel tenging, slik at ikke alle detaljer er 100% korrekte...)

(*) Jeg var ute etter ca 20x30mm, men dette var (som vanlig ) en ukurant dimensjon slik at jeg måtte skjære dem til selv.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (*) Jeg var ute etter ca 20x30mm, men dette var (som vanlig ) en ukurant dimensjon slik at jeg måtte skjære dem til selv.
    Du kunne tipset meg om det. Jeg har 22x30mm i grovt tilskjært virke til overs etter produksjon av stofframmene jeg laget i min hjemmekino som du helt sikkert kunne brukt ved å dra over med båndsliper på de grove sidene (30mm-målet er høvlet, mens 22mm uansett må pusses ned).

Men gjort er gjort og spist er spist. Uansett er treverket du har fått renere enn det jeg fikk fra det lokale sagbruket.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Du kunne tipset meg om det. Jeg har 22x30mm i grovt tilskjært virke til overs etter produksjon av stofframmene jeg laget i min hjemmekino som du helt sikkert kunne brukt ved å dra over med båndsliper på de grove sidene (30mm-målet er høvlet, mens 22mm uansett må pusses ned).

Men gjort er gjort og spist er spist. Uansett er treverket du har fått renere enn det jeg fikk fra det lokale sagbruket.
    Spørs om det hadde blitt noe mindre jobb å få det pent med en båndsliper enn å dele med sirkelsaga da... Skjønt det blir ikke silkesmooth med en sirkelsag heller, så jeg burde nok ha pusset dem ned i etterkant uansett...

Men vent - jeg har jo ikke båndsliper!!!

Katastrofe!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ni dager er det nøyaktig 2 år siden denne tråden ble startet, ihvertfall. ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Katastrofe!
    Og ikke ser det ut som Makita har en trådløs som matcher 18V settet ditt heller...

Nå er det ikke akkurat hver dag jeg har savnet en båndsliper selv, men sikkert kjekt å ha. :wink:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Om ni dager er det nøyaktig 2 år siden denne tråden ble startet, ihvertfall. ;-)
    Å hjelpe og trøste... ikke noe å skryte av akkurat. Har akkurat måtte si til ormeyngelet at det nok ikke blir noen kino denne jula heller...

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Og ikke ser det ut som Makita har en trådløs som matcher 18V settet ditt heller...
    Dumt, dumt, dumt. Men akkurat på båndsliper skal jeg vel overleve en ledning ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Se der ja... sikkelig flittige durasellkaniner til og rigge hehe

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Se der ja... sikkelig flittige durasellkaniner til og rigge hehe
    8t 15min rigging unnagjort på ca. 1min

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dag er det i dag ? :-D

Blir det noe fredags-vits?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2biassen
    Hvilken dag er det i dag ? :-D

Blir det noe fredags-vits?
    Uffda! Har vært hjemme med 2 syke unger og kommet helt ut av balanse...

For at denne tråden ikke skal skli helt ut så synes jeg det skal være EN fredagsvits og ikke noen flere. Er noen andre før meg, så il ikke jeg skrive noen. Men siden ingen andre har, og jeg har lovet...

---

Magic Dildo

Det var en meget rik amerikansk forretningsmann som hadde slik en ung, blond, og ikke minst nymfoman kone at han nesten ikke turde å dra på forretningsreise av frykt for at hun skulle kaste seg over første og beste mannebein mens han var borte. På sin jakt etter løsning på dette problemet, rotet han seg inn i en underlig, liten butikk i tjukkeste Chinatown der det stod en urgammel kineser. Mannen la ut som sitt problem og ble geleidet ned i kjelleren under butikken. Der tok gamlingen fram en avlang boks og blåste støvet av den. Boksen så ut som den var tusen år gammel og kineseren sa at dette ville løse hans problemer. Boksen ble åpnet og der lå det noe som virket som en helt normal dildo. Mannen ble skuffet og sa at slike kunne man nærmest kjøpe på supermarkedet hjemme.

"Nei, nei", sa kineseren "dette er en magic dildo. Den gjør alt det du sier hvis den først er ute av esken". Han satte lokket godt på plass og sa med lav stemme: "Slik styrer du den: Du sier bare 'Magic Dildo pussy' og den vil gyve løs på den personen som kommanderte den og vil ikke gi seg før du sier 'Magic Dildo box'. Da vil den hoppe opp i boksen sin igjen!".

Dette synes forretningsmannen var helt fantastisk. Endelig noe som kunne holde kona hans tilfredsstilt mens han var borte. Summen kineseren skulle ha var uhørt, men dette var verdt alle pengene! Så før han dro på reise gav han sin blonde kone nøyaktige instrukser og av en eller annen grunn ble han nesten dyttet ut døra av en ivrig kone...

1 minutt etter mannen var ute av døra, hadde kona allerede kledd seg naken og åpnet boksen med den magiske dildoen. Nesten uten tro på at det skulle virke kommanderte kona "Magic Dildo Pussy". Og ut av boksen for dildoen og rett i målet. Kona hylte av fryd og denne karen gav seg heller ikke med det første. Hun hadde aldri vært med på noe lignende. Selv etter en halvtime med høyt tempo fortsatte dildoen med samme iver. Men etter 3 timer var kona helt utslitt og ropte "stopp, stopp!", noe selvfølgelig dildoen overhørte totalt. Kona hadde selvsagt glemt kommandoen og begynte å bli virkelig fortvilet. hun prøvde alle mulige koder, men selv etter 5 timer viste dildoen ingen nåde.

Fullstendig fortvilet kastet kona rundt seg en morgenkåpe og kreket seg ut i bilen for å komme seg på sykehuset. Som de fleste skjønner så er det ikke lett å sitte og i alle fall ikke kjøre bil i en slik tilstand og en politimann la raskt merke til den lett ustøe kjøringen.

Kona stoppet og politimannen, en skikkelig tøffing ba om en forklaring på denne kjøringen. Kona sa det akkurat som det var, at det var en magisk dildo som hadde plaget henne de siste 6 timene og at hun var på vei til sykehuset.

Politimannen trodde selvsagt overhodet ikke på henne og sa: "Magic dildo my ass!"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Håper det går bra med ungene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God bedring til ungene dine

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at øl inneholder det kvinnelige kjønnshormonet østrogen.
    Et forskerteam gav en større gruppe menn, 10 liter øl hver.
    Og etter inntaket viste det seg at de fleste mistet evnen til å kjøre bil, snakket uavbrutt uten mening og nektet å be om unnskyldning når de hadde tatt feil.
    De fleste fikk også nedsatt rettningsans og teknisk innsikt.
    Østrogeninnholdet skulle derfor være bevist

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Katastrofe!
    Har du elektrisk høvel da? Jeg kjøpte meg det i høst og stod bare og lo etter å ha brukt den i 5 minutter. Helt utrolig at jeg ikke har skaffet meg det før...(ikke for å nøre oppunder verktøyfetisjen 8) )

Side 325 av 587 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •