RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 324

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 324 av 587 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 ... SisteSiste
Viser resultater 6,461 til 6,480 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=homecinema]...noe litt mindre (u)fornuftig enn ISO 100 ville da vært ISO 200... 400 kan nok bli litt for mye om du bruker det fast utendørs i godt lys, men det beste er nok å justere ISO verdien etter behov... men det visste du jo med din grunnleggende forståelse for fotografi... ;-) /QUOTE]
    Kameraet brukes vel 90% nede i kjelleren, når W eventuelt bruker det setter hun det vel på grønn uansett

Selv bruker jeg mye ISO 800 - 1600 når jeg tar bilder i byggeprosessen (uten stativ)
    Bruker jeg stativ bruker jeg gjerne ISO400 med det arbeidslyset jeg har.

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dag er det idag?
    Hvilken dag er det idag?

Jau jau, det er den store vitsedagen!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Kjører du ikke på "P" da? Du trenger jo ikke å bytte ISO for hvert bilde...
    Mener du at P har auto-ISO? Man kan vel sette manuell eller auto ISO på P som på de andre programmene? Men jeg vil/kan ikke bruke auto ISO så det har altså egentlig ingen betydning.

Og nei, jeg kjører ikke P, men blenderprioritert (Av) program for å prøve å få best mulig dybdeskaphet. Siden jeg har kameraet på stativ og som regel tar bilder av statiske motiver, har jeg ikke brydd meg så veldig om lukkertiden blir litt drøy. Jeg er imidlertid klar over at vinninga går opp i spinninga hvis den blir for drøy, så jeg kommer nok til å sette manuell ISO noe opp framover.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...noe litt mindre (u)fornuftig enn ISO 100 ville da vært ISO 200... 400 kan nok bli litt for mye om du bruker det fast utendørs i godt lys, men det beste er nok å justere ISO verdien etter behov... men det visste du jo med din grunnleggende forståelse for fotografi... ;-)
    Takk for den... Godt jeg ikke har sagt at jeg er noen ekspert da ;-)
    (Med Grunnleggende mener forresten jeg sammenhengen mellom lukkertid, blenderåpning og ISO)

Ja, 200 eller 400 hadde selvsagt vært bedre i denne situasjonen, men jeg gjorde altså ikke om ISO manuelt for dette byggebildet, fordi...

Å som jeg savner Olympus'en når jeg må drive å forsvare ISO100 for et kjapt byggebilde... :-(

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ellers er det et imponerende vidusprosjekt du jobber med. Jeg tror det er mange som ser fram til de mange 100 demoene du må holde når...? alt er ferdig... er jo ikke sikkert det blir i vår levetid, men NOEN må da få gleden av å se verket fullført
    Jeg mistenker at denne kinoen kommer til å gjøre seg best under bygging for å være helt ærlig - selv med ISO100 ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av Fredags vitsen?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av Fredags vitsen?
    +18)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dagens grovis, ja... som vanlig lavmål, med fokus på visse kroppsdelers størrelse, men får ta neste som er limt til hjernebarken...

En forsker hadde hørt av noen misjonærer om en stamme 3 dagsmarser inn i junglen som var usedvanlig godt utstyrt nedentil. Dette ble han naturlig nok veldig interessert i og satte avgårde innover.

Etter 3 tøffe døgn kom han endelig fram til denne omtalte stammen, og jaggu, her gikk mennene rundt med utstyr som hang og slang godt nedenfor knærne! Forskeren kom i prat med stammens leder og fortalte hvorfor han kom og at han var imponert over utstyret deres. Høvdingen sa imidlertid at dette var lite å skryte av. 3 dagsmarser videre innover i jungelen var en en annen stamme som var mye bedre utstyrt. Dette trodde forskeren lite på, men tok sjansen og trasket videre.

Etter 3 slitsomme døgn hørte han noen merkelige lyder. Det hørte neste ut som en slags jamring. Han listet seg fram og så en kar som hadde et alldeles vanvittig utstyr. Det var faktisk såpass at det akkurat subbet i marken der han gikk og derfor denne jamringen. Men da forskeren kom i prat med denne karen fikk han vite at dette var da ingen ting. 3 dagsmarser videre inn i jungelen var den en stamme som var mye bedre utstyrt. Dette var nesten ikke til å tro, mente forskeren, men han trasket videre.

Etter noe som virket som en uke, kom forskeren til en liten kulp han hadde tenkt å drikke av, men der stod det allerede en kar med vann til livet i det kjølige vannet. Forskeren måtte gni seg i øynene for det som ved i første øyeblikk så ut som en 2 meter lang slange som lå og fløt i vannskorpen, viste seg å være stellet til mannen.

Forskeren ble bare stående å glo i lengere tid og til slutt ble jungelmannen irritert og sa: "Hva er det du glor på da? Krymper ikke din i kaldt vann kanskje?"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, dagens grovis, ja... som vanlig lavmål, med fokus på visse kroppsdelers størrelse, men får ta neste som er limt til hjernebarken...

En forsker hadde hørt av noen misjonærer om en stamme 3 dagsmarser inn i junglen som var usedvanlig godt utstyrt nedentil. Dette ble han naturlig nok veldig interessert i og satte avgårde innover.

Etter 3 tøffe døgn kom han endelig fram til denne omtalte stammen, og jaggu, her gikk mennene rundt med utstyr som hang og slang godt nedenfor knærne! Forskeren kom i prat med stammens leder og fortalte hvorfor han kom og at han var imponert over utstyret deres. Høvdingen sa imidlertid at dette var lite å skryte av. 3 dagsmarser videre innover i jungelen var en en annen stamme som var mye bedre utstyrt. Dette trodde forskeren lite på, men tok sjansen og trasket videre.

Etter 3 slitsomme døgn hørte han noen merkelige lyder. Det hørte neste ut som en slags jamring. Han listet seg fram og så en kar som hadde et alldeles vanvittig utstyr. Det var faktisk såpass at det akkurat subbet i marken der han gikk og derfor denne jamringen. Men da forskeren kom i prat med denne karen fikk han vite at dette var da ingen ting. 3 dagsmarser videre inn i jungelen var den en stamme som var mye bedre utstyrt. Dette var nesten ikke til å tro, mente forskeren, men han trasket videre.

Etter noe som virket som en uke, kom forskeren til en liten kulp han hadde tenkt å drikke av, men der stod det allerede en kar med vann til livet i det kjølige vannet. Forskeren måtte gni seg i øynene for det som ved i første øyeblikk så ut som en 2 meter lang slange som lå og fløt i vannskorpen, viste seg å være stellet til mannen.

Forskeren ble bare stående å glo i lengre tid og til slutt ble jungelmannen irritert og sa: "Hva er det du glor på da? Krymper ikke din i kaldt vann kanskje?"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lille Espen åpnet døren til foreldrenes soverom og utbrøt: Og dere som vil sende meg til psykolog fordi jeg suger på tommelen!

Ha en god helg!

Det er 1 dag 7 timer 17 minutter igjen til HTF starter!

EDIT:LINK rettet opp

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er 1 dag 7 timer 17 minutter igjen til HTF starter!
    Eventuelt Høsttakkefesten 2009 ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Eventuelt Høsttakkefesten 2009 ;-)
    ops: ops: Linken er nå rettet opp ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en kraftig fudle våknet Reidar i temmelig sjaber tilstand. På badet oppdaget han en rød ring og en brun ring på utsyret sitt. Nokså utsyket av fylleangst gikk han til legen og ba om en test av substansene. Etter en tid komme legen tilbake og sa han hadde en god og en dårlig nyhet.

Hva er den gode nyheten? Spurte Reidar.
    Det vil antagelig glede deg at det røde var leppestift.

Og den dårlige?
    Den brune va skråtobakk

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Da bærer det avgårde til årets HTF - 10 timers rigging - 3 timer med filmtitting - 2 timers nedrigging. Juhuuu!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jepp! Da bærer det avgårde til årets HTF - 10 timers rigging - 3 timer med filmtitting - 2 timers nedrigging. Juhuuu!
    Vi ses der! Regner med at du er på vei til Konrad, eller han til deg kanskje...
    Lokalet låses opp om en time :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos dere

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventer en stor og fyldig rapport om årets HTF.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke rart at byggingen tar sin tid, når selv det å ta ett enkelt bilde krever 5 sekunder da

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Forventer en stor og fyldig rapport om årets HTF.
    Vi overlevde! Er akkurat tilbake nå og det summer fortsatt i hodet...

4 Ernaer (15" i 250+ liters kasser),
    + 4 Espaer (2x18" PA)
    + PA-topper i 7 kanaler
    = Lyd

Mye, om ikke bra, lyd...

---

Nå har jeg rigget opp, sett film og rigget ned i ca 16 timer, så skal jeg SOVE.

Fyldig rapport kommer litt senere :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hva slags rom anlegget stod i så vil jeg si at det faktisk var ganske god lyd også, og mye.. Dette var gøy (i år også).
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Med tanke på hva slags rom anlegget stod i så vil jeg si at det faktisk var ganske god lyd også, og mye.. Dette var gøy (i år også).
    Men PA er PA og ikke all PA er god PA, noe lyden på årets HTF beviste med all tydelighet (kjære vene for en øvre mellomtone/diskant...). Men vi tar detaljene rundt dette et annet sted enn her :-)

Side 324 av 587 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 454 464 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •